Gå til innhold

Graviditetsdagboken til Godis


Godis

Anbefalte innlegg

Så bra at formen begynner å bli bedre! :hug: Krysser fingrene for at bedringen fortsetter, og at du er ferdig med den verste svangerskapskvalmen nå. Har forstått at den kan være nådeløs til tider. Så herlig at dere fikk høre hjertelyden! 🥰 Åh, for en opplevelse det må være! Livets under, virkelig! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har virkelig et håp nå om at dette er tidspunktet hvor jeg bare skal bli i bedre form. I dag har jeg vært en ganske lang tur innom jobb, og en tur hos foreldrene mine. Samtlige har kommentert at jeg ser mer ut som meg selv igjen, at mimikken er tilbake og at de ser at jeg har det bedre. Blir som å få en bekreftelse på at det går rette veien 😊 Og jeg kjenner absolutt at jeg greier så utrolig mye mer enn på det verste.

Det er bestilt vikar for meg ut hele måneden ettersom jeg er sykemeldt, så da har jeg mulighet å komme og gå som jeg selv kjenner er best de neste ukene. For jeg tror at jeg fra neste uke skal prøve meg, kanskje 1,5 timer pr dag. Så øker jeg heller når jeg er klar. Det gjør at det hele føles mye mer overkommelig også, overvurderer jeg arbeidsevne kan jeg ta meg en pause eller avslutte tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+0

Tidlig ultralyd er gjennomført, og alt så heldigvis fint ut 💞 Det var både hjertebank og armer og bein i alle retninger. Ut fra målingene hennes er jeg 11+3 i dag, og jeg kan få det til å stemme relativt greit ettersom jeg har regnet 11+0 basert på "siste sannsynlige" eggløsning. Nå skal jeg prøve å nyte enda mer, og bekymre meg enda mindre 🤞

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese! Gratulerer med vel overstått og perfekt ultralyd 💖 håper du klarer å nyte masse fremover! Har du planlagt noen innkjøp enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med en vellykket ultralyd! :klemmer: Kan tro det var sååå stas å se den lille! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med ultralyd🤩 kos deg masse videre med graviditeten, og håper formen fortsetter og er bedre🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk dere 💞 Nå tillater vi oss å fortelle om graviditeten til flere, og det blir også fint. Jeg er egentlig veeeldig åpen av meg, så det har vært både unaturlig og ubehagelig å holde hemmelig som vi har gjort. 

Sovia skrev (3 timer siden):

Har du planlagt noen innkjøp enda? 

Ja, litt i alle fall! Helt ærlig er vogna allerede kjøpt inn, da den ble solgt så og si ubrukt til halv pris av nypris av noen jeg kjenner. Har visst lenge at jeg ønsker en god gammeldags emmaljunga, så når den ble solgt omtrent som ny til 6000 greide jeg ikke la være. Har godt med plass til lagring heldigvis 😄 Ellers har det vært noen små symbolske innkjøp som body og søte votter, resten venter vi med. Men planene er ganske klare 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh så herlig med vellykket ultralyd! Kan tenke meg du er stolt nå som fikk se veiving og sparking i alle retninger 🤩❤️❤️ Vi også turte å fortelle til flere enn foreldre etter alt så fint ut på TUL 🥰 Plutselig har man en større trygghet når man vet alt alt ser bra ut inni nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (På 12.5.2021 den 21.43):

Åååh så herlig med vellykket ultralyd! Kan tenke meg du er stolt nå som fikk se veiving og sparking i alle retninger 🤩❤️❤️ Vi også turte å fortelle til flere enn foreldre etter alt så fint ut på TUL 🥰 Plutselig har man en større trygghet når man vet alt alt ser bra ut inni nå! 

Ja, det ble mye mer virkelig! Og veldig hyggelig å se samboer som ble tydelig stolt også 💞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+1

Alt tyder på at jeg enda er gravid, så statistisk sett kan jeg tenke at dette aller helst blir en liten baby 🥰  Jeg er full av tanker om situasjonen rundt det å være sykemeldt over lang tid, jeg hater det, samtidig som jeg trenger det. Blir et litt langt innlegg, men jeg må bare lufte litt tanker. 

Det mest fremtredende av symptomer nå er:

- kvalme (som er tilstedet stort sett hele tiden, men bare innimellom blir den fryktelig ubehagelig). Apetitten ble på et tidspunkt litt bedre, men den utviklingen stoppet opp. 

- hormonell, og ikke bare litt heller

- sliten, trøtt, tom og fri for energi. Blir ikke bedre av at jeg fremdeles ikke får spist nok. 

 

Skal jeg være ærlig har jeg det vanskelig og tungt. Særlig denne uken har vært utfordrende, da jeg grubler og tenker mye, og blir veldig sliten mentalt. Så er det vanskelig når det står på å huske på at hormonene sannsynligvis gjør hele greia mye verre. Jeg er enda fullt sykemeldt, og føler nederlag over å ikke komme meg tilbake på jobb. Jeg er innom minst ukentlig, enten på møter, bare henger litt der eller har pause med kollegaene mine. Det er fint å opprettholde kontakten! Samtidig bruker jeg tiden der for å finne ut om jeg er klar til å komme tilbake. Det jeg har erfart så langt er at å tilbringe en times tid på arbeidsplassen går greit, men på tirsdag ble jeg værende i fire timer (hvorav to timer på pause sammen med de andre, det er så veldig hyggelig), men ble da liggende resten av dagen, samt hele gårdagen. Så det var åpenbart alt for mye. Og når jeg blir liggende er det på grunn av tom energi, og økende kvalme. Så får jeg ikke i meg mat, og det hele blir en vond sirkel.

Jeg har god dialog med lederen min, som ser utfordringene mine og støtter meg i at jeg ikke er klar for å komme for å gjøre jobben min enda. Lederen er selvfølgelig innstilt på å tilrettelegge, men det er vanskelig i en jobb som krever at jeg har fullt fokus og oppmerksomhet, hvor noen må komme inn for meg dersom jeg må ta en ekstra matbit eller pause, og hvor der er vanskelig å legge opp arbeidsdagen til å være noen få timer midt på dagen. Det må være enten morgen eller ettermiddag for å få det til å gå opped vikarer. 

Jeg sitter med mye dårlig samvittighet, og er samtidig skuffet over kroppen min da jeg aller helst vil være frisk og raskt. Noe av det vanskeligste er nok at jeg føler meg bedre enn på mitt verste, men at jeg likevel greier så lite 😅 Nei, uff, en negativ oppdatering, men det får bli slik når dette er hva hodet et fyllt med. Jeg gråter og gråter over hvor vanskelig det hele føles, og hvor ubehagelig det er å ikke strekker til. Samboer, leder på jobb og familien er forståelsesfull, sier alle de rette tingene og prøver å støtte. Men tankene er så intense, at jeg stadig gråter og hulker når jeg er alene. Fryktelig slitsomt og vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist at du har det sånn! Jeg kan nok ikke forestille meg hvordan du har det, men: jobb er jobb og du vil på et eller annet tidspunkt komme tilbake dit, enten i løpet av svangerskapet når formen tilsier det, eller ved endt permisjon. Det er så typisk oss damer å ha dårlig samvittighet ovenfor jobben og føle at vi ikke strekker til på noen områder, men jeg vil du skal tenke at det er dette som er jobben din nå; du skal ruge og bære fram et barn! 😊 Prøv heller å samle energi til å gjøre noe som gir deg energi! Hvil deg slik at du kan være sosial med venninner eller finne på noe hyghelig kjæresten på kveldstid, det vil i det minste gi deg noen timer med "fri" fra dine egne destruktive tanker. Det er jo ikke verdt å slite seg fullstendig ut på jobb for deretter å ligge rett ut i dagesvis etterpå. 

Ta vare på deg selv, slapp av og hent energi der du klarer. Plutselig snur formen 🤞💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: gratulerer med 12 fullgåtte uker!! :smilyblomst:

Men uff, fælt å høre at du har det så tungt. Jeg forstår at dette er vanskelig, men forsøk å ikke vær så streng mot kroppen din. Det er slitsomt å skape liv, og det er helt normalt. Dette er også en veldig liten del av livet ditt og karrieren din, så jeg syns du skal være sykemeldt med god samvittighet. Ta vare på deg og den lille ♥ Det blir alltids tidsnok av masse tid senere å jobbe på!

Satser på at kvalmen nå blir veldig avtakende også nå som du er ferdig med 1.trimester :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, huff, ikke noe god følelse det der :klem: 

Kjenner mye på det samme.. Er veldig tøft å hele tiden føle at man ikke strekker til, og prioriterer man å gjøre en ting en dag, så har man null overskudd til andre ting.. Nei, kjenner igjen følelsene så altfor godt.

Håper du opplever bedring i formen framover 🤞 Så får du prøve å ta det i kroppen sitt tempo, selv om det såklart er lettere sagt enn gjort.

Sender varme tanker og ønsker deg masse god bedring ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (19 timer siden):

Prøv heller å samle energi til å gjøre noe som gir deg energi! Hvil deg slik at du kan være sosial med venninner eller finne på noe hyghelig kjæresten på kveldstid, det vil i det minste gi deg noen timer med "fri" fra dine egne destruktive tanker.

Vet du, akkurat dette skal jeg prøve på. Jeg har ikke hatt overskudd til noe sosialt med venner, og det nærmeste samboer og jeg kommer kvalitetstid er å se på serie sammen. Så jeg skal virkelig prøve å spare noe energi til de viktige nære i livet mitt 💞 Takk for fint innspill ☀️

Amatariel skrev (18 timer siden):

Først av alt: gratulerer med 12 fullgåtte uker!! :smilyblomst:

Takk 🤩 Det er nok sant som du sier, at det tar mye energi å skape et barn. Jeg tror kanskje jeg ikke var helt forbedret på hvor stor betydning det skulle ha for det generelle energinivået i kroppen, og det er klart det ikke blir bedre når jeg ikke får i meg nok mat. Men det er fint å høre at det er normalt, og jeg skal prøøøve å være mindre streng med meg selv 😄

Atticmess skrev (16 timer siden):

Kjenner mye på det samme.. Er veldig tøft å hele tiden føle at man ikke strekker til, og prioriterer man å gjøre en ting en dag, så har man null overskudd til andre ting.. Nei, kjenner igjen følelsene så altfor godt.

Føler med deg 🥰 Kjip følelse å ikke å ikke mestre hverdagen, men du har rett i at jeg må ta det i kroppens tempo, selv om jeg blir litt utålmodig 😄

Kan heldigvis meddele at ikke hele gårdagen var like kjip og dyster som noen av timene midt på dagen. Det er fordelen med det hele, det svinger mye i løpet av dagen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+3

Jeg må le litt av meg selv når jeg tenker tilbake på mine ekstreme følelseutbrudd de siste dagene 😂 Det er tøft når det står på, det føles så ekte og reelt, men i realiteten er det vel bagateller som forsterkes mange ganger av hormoner. Heldigvis kjennes det ut som jeg har en fin dag i dag 😊 Jeg nyter sola i skyggen (det gir mening sant?), og har ryddet fiint til helg inne. Gleder meg skikkelig til Eurovision i kveld 🤩 

I går og i dag mårres har magen kjentes annerledes ut, når jeg enda lå i senga. Føles hardt inni der, og både jeg og samboer kjenner fra utsiden også at det er et hardt parti. Er det blære eller livmor tror dere? Synes det er vanskelig å skjønne hva som er hva 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er hardt etter du har vært å tisset så er det nok livmoren 😊

Jeg greier å kjenne fra skambenet og oppover at det er like hardt som på beinet omtrent, så kjenner jeg det mykner litt, men om jeg trykker litt hardere så kjenner jeg det svinger inn der det mykner. Antar dette er toppen av livmoren 😉

Så kjekt det er å kunne kjenne den. Så er det så stas å følge med på i ukene fremover at drt harde flytter seg oppover. 12+3 er jo rett etter jeg var på TUL selv. Mener å huske jeg ca en halv uke etter begynte å kjenne tydelig at her er det noe, for på selve ultralyden trodde jeg at jeg trengte en innvendig ultralyd selv om det gikk helt fint fra utsiden 🙈🥰

Endret av Niny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da holder jeg en knapp på at det er det jeg kjenner ja, @Niny😊 Gøy! Fint for samboer også å få kjenne noe fysisk endring på meg, ikke bare måtte forholde seg til hvor slitsom jeg er🤭🤭 Jordmor kjente jo livmoren min godt allerede 10+1, så må var det kjekt å forstå hva hun mente. 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg kjente godt et hardt parti helt nederst på magen/rett over underlivet, og det var livmoren fordi fen vokste seg bare lengre og lengre opp 😊 så tipper det var livmoren dere kjente ja 😊 tror jeg kjente det allerede i uke 8, nå er jeg veldig tynn da så kan ha noe å si at jeg kjente det så godt og tidlig. Husker jeg kjente det best når jeg lå helt flatt ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (20 timer siden):

Husker jeg kjente godt et hardt parti helt nederst på magen/rett over underlivet, og det var livmoren fordi fen vokste seg bare lengre og lengre opp 😊 så tipper det var livmoren dere kjente ja 😊 tror jeg kjente det allerede i uke 8, nå er jeg veldig tynn da så kan ha noe å si at jeg kjente det så godt og tidlig. Husker jeg kjente det best når jeg lå helt flatt ut 😊

Jaa, så gøy, da måå det være det! Kjenner det absolutt best om jeg ligger flatt, men også litt når jeg står faktisk (men ikke hver gang jeg kjenner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...