Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Sunnmøre skrev (19 minutter siden):

Ja ha barn er slitsomt å det må være lov å si, det samme at en er lei all kjøring det blir. Sånn har verden blitt en tar bil overalt, syns det er morsomt å se utenfor treningsstudio det er om å gjør å få parkert nærmest døra. Sånn har det utvikla seg gjennom mange år. Eg har kjørt på både barn og barnebarn som dei fleste, å må sei eg er lei mange ganger. Noen ganger har eg faktisk klart å si nei, det koster å er ikke lett men nødvendig. Dei trenger  faktisk at en gjør det, om dei evt må gå et godt stykke så har dei ikke vondt av det. Samme om dei må finne på noe på egenhendig uten å bli satt i gang med en leik. Barn trenger å bli stilt krav til ingen har vel lyst at de skal bli voksne som venter alle skal ordne opp for de. Er redd vi oppdrar en gjeng hjelpeløse voksne som må settes i gang med arbeidsoppgaver hele tiden. 
Om Stine filmer et par minutter når de sitter ute har vel ikke så mye å si, ho filmer ikke i evigheter. Ho er jo med å bader, men er ikke uti bassenget like lenge som de andre. Om ho filmer en liten snutt da e no ikke noe å henge seg opp i.

🙏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NiceOrNothing skrev (24 minutter siden):

Det har du rett i. Har ikke tid å følge med på alt hun legger ut , så fullt mulig det er et misforstått / oppblåst utsagn . 

Tror det var en gang ho holdt på med plantene sine ho sa "trenger ikke psykolog eg, har plantene mine eg " var noe sånt ho sa 1 gang for sikkert et halvt år siden. Det har blitt tatt opp igjen gang på gang siden 😳

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (5 timer siden):

Er rutine menneske selv, og liker veldig godt både rutiner og forutsigbarhet. Men igjen, hun klager på å være ensom, at det er lite sosialt å bare gå hjemme, lite input, ingen å snakke med. Og når hun først har sin egen mann hjemme i noen uker, så er det et slit. Jeg vil absolutt ikke gå oppå min mann 24/7, men hadde syns det vært litt koselig om han hadde vært hjemme et par uker. Og han er sykemeldt, likevel er det henne det er slitsomt for. Hun trenger såå mye alenetid sier hun, men hun har jo alenetid hver eneste kveld, hun har alenetid da hun er å fikser negler, hos frisør, pusler med fargelegging, planter, klær osv på ettermiddagstid da mann og barn er hjemme. I tillegg til hver eneste dag sånn til vanlig. Hun har mann og tre barn, de fleste er vel da inneforstått med at alenetid da er noe annet enn alenetid da man var 20 og barnløs. Man kan hverken kreve eller mene at man da skal ha alenetid flere timer hver eneste dag. Jeg skjønner ikke hvilken verden hun tror hun lever i, eller hva hun tror er normalt.

Nå siterer jeg dette innlegget for det ble plutselig relevant for min erfaring og er en kommentar på generelt grunnlag når det kommer til hvordan man opplever alenetid. For meg er alenetid å være alene uten familie i samme hus -om de er i min fysiske nærhet så blir jeg veldig mentalt påkoblet de selvom jeg ikke nødvendigvis er i samme rom og det kan over tid tappe meg for utrolig mye energi. Men «slapper mer av» når de er ute av huset og synet. Jeg har også en kronisk sykdom og har  «mer en nok» med meg selv og det krever utrolig mye å være tilgjengelig for familien. Det sosiale i tillegg til det fysiske tapper meg og gjør meg dårligere (kronisk sykdom er jo noe som alltid er tilstede og kam være utrolig krevende og påvirker folk forskjellig). Det er ikke alltid mulig å ta seg sammen 24/7 dessverre.Det vet familien min veldig godt og vi prøver å innordne oss så godt vi kan, selvom det ofte blir på mine premisser.  Jeg tenker at det kan være tilfelle med Stine også. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (7 minutter siden):

Nå siterer jeg dette innlegget for det ble plutselig relevant for min erfaring og er en kommentar på generelt grunnlag når det kommer til hvordan man opplever alenetid. For meg er alenetid å være alene uten familie i samme hus -om de er i min fysiske nærhet så blir jeg veldig mentalt påkoblet de selvom jeg ikke nødvendigvis er i samme rom og det kan over tid tappe meg for utrolig mye energi. Men «slapper mer av» når de er ute av huset og synet. Jeg har også en kronisk sykdom og har  «mer en nok» med meg selv og det krever utrolig mye å være tilgjengelig for familien. Det sosiale i tillegg til det fysiske tapper meg og gjør meg dårligere (kronisk sykdom er jo noe som alltid er tilstede og kam være utrolig krevende og påvirker folk forskjellig). Det er ikke alltid mulig å ta seg sammen 24/7 dessverre.Det vet familien min veldig godt og vi prøver å innordne oss så godt vi kan, selvom det ofte blir på mine premisser.  Jeg tenker at det kan være tilfelle med Stine også. 

Så enig med deg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Er ikke mange som skjønner hvordan det er 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffeskål skrev (På 13.1.2022 den 20.54):

Signerer den. 😅

Merkelig å prate mer, og bry seg mer om Signe (?) enn barn og mann…

Er du seriøs? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnmøre skrev (2 minutter siden):

Så enig med deg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Er ikke mange som skjønner hvordan det er 😊

Det er jo litt spesielt at når hun har alenetid så skal det snappes for fult. Det er min mening og den er det ingen som skal ta i fra meg. Dere synes sikkert jeg er noe kynisk nå, men jeg tror at hun har ønske om å snappe  mere, men at det blir mindre mulig med familien tilstede. Hilsen meg som ser stort sett alle snappene hennes. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker veldig foskjell på hvordan de andre mammaene i Joviale hører, ser og snakker med ungene sine. Og så er de sammen, gjør aktiviteter sammen og de gir tid og oppmerksomhet. De lar seg avbryte av barna og svarer dem uten å overse, håne eller himle med øynene. Det synes jeg er godt å se. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agurk skrev (På 13.1.2022 den 22.44):

Fatter ikke at det barnevernsparet i joviale ikke reagerer på Stines adferd ovenfor egne barn 😳

Hææ? Kødder du nå? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at hun deler strikkeprosjekter ~ samt fronter barnevernssaken sin. Det som ikke er fint ~ er å se hvordan kanalen har utartet seg i takt med det å få flere følgere. Har aldri skjønt hvorfor alt i livet må deles på snap ~ ja vi snakker mengder hver dag. Er det nødvendig å søke etter bekreftelser i alt. Ofte filmes det barn og ungdom, og  man ser hvor ukomfortabel de er. Flere tusen ser dette ~ og de har ikke bedt om det.  Hun må gjerne fronte seg selv, både med og uten maske, men familien bør hun holde unna!!

Og snakk med familien , ikke overse, gi stikk og himle med øynene!!

 

 

Endret av Murstein
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murstein skrev (2 minutter siden):

Det er fint at hun deler strikkeprosjekter ~ samt fronter barnevernssaken sin. Det som ikke er fint ~ er å se hvordan kanalen har utartet seg i takt med det å få flere følgere. Har aldri skjønt hvorfor alt i livet må deles på snap ~ ja vi snakker mengder hver dag. Er det nødvendig å søke etter bekreftelser i alt. Ofte filmes det barn og ungdom, og  man ser hvor ukomfortabel de er. Flere tusen ser dette ~ og de har ikke bedt om det.  Hun må gjerne fronte seg selv, både med og uten maske, men familien bør hun holde unna!!

Og snakk med familien din, ikke overse, gi stikk og himle med øynene!!

 

 

🙏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sunnmøre said:

Ja ha barn er slitsomt å det må være lov å si, det samme at en er lei all kjøring det blir. Sånn har verden blitt en tar bil overalt, syns det er morsomt å se utenfor treningsstudio det er om å gjør å få parkert nærmest døra. Sånn har det utvikla seg gjennom mange år. Eg har kjørt på både barn og barnebarn som dei fleste, å må sei eg er lei mange ganger. Noen ganger har eg faktisk klart å si nei, det koster å er ikke lett men nødvendig. Dei trenger  faktisk at en gjør det, om dei evt må gå et godt stykke så har dei ikke vondt av det. Samme om dei må finne på noe på egenhendig uten å bli satt i gang med en leik. Barn trenger å bli stilt krav til ingen har vel lyst at de skal bli voksne som venter alle skal ordne opp for de. Er redd vi oppdrar en gjeng hjelpeløse voksne som må settes i gang med arbeidsoppgaver hele tiden. 
Om Stine filmer et par minutter når de sitter ute har vel ikke så mye å si, ho filmer ikke i evigheter. Ho er jo med å bader, men er ikke uti bassenget like lenge som de andre. Om ho filmer en liten snutt da e no ikke noe å henge seg opp i.

“Filmer en liten snutt” 😄🥺

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Trulteposen said:

Jeg merker veldig foskjell på hvordan de andre mammaene i Joviale hører, ser og snakker med ungene sine. Og så er de sammen, gjør aktiviteter sammen og de gir tid og oppmerksomhet. De lar seg avbryte av barna og svarer dem uten å overse, håne eller himle med øynene. Det synes jeg er godt å se. 

Ja som Ida Omdal. 😍 Hun snapper 5 min om dagen, og det hun viser av datteren er nærvær og lek. Totalt motsatt av Stine må man si. Og hun er alenemor også, har jeg forstått.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (25 minutter siden):

Ja som Ida Omdal. 😍 Hun snapper 5 min om dagen, og det hun viser av datteren er nærvær og lek. Totalt motsatt av Stine må man si. Og hun er alenemor også, har jeg forstått.

Hun har samboer og skal bli mamma igjen om noen mnd 😊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunnmøre skrev (6 timer siden):

Ingen her vet mer enn ka ho har fortalt om hvor mye og hvilken type behandling det har vært. Å vi har faktisk ikke noe med det heller. Det som var poenget mitt her var at det var EN hang ho sa det der og det et lenge sia. Alle de gangen ho har sagt det motsatte teller visst ikke. Det har veid opp for den lille feilen. Å få den type behandling er heller ikke lett, det er lange ventelister og mange som blir avvist dessverre. 

Jeg vet ikke om du har fulgt henne lenge nok til å huske utspillet om psykolog/psykiater? Hun har sagt det mer enn én gang. Hvis du lurer på hvorfor vi reagerer og fortsatt gjør det så er forklaringen så enkel som at hun drar alle som oppsøker hjelp igjennom gjørmen å dømmer de deretter. Å gå til en psykolog er ikke det samme som å bli lagt inn på en institusjon - hvilket jeg tror hun tenker. Du kan umulig ha sett mye av det som foregår når du forsvarer henne med nebb og klør i en debatt. Og husk da, ord har konsekvenser - hun kan aldri ta tilbake det hun sa om mennesker som går til psykolog. Hvis du mener vi kun hakker på henne her inne så ber jeg deg hendende deg til hovedpersonen selv og be henne skjerpe seg som menneske, voks opp i hodet, ta vare på barna sine, be om hjelp ++ Hun rører sin egen gryte å det er mer og mer ræl som havner oppi der. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyfia skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om du har fulgt henne lenge nok til å huske utspillet om psykolog/psykiater? Hun har sagt det mer enn én gang. Hvis du lurer på hvorfor vi reagerer og fortsatt gjør det så er forklaringen så enkel som at hun drar alle som oppsøker hjelp igjennom gjørmen å dømmer de deretter. Å gå til en psykolog er ikke det samme som å bli lagt inn på en institusjon - hvilket jeg tror hun tenker. Du kan umulig ha sett mye av det som foregår når du forsvarer henne med nebb og klør i en debatt. Og husk da, ord har konsekvenser - hun kan aldri ta tilbake det hun sa om mennesker som går til psykolog. Hvis du mener vi kun hakker på henne her inne så ber jeg deg hendende deg til hovedpersonen selv og be henne skjerpe seg som menneske, voks opp i hodet, ta vare på barna sine, be om hjelp ++ Hun rører sin egen gryte å det er mer og mer ræl som havner oppi der. 

🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, Flettfrid said:

Hun har samboer og skal bli mamma igjen om noen mnd 😊

Åja. Gleder meg å høre. Trodde det var kjæresten hennes. Han er ikke så ofte med på snap. De er flotte. 🥰

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyfia skrev (44 minutter siden):

Jeg vet ikke om du har fulgt henne lenge nok til å huske utspillet om psykolog/psykiater? Hun har sagt det mer enn én gang. Hvis du lurer på hvorfor vi reagerer og fortsatt gjør det så er forklaringen så enkel som at hun drar alle som oppsøker hjelp igjennom gjørmen å dømmer de deretter. Å gå til en psykolog er ikke det samme som å bli lagt inn på en institusjon - hvilket jeg tror hun tenker. Du kan umulig ha sett mye av det som foregår når du forsvarer henne med nebb og klør i en debatt. Og husk da, ord har konsekvenser - hun kan aldri ta tilbake det hun sa om mennesker som går til psykolog. Hvis du mener vi kun hakker på henne her inne så ber jeg deg hendende deg til hovedpersonen selv og be henne skjerpe seg som menneske, voks opp i hodet, ta vare på barna sine, be om hjelp ++ Hun rører sin egen gryte å det er mer og mer ræl som havner oppi der. 

Eg har fulgt henne lenge å eg fikk med meg den episoden ho kom med den uttalelsen. Har fått den med meg het inne i lang tid også, måten det blir tatt opp her gang etter gang……. 😳 å eg skal love deg hadde ho komt med sånne uttalelser hadde eg både fått det med meg og reagert, for det hører ingen plass hjemme. Har aldri hørt at ho har kritisert folk som søker hjelp heller det stikk motsatte. Men eg har mange ganger hørt ho oppfordre folk om å søke hjelp viss de har det vanskelig.  
Den gryta overlater eg til en liten klan her inne som trenger den til å fortsette å koke sammen alle ryktene de dikter opp å prøver å overbevise andre om at de sitter på den fulle og hele sannheten om alle 🤩🤩😱

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnmøre skrev (1 time siden):

Eg har fulgt henne lenge å eg fikk med meg den episoden ho kom med den uttalelsen. Har fått den med meg het inne i lang tid også, måten det blir tatt opp her gang etter gang……. 😳 å eg skal love deg hadde ho komt med sånne uttalelser hadde eg både fått det med meg og reagert, for det hører ingen plass hjemme. Har aldri hørt at ho har kritisert folk som søker hjelp heller det stikk motsatte. Men eg har mange ganger hørt ho oppfordre folk om å søke hjelp viss de har det vanskelig.  
Den gryta overlater eg til en liten klan her inne som trenger den til å fortsette å koke sammen alle ryktene de dikter opp å prøver å overbevise andre om at de sitter på den fulle og hele sannheten om alle 🤩🤩😱

Trenger ingen gryte å koke noe i. Stine tar seg av den biten selv. Jeg vet ikke hva du ser, men vi andre her inne reagerer på oppførselen hennes. Vi er mange her inne som reagerte på psykolog kommentaren, så du er ute på syltynn is hvis du mener hun ikke har sagt det. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har trua på at hun kommer til å vinne denne saken mot barnevernet? Har hun en sjans i havet? Jeg tror ikke det.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...