Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jobber på røntgen. Har heldigvis ikke noe grusomt å dele, bare en barnslig avsløring.. Det hender jo det kommer folk som har "mistet" ting opp i rumpa, og skal ha røntgen for å se hvor langt opp det har havnet. Så sier man jo alltid at dette er hverdags for de på sykehuset og de bryr seg ikke i det hele tatt.

Tja. Nei, vi bryr oss absolutt ikke, men sannheten er at selv om vi oppfører oss helt upåvirket sammen med pasienten så kniser vi som små barn med en gang vi lukker dørene. Sånn er det hos oss iallefall. Tror ikke jeg har en eneste kollega som ikke humrer litt i skjegget når de bildene kommer opp. Og litt sånn "Hihi, idag hadde jeg en sånn case her!".

Men ikke vær redd for å oppsøke hjelp altså(!!) Det er bare femåringene i oss som slipper frem innimellom all skade og elendighet vi ser på jobb :lol:

Anonymkode: 2c32d...480

Hahahaha, det unner jeg dere! Det er åpenbart ikke ondskap eller hån som ligger bak.

Anonymkode: 44413...cc9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnehage :

- At det ikke er så viktig å vaske hendene etter dobesøk. Barns tørker seg selv. Var mangel på såpe, men den ansatte ville ikke bruke personal såpen. 

- Barn som tisser på seg, og må gå med det til man skal inn. 

Anonymkode: cceef...039

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/2/2021 at 7:41 PM, AnonymBruker said:

Ja sjefen og pårørende ser det som den største selvfølge at vi skal utsette oss for dette her daglig. Og skulle en gammel dement falle, fordi hen nekter å bruke rullator og ikke vil ha støtte, så er det selvfølgelig vår jobbe å løfte vedkommende opp igjen og gjerne få en varig ryggskade som følge av det.

Var ikke jeg som skrev innlegget, men støtter alt som personen skrev. Er sykepleier. Folk hadde blitt helt sjokkert om de visste hvordan det er på en dementavdeling til tider. 

Anonymkode: 67bcc...7d3

Sånn var det da jeg jobbet på demesavdeling også, ble spyttet på hver dag av en pasient, ofte slått/fiket til og kalt hore. Legen seponerte sobril og andre medikamenter for å spare penger til budsjettet, da ble det enda verre. På kveldsvakt var jeg alene sykepleier og hadde i tillegg til mine oppgaver og medisiner stell av 7 pasienter og måtte også lage all maten. Da var det ingen tid til å roe ned de aggressive og jeg kunne av og til høre at de angrep hverandre uten mulighet til å hjelpe til siden jeg hadde en utagerende pasient i heis jeg ikke kunne forlate.

Nå jobber jeg på sengepost på sykehus hvor mange blir utbrent pga underbemanning men jeg med min erfaring fra det sykehjemmet holder ut for alt blir å holde ut i forhold. Ingenting hadde gledet meg mer enn om helseministere og andre i øvrige hold som styrer økonomi og bemanning måtte jobbe alene på kveldsvakt på helseinstitusjon i noen år, da hadde det nok endret seg. 

Anonymkode: de613...ec3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i butikk hvor det var forventet at vi ikke tok lunsj selv om butikken var tom for kunder. «Vi måtte jo pakke opp ting». Bare vås, sjefen og «kompisene» hennes gjorde nada. 
En dag jeg hadde det travelt etter jobb, skulle jeg være ferdig klokken 16, og klokken var blitt 15 uten at jeg hadde fått lov til å gå til lunsj, spurte jeg om jeg kunne gå 30 min tidligere, altså tilsvarende lunsjen. Hun ble sint og freste at nei, det var ikke greit, jeg fikk gå og ta lunsjen nå om jeg absolutt måtte ha mat. Så da ble det lunsj fra 15-15.30 da. Markeringsbehov lenge leve.

Lederen var en ekstremt tynn kjerring med mindreverdighetskomplekser for å jobbe i butikk, så hun hatet studenter. Snakket konstant om at faren og søsteren var leger, så det var tydeligvis noe som gnagde på henne. 
 

Dette er flere år siden, men kjenner følelsen av å jobbe der henger i når jeg går forbi. 

Anonymkode: 060fd...55c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Legen seponerte sobril og andre medikamenter for å spare penger til budsjettet, da ble det enda verre.

Jeg tviler egentlig ikke på at det har skjedd, men er dette seriøst? Vet ikke legen at brukere som bor på demensavdeling betaler vel omtrent 85% av pensjonen sin til utgifter som, opphold, hjelp til stell, vask osv. og annet forbruk (også medisiner). 

Endret av Knoot
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 8.12):

Barnehage :

- At det ikke er så viktig å vaske hendene etter dobesøk. Barns tørker seg selv. Var mangel på såpe, men den ansatte ville ikke bruke personal såpen. 

- Barn som tisser på seg, og må gå med det til man skal inn. 

Anonymkode: cceef...039

😟😟

AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 10.56):

Sånn var det da jeg jobbet på demesavdeling også, ble spyttet på hver dag av en pasient, ofte slått/fiket til og kalt hore. Legen seponerte sobril og andre medikamenter for å spare penger til budsjettet, da ble det enda verre. På kveldsvakt var jeg alene sykepleier og hadde i tillegg til mine oppgaver og medisiner stell av 7 pasienter og måtte også lage all maten. Da var det ingen tid til å roe ned de aggressive og jeg kunne av og til høre at de angrep hverandre uten mulighet til å hjelpe til siden jeg hadde en utagerende pasient i heis jeg ikke kunne forlate.

Nå jobber jeg på sengepost på sykehus hvor mange blir utbrent pga underbemanning men jeg med min erfaring fra det sykehjemmet holder ut for alt blir å holde ut i forhold. Ingenting hadde gledet meg mer enn om helseministere og andre i øvrige hold som styrer økonomi og bemanning måtte jobbe alene på kveldsvakt på helseinstitusjon i noen år, da hadde det nok endret seg. 

Anonymkode: de613...ec3

Og sjefen sa at dere bare måtte finne dere i det? 

Anonymkode: 5516f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjefen sier til Hege: «Du, Tone sier at du er frekk...» bla bla bla

Til Tone sier sjefen: «Du...Hun Hege sa at du var...» osv. 
 

Da blir det jo dårlig stemning, folk blir uvenner, stoler ikke på hverandre. Det tok ganske lang tid før vi skjønte hvor denne bs kom fra. Fra sjefen. Han lyver og splitter folk. Hvorfor, skjønner vi ikke. Vi later nå som vi ikke forstår at det er han som lyver. 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Sjefen sier til Hege: «Du, Tone sier at du er frekk...» bla bla bla

Til Tone sier sjefen: «Du...Hun Hege sa at du var...» osv. 
 

Da blir det jo dårlig stemning, folk blir uvenner, stoler ikke på hverandre. Det tok ganske lang tid før vi skjønte hvor denne bs kom fra. Fra sjefen. Han lyver og splitter folk. Hvorfor, skjønner vi ikke. Vi later nå som vi ikke forstår at det er han som lyver. 

Anonymkode: 5516f...f0c

Noen som vet hva man kan gjøre i en slik situasjon? 

Anonymkode: 5516f...f0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdrag i barnehage.

Psykisk spill mot meg for å få meg til å føle meg liten og robbe meg  for selvtillitt.

Stille seg i ring rundt meg og viske om meg, ( slik jeg ser det ) små "stikk" på min bekostning ( gjerne om utseendet ) smelling av dører bak meg. følgende uttalelse fra annen på avdeling: " forstår du det eller? "

vanskelig og forklare fordi det er så subtilt, men det er med vilje å sette meg i vanskelige situasjoner.

Anonymkode: 7e83e...928

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sjokkerende for noen, men ledelsen på byggeplassen min bruker rasistiske og homofobiske skjellsord når de baksnakker arbeiderne på brakka. Jobber på et av de største prosjektene i Norge med veldig store aktører. Jeg skjønner ikke at slik oppførsel blir godtatt av så «proffe» firmaer i Norge i 2021.

Anonymkode: 81023...5e1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilverksted, der din personlige biltekniker har tatt kokain hver dag i 3år. Jeg ble ikke så overrasket da kollegaen min fortalte hva han drev med. Det lyse av han, men han jobber der fremdeles. 

Anonymkode: 3ccf8...3f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kanskje sjokkerende for noen, men ledelsen på byggeplassen min bruker rasistiske og homofobiske skjellsord når de baksnakker arbeiderne på brakka. Jobber på et av de største prosjektene i Norge med veldig store aktører. Jeg skjønner ikke at slik oppførsel blir godtatt av så «proffe» firmaer i Norge i 2021.

Anonymkode: 81023...5e1

Jeg har dessverre inntrykk av at sånt er vanligere i noen bransje/miljøer enn mange er klar over, men du glemte kvinnefiendtlig i tillegg til rasistisk og homofobisk. Og når noen konfronterer dem med det, er det selvfølgelig bare ment som en spøk, og man er hårsår hvis man ikke tåler det.

Vet ikke hvordan dette egentlig endte, men vel, enkelte burde beskyttes mot seg selv:https://www.nrk.no/osloogviken/byggmester-anmeldt-for-rasistisk-slagord-1.14300467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kanskje sjokkerende for noen, men ledelsen på byggeplassen min bruker rasistiske og homofobiske skjellsord når de baksnakker arbeiderne på brakka. Jobber på et av de største prosjektene i Norge med veldig store aktører. Jeg skjønner ikke at slik oppførsel blir godtatt av så «proffe» firmaer i Norge i 2021.

Anonymkode: 81023...5e1

Ikke sjokkerende i det hele tatt, dette møter mange innvandrere i helsevesenet og. Både fra baksnakkende kolleger og pasienter. Det er trist at vi ikke er kommet lenger. 

Anonymkode: ab911...a13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 18.51):

Jeg vet at i mange yrker og arbeidsplasser så skjer det utrolig mye rart og sjokkerende som ingen andre på utsiden får vite. Det kan være yrker innenfor helsevesenet, økonomi, barn og ungdom, etc.

Om dere tør, eller vil, gjerne fortell ting som har skjedd, eller skjer, som vil bli sett på som sjokkerende for oss andre som ikke vet hva som skjer på innsiden. Og husk, ingen vet hvem dere er, og dere bryter ingen lover så lenge sensitiv informasjon om navn på arbeidsplass eller mennesker blir nevnt. 

Jeg starter: for 2 år siden jobbet jeg som servitør på en restaurant. Maten som kundene ikke spiste opp ble blandet inn i samme gryta som de laget fersk, slik at de sparte penger. Så om en kunde hadde spist halvparten av sin tallerken med potetbåter, ble resterende potetbåter av kunden blandet inn med en ny gryte med potetbåter og den ble servert til en ny kunde. 

Anonymkode: 110cb...c6a

Æææææææææææææsj 

Anonymkode: e44e8...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 10.32):

Kan bekrefte at i barnehager så har ansatte favorittbarn. Og det er alltid barn som blir oversett. De mer krevende barna eller barn med spesielle behov får enten vikarer eller ufaglærte på seg. Det tar år og dag før barn med spesielle behov får den hjelpen de trenger. 

Anonymkode: 60af2...aad

For noe tull, er så lei sånne folk som dere. 

Anonymkode: 88e33...5ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2021 den 1.43):

Nei, det er det ikke. 

Anonymkode: 5b11f...1c4

Eh jo

Anonymkode: 88e33...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg var ung og uerfaren fikk jeg meg jobb som konsulent i en omsorgsbolig. For det første varte bare intervjuet i 15 min, så hadde jeg jobben. Når jeg dukker opp på jobb første dag, så skal jeg jobbe et døgn, da det var medleverturnus der. Jeg regnet med at jeg skulle gå i tillegg til noen og få opplæring. Neida, jeg fikk nøklene til boligen og en mobiltelefon. Instruks lå på kontoret.

Så der satt jeg alene på et 1-til-1 tiltak i et døgn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 12.54):

Jobbet i butikk hvor det var forventet at vi ikke tok lunsj selv om butikken var tom for kunder. «Vi måtte jo pakke opp ting». Bare vås, sjefen og «kompisene» hennes gjorde nada. 
En dag jeg hadde det travelt etter jobb, skulle jeg være ferdig klokken 16, og klokken var blitt 15 uten at jeg hadde fått lov til å gå til lunsj, spurte jeg om jeg kunne gå 30 min tidligere, altså tilsvarende lunsjen. Hun ble sint og freste at nei, det var ikke greit, jeg fikk gå og ta lunsjen nå om jeg absolutt måtte ha mat. Så da ble det lunsj fra 15-15.30 da. Markeringsbehov lenge leve.

Lederen var en ekstremt tynn kjerring med mindreverdighetskomplekser for å jobbe i butikk, så hun hatet studenter. Snakket konstant om at faren og søsteren var leger, så det var tydeligvis noe som gnagde på henne. 
 

Dette er flere år siden, men kjenner følelsen av å jobbe der henger i når jeg går forbi. 

Anonymkode: 060fd...55c

Den første historien din minte meg om butikk vi jobbet i. Der var vi alene fra 09:30 til 15:15. Noen kom 15:15 slik at vi kunne ta lunsjen vi hadde krav på, og så jobbet vi 15 min før vi dro hjem. 

Mye vits... Ville mye heller dratt hjem 30 min før da. 

Anonymkode: f4c2c...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.10.2021 den 22.45):

Jobber på en bensinstasjon og har kun jobbet der i 3 måneder og finner ut mer og mer som ikke er helt bra for hver dag som går.

- Dressingen ved pølsedisken står ute i romtemperatur helt til det går tomt. Ketchupflasker står i noen få dager før det er tomt men endel annet kan nok stå i mange måneder. Tviler veldig sterkt på at det er noen grense på hvor lenge det kan stå der åpnet.

- Pølsene kan ligge i opptil 5-6 timer på grillen (som oftest ligger de der bare 1-3 timer ish fordi de blir solgt ganske «fort») men det er vi ansatte som selv avgjør når pølsene ser tørre ut og når vi må kaste dem.

- Masse fluer på boller og ved dressingkjøla

- En ansatt har opplevd at det har sprutet fluer ut av en dressingflaske

- følger ikke alle regler i forhold til matsikkerhet, som og vaske over når man lager hver baguette etc.. 

- fått beskjed om og lyve om hvordan vi gjør ting om Mattilsynet kommer..

- alle har en kontakt på 25% selv om de fleste jobber mer enn dobbelt så mye

- fikk ikke nok lønn og har ikke stått riktig antall timer i lønnsslippen de to siste månedene (dette kan være en feil, men er jo ganske alvorlig) Har ikke sagt ifra enda men skal gjøre det.. Fant ikke ut av det før nå

- det har vært rundt 20-25 ansatte i løpet av de siste 4-5 årene har jeg hørt. Det sier litt om arbeidsforholdene

-  sjefen kan finne på og plutselig endre vaktlistene slik at man plutselig må jobbe en time lenger f.eks. Ikke at det er helt krise men man skal jo ha minst to ukers varsel

- vi blir overvåket på jobb. Sjefen har app på telefonen slik at hen kan se på oss når vi er på jobb. Enkelte har opplevd og få melding om at «nå må du jobbe». Det er ikke greit i det hele tatt
 

 

 

 

 

Anonymkode: 9d523...e2b

DETTE høres ut som ESSO Deli de luca i OSLO.  Arbeidsgiver i 30-årene?

 

Anonymkode: 58cf5...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...