Gå til innhold

Graviditetsdagboken til Godis


Godis

Anbefalte innlegg

Ååh, så fint å høre at foreldrene dine ble så glade! Det er så koselig!g Og veldig godt at du nå kan få litt støtte når det trengs, det må jo være et stort pluss ❤️

Håper formen fort blir litt bedre, og at armbåndet mot reisesyke kan lindre litt i mellomtiden :klem:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å fortelle det til foreldre 🥰 og veldig greit at dere da kan be om hjelp og de vet hvorfor. Virkelig ikke letteste tiden nå tidlig i graviditeten.

Godt å høre at du klarer å holde kvalmen litt i sjakk med hyppige måltider. Er veldig godt å få sett litt sol og vært litt ute på verandaen 😊 Håper du får en finfin søndag med ikke altfor mye kvalme 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (13 timer siden):

Synes så synd på deg som må være så dårlig😩 Håper du blir i bedre form etterhvert så du får til å nyte graviditeten❤️ Er nok ikke så dumt å fortelle foreldrene dine om denne hemmeligheten nå, ettersom du også er så dårlig som du er så kan det være fint å prate med flere enn bare mannen om ting, evt hvis du må ha hjelp til noe nå når du er så dårlig også! Masse lykke til fremover! Håper de gode dagene er rett rundt hjørnet❤️

Ja, gleder meg til det er litt overskudd til å nyte tiden 🥰 Veldig godt med støtte fra flere kanter, så det kjennes helt rett å ha sagt det til foreldrene mine! 

Anonymapekatt skrev (12 timer siden):

Ååh, så fint å høre at foreldrene dine ble så glade! Det er så koselig!g Og veldig godt at du nå kan få litt støtte når det trengs, det må jo være et stort pluss ❤️

Håper formen fort blir litt bedre, og at armbåndet mot reisesyke kan lindre litt i mellomtiden :klem:  

Ja, det var hyggelig å se så glade de ble 🥰 Krysser fingrene for at formen letter enda mer fremover. 

Atticmess skrev (3 timer siden):

Så koselig å fortelle det til foreldre 🥰 og veldig greit at dere da kan be om hjelp og de vet hvorfor. Virkelig ikke letteste tiden nå tidlig i graviditeten.

Godt å høre at du klarer å holde kvalmen litt i sjakk med hyppige måltider. Er veldig godt å få sett litt sol og vært litt ute på verandaen 😊 Håper du får en finfin søndag med ikke altfor mye kvalme 🤞

Godt å være åpen og ærlig, det gjør tiden mye lettere for oss kjenner jeg allerede. Her ligger det an til en brukbar søndag, jeg har sovet godt og lenge (har den siste uken endelig fått sove lenge igjen), spist frokost på verandaen og nå slapper jeg av litt i sofaen. Blir nok en til tur ut senere, det var så godt 🤩 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at foreldrene dine har fått ta glede i de store nyhetene! Og så godt å høre at søndagen lå an til å bli brukbar. Håper det ble sånn ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (15 timer siden):

Så koselig at foreldrene dine har fått ta glede i de store nyhetene! Og så godt å høre at søndagen lå an til å bli brukbar. Håper det ble sånn ❤️ 

Det ble en fin søndag, med den mest overkommelige formen på lenge. Og når kvelden kom fikk jeg den verste hormon-bølgen på lenge, jeg gråt ustanselig i en halv time. Fremdeles litt usikker på hvorfor 😂 Samboer er så grei altså, som la fra seg alt han holdt på med, holdt rundt med (samtidig som han jobbet hardt for å ikke le av meg som gråt av ingenting) og tok initiativ til at vi kunne legge oss tidlig og se på litt serie i senga. Akkurat det jeg trengte. Nå, etter 12 timers natt føler jeg meg mye bedre 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en fin søndag! Må være deilig å føle seg litt bedre alt Så 😁

Huff, hormonene er snåle altså 🙈 Jeg henger meg opp i så mye rart om dagen, og sier minst like mye rart egentlig 😅 Godt når disse kjærestene tar det med godt humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kjent på hormonene på noen negativ måte på humøret heldigvis (utenom idag jeg ble litt forbanna på ca alle bilene på vei til jobb 😂). Men jeg merker en vanvittig gledefølelse av den minste ting. Blir så rørt av noe at tårene spruter, av noe så enkelt som say yes to the dress på tv. Ååå den kjolen var perfekt, såååå fint, tørke en tåre 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (På 19.4.2021 den 9.35):

Huff, hormonene er snåle altså 🙈 Jeg henger meg opp i så mye rart om dagen, og sier minst like mye rart egentlig 😅 Godt når disse kjærestene tar det med godt humør.

Haha, fascinerende med alt som endrer seg i kroppen 😄 Jeg slipper unna med myyye kjæresten ellers ville blitt overgitt av 😅

Niny skrev (På 19.4.2021 den 12.24):

 Men jeg merker en vanvittig gledefølelse av den minste ting. Blir så rørt av noe at tårene spruter, av noe så enkelt som say yes to the dress på tv. Ååå den kjolen var perfekt, såååå fint, tørke en tåre 😂

Ja, den gledesfølelsen blir skikkelig sterk! Jeg har fått latterkrampe av de rareste ting. Eller egentlig korte, spontane latterutbrudd som varer i en kort liten stund 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0

Å nå åtte uker har vært et lite delmål for meg, og nå er jeg her! Det føles suverent! Ca to uker igjen til neste time hos jordmor, hvor vi skal lete etter hjertelyd. Ei uke etter det igjen er timen for tidlig ultralyd, altså bare tre uker fra nå🥰 Håpet om at dette skal bli en baby øker 👏

Ellers kan det se ut til at kroppen nå har blitt litt ivrig på oppkast, i går hadde jeg tre runder oppkast 😄 Hadde vært greit om det ikke skal bli en vane. Jeg hadde akkurat kommet dit hvor jeg spiser nok til å holde vekta stabil (fremdeles 4 kg ned de siste 2,5 ukene, har ikke fått kiloene tilbake). Samtidig, en runde eller to med oppkast er bedre enn den konstante kvalmen som har vært frem til nå. Så vi får se hvordan tiden fremover blir. 

Prøvde meg en tur innom jobb for å kjenne om det kunne være overkommelig å komme tilbake snart, kanskje en time daglig eller noe. Men etter ti minutter var jeg så sliten at jeg måtte ta meg en pause, og fem minutter etter der igjen dro jeg hjem. Så det er enda en vei å gå 😅 Uansett, stort fremskritt at jeg i det hele tatt greide å dra innom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv syntes jeg ikke at oppkast er like gale som kvalmen. Har kastet opp ganske lite egentlig, men veldig behagelig at alt bare plutselig letter 🤩

Her derimot siste 2 ukene ikke hatt noe kvalme, men blitt akutt dårlig og kastet opp. Type merker at noe er rart så reiser meg for å kjenne på det. Begynner å brekke meg på vei til doen. Hadde jeg hatt noe i magesekken på vei til do så hadde jeg hatt 2-3 flekker å vaske på gulvet 🙈 Stort sett har det skjedd før jeg har spist noe, så kun kommet noe slim 😅🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (21 minutter siden):

Selv syntes jeg ikke at oppkast er like gale som kvalmen. Har kastet opp ganske lite egentlig, men veldig behagelig at alt bare plutselig letter 🤩

Her derimot siste 2 ukene ikke hatt noe kvalme, men blitt akutt dårlig og kastet opp. Type merker at noe er rart så reiser meg for å kjenne på det. Begynner å brekke meg på vei til doen. Hadde jeg hatt noe i magesekken på vei til do så hadde jeg hatt 2-3 flekker å vaske på gulvet 🙈 Stort sett har det skjedd før jeg har spist noe, så kun kommet noe slim 😅🤢

Ja, selve det å kaste opp noen ganger er jo bare ubehagelig noen minutter. Jeg har aldri tatt oppkast tungt, og etter oppkast er formen knall og jeg får spist og drukket mer 😄 

Kan anbefale å ha noen bøtter plassert rundt i huset, det har jeg. Blir så beroliget av å vite at bøtta er nær, at jeg alltid når frem før oppkastet kommer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig at det har gått 8 uker 🥰 Blir Morro å få høre hjertelyden da 😁 Også TUL så snart etterpå! Nå skjer det ting, det er herlig 😊

Syns med oppkastet, men bra at du får litt pause fra kvalmen. Håper du får i deg nok næring, nå er det ikke så lenge igjen til dette blir bedre da 😊

Endret av Atticmess
Autocorrect retting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå begynner det å bli nok uker som er overstått @Atticmess🤩 

Kjenner at jeg er ekstremt innstilt på at formen skal bli god ved 12 uker, kan garantere at jeg blir skuffet om det ikke skjer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så enig! Denne kroppen her har og følge standarden 🙈 Ser fram til en litt symptomsfri sommer 😁🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (8 minutter siden):

Så enig! Denne kroppen her har og følge standarden 🙈 Ser fram til en litt symptomsfri sommer 😁🤞

🤞🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under fra skuffet her! Kvalmen har gidd seg 98% ca 😜 Men hittil denne uken har jeg spydd 3 eller 4 ganger 🙄 Og det uten kvalme.. 🙈

Håpte at når kvalmen slapp at jeg ble fin i formen da 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Niny skrev (4 minutter siden):

Kan skrive under fra skuffet her! Kvalmen har gidd seg 98% ca 😜 Men hittil denne uken har jeg spydd 3 eller 4 ganger 🙄 Og det uten kvalme.. 🙈

Håpte at når kvalmen slapp at jeg ble fin i formen da 😜

Nei, er det mulig 😅 Uff, for en nedtur når du trodde formen skulle bli fin! Men det sagt, jeg blir mye mer hemmet av kvalme enn oppkast, så om så bare kvalmen blir borte vil det være en lettelse 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt her jeg sitter. Når blir vektnedgang i svangerskap bekymringsverdig? Jeg er ikke bekymret enda, men det føles likevel feil at vekta går jevnt nedover. Skal sies at jeg snart er på ønskevekten min (startet vektnedgang i februar). Ett og et halvt kilo fra å være normalvektig nå 😄 Vil tro at så snart formen blir bedre stabiliseres vekta, og sannsynligvis går den da opp etterhvert også. 

Men så lenge jeg ikke er i kategorien undervektig er det vel ikke risikabelt? Skal høre med jordmor på neste time også, hvis vekta enda går ned. Men kroppen gir vel nok energi og næring til det lille embryoet, til tross for vektnedgang? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (23 minutter siden):

Tenker litt her jeg sitter. Når blir vektnedgang i svangerskap bekymringsverdig? Jeg er ikke bekymret enda, men det føles likevel feil at vekta går jevnt nedover. Skal sies at jeg snart er på ønskevekten min (startet vektnedgang i februar). Ett og et halvt kilo fra å være normalvektig nå 😄 Vil tro at så snart formen blir bedre stabiliseres vekta, og sannsynligvis går den da opp etterhvert også. 

Men så lenge jeg ikke er i kategorien undervektig er det vel ikke risikabelt? Skal høre med jordmor på neste time også, hvis vekta enda går ned. Men kroppen gir vel nok energi og næring til det lille embryoet, til tross for vektnedgang? 😊

Jeg har selv gått ned 2 kg nå og den tutler sakte nedover enda. Tenker at embryoet hos deg og fosteret her tar til seg akkurat det den trenger. Har lest at det er mor som vil slite med mangler osv om hun får i seg for lite. Miste energi pga for lite inntak osv, så tror ikke det gjør så mye 😊 Bare det ikke er bevisst 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (1 minutt siden):

Jeg har selv gått ned 2 kg nå og den tutler sakte nedover enda. Tenker at embryoet hos deg og fosteret her tar til seg akkurat det den trenger. Har lest at det er mor som vil slite med mangler osv om hun får i seg for lite. Miste energi pga for lite inntak osv, så tror ikke det gjør så mye 😊 Bare det ikke er bevisst 😅

Ja, jeg er 4,5 kilo ned nå, og mister litt over ett kilo i uka. Det er absolutt ikke med vilje 😅 Pakker i meg mat så snart jeg greier, men det er likevel ikke nok. Merker absolutt at jeg ikke har den energien jeg trenger, men får håpe at den bittelille får nok 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...