Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ombord ganske stor båt med flere tusen passasjerer:

- Alt av bord, glass og rekkverk i restaurant/barneavdelingen vaskes med vann og eddik. Såpe får glasset til å se skjoldete ut så det får vi ikke bruke. Ikke rart at omgangsyke og andre ulekre sykdommer sprer seg som ild i tørt gress ombord større båter.

- Dersom det skulle oppstå en nødssituasjon ombord, og vi blir nødt til å få passasjerene ombord i livbåtene er rullestolbrukere og andre med handicap de siste som prioriteres. Jeg har fått beskjed om at det er fordi det krever mer tid å frakte en rullestolbruker trygt i livbåt, da prioriteres heller funksjonsfriske som raskt klarer å hoppe ombord i en livbåt på egenhånd, så ser man om man rekker å få med seg rullestolbrukere osv. Grusomt å tenke på egentlig.

Lokalt bakeri:

- Dersom vi har et overskudd av hele kaker så fryses de og tas opp ved en senere anledning. Når de tas opp så selges de som ferske og til "fersk" pris

- Kaker selges i flere dager, spør kundene må vi alltid svare at de er dagsferske selv om kaken ble lagd for flere uker siden og har stått på frys fram i går.

- Når produktene skal i hyllene tar vi på dem med hendene, så de ansatte har i grunn tatt på alt som selges. Det er mange som ikke vet dette og blir helt forskrekket dersom de ser at man håndterer feks et brød uten hanske.

Anonymkode: 9e1da...752

Ved bruk av mikrofiberklut så trenger man bare vann for å fjerne bakterier. 

Anonymkode: 3ccf8...3f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ombord ganske stor båt med flere tusen passasjerer:

- Alt av bord, glass og rekkverk i restaurant/barneavdelingen vaskes med vann og eddik. Såpe får glasset til å se skjoldete ut så det får vi ikke bruke. Ikke rart at omgangsyke og andre ulekre sykdommer sprer seg som ild i tørt gress ombord større båter.

- Dersom det skulle oppstå en nødssituasjon ombord, og vi blir nødt til å få passasjerene ombord i livbåtene er rullestolbrukere og andre med handicap de siste som prioriteres. Jeg har fått beskjed om at det er fordi det krever mer tid å frakte en rullestolbruker trygt i livbåt, da prioriteres heller funksjonsfriske som raskt klarer å hoppe ombord i en livbåt på egenhånd, så ser man om man rekker å få med seg rullestolbrukere osv. Grusomt å tenke på egentlig.

Lokalt bakeri:

- Dersom vi har et overskudd av hele kaker så fryses de og tas opp ved en senere anledning. Når de tas opp så selges de som ferske og til "fersk" pris

- Kaker selges i flere dager, spør kundene må vi alltid svare at de er dagsferske selv om kaken ble lagd for flere uker siden og har stått på frys fram i går.

- Når produktene skal i hyllene tar vi på dem med hendene, så de ansatte har i grunn tatt på alt som selges. Det er mange som ikke vet dette og blir helt forskrekket dersom de ser at man håndterer feks et brød uten hanske.

Anonymkode: 9e1da...752

Jeg er enig i at det er grusomt, men er det mer grusomt at ti personer må drukne for at én rullestolbruker skal kunne reddes? Det er jo det som kan være alternativet. Men det er ikke noe de går ut i media med, akkurat…

Anonymkode: 858a5...e36

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Vet ikke om man blir sjokkert, men...

Sjefen til søstera mi har bestemt seg for at søstera mi må ut. Derfor uansett hva hun sier blir hun ikke trodd og hva de andre sier om søstera mi blir automatisk sant. Sjefen driver med splitt og hersk og prøver å få alle ansatte mot søstera mi. De andre ansatte, som liker søstera mi veldig godt, tør selvfølgelig ikke si noe til sjefen, pga fryktkulturen han har skapt, og bare står der og nikker når sjefen snakker dritt om henne. Når sjefen går, løper de til søstera mi og klemmer henne. 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet for noen år siden mens jeg var student i en elektrobutikk i Oslo. Lederen var opptatt av å ansatte noen unge, pene jenter hvis de søkte hos oss. Uansett hvor lite de kunne. Vi hadde mange menn som var kunder, spesielt 40+ og han mente at hvis de ga god service, ville de handle mer.

Hvis vi fikk inn en søker som kunne mye VS en pen jente, "vant" alltid den pene jenta.

Spesiell type for å si det mildt..Glad jeg er ferdig der!

Anonymkode: 9ddeb...b2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobbet for noen år siden mens jeg var student i en elektrobutikk i Oslo. Lederen var opptatt av å ansatte noen unge, pene jenter hvis de søkte hos oss. Uansett hvor lite de kunne. Vi hadde mange menn som var kunder, spesielt 40+ og han mente at hvis de ga god service, ville de handle mer.

Hvis vi fikk inn en søker som kunne mye VS en pen jente, "vant" alltid den pene jenta.

Spesiell type for å si det mildt..Glad jeg er ferdig der!

Anonymkode: 9ddeb...b2d

Kunne for så vidt skjønt det i type jobber som ikke krever kompetanse, men det gir lite mening i elektronikkindustrien.

Anonymkode: 0d129...338

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke om man blir sjokkert, men...

Sjefen til søstera mi har bestemt seg for at søstera mi må ut. Derfor uansett hva hun sier blir hun ikke trodd og hva de andre sier om søstera mi blir automatisk sant. Sjefen driver med splitt og hersk og prøver å få alle ansatte mot søstera mi. De andre ansatte, som liker søstera mi veldig godt, tør selvfølgelig ikke si noe til sjefen, pga fryktkulturen han har skapt, og bare står der og nikker når sjefen snakker dritt om henne. Når sjefen går, løper de til søstera mi og klemmer henne. 

Anonymkode: 5516f...f0c

Forresten, noen som vet hva man kan gjøre i en slik situasjon? 

Anonymkode: 5516f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som står meg nær jobber i en Rema1000-butikk. Ledelsen har ikke noe kontroll på varer som er gått ut på dato. De kaster enorme mengder. Det er mye trusler. "Hvis ikke du kan jobbe ekstra i morgen, så kan du drite i sommerferie". Har etter flere år kun 20% fast stilling, men får ikke vite før hver søndag når og hvor mye man skal jobbe kommende uke. Kan aldri planlegge noe. Får utelukkende seinvakter fordi hen ikke har barn. Blir kjeftet på og skreket til for ting hen ikke har noe med. Det blir verre og verre..

 

Anonymkode: 3fa7a...543

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

En som står meg nær jobber i en Rema1000-butikk. Ledelsen har ikke noe kontroll på varer som er gått ut på dato. De kaster enorme mengder. Det er mye trusler. "Hvis ikke du kan jobbe ekstra i morgen, så kan du drite i sommerferie". Har etter flere år kun 20% fast stilling, men får ikke vite før hver søndag når og hvor mye man skal jobbe kommende uke. Kan aldri planlegge noe. Får utelukkende seinvakter fordi hen ikke har barn. Blir kjeftet på og skreket til for ting hen ikke har noe med. Det blir verre og verre..

 

Anonymkode: 3fa7a...543

Er h*n organisert? 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nasty tråd... Ser det skrives mye om hoteller her, må si ikke alle er like ille.

Jobber på hotell. Her er det aldri gjenbruk av noe, alt blir skiftet og vasket, inkl. pynteputer og sengetepper.

Det som er problemet hos oss, er gjestene. Er det frokostbuffet, vær klar over at mange gjester ikke bruker fremlagt serveringsbestikk, men klasser rundt med hender. Tar ting på tallerkenen, for så å legge ting tilbake igjen. 

På gjestetoaletter og sånt ikke bli irritert om det ser ekkelt ut, eller om papir mangler etc. MANGE gjester synes det er helt fint å gå fra en neddriti dass, helst uten å dra ned. Mange stjeler også alt som ikke er bolta fast i vegger/gulv. Det hjelper ikke så mye å vaske, når sånt skjer fem minutter etterpå. 

Som ansatt er det verste de mannlige gjestene. Jeg kunne skrevet en bok om antall ufyselige tilbud jeg har fått fra disse. Det er også sjokkerende mange som bestiller seg horer på hotell. 

Anonymkode: 66392...c1f

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En som står meg nær jobber i en Rema1000-butikk. Ledelsen har ikke noe kontroll på varer som er gått ut på dato. De kaster enorme mengder. Det er mye trusler. "Hvis ikke du kan jobbe ekstra i morgen, så kan du drite i sommerferie". Har etter flere år kun 20% fast stilling, men får ikke vite før hver søndag når og hvor mye man skal jobbe kommende uke. Kan aldri planlegge noe. Får utelukkende seinvakter fordi hen ikke har barn. Blir kjeftet på og skreket til for ting hen ikke har noe med. Det blir verre og verre..

 

Anonymkode: 3fa7a...543

Jeg jobbet i en Rema-butikk tidligere, var sånn hos oss også.

Anonymkode: 3d2d8...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2021 den 10.35):

Dere skulle visst hvor mye kniving og rivalisering det er i et sykepleierhierarki. Utenforstående tror gjerne at helsearbeidere er empatiske engler, men fytti så mye dritt disse menneskene kan gjør mot hverandre. Snakker om en helt vanlig sykehusavdeling i en stor by. Her er hersking og splitting, utestenging og mobbing av kolleger som ikke helt passer inn i malen "lederne" har satt. Det hjelper ikke at nærmeste sjef og ass sjef er mennesker med sterke psykopatiske trekk.

Anonymkode: 8e405...e9d

Dette minner meg om noe jeg som pasient opplevde da jeg var lagt inn på sykehuset for en akuttoperasjon. Da sykepleierne forberedte meg til operasjon ble jeg vitne til hvordan en av dem sjefet over de andre, hun snakket til dem med en nedlatende tone og det var tydelig at det var hun som var «sjefen». Jeg husker jeg så hvordan en av de hun sjefet over beit i seg de spydige kommentarene uten å ta igjen og det var ubehagelig å være vitne til. For en måte å behandle sine kollegaer på! 

Anonymkode: 850d4...eea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For en nasty tråd... Ser det skrives mye om hoteller her, må si ikke alle er like ille.

Jobber på hotell. Her er det aldri gjenbruk av noe, alt blir skiftet og vasket, inkl. pynteputer og sengetepper.

Det som er problemet hos oss, er gjestene. Er det frokostbuffet, vær klar over at mange gjester ikke bruker fremlagt serveringsbestikk, men klasser rundt med hender. Tar ting på tallerkenen, for så å legge ting tilbake igjen. 

På gjestetoaletter og sånt ikke bli irritert om det ser ekkelt ut, eller om papir mangler etc. MANGE gjester synes det er helt fint å gå fra en neddriti dass, helst uten å dra ned. Mange stjeler også alt som ikke er bolta fast i vegger/gulv. Det hjelper ikke så mye å vaske, når sånt skjer fem minutter etterpå. 

Som ansatt er det verste de mannlige gjestene. Jeg kunne skrevet en bok om antall ufyselige tilbud jeg har fått fra disse. Det er også sjokkerende mange som bestiller seg horer på hotell. 

Anonymkode: 66392...c1f

😟😟

Anonymkode: 5516f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bare så dere vet det, jeg overvåker mange her inne. sender inn tips til rema 1000, div bhg osv. med hva dere skriver. folk vet hva dere skriver. 

Anonymkode: b0b35...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2022 den 11.31):

Kunnskapsbedrift i staten: ingenting å melde. Ingen sløsing med tid, fine ledere som tar gode avgjørelser, interessante og utviklende oppgaver, alle hjelper hverandre og trives, sykefraværet er veldig lavt. Vet at ikke alle kan ta den høyere utdanningen som kreves for å få jobb der, så vet jeg er privilegert. Men husk at utdanning lønner seg folkens! 

Anonymkode: 02d8c...af5

Troooor ikke det var dette tråden handlet om, men applaus til deg! 
 

vi er vel flere med høyere utdanning og fine arbeidsforhold i tråden her, men så var det dette med hva tråden handlet om igjen da🤔

Anonymkode: b3af4...8fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

bare så dere vet det, jeg overvåker mange her inne. sender inn tips til rema 1000, div bhg osv. med hva dere skriver. folk vet hva dere skriver. 

Anonymkode: b0b35...5db

Så du er anti åpenhet?

Anonymkode: 5fc81...eb2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

bare så dere vet det, jeg overvåker mange her inne. sender inn tips til rema 1000, div bhg osv. med hva dere skriver. folk vet hva dere skriver. 

Anonymkode: b0b35...5db

LOL 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 10.34):

Kanskje sjokkerende for noen, men ledelsen på byggeplassen min bruker rasistiske og homofobiske skjellsord når de baksnakker arbeiderne på brakka. Jobber på et av de største prosjektene i Norge med veldig store aktører. Jeg skjønner ikke at slik oppførsel blir godtatt av så «proffe» firmaer i Norge i 2021.

Anonymkode: 81023...5e1

Jeg synes dette er svært overraskende. Jeg er en kvinne i denne bransjen, og har aldri opplevd slikt. Nå har jeg riktignok kun 5 år på baken, men har aldri opplevd rasistiske, homofobe eller kvinnefiendtlige kommentarer fra andre i bransjen på mitt nivå ( prosjektledere, byggeledere, anleggsledere, byggherrer og jurister). Tvert i mot synes jeg de fleste i bransjen higer etter mangfold og utvikling.

Hva som skjer ute på plassen mellom arbeidere har jeg selvfølgelig ikke full kontroll over, men hadde jeg fått høre at noe slikt hadde forekommet, kan jeg garantere det hadde blitt full oppvask, og eventuelt bortvisning av den som uttaler nedlatende holdninger ovenfor andre. 

Anonymkode: 82390...da8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En som står meg nær jobber i en Rema1000-butikk. Ledelsen har ikke noe kontroll på varer som er gått ut på dato. De kaster enorme mengder. Det er mye trusler. "Hvis ikke du kan jobbe ekstra i morgen, så kan du drite i sommerferie". Har etter flere år kun 20% fast stilling, men får ikke vite før hver søndag når og hvor mye man skal jobbe kommende uke. Kan aldri planlegge noe. Får utelukkende seinvakter fordi hen ikke har barn. Blir kjeftet på og skreket til for ting hen ikke har noe med. Det blir verre og verre..

 

Anonymkode: 3fa7a...543

Hvorfor blir folk på sånne arbeidsplasser? Jeg kan forstå det hvis det er snakk om en veldig smal bransje der omtrent ingen jobber lyses ut, men matbutikker/bensinstasjoner/kaféer osv. finnes da på hvert gatehjørne.

Og akkurat nå når arbeidsledigheten er så lav etter pandemien, hiver de jo nesten jobber etter folk. Skift jobb, for guds skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (50 minutter siden):

Hvorfor blir folk på sånne arbeidsplasser? Jeg kan forstå det hvis det er snakk om en veldig smal bransje der omtrent ingen jobber lyses ut, men matbutikker/bensinstasjoner/kaféer osv. finnes da på hvert gatehjørne.

Og akkurat nå når arbeidsledigheten er så lav etter pandemien, hiver de jo nesten jobber etter folk. Skift jobb, for guds skyld!

Nja...Hvorfor er det så mange som sliter med å få jobb da? Lest tråden om folk som søker jobb? 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...