Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Visma. 

Fylkeskommunen har sagt opp avtalen med itslearning. Så det har vi ikke lenger. 

Vi bruker itslearning fremdeles... Vi bruker begge deler vi. Innleveringer og info legges ut på It's som vanlig. Det eneste vis brukes til er å føre fravær, se timeplanen og se terminkarakterer. Resten er på Itslearning fremdeles.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så nå er det teams - som er utviklet for team, altså organisasjoner hvor folk er likestilte. Ikke skoler. 

Lærer kan vel være administrator? Det kan vel fungere greit på teams?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og ViS. Som opprinnelig er et lønningssystem. 

 

Juhei som det går...  

Mye kan sier om itslearning, som jo var gammelt selv for 10 år siden. Men det funket jo til en skolehverdag, til bruken vår. 

Anonymkode: 827cf...c18

Itslearning har utviklet seg bedre gjennom årene, det skal sies, og har fungert godt til skolebruk. Det eneste som er dumt er at ikke alle funksjonene blir utnyttet som de skal.

Anonymkode: 0d129...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må dessverre også si det samme om eldreomsorgen og psykiatrien. Veldig vondt med alt man har vært vitne til når min egen far nå er på sykehjem. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg prøvde å melde fra om at folk ikke skulle måtte dø alene, men det var aldri penger. Samt noen som har jobbet samme sted i for lang tid og har mistet all etisk sans og jobber med pasientene som de er på en fabrikk. Etisk refleksjon burde det vært satt av mer tid til.. Samtidig er det mange bra mennesker som jobber der som virkelig vil gjøre en forskjell, men marginene er ikke på deres side. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er illojalt og sette bedriften en jobber i,i dårlig lys.  Er det noe som man ikke synes noe om så gå til bedriften eller finn dere ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (10 minutter siden):

Det er illojalt og sette bedriften en jobber i,i dårlig lys.  Er det noe som man ikke synes noe om så gå til bedriften eller finn dere ny jobb.

Det blir ikke nevnt navn her, så chill. 

Er du redd for at bedriften din skal bli busta?

Anonymkode: 1b11f...652

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (12 minutter siden):

Det er illojalt og sette bedriften en jobber i,i dårlig lys.  Er det noe som man ikke synes noe om så gå til bedriften eller finn dere ny jobb.

Mange av de nevnte her bryr seg ikke om sine ansatte, lojalitet til hvilke pris? Flere her er sikkert ulovlige åså, om mattilsynet dukket opp osv.....Flere gjør skikkelig ekle ting i smug så forbrukerne blir lurt. Alt denne tråden gjør er å la folk få slippe ut litt frustrasjon. Da slipper disse bedriftene lett unna må jeg si 😄 

Anonymkode: 22a55...98c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir ikke nevnt navn her, så chill. 

Er du redd for at bedriften din skal bli busta?

Anonymkode: 1b11f...652

Slapp av, jeg er en vanlig ansatt.  

Men tyder på mye dårlige holdninger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange av de nevnte her bryr seg ikke om sine ansatte, lojalitet til hvilke pris? Flere her er sikkert ulovlige åså, om mattilsynet dukket opp osv.....Flere gjør skikkelig ekle ting i smug så forbrukerne blir lurt. Alt denne tråden gjør er å la folk få slippe ut litt frustrasjon. Da slipper disse bedriftene lett unna må jeg si 😄 

Anonymkode: 22a55...98c

Hvorfor jobber disse menneskene på en arbeidsplass der det er så ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunal korttidsavdeling 

- Vi leier aldri inn fastvakt til døende personer. Om ikke pårørende sitter på dødsleie vil pasienten mest sannsynlig dø alene og bli funnet død ved neste tilsyn. 
- alt som ikke er i dosetten blir som regel hoppet over å gi 

- man later som man ikke lukter avføringen og slik at den som «oppdager» det må ta det

- de fleste får på seg bleie for vi har ikke tid/mulighet til å følge på do hele tiden

- mange for innlagt kateter av samme grunn. Med faglig begrunnelse: bedre nattesøvn. 
- vi bruker ofte heis selv om pasienten kan gå, det går mye raskere med heis og vi har ikke tid til å være 2 personalet for å gå med pasienten. 
- tar helst på joggebukse og T-skjorte for det er mye lettere å ta av igjen enn vanlig skjorte, med genser over og dressbukse med bukseseler osv. 

- tbl mistet på gulvet blir bare plukket opp igjen og gitt til pasient. Har ikke tid til å gå på medisinrommet for å kassere og hente ut ny. 
 

og mye mye mer 😳

Anonymkode: 39a9e...619

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om en plass på Sunnmøre, der de selger burgere osv. En som jobber der, har runket i maten ved flere tilfeller 🤢

Anonymkode: 04917...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kommunal korttidsavdeling 

- Vi leier aldri inn fastvakt til døende personer. Om ikke pårørende sitter på dødsleie vil pasienten mest sannsynlig dø alene og bli funnet død ved neste tilsyn. 
- alt som ikke er i dosetten blir som regel hoppet over å gi 

- man later som man ikke lukter avføringen og slik at den som «oppdager» det må ta det

- de fleste får på seg bleie for vi har ikke tid/mulighet til å følge på do hele tiden

- mange for innlagt kateter av samme grunn. Med faglig begrunnelse: bedre nattesøvn. 
- vi bruker ofte heis selv om pasienten kan gå, det går mye raskere med heis og vi har ikke tid til å være 2 personalet for å gå med pasienten. 
- tar helst på joggebukse og T-skjorte for det er mye lettere å ta av igjen enn vanlig skjorte, med genser over og dressbukse med bukseseler osv. 

- tbl mistet på gulvet blir bare plukket opp igjen og gitt til pasient. Har ikke tid til å gå på medisinrommet for å kassere og hente ut ny. 
 

og mye mye mer 😳

Anonymkode: 39a9e...619

Sunnmøre ?

Anonymkode: 04917...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sunnmøre ?

Anonymkode: 04917...4a9

Trolig, hvis det skal spares på noe  :fnise:

Anonymkode: 773ef...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikking på jobb. Av typen mye drikking. Gjerne ved overtidsarbeid. Og flere dager på rad. Av flere kollegaer.

Anonymkode: e2b70...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på sykehjem som assistent i noen år, og der skjedde det mye rart blant ansatte. 

Jeg vil si at det er helt greit å spise mat som skal kastes. F.eks etter middag, så kan ansatte spise maten som likevel skal kastes når alle beboerne har fått servert mat og er mette. 

Problemet var når ansatte spiste godt eller drikke som var til beboerne. 

Det var nattevakter som spiste opp alt potetgullet, som var til beboerne. 

Det var ansatte som kunne spise mat fra kjøkkenet til beboerne. Mange som sparte penger på det. Tok seg en skive når de var sultne. Normalt er at ansatte har med mat selv eller kjøper i kantina på dagtid. 

Det var en ansatt som hele tiden stjal mat og dopapir fra avdelingen, som var til beboerne. En gang hadde hun gått ut av bygget med 2 fulle handleposer med matvarer. Det var noen som så det og meldte ifra, så hun sluttet eller fikk sparken. 

Anonymkode: ab50d...eb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kommunal korttidsavdeling 

- Vi leier aldri inn fastvakt til døende personer. Om ikke pårørende sitter på dødsleie vil pasienten mest sannsynlig dø alene og bli funnet død ved neste tilsyn. 
- alt som ikke er i dosetten blir som regel hoppet over å gi 

- man later som man ikke lukter avføringen og slik at den som «oppdager» det må ta det

- de fleste får på seg bleie for vi har ikke tid/mulighet til å følge på do hele tiden

- mange for innlagt kateter av samme grunn. Med faglig begrunnelse: bedre nattesøvn. 
- vi bruker ofte heis selv om pasienten kan gå, det går mye raskere med heis og vi har ikke tid til å være 2 personalet for å gå med pasienten. 
- tar helst på joggebukse og T-skjorte for det er mye lettere å ta av igjen enn vanlig skjorte, med genser over og dressbukse med bukseseler osv. 

- tbl mistet på gulvet blir bare plukket opp igjen og gitt til pasient. Har ikke tid til å gå på medisinrommet for å kassere og hente ut ny. 
 

og mye mye mer 😳

Anonymkode: 39a9e...619

Hvorfor ikke sende anonym melding til Arbeidstilsynet? 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 10.27):

Oppdrag i barnehage.

Psykisk spill mot meg for å få meg til å føle meg liten og robbe meg  for selvtillitt.

Stille seg i ring rundt meg og viske om meg, ( slik jeg ser det ) små "stikk" på min bekostning ( gjerne om utseendet ) smelling av dører bak meg. følgende uttalelse fra annen på avdeling: " forstår du det eller? "

vanskelig og forklare fordi det er så subtilt, men det er med vilje å sette meg i vanskelige situasjoner.

Anonymkode: 7e83e...928

De sa de hadde et psykisk spill direkte til deg eller var det noe du tenkte?

Anonymkode: b4ea8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet noen år på en pub. Vi lagde drikke selv. Sjefen kjøpte en flaske feks tyrkisk pepper, når den var drukket opp, stod vi på kveldene å hakket tyrkisk pepper drops og blandet med billig sprit😅

Han sparte også på ølskvetter, satte de i kjøleskapet og serverte til gjester dagen etter, litt øl i hvert glass, fylte på med ny øl og ingen merket noe🤮

Anonymkode: fb9b9...821

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er bare tull. Jobber selv i barnehage og ikke snakk om at en ufaglærte følger opp barn som trenger en som har utdanningen. 

Grunnen til at barn ikke blir fulgt  opp er foreldre som ikke ser problemet og drenerer saken. Her fyker det ut ukentlige bekymringsmeldinger fordi foreldrene ikke forstår at barna trenger hjelp. 

 

Anonymkode: fe8e7...154

Dert har gått litt sport i bekymringsmeldinger siste årene. I klassen til junior så blir så mange som 10 av 13 gutter utredet av ppt.

Flott de får tilrettelegging osv. men når oppimot 80% av alle gutter blir sett på som avvik og må ha tilrettelagt undervisning så må det vel være noe galt med den generelle måten skolen fungerer. 

Anonymkode: b4ea8...7f5

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet som renholder før. Jeg skulle gi en beskjed til teamlederen som holdt på med opplæring av en nyansatt. Kom inn på badet og så teamlederen plukke opp dobørsten og skrubbe dusjen med den for å vise den nyansatte hvordan det ble gjort. 🤢

Og ja, jeg gav beskjed.... Teamleder hadde visst bare aldri tenkt over det, og sluttet. Men får meg jo til å lure på hvilke andre ting som ble vasket med dobørsten.

Anonymkode: 6002d...8ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kommunal korttidsavdeling 

- Vi leier aldri inn fastvakt til døende personer. Om ikke pårørende sitter på dødsleie vil pasienten mest sannsynlig dø alene og bli funnet død ved neste tilsyn. 
- alt som ikke er i dosetten blir som regel hoppet over å gi 

- man later som man ikke lukter avføringen og slik at den som «oppdager» det må ta det

- de fleste får på seg bleie for vi har ikke tid/mulighet til å følge på do hele tiden

- mange for innlagt kateter av samme grunn. Med faglig begrunnelse: bedre nattesøvn. 
- vi bruker ofte heis selv om pasienten kan gå, det går mye raskere med heis og vi har ikke tid til å være 2 personalet for å gå med pasienten. 
- tar helst på joggebukse og T-skjorte for det er mye lettere å ta av igjen enn vanlig skjorte, med genser over og dressbukse med bukseseler osv. 

- tbl mistet på gulvet blir bare plukket opp igjen og gitt til pasient. Har ikke tid til å gå på medisinrommet for å kassere og hente ut ny. 
 

og mye mye mer 😳

Anonymkode: 39a9e...619

Synes mye av dette ikke er spesielt ille. Dersom en har foreldre som trenger hjelp, får de pårørende også hjelpe til litt selv. Man kan ikke vente at samfunnet skal bidra mer enn absolutt minimum.

Og det mest graverende her er illojaliteten de ansatte i mellom. At man ikke gidder å gjøre de kjipeste oppgavene selv men overlater til kollegaer er ikke bra.

En tablett på gulvet var det minste problemet her. De har hard overflate og tar ikke opp bakterier fra gulvet. Mister Heggen tablett på gulvet selv, tar jeg den opp og spiser den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dert har gått litt sport i bekymringsmeldinger siste årene. I klassen til junior så blir så mange som 10 av 13 gutter utredet av ppt.

Flott de får tilrettelegging osv. men når oppimot 80% av alle gutter blir sett på som avvik og må ha tilrettelagt undervisning så må det vel være noe galt med den generelle måten skolen fungerer. 

Anonymkode: b4ea8...7f5

Oisann. Det sier mye om skolen ja. I mange tilfeller er det oppdragelse det skorter på, ikke utfordringer som trenger å utredes. 

Anonymkode: 625cb...65b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...