Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jobbet noen år på en pub. Vi lagde drikke selv. Sjefen kjøpte en flaske feks tyrkisk pepper, når den var drukket opp, stod vi på kveldene å hakket tyrkisk pepper drops og blandet med billig sprit😅

Han sparte også på ølskvetter, satte de i kjøleskapet og serverte til gjester dagen etter, litt øl i hvert glass, fylte på med ny øl og ingen merket noe🤮

Anonymkode: fb9b9...821

Hva er problemet? Smakte sikkert helt likt. Og drikker man slikt, står uansett ikke smak i fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har hørt om en plass på Sunnmøre, der de selger burgere osv. En som jobber der, har runket i maten ved flere tilfeller 🤢

Anonymkode: 04917...4a9

Er dette tilfeldigvis i volda? Og hvordan vet du at det er sant?

Anonymkode: 384e9...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (14 timer siden):

Det er illojalt og sette bedriften en jobber i,i dårlig lys.  Er det noe som man ikke synes noe om så gå til bedriften eller finn dere ny jobb.

Nei, det er det ikke. Når bedriftenes verdier ikke samsvarer med slik de uttrykker seg, er det på sin plass at noen buster dem og sier i fra slik at folk vet hvordan det egentlig er.

Smeltemann skrev (14 timer siden):

Hvorfor jobber disse menneskene på en arbeidsplass der det er så ille?

Ikke alle som har mulighet til å skifte jobb... Det gjør det ikke greit å utnytte mennesker eller gjøre fæle ting, uten å forvente at dette kommer til å bli leaked til offentligheten.

Smeltemann skrev (14 timer siden):

Slapp av, jeg er en vanlig ansatt.  

Men tyder på mye dårlige holdninger .

Dårlige holdninger av bedriftene selv å holde på slik, spør du meg.

Anonymkode: 0d129...338

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (3 timer siden):

Hva er problemet? Smakte sikkert helt likt. Og drikker man slikt, står uansett ikke smak i fokus.

Problemet er vel at det ikke er lovlig å selge hjemmelaga sprit på pubene i Norge vil jeg tro. 

Anonymkode: fb9b9...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (3 timer siden):

Synes mye av dette ikke er spesielt ille. Dersom en har foreldre som trenger hjelp, får de pårørende også hjelpe til litt selv. Man kan ikke vente at samfunnet skal bidra mer enn absolutt minimum.

Og det mest graverende her er illojaliteten de ansatte i mellom. At man ikke gidder å gjøre de kjipeste oppgavene selv men overlater til kollegaer er ikke bra.

En tablett på gulvet var det minste problemet her. De har hard overflate og tar ikke opp bakterier fra gulvet. Mister Heggen tablett på gulvet selv, tar jeg den opp og spiser den.

Da får de heller legge ned, og så kan vi bruke skattepengene på private tjenester. For jo, jeg forventer faktisk mer enn et minimum når man bruker ganske mange skattekroner per år på tjenestene. Forventer ingen luksus, men at det skal være mer enn et minimum er ganske åpenbart. 

Anonymkode: 2cb66...925

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (3 timer siden):

Hva er problemet? Smakte sikkert helt likt. Og drikker man slikt, står uansett ikke smak i fokus.

Første er det ikke noe galt med, for det er jo egentlig slik man lager "tyrkisk pepper", dvs. blander sprit og essensen fra tyrkisk pepper. Det er ikke godt uansett  syntes jeg, men de fleste smaker nok ikke store forskjellen på den man kjøper fra polet eller selvlagd, skvip er det uansett.

Det andre er uhygienisk, å hadde bare meldt til mattilsynet om jeg hadde sett sjefen gjøre det, eller en kollega for den saks skyld. 

Anonymkode: 2cb66...925

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fast lønn uansett hvor mange timer jeg jobber. Reparerer egen firmabil på fritiden. Plutselig overtid på alle dager uten ekstra betaling. Sjelden tid til  lunsj. Lønn ofte forsinket. 

Anonymkode: be11c...629

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobbet som renholder før. Jeg skulle gi en beskjed til teamlederen som holdt på med opplæring av en nyansatt. Kom inn på badet og så teamlederen plukke opp dobørsten og skrubbe dusjen med den for å vise den nyansatte hvordan det ble gjort. 🤢

Og ja, jeg gav beskjed.... Teamleder hadde visst bare aldri tenkt over det, og sluttet. Men får meg jo til å lure på hvilke andre ting som ble vasket med dobørsten.

Anonymkode: 6002d...8ba

Det var dumt av meg å lese dette rett etter jeg hadde spist 😁🤮

Anonymkode: 5516f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei, det er det ikke. Når bedriftenes verdier ikke samsvarer med slik de uttrykker seg, er det på sin plass at noen buster dem og sier i fra slik at folk vet hvordan det egentlig er.

Ikke alle som har mulighet til å skifte jobb... Det gjør det ikke greit å utnytte mennesker eller gjøre fæle ting, uten å forvente at dette kommer til å bli leaked til offentligheten.

Dårlige holdninger av bedriftene selv å holde på slik, spør du meg.

Anonymkode: 0d129...338

Bare lurer. Hvem er det som ikke har mulighet til å bytte jobb eller i hvert fall prøve å bytte, søke noe annet? 

Anonymkode: 5516f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare lurer. Hvem er det som ikke har mulighet til å bytte jobb eller i hvert fall prøve å bytte, søke noe annet? 

Anonymkode: 5516f...f0c

Ganske mange. Har man nedsatt helse eller f. eks. 50+ er det vanskelig å finne ny jobb. 

Anonymkode: 2cb66...925

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ganske mange. Har man nedsatt helse eller f. eks. 50+ er det vanskelig å finne ny jobb. 

Anonymkode: 2cb66...925

Man får jo ikke bedre helse av å jobbe et slikt sted, for å si det sånn. 
Når det gjelder alder, er 50+ virkelig et reelt problem eller noe folk velger å tro? Jeg har en kollega som ønsket å bytte jobb da hun var cirka 55. Hun fikk en del tilbud, gikk på intervju, men...valgte å bli. Vet ikke hvorfor. Nå, flere år senere, er hun fortsatt hos oss og angrer på at hun ikke sluttet da hun hadde mulighet. 

Anonymkode: 5516f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man får jo ikke bedre helse av å jobbe et slikt sted, for å si det sånn. 
Når det gjelder alder, er 50+ virkelig et reelt problem eller noe folk velger å tro? Jeg har en kollega som ønsket å bytte jobb da hun var cirka 55. Hun fikk en del tilbud, gikk på intervju, men...valgte å bli. Vet ikke hvorfor. Nå, flere år senere, er hun fortsatt hos oss og angrer på at hun ikke sluttet da hun hadde mulighet. 

Anonymkode: 5516f...f0c

Nei, men hva er egentlig valget? 

Joda, det finnes enkelte 50+ åring med spisskompetanse eller som er veldig ettertraktet på andre måter i arbeidslivet, men det gjelder ikke de fleste. 

Anonymkode: 2cb66...925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har hørt om en plass på Sunnmøre, der de selger burgere osv. En som jobber der, har runket i maten ved flere tilfeller 🤢

Anonymkode: 04917...4a9

Her bør du melde fra. Det er ekkelt. Og ingen har nytte av at det ikke blir oppdaget.

Anonymkode: a8b47...35d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, men hva er egentlig valget? 

Joda, det finnes enkelte 50+ åring med spisskompetanse eller som er veldig ettertraktet på andre måter i arbeidslivet, men det gjelder ikke de fleste. 

Anonymkode: 2cb66...925

Valget er å prøve å søke noe nytt. Hvordan kan man vite at det er «umulig» å få noe annet hvis man ikke engang prøver? Jeg tror også akkurat nå at jeg ikke klarer å finne noe annet, «hvem vil ha meg» liksom, selv om jeg bare er 32, og det er fordi sjefen min fikk meg til å tenke sånn. Dårlig arbeidsmiljø år etter år...Man blir påvirket av det. 

Anonymkode: 5516f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er det ikke. Når bedriftenes verdier ikke samsvarer med slik de uttrykker seg, er det på sin plass at noen buster dem og sier i fra slik at folk vet hvordan det egentlig er.

Ikke alle som har mulighet til å skifte jobb... Det gjør det ikke greit å utnytte mennesker eller gjøre fæle ting, uten å forvente at dette kommer til å bli leaked til offentligheten.

Dårlige holdninger av bedriftene selv å holde på slik, spør du meg.

Anonymkode: 0d129...338

Nå er det sjelden vi på gulvet er fornøyde, en fjær blir fort til mange høns........  jeg har kollegaer som sitter og klager over bedriften som vi jobber i, men det er enkelte som klager,90% av oss andre klager ikke.   

Med den lave arbeidsledigheten som er i dette landet her nå så er det ingen fare og skifte jobb.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Sunnmøre ?

Anonymkode: 04917...4a9

Nei Sørlandet. 

Anonymkode: 39a9e...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Valget er å prøve å søke noe nytt. Hvordan kan man vite at det er «umulig» å få noe annet hvis man ikke engang prøver? Jeg tror også akkurat nå at jeg ikke klarer å finne noe annet, «hvem vil ha meg» liksom, selv om jeg bare er 32, og det er fordi sjefen min fikk meg til å tenke sånn. Dårlig arbeidsmiljø år etter år...Man blir påvirket av det. 

Anonymkode: 5516f...f0c

Med mindre man har en veldig ettertraktet utdannelse og/eller erfaring, så er det som sagt veldig vanskelig som 50+, jeg tør påstå det er et fåtall som er attraktive etter fylte 50. For din del handler det nok om litt for lave tanker om deg selv? For jeg kan vanskelig se for meg at det reelt sett er vanskelig å bytte beite når du jo bare er 32. 

Anonymkode: 2cb66...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Med mindre man har en veldig ettertraktet utdannelse og/eller erfaring, så er det som sagt veldig vanskelig som 50+, jeg tør påstå det er et fåtall som er attraktive etter fylte 50. For din del handler det nok om litt for lave tanker om deg selv? For jeg kan vanskelig se for meg at det reelt sett er vanskelig å bytte beite når du jo bare er 32. 

Anonymkode: 2cb66...925

Du har rett og jeg er glad for at jeg skjønner hvor disse tankene kommer fra. For noen år siden hadde jeg en ålreit selvtillit, men nå, etter flere år med «Du er ikke bra nok», «Hvor vil du gå», «Hvem vil ansette deg», er det ikke noe særlig. Bedre å gå nå før det blir for sent. 

Anonymkode: 5516f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (2 timer siden):

Nå er det sjelden vi på gulvet er fornøyde, en fjær blir fort til mange høns........  jeg har kollegaer som sitter og klager over bedriften som vi jobber i, men det er enkelte som klager,90% av oss andre klager ikke.   

Du er vel leder du, jobber ikke på gulvet du?

bare fordi dere 90% pingler finner dere i å bli dårlig behandlet gjør det ikke riktig fra ledelsen

Smeltemann skrev (2 timer siden):


 

Med den lave arbeidsledigheten som er i dette landet her nå så er det ingen fare og skifte jobb. 
 

 

Anonymkode: 0d129...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Første er det ikke noe galt med, for det er jo egentlig slik man lager "tyrkisk pepper", dvs. blander sprit og essensen fra tyrkisk pepper. Det er ikke godt uansett  syntes jeg, men de fleste smaker nok ikke store forskjellen på den man kjøper fra polet eller selvlagd, skvip er det uansett.

Det andre er uhygienisk, å hadde bare meldt til mattilsynet om jeg hadde sett sjefen gjøre det, eller en kollega for den saks skyld. 

Anonymkode: 2cb66...925

Selvlagde smaker best

Anonymkode: 94c17...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...