Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Sunnmøre skrev (10 minutter siden):

Regner med du ikke kan ha barn som vil hentes hverken på trening eller annet siden du skriver det her. 

Atte hæ? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg fulgt henne siden TV2-saken kom opp, litt til og fra. Jeg er helt sikker på at både kropp og sinn ville vært så nye bedre dersom hun kom seg ut hver dag. Trenger ikke å trene, men få frisk luft og beveget kroppen. Er det rart hun føler seg sjøl og uttafor? 

Reagerer også på at egentiden hennes MÅ være alene hjemme. Er det noen som har familie som bor hjemme som har det? For egentid går jeg på vaskerommet, i butikken alene eller på trening. Sånn tror jeg det er for de fleste av oss. 

Utrolig lite hyggelig av henne å melde over snap-kringkastingen at det er kjipt å dele dagene med sykemeldt ektemann og barn på hjemmeskole som man i tillegg ser annenhver uke. Bare leit. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (8 minutter siden):

Nå har jeg fulgt henne siden TV2-saken kom opp, litt til og fra. Jeg er helt sikker på at både kropp og sinn ville vært så nye bedre dersom hun kom seg ut hver dag. Trenger ikke å trene, men få frisk luft og beveget kroppen. Er det rart hun føler seg sjøl og uttafor? 

Reagerer også på at egentiden hennes MÅ være alene hjemme. Er det noen som har familie som bor hjemme som har det? For egentid går jeg på vaskerommet, i butikken alene eller på trening. Sånn tror jeg det er for de fleste av oss. 

Utrolig lite hyggelig av henne å melde over snap-kringkastingen at det er kjipt å dele dagene med sykemeldt ektemann og barn på hjemmeskole som man i tillegg ser annenhver uke. Bare leit. 

Alenetid hjemme med familie er mer normalt enn du tror. Men det kan jo nytes på morgenen når alle sover og på kvelden når alle har lagt seg, for meg er det likestilt med alene hjemme. Noen trenger faktisk myyyyye alenetid/egentid. Jeg er en av de. Vi er ikke dårligere mennesker av den grunn. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (38 minutter siden):

Nå har jeg fulgt henne siden TV2-saken kom opp, litt til og fra. Jeg er helt sikker på at både kropp og sinn ville vært så nye bedre dersom hun kom seg ut hver dag. Trenger ikke å trene, men få frisk luft og beveget kroppen. Er det rart hun føler seg sjøl og uttafor? 

Reagerer også på at egentiden hennes MÅ være alene hjemme. Er det noen som har familie som bor hjemme som har det? For egentid går jeg på vaskerommet, i butikken alene eller på trening. Sånn tror jeg det er for de fleste av oss. 

Utrolig lite hyggelig av henne å melde over snap-kringkastingen at det er kjipt å dele dagene med sykemeldt ektemann og barn på hjemmeskole som man i tillegg ser annenhver uke. Bare leit. 

Enkelte har kropper som tåler dårlig kulde som det gjerne er på høsten og vinteren, å dermed er mindre ute den tida. 
Det er mange som trenger en god del alenetid, deriblant eg. Blir nesten koko når gubben har ferie eller er sykmeldt. Det er deilig når han reiser bort enten i jobb eller annet. Så det vil si eg er en stor egoist som nyter det? 🤣🤣

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jada, det kan være slitsomt å ha barn og alt man «må» gjøre med de. Jeg er rimelig lei av å kjøre togbane og kan være drit lei av å levere i barnehagen av og til. Men jeg tilbringer mye tid med barna, vi driver med mye aktiviteter sammen, vi lager middag sammen da vi har tid til det, vi er å bader, går på ski, sykler, bygger lego, er på lekeland, er i skogen osv. «Problemet» med Stine er jo at hun stort sett aldri er med på disse tingene. Hun sitter å ser på da de bader, mer opptatt av filming og snap når de koser seg med bålpanne i hagen eller er er i skogen etc. Og om hun har deltatt, så er det stort sett bare klaging etterpå om hvor sliten hun er, hvor mye energi det tar fra henne, hvor vondt hun får osv. Det er sjeldent snakk om at det er koselig, at hun får energi av å tilbringe tid og være med på aktiviteter med familien. Skjønner at hun har en vond kropp og at mye tar mye energi fra henne, men hva med å fokusere på de gode/positive tingene familietid gir henne? Og uansett hvordan ting er så er det klaging og hun blir aldri fornøyd. Det er kjedelig å gå hjemme alene og hun føler seg ensom. Men da mannen er hjemme og sykemeldt i to små uker er det også kjedelig. Jeg er heller ikke fan av å skulle gå oppå hverandre i flere måneder, men det er snakk om for en periode fordi han er sykemeldt. Jeg jubler også om jeg får huset helt for meg selv en dag eller to, syns det er kjempe godt med den alenetiden, men jeg har liksom valgt å få mann og barn og alt det innebærer. Så da kan man nesten ikke forvente å skulle ha 13 timer alenetid hver dag. Selv om man enkelte dager skulle ønske man var alene. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (30 minutter siden):

Altså, jada, det kan være slitsomt å ha barn og alt man «må» gjøre med de. Jeg er rimelig lei av å kjøre togbane og kan være drit lei av å levere i barnehagen av og til. Men jeg tilbringer mye tid med barna, vi driver med mye aktiviteter sammen, vi lager middag sammen da vi har tid til det, vi er å bader, går på ski, sykler, bygger lego, er på lekeland, er i skogen osv. «Problemet» med Stine er jo at hun stort sett aldri er med på disse tingene. Hun sitter å ser på da de bader, mer opptatt av filming og snap når de koser seg med bålpanne i hagen eller er er i skogen etc. Og om hun har deltatt, så er det stort sett bare klaging etterpå om hvor sliten hun er, hvor mye energi det tar fra henne, hvor vondt hun får osv. Det er sjeldent snakk om at det er koselig, at hun får energi av å tilbringe tid og være med på aktiviteter med familien. Skjønner at hun har en vond kropp og at mye tar mye energi fra henne, men hva med å fokusere på de gode/positive tingene familietid gir henne? Og uansett hvordan ting er så er det klaging og hun blir aldri fornøyd. Det er kjedelig å gå hjemme alene og hun føler seg ensom. Men da mannen er hjemme og sykemeldt i to små uker er det også kjedelig. Jeg er heller ikke fan av å skulle gå oppå hverandre i flere måneder, men det er snakk om for en periode fordi han er sykemeldt. Jeg jubler også om jeg får huset helt for meg selv en dag eller to, syns det er kjempe godt med den alenetiden, men jeg har liksom valgt å få mann og barn og alt det innebærer. Så da kan man nesten ikke forvente å skulle ha 13 timer alenetid hver dag. Selv om man enkelte dager skulle ønske man var alene. 

Er enig det du skriver, men det er jo det med når rutiner brytes. Er man et rutinemenneske, dette med mannen, så er det veldig slitsom når man faller ut av de rutinene. Samme med de som blir veldig rastløse av å ikke gå på jobb. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

« jeg tar snart over alle plikter her i huset»

sier fru Knutsen mens hun rører i avokadoen sin..

Eller gukkisen eller hva slags slang denne dukka bruker.

Blir dårlig komedie når voksen dame prøver seg på hundre slang ord å dårlig dans med trutmunn,

Mulig du ikke vil bli voksen Stine, men velkommen til set virkelige livet.

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulltulla skrev (11 minutter siden):

« jeg tar snart over alle plikter her i huset»

sier fru Knutsen mens hun rører i avokadoen sin..

Eller gukkisen eller hva slags slang denne dukka bruker.

Blir dårlig komedie når voksen dame prøver seg på hundre slang ord å dårlig dans med trutmunn,

Mulig du ikke vil bli voksen Stine, men velkommen til set virkelige livet.

 

Sant som du sier. Men hun selv liker nok veldig godt denne måten å være på,samt vise seg frem på. For  meg blir det veldig skuespill.  Kjenner ikke  veldig mange som nærmer seg 40, har 3 barn og  mann  som har så behov for å vise seg frem. Tenker det er rimelig flaut for de 2 store gutta. Er ikke mye jeg skal endre på før mine barn synes jeg oppfører meg veldig tåpelig.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (1 time siden):

Sant som du sier. Men hun selv liker nok veldig godt denne måten å være på,samt vise seg frem på. For  meg blir det veldig skuespill.  Kjenner ikke  veldig mange som nærmer seg 40, har 3 barn og  mann  som har så behov for å vise seg frem. Tenker det er rimelig flaut for de 2 store gutta. Er ikke mye jeg skal endre på før mine barn synes jeg oppfører meg veldig tåpelig.

Jeg ser egentlig en liten jente jeg . Som leker med å teller opp smykkene sine . Som danser og pynter seg og gjør seg til . Som er på fornavn med katten sin . En liten jente som vil bli tatt vare på og dullet med . Kanskje hun aldri fikk noe av dette som barn . Tanken har slått meg . Samt at hun er veldig var på kritikk & motgang . Virker som hun lever i en boble med seg selv & følgerene sine . Føler seg endelig sett og beundret . Å er blitt avhengig av d. 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 37
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (35 minutter siden):

Jeg ser egentlig en liten jente jeg . Som leker med å teller opp smykkene sine . Som danser og pynter seg og gjør seg til . Som er på fornavn med katten sin . En liten jente som vil bli tatt vare på og dullet med . Kanskje hun aldri fikk noe av dette som barn . Tanken har slått meg . Samt at hun er veldig var på kritikk & motgang . Virker som hun lever i en boble med seg selv & følgerene sine . Føler seg endelig sett og beundret . Å er blitt avhengig av d. 

Ja, og det stemmer nok. 
Men da burde hun begynne å jobbe med problemene, ta tak i det vonde, få profesjonell hjelp, noen å snakke med, en psykolog.

 

Nei vent…  Psykolog er jo for tapere. 🤷🏼‍♀️

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffeskål skrev (6 minutter siden):

Ja, og det stemmer nok. 
Men da burde hun begynne å jobbe med problemene, ta tak i det vonde, få profesjonell hjelp, noen å snakke med, en psykolog.

 

Nei vent…  Psykolog er jo for tapere. 🤷🏼‍♀️

Det er veldig synd at hun forfekter et syn om at tapere går til psykolog . Det er helt motsatt .  En av grunnene til at hun ikke er et godt forbilde , er at hun ikke jobber med psyken sin . Hun har stagnert i vanskjøttet liten pike / offerrollen . 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (1 time siden):

Sant som du sier. Men hun selv liker nok veldig godt denne måten å være på,samt vise seg frem på. For  meg blir det veldig skuespill.  Kjenner ikke  veldig mange som nærmer seg 40, har 3 barn og  mann  som har så behov for å vise seg frem. Tenker det er rimelig flaut for de 2 store gutta. Er ikke mye jeg skal endre på før mine barn synes jeg oppfører meg veldig tåpelig.

Når man har barn, så må burde man ta hensyn til det. Tenke over hvordan man fremstiller seg selv og sine nærmeste ovenfor følgerne sine. Det er en del av voksenlivet. Man kan ikke si og gjøre akkurat som man vil. Hennes personlighet er kompleks, hun kan ikke ha blitt møtt på følelser og sett på riktig måte som barn. Dette kommer godt frem på snap. Mye er skuespill, som slår helt feil ut. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (43 minutter siden):

Det er veldig synd at hun forfekter et syn om at tapere går til psykolog . Det er helt motsatt .  En av grunnene til at hun ikke er et godt forbilde , er at hun ikke jobber med psyken sin . Hun har stagnert i vanskjøttet liten pike / offerrollen . 

Eg syns det er veldig synd at ei setning ho sa om psykolog for mange måneder siden fortsatt blir gjentatt her gang på gang selv om ho mange ganger har nevnt etter det at ho har gått mye til psykolog å har lært seg måter å takle ting. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunnmøre skrev (11 minutter siden):

Eg syns det er veldig synd at ei setning ho sa om psykolog for mange måneder siden fortsatt blir gjentatt her gang på gang selv om ho mange ganger har nevnt etter det at ho har gått mye til psykolog å har lært seg måter å takle ting. 

Jeg vil tro det er flere her som følte det sårende. Vi ser ei dame som virkelig hadde trengt mere terapi for  traumene sine. Behandling for traumet er et langvarig behandlingsforløp.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnmøre skrev (17 minutter siden):

Eg syns det er veldig synd at ei setning ho sa om psykolog for mange måneder siden fortsatt blir gjentatt her gang på gang selv om ho mange ganger har nevnt etter det at ho har gått mye til psykolog å har lært seg måter å takle ting. 

Skulle til å skrive det selv! Snakk om at ting blir mot seg selv gang på gang på gang, den er jammen oppbrukt...... 

Her på siden blir det marinert i det negative til de grader....... Så jammen ikke klag på frøkna selv...... 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnmøre skrev (13 timer siden):

Hvilken betydning har det for deg? Har du noe med det forresten om han ønsker å gjør det?

Det er min mening som jeg ytrer. Har du noe å gjøre med om jeg ytrer min mening?

Jeg spammer ihvertfall ikke aggressivt meningene mine på forum som du velger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minmi93 skrev (7 minutter siden):

Jeg vil tro det er flere her som følte det sårende. Vi ser ei dame som virkelig hadde trengt mere terapi for  traumene sine. Behandling for traumet er et langvarig behandlingsforløp.  

Kan være sårende ja, men man kan gå videre og ikke stå i stampe som andre gjør og elter om ting.

Og vi lever i et samfunn der mennesker føler seg krenket av ingenting 🤷‍♀️ har selv gått til psykolog. Allle kunne hatt gått av noen timer der 🤩

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (3 timer siden):

Er enig det du skriver, men det er jo det med når rutiner brytes. Er man et rutinemenneske, dette med mannen, så er det veldig slitsom når man faller ut av de rutinene. Samme med de som blir veldig rastløse av å ikke gå på jobb. 

Er rutine menneske selv, og liker veldig godt både rutiner og forutsigbarhet. Men igjen, hun klager på å være ensom, at det er lite sosialt å bare gå hjemme, lite input, ingen å snakke med. Og når hun først har sin egen mann hjemme i noen uker, så er det et slit. Jeg vil absolutt ikke gå oppå min mann 24/7, men hadde syns det vært litt koselig om han hadde vært hjemme et par uker. Og han er sykemeldt, likevel er det henne det er slitsomt for. Hun trenger såå mye alenetid sier hun, men hun har jo alenetid hver eneste kveld, hun har alenetid da hun er å fikser negler, hos frisør, pusler med fargelegging, planter, klær osv på ettermiddagstid da mann og barn er hjemme. I tillegg til hver eneste dag sånn til vanlig. Hun har mann og tre barn, de fleste er vel da inneforstått med at alenetid da er noe annet enn alenetid da man var 20 og barnløs. Man kan hverken kreve eller mene at man da skal ha alenetid flere timer hver eneste dag. Jeg skjønner ikke hvilken verden hun tror hun lever i, eller hva hun tror er normalt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnmøre skrev (13 timer siden):

Er det ikke bra vi har forskjellig smak 🤣 hadde vært veldig kjedelig om alle hadde min smak eller din smak 🙈

Skrev vel forsåvidt det.. fint for de som liker beige på beige 😉🏻

Endret av MsFri
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (4 timer siden):

Altså, jada, det kan være slitsomt å ha barn og alt man «må» gjøre med de. Jeg er rimelig lei av å kjøre togbane og kan være drit lei av å levere i barnehagen av og til. Men jeg tilbringer mye tid med barna, vi driver med mye aktiviteter sammen, vi lager middag sammen da vi har tid til det, vi er å bader, går på ski, sykler, bygger lego, er på lekeland, er i skogen osv. «Problemet» med Stine er jo at hun stort sett aldri er med på disse tingene. Hun sitter å ser på da de bader, mer opptatt av filming og snap når de koser seg med bålpanne i hagen eller er er i skogen etc. Og om hun har deltatt, så er det stort sett bare klaging etterpå om hvor sliten hun er, hvor mye energi det tar fra henne, hvor vondt hun får osv. Det er sjeldent snakk om at det er koselig, at hun får energi av å tilbringe tid og være med på aktiviteter med familien. Skjønner at hun har en vond kropp og at mye tar mye energi fra henne, men hva med å fokusere på de gode/positive tingene familietid gir henne? Og uansett hvordan ting er så er det klaging og hun blir aldri fornøyd. Det er kjedelig å gå hjemme alene og hun føler seg ensom. Men da mannen er hjemme og sykemeldt i to små uker er det også kjedelig. Jeg er heller ikke fan av å skulle gå oppå hverandre i flere måneder, men det er snakk om for en periode fordi han er sykemeldt. Jeg jubler også om jeg får huset helt for meg selv en dag eller to, syns det er kjempe godt med den alenetiden, men jeg har liksom valgt å få mann og barn og alt det innebærer. Så da kan man nesten ikke forvente å skulle ha 13 timer alenetid hver dag. Selv om man enkelte dager skulle ønske man var alene. 

Skjønner ikke hva hu jamrer etter egentlig. Hu er da stort sett aleine hjemme i timevis på dagtid da de andre er på jobb/skole/barnehage. Hvis ikke dette er nok timer for seg selv så burde hu kanskje vurdere å bo aleine, da!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...