Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du er vel leder du, jobber ikke på gulvet du?

bare fordi dere 90% pingler finner dere i å bli dårlig behandlet gjør det ikke riktig fra ledelsen

Anonymkode: 0d129...338

Nei jeg er ikke leder. 🙂🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smeltemann skrev (15 timer siden):

Nå er det sjelden vi på gulvet er fornøyde, en fjær blir fort til mange høns........  jeg har kollegaer som sitter og klager over bedriften som vi jobber i, men det er enkelte som klager,90% av oss andre klager ikke.   

Med den lave arbeidsledigheten som er i dette landet her nå så er det ingen fare og skifte jobb.  

Åh? Hvorfor klager så mange på hvor vanskelig det er å finne en ny jobb? 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 8.41):

Er dette vanlig praksis? Ikke rart det blir høyt sykefravær hvis voksne spiser samme pålegg og brød som barna har griset til. 

Anonymkode: efa08...b08

Vanlig praksis på alle sfo’er i Bergen. Det ligger på fat og barna blir opplært i å bruke gaffel og bare ta på en skive om gangen og de må vaske hendene. Opplevde ikke det som et problem, de er jo tross alt 1-4, dessuten så tåler vi da litt, skal love deg at det er andre situasjoner som er mye mer «smittefarlig» enn måltidene. 
 

I korona perioden hadde vi ikke smøremåltid, da fikk barna med matpakke hjemme fra og vi måtte ha med egen matpakke.

Anonymkode: 20bc8...a9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Åh? Hvorfor klager så mange på hvor vanskelig det er å finne en ny jobb? 

Anonymkode: 5516f...f0c

Det skjønner jeg ikke. Vet ikke  om det er SÅ mange som klager heller.  Men  jobb finner man seg, mulig en må flytte på seg eller ta en jobb som ikke står som nr 1 i sine ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter et menneske uten tannfaglig utdanning i lederposisjon på klinikken og kommer med «forslag» til hvordan vi kan tjene mest mulig på pasientene våre. Ikke basert på diagnoser og hva slags behandling pasientene trenger rent tannhelsemessig. 

Jeg er ikke enig i den type praksis, så jeg slutta. 

Anonymkode: a6cb9...95d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sjokkerer sikkert ingen, men jeg jobber i staten, og vi tar aktive grep for å slippe å oppfylle kravene til Offentleglova, altså loven som regulerer rett til innsyn. Hovedregelen er at man har rett til innsyn, vi praktiserer å unndra alt fra offentligheten så godt vi kan, og nekter også å vise dokumenter på forespørsel selv om vi flere ganger har fått kritikk for dette av våre kontrollmyndigheter. 

Vi jobber aktivt for å unngå innsyn ved å gi feil eller intetsigende navn på saker og dokumenter som inneholder opplysninger som kunne vært interessante for pressen eller andre interessenter, ved å unngå å publisere informasjon om at de eksisterer, eller ved å hevde at de ikke eksisterer når de faktisk gjør det. 

Jeg kommer rett fra skolebenken og trodde ikke det kom til å være helt sånn...

Anonymkode: 44413...cc9

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber på ambulansestasjon, vært rene bordellet. Så mye sex, intriger, utroskap. Skulle blitt en artig reality serie med dypdykk i «helter» i førstelinjen. 

Anonymkode: 3c8fa...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skaper mest konflikt og uenighet hos oss er fritid. 

Flere av mine kolleger og ledere stiller krav om sosial omgang på fritiden, og møter vi ikke opp blir vi konfrontert med dette i arbeidstiden. Vi har kranglet mye om fritid i det heletatt, og jeg tror flere sliter voldsomt med grensesetting på min arbeidsplass. I tillegg tror jeg dessverre at mange er ensomme og kjeder seg og ser på arbeidsplassen som løsningen på alle sine problemer. Forøvrig har vi en arbeidsavtale som slår fast at fritid ikke er en del av arbeidsforholdet. 

Anonymkode: 95891...969

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Med mindre man har en veldig ettertraktet utdannelse og/eller erfaring, så er det som sagt veldig vanskelig som 50+, jeg tør påstå det er et fåtall som er attraktive etter fylte 50. For din del handler det nok om litt for lave tanker om deg selv? For jeg kan vanskelig se for meg at det reelt sett er vanskelig å bytte beite når du jo bare er 32. 

Anonymkode: 2cb66...925

Kjenner flere som har fått jobb etter 50. Tante mi ble faktisk headhuntet etter hun var 60, og har en mye mer spennende jobb enn meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette sjokkerer sikkert ingen, men jeg jobber i staten, og vi tar aktive grep for å slippe å oppfylle kravene til Offentleglova, altså loven som regulerer rett til innsyn. Hovedregelen er at man har rett til innsyn, vi praktiserer å unndra alt fra offentligheten så godt vi kan, og nekter også å vise dokumenter på forespørsel selv om vi flere ganger har fått kritikk for dette av våre kontrollmyndigheter. 

Vi jobber aktivt for å unngå innsyn ved å gi feil eller intetsigende navn på saker og dokumenter som inneholder opplysninger som kunne vært interessante for pressen eller andre interessenter, ved å unngå å publisere informasjon om at de eksisterer, eller ved å hevde at de ikke eksisterer når de faktisk gjør det. 

Jeg kommer rett fra skolebenken og trodde ikke det kom til å være helt sånn...

Anonymkode: 44413...cc9

Det fungerer jo for de aller fleste tilfeller, gjelder det f. eks. ansettelser så gidder de fleste arbeidstakere ikke jobbe for noen som så tydelig viser at de ikke ønsker dem uansett, så da tar man heller ikke saken videre. Men før eller siden møter man på noen som er over gjennomsnittet opptatt av sine krav, og som har juridiske muskler i ryggen. Da kan ledelsen din få utfordringer. 

Anonymkode: 2cb66...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS skrev (1 time siden):

Kjenner flere som har fått jobb etter 50. Tante mi ble faktisk headhuntet etter hun var 60, og har en mye mer spennende jobb enn meg.  

Jada. Men igjen, da er man blant de relativt få ettertraktede, og det at hun ble headhuntet handler nok om at hun har en type spisskompetanse eller har gjort seg bemerket på annet vis i sin bransje. Det gjelder ikke den jevne 50-åring. 

Anonymkode: 2cb66...925

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjon: Lot maten ligge over den anbefalte tiden fra leverandøren. Pølser kunne fint ligge på grillen hele dagen, ble de skrukkete ble de stappa litt i pølsevannet til wienerpølsene. Hamburgere som ble tatt opp fra frys og hadde en holdbarhet på 4 døgn lå gjerne i nærmere 10 om de fikk muligheten. Skrapa av det størkna laget på rekesalaten. Bakervarer lå også over tiden. Vaskeanlegget var ikke etter regelverket og direkte farlig hadde det skjedd noe.  Temperaturkontrollen ble ikke fulgt opp, han bare skrev tall han fant på som han visste var innenfor lovlig temperatur. Det ble heldigvis en del endringer etter at jeg kom inn i bildet, men slutta i den jobben ganske fort, så de er sikkert tilbake til det normale. Ja, jeg meldte det inn men det skjedde aldri noe, så mest sannsynlig ble det en varsla kontroll hvor "alt var i orden" når de var innom. 

Anonymkode: ba1bb...4ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/14/2021 at 6:20 AM, AnonymBruker said:

Spørsmål til deg som jobber på Meny. Den ferskpresset juice som dere selger...Hvor mye vann er det i den, helt ærlig? 

Anonymkode: 5516f...f0c

 (vet det er gammelt innlegg) Jeg jobber ikke på meny, men kjøper ofte denne juicen.  Flaskene står like ved pressemaskinen og jeg fyller den opp selv.  Som sagt, null vann.  Smaker så godt! 

Anonymkode: 2ca99...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Renholdere har det tøft. Først setter noen en pris og en tid hos en kunde. Så kuttes tiden for en renholder også må kjøring til og fra legges inn i tiden. Alt for at ledere skal tjene penger, mens renholdere sliter seg totalt ut. Det er ikke rart at renholdere begynner å bli vanskelige å oppdrive. Snart må alle vaske sine egne kontor og butikker. 

Anonymkode: 3ccf8...3f2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette sjokkerer sikkert ingen, men jeg jobber i staten, og vi tar aktive grep for å slippe å oppfylle kravene til Offentleglova, altså loven som regulerer rett til innsyn. Hovedregelen er at man har rett til innsyn, vi praktiserer å unndra alt fra offentligheten så godt vi kan, og nekter også å vise dokumenter på forespørsel selv om vi flere ganger har fått kritikk for dette av våre kontrollmyndigheter. 

Vi jobber aktivt for å unngå innsyn ved å gi feil eller intetsigende navn på saker og dokumenter som inneholder opplysninger som kunne vært interessante for pressen eller andre interessenter, ved å unngå å publisere informasjon om at de eksisterer, eller ved å hevde at de ikke eksisterer når de faktisk gjør det. 

Jeg kommer rett fra skolebenken og trodde ikke det kom til å være helt sånn...

Anonymkode: 44413...cc9

Dette er for dårlig. Om det er sant må du ta ansvar å melde det.

Det normale er at man strekker seg langt for skape meroffentlighet. Hos oss kan man få komme å få hjelp til å kikke i arkivet om man ønsker.

Anonymkode: 9ef37...dac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehjem konmune

Etasjen under korttidsavdelingen jeg jobber på har gitt opp å isolere corona pasientene. De har bare låst av felleskjøkkenet og lar de vandre i korridoren. 
 

Dette er en demens avdeling hvor de aller fleste er oppegående og fysisk ganske friske. Men veldig preget av kognitiv svikt. De har de urolige vandrende demente og det er faktisk helt umulig å skulle isolere en smittet da det ville betydd fysisk innelåsning på rom. Så etter at 2 beboere var blitt smittet ga de opp og lot alle bare få vandre rundt. Smitten må bare rase gjennom håper de. 

Anonymkode: 39a9e...619

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 2/20/2022 at 7:49 PM, AnonymBruker said:

Dette er for dårlig. Om det er sant må du ta ansvar å melde det.

Det normale er at man strekker seg langt for skape meroffentlighet. Hos oss kan man få komme å få hjelp til å kikke i arkivet om man ønsker.

Anonymkode: 9ef37...dac

Det er ikke sånn at ingen vet om det utenfor virksomheten. Som sagt så har vi fått kritikk fra kontrollorganet vårt flere ganger, i tillegg til at rutinene våre er jevnlig oppe til politisk behandling. Pressen er også veldig på. Akkurat nå står vi også midt oppi en stor revisjon der vi må dokumentere nettopp hvordan vi behandler innsynskrav og rutiner for journalføring og arkivering. 

Jeg tror bare ikke det hjelper. Det blir en liten smekk på hånden og beskjed om å rydde opp i dokumentasjonen som mangler, men da er det allerede for sent på mange måter, for dokumentasjonen som manglet er ikke lenger relevant eller interessant for noen.

Anonymkode: 44413...cc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye baksnakking og mobbing det er i et selskap med tilsynelatende oppegående mennesker.

Anonymkode: b732c...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 23.02):

Hæææ fyfaaader altså! Kan du si om dette er i Oslo? Eller en annen by? Det kan du vel si? Jeg trodde sånn helt seriøst at norske sykehus var det beste, for alt virker så rent, rettferdig og bra ut. Men man vet jo ikke hva som skjer bak fasaden. Er ting ikke som vi pasienter tror det er? Når jeg kommer inn i et sykehus blir jeg litt sånn starstrucked av å se alle de flinke overlegene, ansattene Som går frem og tilbake i gangene. Tenker i hodet mitt at de må være utrolig heldige for å ha en så flott arbeidsplass som dette med utrolig mange dyktige folk

Anonymkode: 110cb...c6a

Ikke NMD ihvertfall.

Anonymkode: a2712...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombord ganske stor båt med flere tusen passasjerer:

- Alt av bord, glass og rekkverk i restaurant/barneavdelingen vaskes med vann og eddik. Såpe får glasset til å se skjoldete ut så det får vi ikke bruke. Ikke rart at omgangsyke og andre ulekre sykdommer sprer seg som ild i tørt gress ombord større båter.

- Dersom det skulle oppstå en nødssituasjon ombord, og vi blir nødt til å få passasjerene ombord i livbåtene er rullestolbrukere og andre med handicap de siste som prioriteres. Jeg har fått beskjed om at det er fordi det krever mer tid å frakte en rullestolbruker trygt i livbåt, da prioriteres heller funksjonsfriske som raskt klarer å hoppe ombord i en livbåt på egenhånd, så ser man om man rekker å få med seg rullestolbrukere osv. Grusomt å tenke på egentlig.

Lokalt bakeri:

- Dersom vi har et overskudd av hele kaker så fryses de og tas opp ved en senere anledning. Når de tas opp så selges de som ferske og til "fersk" pris

- Kaker selges i flere dager, spør kundene må vi alltid svare at de er dagsferske selv om kaken ble lagd for flere uker siden og har stått på frys fram i går.

- Når produktene skal i hyllene tar vi på dem med hendene, så de ansatte har i grunn tatt på alt som selges. Det er mange som ikke vet dette og blir helt forskrekket dersom de ser at man håndterer feks et brød uten hanske.

Anonymkode: 9e1da...752

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...