Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

LinaHg skrev (12 minutter siden):

Er rutine menneske selv, og liker veldig godt både rutiner og forutsigbarhet. Men igjen, hun klager på å være ensom, at det er lite sosialt å bare gå hjemme, lite input, ingen å snakke med. Og når hun først har sin egen mann hjemme i noen uker, så er det et slit. Jeg vil absolutt ikke gå oppå min mann 24/7, men hadde syns det vært litt koselig om han hadde vært hjemme et par uker. Og han er sykemeldt, likevel er det henne det er slitsomt for. Hun trenger såå mye alenetid sier hun, men hun har jo alenetid hver eneste kveld, hun har alenetid da hun er å fikser negler, hos frisør, pusler med fargelegging, planter, klær osv på ettermiddagstid da mann og barn er hjemme. I tillegg til hver eneste dag sånn til vanlig. Hun har mann og tre barn, de fleste er vel da inneforstått med at alenetid da er noe annet enn alenetid da man var 20 og barnløs. Man kan hverken kreve eller mene at man da skal ha alenetid flere timer hver eneste dag. Jeg skjønner ikke hvilken verden hun tror hun lever i, eller hva hun tror er normalt.

Men for henne er jo det normalen 🤷‍♀️ og når det skjer at hun plutselig får "selskap" så var det ikke så greit allikevel. Her funker det ikke så greit om vi er begge hjemme samtidig, som de har det nå, da må jeg trekke meg unna, men hva så, det er sånn jeg har blitt som person etter opplevelser og sykdom. Jeg ser ikke noe galt i det. Det er sånn min kropp og psyke fungerer for at jeg skal være en god kone/mor/venninne. Jeg rømmer som regel ikke fra huset for alenetid, helsa stopper meg. 

Vi er forskjellige det må man akseptere. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anneisabell skrev (3 timer siden):

Sant som du sier. Men hun selv liker nok veldig godt denne måten å være på,samt vise seg frem på. For  meg blir det veldig skuespill.  Kjenner ikke  veldig mange som nærmer seg 40, har 3 barn og  mann  som har så behov for å vise seg frem. Tenker det er rimelig flaut for de 2 store gutta. Er ikke mye jeg skal endre på før mine barn synes jeg oppfører meg veldig tåpelig.

Sønnen min hadde dødd av skam om det hadde vært meg 🙈 Han er 13

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (26 minutter siden):

Kan være sårende ja, men man kan gå videre og ikke stå i stampe som andre gjør og elter om ting.

Og vi lever i et samfunn der mennesker føler seg krenket av ingenting 🤷‍♀️ har selv gått til psykolog. Allle kunne hatt gått av noen timer der 🤩

🙏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minmi93 skrev (34 minutter siden):

Jeg vil tro det er flere her som følte det sårende. Vi ser ei dame som virkelig hadde trengt mere terapi for  traumene sine. Behandling for traumet er et langvarig behandlingsforløp.  

Ingen her vet mer enn ka ho har fortalt om hvor mye og hvilken type behandling det har vært. Å vi har faktisk ikke noe med det heller. Det som var poenget mitt her var at det var EN hang ho sa det der og det et lenge sia. Alle de gangen ho har sagt det motsatte teller visst ikke. Det har veid opp for den lille feilen. Å få den type behandling er heller ikke lett, det er lange ventelister og mange som blir avvist dessverre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnmøre skrev (5 minutter siden):

Ingen her vet mer enn ka ho har fortalt om hvor mye og hvilken type behandling det har vært. Å vi har faktisk ikke noe med det heller. Det som var poenget mitt her var at det var EN hang ho sa det der og det et lenge sia. Alle de gangen ho har sagt det motsatte teller visst ikke. Det har veid opp for den lille feilen. Å få den type behandling er heller ikke lett, det er lange ventelister og mange som blir avvist dessverre. 

Det er nok dessverre litt avhengig av hvor du bor i landet hvor raskt du får behandling. Det er iallfall lurt å starte prosessen om hjelp så snart som mulig hvis man vet at man trenger det.  Jeg tror flere opplever Stine som litt hard og lite mottagelig for hjelp / gode råd. Innerst inne så vil jeg tro at hun ikke er så tøff som hun kan fremstå. 

Endret av Minmi93
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (13 minutter siden):

Men for henne er jo det normalen 🤷‍♀️ og når det skjer at hun plutselig får "selskap" så var det ikke så greit allikevel. Her funker det ikke så greit om vi er begge hjemme samtidig, som de har det nå, da må jeg trekke meg unna, men hva så, det er sånn jeg har blitt som person etter opplevelser og sykdom. Jeg ser ikke noe galt i det. Det er sånn min kropp og psyke fungerer for at jeg skal være en god kone/mor/venninne. Jeg rømmer som regel ikke fra huset for alenetid, helsa stopper meg. 

Vi er forskjellige det må man akseptere. 

Ja, jeg skjønner at det er både uvant, rart, kan være forstyrrende og alt det der. Men mannen er sykemeldt, da er det veldig spesielt å legge ut til flere tusen følgere hvor slitsomt det er for HENNE at mannen er hjemme. Om hun er såå avhengig av mange mange timer alenetid og syns det er så strevsomt at mannen er hjemme en periode, så dra ut en tur da. Gå deg en tur, besøk en venninne, kjør barna til barnehage/skole, hent minsten tidligere og finn på noe med han. Bruk formiddagen på å rydde i klær og sminke, gjøre ærend etc, i stedet for å bruke ettermiddagen til det da barna er hjemme. Og det er ikke bare dette, hun klager og uffer seg over alt. Alt er negativt og slitsomt for henne, aldri bra nok.

 

Jeg hadde syns at det var ganske kjipt om mannen min hadde fortalt flere tusen ukjente følgere hvor slitsomt og forstyrrende det var at jeg gikk hjemme.

Endret av LinaHg
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MsFri skrev (34 minutter siden):

Skrev vel forsåvidt det.. fint for de som liker beige på beige 😉🏻

Ja eg kommer inn her å latterliggjør på samme måte som dere gjør, men det er ikke akseptert her. Når en taler dere midt imot så kommer klørne ut 😱😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at hun synes det er slitsomt nå, når mannen går hjemme, og hun får lite med egentid. Den kan jeg faktisk forstå. Men det er måten hun sier det på. Og en ser hvor drittlei hun er. Hun trenger heller ikke å brette ut om absolutt alt hun føler. Hun kan ta litt hensyn til de hun bor med også. Måten hun snakker til de hun bor med, er ofte så bitchy, hånete, og en får en følelse av at de er til bry hele gjengen. Hun er dronninga, og de undersåttene hennes. Alle må lyde henne, ellers blir det bråk,  og kaos i hjemmet. Det orker de ikke. Så da gjør de det de kan for å holde stemninga god. De svelger nok en del kameler. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (38 minutter siden):

Ja, jeg skjønner at det er både uvant, rart, kan være forstyrrende og alt det der. Men mannen er sykemeldt, da er det veldig spesielt å legge ut til flere tusen følgere hvor slitsomt det er for HENNE at mannen er hjemme. Om hun er såå avhengig av mange mange timer alenetid og syns det er så strevsomt at mannen er hjemme en periode, så dra ut en tur da. Gå deg en tur, besøk en venninne, kjør barna til barnehage/skole, hent minsten tidligere og finn på noe med han. Bruk formiddagen på å rydde i klær og sminke, gjøre ærend etc, i stedet for å bruke ettermiddagen til det da barna er hjemme. Og det er ikke bare dette, hun klager og uffer seg over alt. Alt er negativt og slitsomt for henne, aldri bra nok.

 

Jeg hadde syns at det var ganske kjipt om mannen min hadde fortalt flere tusen ukjente følgere hvor slitsomt og forstyrrende det var at jeg gikk hjemme.

Joda, for all del, jeg hadde heller ikke likt det og heller ikke gjort det. Men de om det tenker jeg. Er jo et valg hun tar så må jo han velge å sette ned foten sin, han lever frivillig i det forholdet regner jeg med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkZ skrev (13 minutter siden):

En ting er at hun synes det er slitsomt nå, når mannen går hjemme, og hun får lite med egentid. Den kan jeg faktisk forstå. Men det er måten hun sier det på. Og en ser hvor drittlei hun er. Hun trenger heller ikke å brette ut om absolutt alt hun føler. Hun kan ta litt hensyn til de hun bor med også. Måten hun snakker til de hun bor med, er ofte så bitchy, hånete, og en får en følelse av at de er til bry hele gjengen. Hun er dronninga, og de undersåttene hennes. Alle må lyde henne, ellers blir det bråk,  og kaos i hjemmet. Det orker de ikke. Så da gjør de det de kan for å holde stemninga god. De svelger nok en del kameler. 

Er jo det, av og til har jeg lest her inne før jeg har sett snappene hennes og de er så blåst opp ifht hva som er sagt eller måten det er sagt på. Det er vel kanskje hennes måte å snakke på? Jeg kjenner henne ikke, så jeg vet ikke hvordan hun snakker til vanlig. Jeg kjenner ei som blir sett på som jævla hoven, men når de blir kjent med henne så ser de ei som egentlig bare er sjenert og sliter med sosial angst. 

Men rett som det er så stemmer det jo ikke overens med det som står her med det som er på snap. Nesten som hviskeleken. Til slutt vet man ikke hva som er sant. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (1 time siden):

Ja, jeg skjønner at det er både uvant, rart, kan være forstyrrende og alt det der. Men mannen er sykemeldt, da er det veldig spesielt å legge ut til flere tusen følgere hvor slitsomt det er for HENNE at mannen er hjemme. Om hun er såå avhengig av mange mange timer alenetid og syns det er så strevsomt at mannen er hjemme en periode, så dra ut en tur da. Gå deg en tur, besøk en venninne, kjør barna til barnehage/skole, hent minsten tidligere og finn på noe med han. Bruk formiddagen på å rydde i klær og sminke, gjøre ærend etc, i stedet for å bruke ettermiddagen til det da barna er hjemme. Og det er ikke bare dette, hun klager og uffer seg over alt. Alt er negativt og slitsomt for henne, aldri bra nok.

 

Jeg hadde syns at det var ganske kjipt om mannen min hadde fortalt flere tusen ukjente følgere hvor slitsomt og forstyrrende det var at jeg gikk hjemme.

Selv om hun sier hun vil dele livet på godt og vondt. Så går det faktisk ann å skåne de en bor sammen med. Ingen hadde trodd livet hennes var rosenrødt om hun ikke sa alt hun hadde på hjerte. De andre har nok ikke bedt om å være offentlige. Så noen ganger går det fint å holde noe for seg selv. Ser jo andre some personer som på død og liv må dere alt, er ikke alltid hverdagen blir så mye lettere etterpå.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (8 minutter siden):

Selv om hun sier hun vil dele livet på godt og vondt. Så går det faktisk ann å skåne de en bor sammen med. Ingen hadde trodd livet hennes var rosenrødt om hun ikke sa alt hun hadde på hjerte. De andre har nok ikke bedt om å være offentlige. Så noen ganger går det fint å holde noe for seg selv. Ser jo andre some personer som på død og liv må dere alt, er ikke alltid hverdagen blir så mye lettere etterpå.. 

Hun kan gjøre som Jannike. Hun spør alltid om det er greit at hun legger ut barna på snap. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnmøre skrev (1 time siden):

Ja eg kommer inn her å latterliggjør på samme måte som dere gjør, men det er ikke akseptert her. Når en taler dere midt imot så kommer klørne ut 😱😂

Latterliggjør?? Det er jo helt fjernt!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LinaHg skrev (2 timer siden):

Ja, jeg skjønner at det er både uvant, rart, kan være forstyrrende og alt det der. Men mannen er sykemeldt, da er det veldig spesielt å legge ut til flere tusen følgere hvor slitsomt det er for HENNE at mannen er hjemme. Om hun er såå avhengig av mange mange timer alenetid og syns det er så strevsomt at mannen er hjemme en periode, så dra ut en tur da. Gå deg en tur, besøk en venninne, kjør barna til barnehage/skole, hent minsten tidligere og finn på noe med han. Bruk formiddagen på å rydde i klær og sminke, gjøre ærend etc, i stedet for å bruke ettermiddagen til det da barna er hjemme. Og det er ikke bare dette, hun klager og uffer seg over alt. Alt er negativt og slitsomt for henne, aldri bra nok.

 

Jeg hadde syns at det var ganske kjipt om mannen min hadde fortalt flere tusen ukjente følgere hvor slitsomt og forstyrrende det var at jeg gikk hjemme.

Alenetid er nettopp alenetid - ikke tur, tid med venner og aktiviteter med barn.

  • Liker 7
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minmi93 skrev (3 timer siden):

Jeg vil tro det er flere her som følte det sårende. Vi ser ei dame som virkelig hadde trengt mere terapi for  traumene sine. Behandling for traumet er et langvarig behandlingsforløp.  

Tviler på spesielt mange tok den lille setninger så alvorlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnmøre skrev (1 minutt siden):

Tviler på spesielt mange tok den lille setninger så alvorlig. 

Det tror jeg, dessverre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minmi93 skrev (3 timer siden):

Det er nok dessverre litt avhengig av hvor du bor i landet hvor raskt du får behandling. Det er iallfall lurt å starte prosessen om hjelp så snart som mulig hvis man vet at man trenger det.  Jeg tror flere opplever Stine som litt hard og lite mottagelig for hjelp / gode råd. Innerst inne så vil jeg tro at hun ikke er så tøff som hun kan fremstå. 

For min del har eg aldri opplevd henne som hard, endel mennesker er raske på å gi andre råd uten å spøke seg selv om det virkelig er nødvendig. Det syns eg for min del er irriterende, tar meg selv i å skulle gi andre råd uten at de har bedt om det. Eg syns det er en uting og mange ganger direkte frekt. No har det vært mye i media ang behandling for folk som sliter pga korona. Her er altfor lite tilbud til de som trenger hjelp med psyken no. Eg har gått til psykolog flere ganger å det har så mye å si hvem du treffer der, ikke alltid lett om kjemien mellom klient og behandler er tilstede. Da kommer en ingen vei med behandling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (8 timer siden):

Altså, jada, det kan være slitsomt å ha barn og alt man «må» gjøre med de. Jeg er rimelig lei av å kjøre togbane og kan være drit lei av å levere i barnehagen av og til. Men jeg tilbringer mye tid med barna, vi driver med mye aktiviteter sammen, vi lager middag sammen da vi har tid til det, vi er å bader, går på ski, sykler, bygger lego, er på lekeland, er i skogen osv. «Problemet» med Stine er jo at hun stort sett aldri er med på disse tingene. Hun sitter å ser på da de bader, mer opptatt av filming og snap når de koser seg med bålpanne i hagen eller er er i skogen etc. Og om hun har deltatt, så er det stort sett bare klaging etterpå om hvor sliten hun er, hvor mye energi det tar fra henne, hvor vondt hun får osv. Det er sjeldent snakk om at det er koselig, at hun får energi av å tilbringe tid og være med på aktiviteter med familien. Skjønner at hun har en vond kropp og at mye tar mye energi fra henne, men hva med å fokusere på de gode/positive tingene familietid gir henne? Og uansett hvordan ting er så er det klaging og hun blir aldri fornøyd. Det er kjedelig å gå hjemme alene og hun føler seg ensom. Men da mannen er hjemme og sykemeldt i to små uker er det også kjedelig. Jeg er heller ikke fan av å skulle gå oppå hverandre i flere måneder, men det er snakk om for en periode fordi han er sykemeldt. Jeg jubler også om jeg får huset helt for meg selv en dag eller to, syns det er kjempe godt med den alenetiden, men jeg har liksom valgt å få mann og barn og alt det innebærer. Så da kan man nesten ikke forvente å skulle ha 13 timer alenetid hver dag. Selv om man enkelte dager skulle ønske man var alene. 

Ja ha barn er slitsomt å det må være lov å si, det samme at en er lei all kjøring det blir. Sånn har verden blitt en tar bil overalt, syns det er morsomt å se utenfor treningsstudio det er om å gjør å få parkert nærmest døra. Sånn har det utvikla seg gjennom mange år. Eg har kjørt på både barn og barnebarn som dei fleste, å må sei eg er lei mange ganger. Noen ganger har eg faktisk klart å si nei, det koster å er ikke lett men nødvendig. Dei trenger  faktisk at en gjør det, om dei evt må gå et godt stykke så har dei ikke vondt av det. Samme om dei må finne på noe på egenhendig uten å bli satt i gang med en leik. Barn trenger å bli stilt krav til ingen har vel lyst at de skal bli voksne som venter alle skal ordne opp for de. Er redd vi oppdrar en gjeng hjelpeløse voksne som må settes i gang med arbeidsoppgaver hele tiden. 
Om Stine filmer et par minutter når de sitter ute har vel ikke så mye å si, ho filmer ikke i evigheter. Ho er jo med å bader, men er ikke uti bassenget like lenge som de andre. Om ho filmer en liten snutt da e no ikke noe å henge seg opp i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnmøre skrev (4 timer siden):

Eg syns det er veldig synd at ei setning ho sa om psykolog for mange måneder siden fortsatt blir gjentatt her gang på gang selv om ho mange ganger har nevnt etter det at ho har gått mye til psykolog å har lært seg måter å takle ting. 

Det har du rett i. Har ikke tid å følge med på alt hun legger ut , så fullt mulig det er et misforstått / oppblåst utsagn . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...