Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Lykke til på UL i dag Fhuzzy! :klemmer:

Jeg er 12 uker i dag, og har helt panikk. Vil ikke dra for mye negativitet inn hit, men har skrevet innlegg i dagboken min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (1 time siden):

Lykke til på UL i dag Fhuzzy! :klemmer:

Jeg er 12 uker i dag, og har helt panikk. Vil ikke dra for mye negativitet inn hit, men har skrevet innlegg i dagboken min.

Uff, disse bekymringene er så vonde. 😞 

Jeg har det også litt som deg. Har selv mistet i uke 15 og måtte gjennom en abort i uke 19 (ble ikke oppdaget før på OUL) og denne graviditeten har vært veldig belastende rent psykisk. Nå har jeg rett og slett bestemt meg for å legge bekymringen til side og "putte den i en skuff" hver gang den melder seg. Dette er en metode som fungerer greit (i alle fall enda..). 

Jeg prøver å tenke på det legen min sa da jeg var på UL i uke 12. Sjansene for at alt går bra nå er veldig store. Dessuten er det enda sjeldnere at lynet slår ned to ganger. man har ingen garantier, men det man heller ikke får gjort noe med, kan man heller ikke bruke for mye energi på. 

Nå gleder jeg meg til å gå ut i ferie til helgen og nyte at ukene kanskje går litt fortere enn de har gjort. Når jeg er tilbake på jobb er jeg plutselig 17 uker på vei, og snart halvveis! Tenk det! 

Jeg og kjæresten skal også omsider flytte sammen på ordentlig. Vi har bodd sammen, men hatt hver vår bolig på grunn av min sønn og har vekslet på å bo hos meg og hos ham. Likevel ønsker jeg ikke og stresse med overgangen, selv om jeg vet at det kan bli hektisk med flytteprosess, salg, evt utleie 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ultralyd og vi fikk se ett blinkende hjerte ♡ jeg ble satt frem to dager, så termin ble 25 februar. Så så langt ser alt bra ut. Siden jeg har hatt både MA og SA satte jordmor opp time til ny ultralyd om 2 uker igjen, 21 juli, veldig glad for at jeg får god oppfølging. 

Både ved SA'en og MA'en stoppet fosteret å utvikle seg rundt 6-7 uker, så føler meg nok ikke trygg enda. Den neste undersøkelsen har nok mye å si for oss. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (1 time siden):

@Elsoo Gratulerer med bankende hjerte 😀 Jeg har selv tidlig ultralyd om 2 dager (7+1) :)

Masse lykke til ♡ jeg ble skikkelig nervøs i forkant, selv om jeg egentlig trodde at alt var bra. Jeg har følt meg så dårlig de siste dagene at jeg til og med lurte på om det var 2 inni der 😄 Hvordan føler du deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsoo skrev (1 minutt siden):

Masse lykke til ♡ jeg ble skikkelig nervøs i forkant, selv om jeg egentlig trodde at alt var bra. Jeg har følt meg så dårlig de siste dagene at jeg til og med lurte på om det var 2 inni der 😄 Hvordan føler du deg? 

Jeg har vært nervøs i 3 uker 🙈 Formen er egentlig veldig bra. Har hatt noen dager med litt uggenhet, men ikke siden før helgen. Veldig ømme pupper, men det kan være pga progesteronstøtte. Sist jeg var på ultralyd fant de en tom fostersekk så livredd for det samme nå... Men får bare krysse fingrene🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med ultralyd og bankende ❤️ @ElsooOg bra du får god oppfølging videre også😊

Så spennende med ultralyd snart for deg også @Dame1989Så du kan få sett den lille og kan gå inn i sommerferien med senkede skuldre🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på TUL igår, og så både bankende hjerte og en bitteliten bønne med armer og bein! Fikk beskjed om at alt så veldig fint ut, så det var betryggende! Ble satt frem 5 dager, men det kan godt endre seg på neste UL. Den er rundt uke 12, veldig spent på den! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode nyheter @Elsoo og @Pm07:lillesky: og masse lykke til @Dame1989 🤞🏻 
 

UL var helt super for meg i dag også! Er 12+0 og ble målt til 12+1, så det stemmer jo veldig bra ☺️ En aktiv krabat som viste frem alle triksene sine og ga et par blinkskudd vi kunne ta med hjem 🤩

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se den lille vise seg frem😍  @Fhuzzy Lov å feire 12 uker nå og glede seg💕

Supert med fin ultralyd for deg også @Pm07Alltid betryggende å se den lille der inne og hjertet som slår🥰 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fine ultralyder 🥰 

 

Hadde første svangerskapskontroll hos lege i dag, så nå er enda en «milepæl» nådd. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos jordmor i går. Gruet meg en del dagene før, da målet for timen var å høre etter babyens hjertelyd med doppler, og jeg hadde hørt mye om at man ikke alltid finner den etc. Jeg er engstelig av natur, og visste at jeg kom til å bli ulidelig redd hvis hun ikke fant den. Men vi kom inn kl 12, og gikk nesten rett på sak. Hun sa at hun kanskje måtte lete litt, så jeg var forberedt på det. Men, nesten med det samme den traff magen kom hjertelyden. Sterk og fin ❤️ Vi fikk mye bekreftelse på at alt er så bra som det kan være nå. 

Uavhengig av denne timen skal jeg også på UL på lørdag, da jeg vil se den lille nå etter å ha passert uke 12. Jeg vil være 13+2 på torsdag. Gleder meg i hjel! Svigermor kommer i morgen og blir til søndag, så dagene kommer nok til å gå meget fort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også på ultralyd i dag. Og vi har gjennomgått en BO som betyr at det var en tom fostersekk. Kroppen tror den er gravid og produserer hcg som normalt, men det er ingen foster. Fryktelig vondt. 
Lykke til til dere andre her inne ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei HannaNO - så fryktelig trist :cry3: Det er hjerterått å få en slik beskjed. Håper av hele mitt hjerte at du blir gravid snart igjen og kan legge dette vonde bak deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HannaNO skrev (7 minutter siden):

Vi har også på ultralyd i dag. Og vi har gjennomgått en BO som betyr at det var en tom fostersekk. Kroppen tror den er gravid og produserer hcg som normalt, men det er ingen foster. Fryktelig vondt. 
Lykke til til dere andre her inne ❤️

Uff, det var utrolig trist og høre, @HannaNO 😔 

sender deg mange gode klemmer. 
Ta godt vare på hverandre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (9 minutter siden):

Vi har også på ultralyd i dag. Og vi har gjennomgått en BO som betyr at det var en tom fostersekk. Kroppen tror den er gravid og produserer hcg som normalt, men det er ingen foster. Fryktelig vondt. 
Lykke til til dere andre her inne ❤️

Huff så fælt :( Gjennomgikk en BO i april i fjor så vet hvordan det er :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre hjertet slå ❤️ og blir sikkert veldig gøy på ultralyd snart også😊 @Mellifluous

Så deilig å kunne krysse av en ny milepæl @Parv👍☺️

Huff, så leit @HannaNOSender gode tanker. Ta vare på deg selv 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har ekstrem luktesans her? Stakkars gubben; han lukter så sterkt at jeg må holde pusten når han kysser meg. Og i går kjørte jeg bil med tenåringsnevøene mine. Jeg måtte ta ned vinduet for å lufte🙈

Det kan bli noen laaange mnd hvis det fortsetter sånn🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...