Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Så herlig oppdatering fra deg Sai! 😍

Og så rart at noen andre har tatt over stafettpinnen for januar/februar-klubben! Føles på mange måter at jeg nettopp fikk positiv test, men så er det akkurat ett år siden! 🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Hei, lille prinsessa er straks 5 mnd nå, og alt går så det suser. Sover hele natten og er glad og lykkelig både jeg og henne 🥰 

Lørdag skal vi egentlig bort en tur og være ute hele dagen. Men er målt at det skal bli 21 mm nedbør det døgnet 🙈  hva tenker dere? Er det forsvarlig og evt dra henne med? Sitter og er veldig usikker selv. Har med et telt vi kan flykte inn i noen ganger, men blir uansett mye/kanskje mest utenfor 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinapusa skrev (2 minutter siden):

Hei, lille prinsessa er straks 5 mnd nå, og alt går så det suser. Sover hele natten og er glad og lykkelig både jeg og henne 🥰 

Lørdag skal vi egentlig bort en tur og være ute hele dagen. Men er målt at det skal bli 21 mm nedbør det døgnet 🙈  hva tenker dere? Er det forsvarlig og evt dra henne med? Sitter og er veldig usikker selv. Har med et telt vi kan flykte inn i noen ganger, men blir uansett mye/kanskje mest utenfor 🙈

Å herlighet! Gi meg gjerne oppskriften på søvn hele natten (?) her ammes det både sent og tidlig 😂🙈 

Sist jeg sjekket er de vanntett, men er jo en forutsetning er jo gode vanntette klær. Har opplevd selv at nedbør går fint, men at vind er mer utfordrende faktisk! Så vind + regn kan være litt krevende🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvordan går det med dere?😊 

Her går det ganske greit egentlig. Tror det er tenner på gang, for det er sutring og biting på alt mulig🤭 Vesla har begynt å sove i vogn, så nå får jeg endelig litt avlasting! Hun er også veldig glad i brødskiver med leverpostei, men ikke så glad i grøt😅 Tror det er fordi hun vil spise selv, men får ikke til å spise grøten selv🙈 Vi har gått sakte fram med maten siden hun har hatt mye vondt i magen tidligere. Bilturer går også bedre enn før😁 Rart å tenke på at det har gått over 6 måneder siden hun ble født! Hun har vokst innmari mye og vokser alt for fort😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brimi skrev (På 2.8.2022 den 18.59):

Hvordan går det med dere?😊 

Her går det ganske greit egentlig. Tror det er tenner på gang, for det er sutring og biting på alt mulig🤭 Vesla har begynt å sove i vogn, så nå får jeg endelig litt avlasting! Hun er også veldig glad i brødskiver med leverpostei, men ikke så glad i grøt😅 Tror det er fordi hun vil spise selv, men får ikke til å spise grøten selv🙈 Vi har gått sakte fram med maten siden hun har hatt mye vondt i magen tidligere. Bilturer går også bedre enn før😁 Rart å tenke på at det har gått over 6 måneder siden hun ble født! Hun har vokst innmari mye og vokser alt for fort😭

Her er to tenner kommet ut med spissen,  og to til på vei. Hun er glad I mat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det og veldig fint, nyfødt tiden var definitivt aller koseligst å jeg savner det skikkelig! Her ruller han fra rygg til mage og mage til rygg, spiser grøt og annet hjemmelaget mat, men mest pupp enda💙 mini sov hele natten fra han var 6 uker og til 4 mnd, da plutseli skulle han ha melk hver time 🤯 men nå er det begynt å stabilisere seg at han hvertfall sover rundt 6-9 timer før han skal ha melk. 
ellers går det i å gruve seg til pappapermisjon og bort fra baby i mange timer😖 kjenner absolutt ingen plass at jeg vil være borte fra han og har av og til våkenetter da jeg tenker så på det. Håper alle har det bra og har hatt en fin tid med babyene sine💙❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med litt liv her igjen! Så rart å tenke på at i fjor på denne tiden så drev vi på med ordinære ultralyder og skravlet daglig. Mye som skjer på ett år!

Her koser vi oss! Lille baby er så søt og god. Prøver hardt å ikke tenke på at dette er siste baby og permisjon 😶 Var litt hardt i vår da jeg fikk veldig vondt i ryggen, og ble da så fastlåst hjemme. Klarte ikke trilletur en gang... nå går det bedre, og håper på en fin høst med litt mer aktivitet. Vi har også hatt en maaaagisk sommerferie. Vært i varmere strøk i hele juli og virkelig storkost oss. Spent på forhånd med å være så lenge borte i et fremmed land med baby, men det gikk veldig fint. Litt omvelting var det jo i starten (problemer med søvn, varme o.l), men det gikk seg til. Ble litt rart når vi kom hjem igjen også, for måtte finne nye rutiner igjen. Akkurat opp i dette så presset to tenner seg på også, så vært veldig slitsomt. Men nå begynner hun å ligne på seg selv igjen.

Vi har ganske nylig begynt med fast føde, og det er alltid stas. Hun er nysgjerrig og aktiv, og jeg tror ikke det er lenge før hun åler rundt på gulvet. Pr nå er det rulling rundt og rotering av egen akse. Vi har akkurat skiftet til sittedelen på vognen også, og den elsker hun! Spesielt å sove i faktisk. Sover lenger blunder i den enn hun gjorde i bagvognen.

Håper alle har det kjempebra med sine søte små 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lille allerede blitt 7,5 mnd! Tiden går så alt for fort, og om ikke alt for lenge er faktisk permisjonen over. 
Jeg gråter nesten av tanken, og er veldig spent på hvordan det skal gå. 
 

Har verdens snilleste, blideste og gode gutt - MEN han kan ikke sove OG er veldig avhengig av mammaen sin 🙈 

Han våkner 4-5 ganger i løpet av natten og vil helst ha pupp hver eneste gang. Jeg greide å få han ned på en amming for noen uker, men så ble det ferie og noen netter i reiseseng som ødela hele greia 😅

Han er også helt håpløs å legge om kveldene og har til nå nylig hylt i nesten to timer før han omsider finner roen og sovner. 
Heldigvis begynner dette å gå seg til, men PUH, jeg er veldig spent på hvordan pappaen skal få ta del og ser frem til mer enn 2 timer sammenhengende søvn… 
 
Ellers koser vi oss mye og nyter tiden fult ut. Han elsker mat og smaker på alt han blir tilbudt. Har aldri sett en baby gape så høyt 🙈😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (12 timer siden):

Han våkner 4-5 ganger i løpet av natten og vil helst ha pupp hver eneste gang. Jeg greide å få han ned på en amming for noen uker, men så ble det ferie og noen netter i reiseseng som ødela hele greia 😅

Det er samme her! Før ferien sovnet hun omtrent hun fikk puppen i munnen om natta, så det var deeilig. Da fikk vi begge bra med søvn. Men så var vi 4 uker på ferie, og nå etter hjemkomst er det mye tull. Hun våkner oftere, sovner IKKE av ammingen, så da styrer vi på da... Prøver alt og ingenting fungerer. Minimalt med søvn på oss begge om natten, som preger dagen. Håper virkelig dette snur snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Parv said:

Her har lille allerede blitt 7,5 mnd! Tiden går så alt for fort, og om ikke alt for lenge er faktisk permisjonen over. 
Jeg gråter nesten av tanken, og er veldig spent på hvordan det skal gå. 
 

Har verdens snilleste, blideste og gode gutt - MEN han kan ikke sove OG er veldig avhengig av mammaen sin 🙈 

Han våkner 4-5 ganger i løpet av natten og vil helst ha pupp hver eneste gang. Jeg greide å få han ned på en amming for noen uker, men så ble det ferie og noen netter i reiseseng som ødela hele greia 😅

Han er også helt håpløs å legge om kveldene og har til nå nylig hylt i nesten to timer før han omsider finner roen og sovner. 
Heldigvis begynner dette å gå seg til, men PUH, jeg er veldig spent på hvordan pappaen skal få ta del og ser frem til mer enn 2 timer sammenhengende søvn… 
 
Ellers koser vi oss mye og nyter tiden fult ut. Han elsker mat og smaker på alt han blir tilbudt. Har aldri sett en baby gape så høyt 🙈😂

 

Høres nesten helt likt ut som min som er litt over 5 mnd nå😅 Ekstremt avhengig av meg og tull med søvn. Bare at hun ofte sover 45-60 minutter før kveldshylingen så skjønner ikke helt, da kan det jo ikke være overtrøtthet..? Blir som regel blid om vi står opp igjen men er jo også trøtt og burde jo sove før 22 for hun våkner jo 7-8 på morningen... Våkner også hver 1-2 timer, i natt HVER time og får ikke roet uten å amme😴

Har også begynt å ville sove på meg igjen i det siste etter en periode rundt 3 mnd hun ikke ville det i det hele tatt, så blitt mye lese og se på mobilen med baby på armen/fanget/brystet igjen. Tenker at det bare er en periode da, så orker ikke ofte prøve å legge henne ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er stort sett rolig og fornøyd, så lenge han er nær meg og får pupp når han vil. Deilig å få kommentarer på at han er så blid, storesøster var helt motsatt 🤭

Han har desverre vært syk, så vi har vært innlagt noen ganger på sykehuset. Det har vært en berg og dalbane av følelser, og jeg som egentlig ville ha tre barn tenker nå at det er nok med to. Det tar på å være såpass bekymret for han, og ville være der for han hele tiden og samtidig ta vare på storesøster oppi det hele. Vi har nå fått god oppfølging og håper han holder seg frisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SoftKitty skrev (7 timer siden):

Høres nesten helt likt ut som min som er litt over 5 mnd nå😅 Ekstremt avhengig av meg og tull med søvn. Bare at hun ofte sover 45-60 minutter før kveldshylingen så skjønner ikke helt, da kan det jo ikke være overtrøtthet..? Blir som regel blid om vi står opp igjen men er jo også trøtt og burde jo sove før 22 for hun våkner jo 7-8 på morningen... Våkner også hver 1-2 timer, i natt HVER time og får ikke roet uten å amme😴

Nesten litt godt å høre at er fler som strever med søvnen. 😅 

De er jo små enda, så man skal jo ikke forvente for mye av dem, men det hadde vært deilig med en god natts søvn 🥹 

min har også noen kvelder der han sovner for 30-40 minutter og våkner igjen og er helt umulig å legge igjen! Dette er typisk de dagene der vi har hoppet over en dupp, så det virker som at han da rett og slett ikke har fått nok søvn, og sover litt for urolig den første søvnsyklusen. Det skjer også hvis jeg legger han litt for tidlig på kvelden 😅


Min var ca 2-3 måneder da han begynte å sove lengre strekk på natten, og i starten sovnet han ikke før klokka var 22-23. etter hvert som han ble eldre ble det tidligere og tidligere på kvelden. Nå sovner han rundt 19.30 og kan sove et lengre strekk på 4-5 timer før oppvåkningene kommer som løpende på en snor 😝


Kjenner jeg stresser voldsomt for oppstart på jobb 😅


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoftKitty skrev (På 8.8.2022 den 13.26):

Høres nesten helt likt ut som min som er litt over 5 mnd nå😅 Ekstremt avhengig av meg og tull med søvn. Bare at hun ofte sover 45-60 minutter før kveldshylingen så skjønner ikke helt, da kan det jo ikke være overtrøtthet..? Blir som regel blid om vi står opp igjen men er jo også trøtt og burde jo sove før 22 for hun våkner jo 7-8 på morningen... Våkner også hver 1-2 timer, i natt HVER time og får ikke roet uten å amme😴

Har også begynt å ville sove på meg igjen i det siste etter en periode rundt 3 mnd hun ikke ville det i det hele tatt, så blitt mye lese og se på mobilen med baby på armen/fanget/brystet igjen. Tenker at det bare er en periode da, så orker ikke ofte prøve å legge henne ned.

Har du begynt med fast føde? Min var akkurat lik, våknet hver time helt til han fikk grøt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2022 at 2:15 PM, AnanasPåTaco said:

Har du begynt med fast føde? Min var akkurat lik, våknet hver time helt til han fikk grøt

Nei men tenkte starte nå, har bare gitt et par smaksprøver men må gi det litt oftere tror jeg så hun snart kan få mer, er jo snart 6 mnd :) Håper mat kan gi bedre søvn er bare bekymret for at det skal gi magevondt (har slitt litt med det) men krysser fingrene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SoftKitty skrev (1 time siden):

Nei men tenkte starte nå, har bare gitt et par smaksprøver men må gi det litt oftere tror jeg så hun snart kan få mer, er jo snart 6 mnd :) Håper mat kan gi bedre søvn er bare bekymret for at det skal gi magevondt (har slitt litt med det) men krysser fingrene:)

Min har også slitt med magevondt og sliter fremdeles med det etter innføring av fast føde :/ Vi tok det veldig forsiktig i begynnelsen, men fikk vondt forde🥺 Forhåpentligvis går det bedre med din😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoftKitty skrev (21 minutter siden):

Nei men tenkte starte nå, har bare gitt et par smaksprøver men må gi det litt oftere tror jeg så hun snart kan få mer, er jo snart 6 mnd :) Håper mat kan gi bedre søvn er bare bekymret for at det skal gi magevondt (har slitt litt med det) men krysser fingrene:)

Her får faktisk vår en liten porsjon grøt to ganger om dagen nå, pluss at han får et lunsjmåltid. Da lar jeg han smake på mye forskjellig som han får spise selv. Det går i alt fra bananpannekaker, kokte egg, brødskive, avokado, banan, hjemmelagde smoothies, fruktmoser og ellers det som egner seg at han får smake på. Serverte fiskebolle og potet her forleden, så nå må vi prøve oss på litt middagsmat fremover. 

Har innsett at fast føde ikke trenger å være så skummelt og at det ikke er så mange regler som man skulle tro! 😃  han får pupp nesten like mye som før, så det er nesten rart at han ikke ruller avgårde snart 😂 Veldig glad i mat, altså! 

Vår hadde mye mageknip den første månedene, men fast føde har gått veldig fint sånn sett. Begynte med «snille» matvarer som avokado, litt most banan, sviskemos, aprikosmos osv og gav etterhvert litt hjemmelaget grøt. 

Anbefaler boka «bare bra barnemat» - den bruker jeg masse til inspirasjon. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/8/2022 at 4:07 PM, Elsoo said:

Gutten min er stort sett rolig og fornøyd, så lenge han er nær meg og får pupp når han vil. Deilig å få kommentarer på at han er så blid, storesøster var helt motsatt 🤭

Han har desverre vært syk, så vi har vært innlagt noen ganger på sykehuset. Det har vært en berg og dalbane av følelser, og jeg som egentlig ville ha tre barn tenker nå at det er nok med to. Det tar på å være såpass bekymret for han, og ville være der for han hele tiden og samtidig ta vare på storesøster oppi det hele. Vi har nå fått god oppfølging og håper han holder seg frisk. 

Det skal min ha, hun er også blid og rolig og grei når jeg (og puppen) er nær og tilgjengelig, på dagtid. Så blir hun et lite monster på kvelden hah.

Kjedelig å høre at han har vært syk, det høres vanskelig ut :(håper det bedrer seg 💙

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...