Gå til innhold

Graviditetsdagboken til Godis

Godis

Anbefalte innlegg

6+2

Jeg har kviet meg for å opprette graviditetsdagbok, men nå føltes det plutselig riktig. 

Etter to og et halvt år prøving ble det endelig vår tur til å få positive tester. Den første uka etter positiv test gikk fint, og jeg følte meg i god form foruten noen små symptomer. Men disse symptomene var så milde at det bare var en hyggelig påminnelse om den fantastiske kroppen. Nå tærer det litt mer på, og jeg har vært forferdelig dårlig den siste uken. Men endelig får jeg i meg mat og drikke igjen, og jeg har et håp om at det blir bedre snart 🥰

Håper dere vil følge meg videre i graviditeten ❤️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååh, koos med graviditetsdagbok ❤️ Ønsker såklart å følge deg videre her 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må vi jo selvfølgelig slenge oss på og følge med videre i ukene og månedene som kommer 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for graviditetsdagbok! Det er veldig godt å kunne legge prøvingen ordentlig bak seg. Nå er det bare å se fremover ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig at dere følger meg videre ❤️ Jeg ringte jordmor for en liten time siden, og møtte en kjempehyggelig sekretær i telefonen. Fikk time allerede tirsdag morgen klokken 8, så det blir spennende 😊 Samboer får også være med om han ønsker, så det skulle han tenke på i helga. Jeg valgte i alle fall timen så tidlig på dagen så det skulle være overkommelig om han ønsker. Jeg er uansett sykemeldt, og kan legge meg for å sove videre etter timen om jeg blir for trøtt. 

Tidligere denne uken fikk jeg kvalmestillende medisin hos legen, som hun sa jeg kunne ha i bakhånd. Jeg valgte imidlertid å ta tablett både i går og onsdag, for å bidra til å få opp matinntaket litt. Likevel følte jeg at legen ønsket jeg skulle begrense inntaket (pluss at det er bare tjue tabletter i eska), så nå etter to dager med litt høyere matinntak bestemte jeg meg for å prøve uten medisin. Jeg har fått i meg tre små måltider, og er glad for det. Jeg har uansett vært mer eller mindre sengeliggende hele uka, men nå som matinntaket øker tror jeg det kan bli bedre. 

Jeg har en partner som stiller opp for meg, og gjør sitt beste for å gi meg gode dager. Jeg er virkelig heldig der ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for graviditetsdagbok! Gleder meg til å følge deg videre her 🥰

Så kjekt med time hos jordmor allerede i neste uke, og sååå bra at du føler deg litt bedre 😍 god helg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra med time hos jordmor 😊 Syns det er fint at partnere har muligheten til å være med. 

Så koselig at samboer virkelig er der for deg nå som det er litt tøft 🥰 Det gjør stor forskjell på opplevelsen når man har en støttende partner som involverer seg 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gravid-dagbok! :hjerte: Gleder meg til å følge deg fremover! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for graviditetsdagbok! Følger så klart spent med på veien din videre! ❤️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennes rett å ha opprettet graviditetsdagboken nå. Og jeg er så glad for dere som følger med 🥰 

Samboer ville veldig gjerne bli med til jordmor, sannsynligvis ikke hver gang, men første møte er jo litt greit for å bli kjent. 

Er jeg helt urimelig og dum om jeg vil ta g-test for å sjekke om den enda er sterk og fin? Risikerer jeg å utsette meg for unødvendig bekymring? Tenker særlig om jeg kan oppleve at streken har blitt svakere uten at det trenger å være et dårlig tegn.

Årsaken til at jeg ønsker å sjekke er to ting. Ene er at pulsen min har sunket litt, men det kan ha sammenheng med at kroppen får i seg litt mer næring. Det andre er at jeg ser at jeg ikke greier å holde hemmeligheten så lenge som jeg egentlig tenkte, men jeg ønsker liksom en liten bekreftelse på at jeg fremdeles er gravid før det deles til noen spesielt utvalgte. Jeg er særlig redd det skal ha skjedd en MA, men at symptomene vedvarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke lurt å teste så langt ut som du er nå ❤️ les om hook effekten. Når hcg blir så høyt som det er nå, kan det faktisk slå ut som en svakere test. Det hadde iaf gjort meg gal 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig at samboer vil bli med til jordmor 😊 Blir nok veldig kjekt for dere begge.

Enig med Neutral90, tror kanskje det da er bedre å foreta en måling hos legen og få vite at det er normale verdier. Når er neste oppfølging hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre. Du har makset ut g-testene med å få 3+ på en digital, og da er det absolutt ingen test som kan gi deg noe svar nå på hvordan ståa er. Fra dette tidspunktet er det kun hcg-måling via blodprøve og ultralyd som er nyttig :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (11 timer siden):

les om hook effekten.

Takk, skal lese litt på dette ☺️ 

Atticmess skrev (2 timer siden):

Når er neste oppfølging hos legen?

Jeg har nye stoffskifteprøver om litt over ei uke, og utenom blodprøver tror jeg resten av oppfølging skulle skje hos jordmor. Fastlegen måtte være ærlig og si at hun ikke har gjort særlig med svangerskapsoppfølginger, og derfor ønsket at jeg heller benyttet jordmor om jeg var komfortabel med det. 

Amatariel skrev (29 minutter siden):

Fra dette tidspunktet er det kun hcg-måling via blodprøve og ultralyd som er nyttig :hug:

Så fint at dere er samstemt, det gjør det lettere å høre på 😄 Hyggelig at dere tar dere tid til å svare 🥰

For å få tatt hcg-måling, bør det da være med bare noen dager mellomrom? Må jeg få rekvisisjon til disse eller kan jeg bare be om det på laben? Første hcg-prøve ba jeg om uten rekvisisjon, og det var greit for dem, men jeg er usikker om dette er greit når det vil bli snakk om å komme inn flere dager 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Godis skrev (1 minutt siden):

For å få tatt hcg-måling, bør det da være med bare noen dager mellomrom? Må jeg få rekvisisjon til disse eller kan jeg bare be om det på laben?

De gangene jeg utførte disse målingene var det annenhver dag, og jeg ringte bare legekontoret og spurte om jeg kunne komme. Da sa de ja møtte jeg bare opp på kontoret og gikk rett til lab'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

De gangene jeg utførte disse målingene var det annenhver dag, og jeg ringte bare legekontoret og spurte om jeg kunne komme. Da sa de ja møtte jeg bare opp på kontoret og gikk rett til lab'en.

Da skal jeg høre med de neste gang jeg ringer bort 👏 Kommer resultatet til deg eller fastlege da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær litt obs på at når du har kommet så langt som du har, så skal ikke hcg dobles hver 48 timer. Da kan det være opptil 5 dagers doblingstid ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (10 minutter siden):

Da skal jeg høre med de neste gang jeg ringer bort 👏 Kommer resultatet til deg eller fastlege da? 

Jeg logget meg alltid inn på Fürst selv for å se, men resultatet gikk vel offisielt til legen. Husker ikke helt hvordan prosessen var da det er så mange år siden, men mener jeg fikk en SMS fra legen om verdiene så bra ut.

Men du har jo kommet ganske langt nå. Jeg tok disse prøvene rundt uke 4, da det er mest vanlig når det er så tidlig at man ikke kan se noe på UL. Du kan jo dra på det veldig snart... så da blir det neste nivå for deg egentlig. Jeg har to ganger vært på vellykket UL på 6+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...