Gå til innhold

Graviditetsdagboken til Godis

Godis

Anbefalte innlegg

Nå har jeg faktisk bestilt med en bb hug me-gravidpute! Å ligge på mage føles ubehagelig med ømme bryster, og en følsom mage, så jeg sliter med å ligge godt når favorittstillingen ikke føles god lengre. Ligger nå best på siden med ene benet over partneren min, men det går gjerne litt ut over hans søvn 😄 Har faktisk hatt lyst på en slik pute leeenge før jeg ble gravid også, og nå som det er ubehagelig å ligge på mage tenkte jeg å ta meg råd. Gleder meg til den kommer i posten 👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gled deg til den kommer 👏 Jeg ELSKET den puten. Har vurdert ganske nylig faktisk å ta den tilbake i sengen, for jeg savner den virkelig 🙊🥳 Og det er over 9mnd siden jeg fødte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også helt avhengig av den puten i omtrent hele forrige svangerskap!! Looove it! Gjett om jeg skal ha en slik denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, nå gleder jeg meg enda mer til den kommer! Elsker å høre erfaringer 🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+1

Ukene går, og de siste dagene har jeg stort sett hatt det fint mentalt, det føles godt 😄 Jeg har hatt litt tiltakslyst, og suller litt rundt nå i motsetning til tidligere. Har egentlig diverse større prosjekter gående, som har blitt satt helt på pause fra jeg ble dårlig i påska. Så det er fint å komme gradvis tilbake i litt aktivitet igjen. Pusle med litt småtteri som uansett må gjøres 😊 

Jeg har fått legetime i starten av neste uke, for jeg må bare innse at jeg ikke greier meg tilbake på jobb riktig enda. Det skal så lite til før jeg må sette meg og ha pause, jeg blir svimmel av den minste lille ting og energien er ikke tilstedet slik at jeg kan være så til stedet som jeg behøver i jobben min. Kvalmen er heldigvis mye lettere, så nå spiser jeg relativt greit (de fleste dager). Jeg mistenker at den øvrige, labre formen skyldes stoffskiftet, så jeg har time med sykehuset neste uke for å vurdere medisiner. Det hadde vært kjekt om det er det som skal til for å komme meg tilbake på jobb 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hentet bbhugme-puten på butikken, og har allerede pakket den ut. Måtte prøveligge litt med den på gulvet, og jeg kjenner at denne skal bli god å ha fremover 🤩 Det var ganske mange isoporkuler utenpå puten, håper det bare er fra fylling, og ikke at den lekker. Greier ikke se noen hull, så forhåpentligvis er den hel og fin

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at du har energien til å gjøre litt småting igjen, det er jo utrolig bra 😊 Får håpe du bare orker mer og mer framover. Hadde jo vært veldig fint om det er litt justering av medisiner ift. stoffskifte som skal til for å komme seg i gang igjen. Men er jo bra du lytter til kroppen og tar det med ro 😊 Må jo være en ekstra belastning for kroppen når man itillegg har litt problemer med stoffskiftet.

Blir spennende å høre hva du syns om bbhugme-puten. Kanskje jeg må vurdere en selv etterhvert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (På 28.5.2021 den 19.52):

Så deilig at du har energien til å gjøre litt småting igjen, det er jo utrolig bra 😊 Får håpe du bare orker mer og mer framover. Hadde jo vært veldig fint om det er litt justering av medisiner ift. stoffskifte som skal til for å komme seg i gang igjen. Men er jo bra du lytter til kroppen og tar det med ro 😊 Må jo være en ekstra belastning for kroppen når man itillegg har litt problemer med stoffskiftet.

Blir spennende å høre hva du syns om bbhugme-puten. Kanskje jeg må vurdere en selv etterhvert 😊

Ja, jeg håper regulering av stoffskiftet lar seg gjøre, og hjelper på formen generelt 😊 

Har prøvd ut puten noen ganger nå, kan absolutt anbefales! Om natten føles den litt stor og uhåndterlig når jeg for eksempel vil ha den på andre siden av meg (vi har ikke så stor seng at jeg heller kan hoppe over den, men jeg må løfte den til andre siden), men jeg sover alltid urolig og har kanskje oftere behov for å endre sovestilling enn andre. Lettere hvis du ligger relativt rolig om natten. Når puten er plassert er den kjempegod! Og veldig fin å ha ved hvile på dagtid. Anbefales absolutt 👌👌

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+0

Synes tiden går fort fra onsdag til onsdag, og jeg liker godt å se at jeg går inn i ei ny svangerskapsuke 😊 

Ikke så mye nytt å melde om herfra egentlig. Nå har jeg blitt syk i tillegg til gravid-plagene, og gleder meg til å føle meg litt lettere igjen 😅 Er nok på bedringens vei fra forkjølelsen, heldigvis. Siden sist har jeg fått kontrollert stoffskiftet, som desverre ikke kan være forklaring på lavt energinivå, skjelving i armer og raskt stigende puls. Verdiene ser fine ut, selv om ikke alt er helt innenfor hva de ønsker. Skal derfor fortsatt følges ganske tett. 

Ellers lurer jeg på om magen kanskje begynner å vises, men det er vanskelig å si ettersom jeg ofte får oppblåst mage. Eneste forskjellen er at nå ser den lik ut døgnet rundt, tidligere har den bare vært oppblåst på ettermiddag og kveld. Fordi jeg er så vant med en mage som kan se ut som mange måneder gravid er det altså ikke så stas helt enda, men det er hyggelig å kjenne at den er hard å ta på i det minste 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt positivt at du syns ukene går fort! :hug: Håper du snart blir frisk og føler deg bedre, blir mye lettere å nyte både graviditeten og sommeren da 🌞 Blir stas å få en ordentlig babykul å vise frem, og nå er det kanskje ikke såå mange uker til du kan begynne å kjenne noen kilinger innenfra ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (18 timer siden):

Det er absolutt positivt at du syns ukene går fort! :hug: Håper du snart blir frisk og føler deg bedre, blir mye lettere å nyte både graviditeten og sommeren da 🌞 Blir stas å få en ordentlig babykul å vise frem, og nå er det kanskje ikke såå mange uker til du kan begynne å kjenne noen kilinger innenfra ❤️

Takk 🥰🥰 Gleder meg skikkelig til overbevisende babykul og å kjenne bevegelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 14 uker 😁 Tenk at 2. Trimester har meldt sin ankomst 😱😁 

Masse god bedring, ikke noe gøy å være forskjøla 😔 Godt å høre at stoffskifte er i orden da, selv om det og hadde vært fint om det hadde forklart mangelen på energi og.. Får håpe energien kommer tilbake om noen uker 🤞😊

Koselig om magen begynner å titte fram da, blir spennende å høre oppdatering framover 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (På 5.6.2021 den 6.54):

Hurra for 14 uker 😁 Tenk at 2. Trimester har meldt sin ankomst 😱😁 

Masse god bedring, ikke noe gøy å være forskjøla 😔 Godt å høre at stoffskifte er i orden da, selv om det og hadde vært fint om det hadde forklart mangelen på energi og.. Får håpe energien kommer tilbake om noen uker 🤞😊

Koselig om magen begynner å titte fram da, blir spennende å høre oppdatering framover 😊

Ja, tenk 2. trimester! En fin milepæl 😊 

Forkjølelsen har lettet, så nå har jeg greid å nyte litt det deilige været vi er så heldige med ☀️☀️☀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+0 

Altså, jeg skrev jo nettopp fjorten uker. Den siste uken har gått ekstremt raskt! Det har vært mye (hyggelig) som har skjedd, så det gjør absolutt at tiden går raskere. 

Jeg har hatt noen uker med ganske grei apetitt, men der går det nedover desverre. Kvalmen har økt litt siste uka, og det tror jeg skyldes at jeg har vært ganske sliten store deler av tiden.

I dag har jeg vært hos jordmor. Hun lurte på om morkaken ligger på fremsiden, for det var litt vanskelig å finne hjertelyden, men det gikk når hun lette fra en annen vinkel. 160 slag i minuttet, og alt fremsto å være i orden. Godt å få bekreftet 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at den uka har gått så fort! Måtte resten av ukene gå like raske👏🏻Synd at du er så plaget med kvalmen😪 jeg husker jeg var veldig kvalm frem til uke 12, kastet opp mye og måtte veldig ofte inn på sykehuset for å få intravenøst veske. Men etter uke 12 ble jeg kvalm og kastet opp bare hvis jeg ble veldig sulten eller ble sliten. Så man må ta det med ro og huske å hvile mye, det funket hvertfall for meg 🤗 

jeg også hadde morkaken forran, da er det litt vanskeligere å finne hjertelyd osv ja, men godt hun fant den tilslutt så du slipper å bekymre deg unødvendig. En ting til når man har morkaken forran er at man kjenner mindre bevegelser. Hvertfall følte jeg det var sånn hos meg. Nå har du kanskje ikke kjent noe enda da det er tidlig. Men når du kommer så langt så kan det hende du kjenner mindre utenpå magen enn de som ikke har morkaken foran :)  Men det har du også kanskje sikkert hørt før 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du føler at ukene går fort! :) Tenk andre trimester allerede! Plutselig er sommeren forbi, og magen strutter. Håper at kvalmen gir seg mer og mer nå. Krysser fingrene for at du vil føle deg bedre ganske snart ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at tiden går, og at uke etter uke plutselig har passert 😊 Brått er tiden for OUL her 😁

Huff, synd kvalmen kommer og går, har vært sånn for meg og.. Begynner å bli litt lei av den, og håper den snart slipper taket for oss begge to 🤞

Koselig med tur hos jordmor og få høre den lille igjen. Så kjekt med jevnlig oppfølging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (På 9.6.2021 den 10.05):

Så deilig at den uka har gått så fort! Måtte resten av ukene gå like raske👏🏻Synd at du er så plaget med kvalmen😪 jeg husker jeg var veldig kvalm frem til uke 12, kastet opp mye og måtte veldig ofte inn på sykehuset for å få intravenøst veske. Men etter uke 12 ble jeg kvalm og kastet opp bare hvis jeg ble veldig sulten eller ble sliten. Så man må ta det med ro og huske å hvile mye, det funket hvertfall for meg 🤗 

jeg også hadde morkaken forran, da er det litt vanskeligere å finne hjertelyd osv ja, men godt hun fant den tilslutt så du slipper å bekymre deg unødvendig. En ting til når man har morkaken forran er at man kjenner mindre bevegelser. Hvertfall følte jeg det var sånn hos meg. Nå har du kanskje ikke kjent noe enda da det er tidlig. Men når du kommer så langt så kan det hende du kjenner mindre utenpå magen enn de som ikke har morkaken foran :)  Men det har du også kanskje sikkert hørt før 😅

Ja, håper ukene fremover også går kjapt! Når jeg ser tilbake på ukene som har gått, særlig tidlig i svangerskapet, innser jeg at jeg sannsynligvis skulle vært innlagt i perioder, og i det minste fått litt intravenøst. Det skal jeg huske til en eventuell ny graviditet, be om hjelp ved behov. Det var skummelt å være så dårlig at jeg tidvis måtte få hjelp til å komme meg på badet, og jeg var avhengig av samboer for å få bragt drikke inn til senga. Misforstå meg rett, men det er litt "godt" å høre din opplevelse av kvalmen. Føler meg litt alene om at det henger igjen også etter uke 12, blir kritisk til om jeg er pyse og føler feil, men heldigvis finnes det da altså flere som trenger ro og hvile for å holde kvalmen i sjakk.

Veldig glad hun fant hjertelyden til tross for plassering av morkaken. Kan morkaken flytte seg? Jeg vil gjerne at det ikke skal være så lenge til jeg kan kjenne noe, og ønsker at samboer ganske snart skal få kjenne noe fra utsiden 😄 Får lete frem tålmodigheten. 

bittelillebolla skrev (10 timer siden):

Så fint at du føler at ukene går fort! :) Tenk andre trimester allerede! Plutselig er sommeren forbi, og magen strutter. Håper at kvalmen gir seg mer og mer nå. Krysser fingrene for at du vil føle deg bedre ganske snart ❤️ 

Ja, gleder meg til struttemage og kjoler 💞 Takk for hyggelig kommentar

Atticmess skrev (9 timer siden):

Så koselig at tiden går, og at uke etter uke plutselig har passert 😊 Brått er tiden for OUL her 😁

Huff, synd kvalmen kommer og går, har vært sånn for meg og.. Begynner å bli litt lei av den, og håper den snart slipper taket for oss begge to 🤞

Koselig med tur hos jordmor og få høre den lille igjen. Så kjekt med jevnlig oppfølging. 

OUL nærmerer seg for oss! Er det mange uker igjen til din? 

Ønsker virkelig at vi begge skal slippe unna kvalmen snart, tenk så godt det hadde vært å føle seg normal igjen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (16 minutter siden):

OUL nærmerer seg for oss! Er det mange uker igjen til din? 

Jeg har bare fått beskjed at jeg får time i uke 26, men vet ikke hvilken dag enda. Bare 3 uker til da 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (44 minutter siden):

Jeg har bare fått beskjed at jeg får time i uke 26, men vet ikke hvilken dag enda. Bare 3 uker til da 😁

Jeg fikk fredag uke 27, så må ha litt større tålmodighet 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...