Gå til innhold

Kvinner, hvorfor får dere så få barn?


Gjest ABM

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 hours ago, ABM said:

Fødselstallene er katastrofalt lave, 1,48 barn pr. kvinne på landsbasis. Har Norske kvinner blitt late skravlekjerringer som tilbringer fritiden på KG og facebook? Der de gjennom engasjerte innlegg legger ut om hvor håpløs mannen er...? Isteden for å lage barn?

 

12 hours ago, ABM said:

Ho,ho,ho, dagens svar:):) Kom til meg så blir det nok barn :):) ( men du får oppdra de sjæl da :) )

 

Anonymkode: afe37...3c6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga helse og økonomi klarer jeg ikke mer en 1 barn. Hun har det bra, og får alt hun trenger.

Anonymkode: 7454e...6df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man skal følge opp disse barna, både økonomisk og emosjonelt.

Fordi jeg trenger en  mann mann som er villig til og sette egen selvrealisering på vent for alle disse barna jeg skal føde. 

Fordi det er en påkjenning å gå gravid og kroppen trenger tid på å komme seg igjen.

 

Fordi jeg er utrolig fornøyd med de to jeg alt har ❤

Anonymkode: 7d05f...5f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi ikke har råd til det nå som vi ikke kan jobbe pga nedstengning. Boligprisene er helt ville så det er også en god grunn. 

Anonymkode: f3c57...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor mange barn har du, og hvorfor får ikke du og norske menn flere på landsbasis? Har det kanskje blitt feite og bitre som sitter på nett (kvinneguiden...,) og klager over damer som ikke vil ha dere? 
 

Anonymkode: 40d31...d01

Menn kan ikke få barn uten en dame, sånn er det nå bare? Du kan ikke latterliggjøre menn og kalle dem uattraktive, stygge og "bitre incels", godte deg over at ingen vil ha dem, og samtidig si at de bør få barn.

Anonymkode: 1d14f...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er barnløs kvinne, sterilisert. Kunne godt vært helgepappa for både ett og flere barn, jeg synes barn er helt herlige i passe dose. Men, siden jeg aldri møtte en mann som var ute etter en slik ordning, valgte jeg til slutt å sterilisere meg. Og realistisk sett tror jeg det kunne blitt vanskelig å bare være tilstede annenhver helg, jeg ville nok blitt dratt inn i en morsrolle jeg aldri har ønsket meg. 

Anonymkode: a5982...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er barnløs kvinne, sterilisert. Kunne godt vært helgepappa for både ett og flere barn, jeg synes barn er helt herlige i passe dose. Men, siden jeg aldri møtte en mann som var ute etter en slik ordning, valgte jeg til slutt å sterilisere meg. Og realistisk sett tror jeg det kunne blitt vanskelig å bare være tilstede annenhver helg, jeg ville nok blitt dratt inn i en morsrolle jeg aldri har ønsket meg. 

Anonymkode: a5982...286

Hvordan går man frem for å bli helgepappa som kvinne?

Anonymkode: c79c6...ebe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (1 time siden):

>Kvinner i Norge føder igjennomsnittleg 1,5 barn.😄    Anten føder de 1 barn eller så føder de 2 barn.   Er vel ikkje muleg å føde 1,5 barn ?😰

Forstår du hva det vil si å regne ut et gjennomsnitt? For at befolkningsantallet skal øke på hvert par få minst 2,1 barn. I SNITT. 

Anonymkode: e3ffd...d99

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke kan få flere barn enn det ene jeg har. Ivf er prøvd, og vår eneste mulighet er donoregg, men det koster for mye. 

Anonymkode: 12da6...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EnKoppTe skrev (2 timer siden):

Det er kanskje litt mer komplekst enn man hva liker å tro: 

1. Å få barn er ikke lenger business as usual.
“Folk har innsett at vi har en fertilitetskrise, men ennå mener mange at krisen utelukkende skyldes livsstil, personlige valg og at vi utsetter å få barn. Jeg sier ikke at de faktorene er uviktige, men jeg sier at kjemikalier spiller en kausal rolle i krisen. Bevismengden nå, fra mekanistiske studier, dyre- og menneskestudier, er tilstrekkelig til å bruke så sterke ord.”

https://www.harvestmagazine.no/artikkel/professor-fertiliten-stuper

Videre: 

2. Noe er underlig, også i dyreriket
Noen land har allerede slått alarm om fallende fødselstall, og forsøkt å lokke par med skattelette og gunstige ordninger. Fint, ifølge Swan, men krisen går altså dypere. Hun er oppgitt over dem som besvarer krisen med at kloden allerede er overbefolket. For professoren er dette å overse det mørke alvoret. “For å si det enkelt: Vi lever i en tid der dette gir gjenlyd over hele planeten”, sier Swan, og viser til at noe også pågår i dyreriket. 

3. Mannen: Hvor ble den fine sæden av?
Metoden for å måle mengden sædceller, som også WHO benytter, har ikke forandret seg mye siden 1930. WHO har definert konsentrasjoner under 15 millioner per mL som “lavt” - mens en dansk studie antyder at alt under 40 millioner per milliliter kan redusere fertiliteten. 
I Hunan-provinsen i Kina gikk antall godkjente sæddonorer ned fra 56 prosent i 2001 til 18 prosent i 2015. En annen rapport viser at mens 69 prosent av sædgiverne ble godkjent i 2003, var tallet 44 prosent ti år senere, til tross for at sistnevnte gruppe kuttet ned røyk og alkohol, spiste sunt og trente. Konklusjon: Tilgangen til sæd av høy kvalitet faller, mens etterspørselen bare øker.

4. Kvinnen: It Takes Two to Tango
Antall barnefødsler globalt ble halvert mellom 1960 og 2015. I Danmark fra 4.1 barn per kvinne i 1901 til 1.8 barn i dag. Ja, sier Swan, kulturelle trender spiller inn, som at kvinner venter med å få sitt første barn, eller at par ønsker seg færre barn. Men fertiliteten har falt i alle aldersgrupper i samme tidsperiode, og markant blant yngre kvinner.

5. Flytende kjønn: Østenfor mann, vestenfor kvinne 
Når man tenker at Swan må ha brukt opp sprengkraften, går hun inn på potensielle årsaker til økningen i mer flytende kjønnsidentitet. Hormonforstyrrende kjemikalier må med i diskusjonen, i tillegg til kulturelle trender, sier hun, og siterer Robert Hedaya, professor i psykiatri: “It is nothing short of astounding that after hundreds of thousands of years of human history, the fundamental facts of human gender are becoming blurry. There are many reasons for this, but one, which I have not seen discussed as a likely cause, is the influence of endocrine disrupting chemicals (EDCs).”

6. Vinduet for sårbarhet: Timing Is Everything 
Det sies at the dose makes the poison. Jo mer - desto farligere. 
Dette blir for enkelt, mener Swan, hormonhermende kjemikalier kan selv i ørsmå mengder, i fosterstadiet, påvirke utviklingen. Spesielt opptatt er hun av tidspunktet for når fosteret eksponeres. Det viktigste som skjer i en manns liv, med tanke på reproduksjon, kan oppstå allerede i fosterstadiet, skriver Swan. 

Ingenting er mer komplekst enn jeg liker å tro, vet ikke om du traff spikeren på hodet men jeg vet du traff! Finnes det studier på hvor mye ubeskyttet sex som foregår nå ift. tidligere tider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (1 minutt siden):

Ingenting er mer komplekst enn jeg liker å tro, vet ikke om du traff spikeren på hodet men jeg vet du traff! Finnes det studier på hvor mye ubeskyttet sex som foregår nå ift. tidligere tider?

Ubeskyttet sex? Kondomer er vel en ny oppfinnelse? Hva legger du i "tidligere tider"? Usikker på om jeg forsto spørsmålet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn er stressende og tidskrevende. Man må ofre hele livet sitt og planer man har i livet for et annet menneske. Jeg er barnløs og kommer nok fortsatt til å være det (selvom jeg fortsatt er veldig ung). Jeg elsker friheten med å kunne gjøre det jeg vil når jeg vil. Får man et barn eller flere må man ofre den friheten og det vil jeg ikke. Er altfor glad i livet slik det er nå :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange barn har du, og hvorfor får ikke du og norske menn flere på landsbasis? Har det kanskje blitt feite og bitre som sitter på nett (kvinneguiden...,) og klager over damer som ikke vil ha dere? 
 

Anonymkode: 40d31...d01

Skyter vi budbringeren? Denne tråden handler ikke om meg, men ok-hvis det får deg i bedre humør skal jeg svare. Jeg har flere barn enn gj.snittet av Norske kvinner. Jeg skriver på KG fordi Koronaen har gjort meg ensom...og jeg savner mennesker (og kvinner er mye mer interessante skapninger å kommunisere med enn menn) Ikke bitter, ikke feit, bedre form enn gj.snittet av 30 år gamle menn og jeg er over 50. Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men er disse mennene klar over og villige til å ta ansvaret som dette medfører, både økonomisk, praktisk og emosjonelt?

 

....og der tror jeg du har et av svarene på spørsmålet ditt i HI. Kvinner flest ønsker nok ikke å være alenemor til x antall barn pluss en ansvarsløs mannebaby som tror det å få barn kun handler om å bidra med sædceller.

Anonymkode: bebcb...825

Jeg tror du finner mange menn som ikke ønsker bidra med sæd til humørløse, uintelligente kvinner uten glimt i øyet også, kanskje de føler det er å kaste perler for svin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

EnKoppTe skrev (11 minutter siden):

Ubeskyttet sex? Kondomer er vel en ny oppfinnelse? Hva legger du i "tidligere tider"? Usikker på om jeg forsto spørsmålet ditt. 

Beklager jeg var upresis :) Fødselstallene har falt dramatisk fra ca. 2009, det hadde vært interresant å vite ant. ggr. en gjennomsnittskvinne hadde ubeskyttet sex pr. år. i 2021 kontra årene før 2009.Kunne underbygd teorien om systemisk kjemisk kastrering av alt med Ykromosom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (17 timer siden):

Fødselstallene er katastrofalt lave, 1,48 barn pr. kvinne på landsbasis. Har Norske kvinner blitt late skravlekjerringer som tilbringer fritiden på KG og facebook? Der de gjennom engasjerte innlegg legger ut om hvor håpløs mannen er...? Isteden for å lage barn?

Men når ingen menn vil ha meg, hva foreslår du? Menn hater meg, jeg har aldri opplevd at en mann liker meg. Det eneste valget jeg har er å evt reise til Pattaya og kjøpe meg en thaimann, men jeg syns ikke noe om menneskehandel. Også tror jeg ikke det hadde blitt så hyggelig for noen.

Som et eksperiment så registrerte jeg meg på Tinder. Fikk noen matcher men alle slettet meg. De få som kontaktet meg var ufine og hintet til sex eller skrev masse stygge ting :( Og de jeg skrev til slettet matchen. 

Siden jeg er katolikk kan jeg ikke få barn alene, det er umoralsk i følge Bibelen. Så det går ikke. Tenk på at dine stygge kommentarer er ekstremt belastende for de av oss som er uønsket av menn.. du gjør det bare verre og at jeg føler meg enda mer mislykket enn jeg gjorde fra før. Føler du deg bra av å tråkke på damer eller hva er greia? Får du ereksjon av å få damer til å bli lei seg? Det er jo ikke normal oppførsel. 

Anonymkode: 3d745...3f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (2 timer siden):

Beklager jeg var upresis :) Fødselstallene har falt dramatisk fra ca. 2009, det hadde vært interresant å vite ant. ggr. en gjennomsnittskvinne hadde ubeskyttet sex pr. år. i 2021 kontra årene før 2009.Kunne underbygd teorien om systemisk kjemisk kastrering av alt med Ykromosom?

Hvorfor tror du det finnes statistikk over antall samleier en kvinne har pr. år? Jeg skulle likt å sett noen søke forskningsmidler for et slikt prosjekt. 

Men dersom du leser innlegget mitt finner du svarene der. Det hjelper ikke være over gjennomsnittet seksuelt aktiv dersom forplantningssystemet til en hel generasjoner allerede er sterkt skadet av miljøgifter, hormoner, plastikk her og der. Når problemet stikker så dypt kan man faktisk hverken skylde på kvinner eller menn, jf. den heller banale offentlige debatten her til lands og til dels også diskusjonen på KG. 

Endret av EnKoppTe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men når ingen menn vil ha meg, hva foreslår du? Menn hater meg, jeg har aldri opplevd at en mann liker meg. Det eneste valget jeg har er å evt reise til Pattaya og kjøpe meg en thaimann, men jeg syns ikke noe om menneskehandel. Også tror jeg ikke det hadde blitt så hyggelig for noen.

Som et eksperiment så registrerte jeg meg på Tinder. Fikk noen matcher men alle slettet meg. De få som kontaktet meg var ufine og hintet til sex eller skrev masse stygge ting :( Og de jeg skrev til slettet matchen. 

Siden jeg er katolikk kan jeg ikke få barn alene, det er umoralsk i følge Bibelen. Så det går ikke. Tenk på at dine stygge kommentarer er ekstremt belastende for de av oss som er uønsket av menn.. du gjør det bare verre og at jeg føler meg enda mer mislykket enn jeg gjorde fra før. Føler du deg bra av å tråkke på damer eller hva er greia? Får du ereksjon av å få damer til å bli lei seg? Det er jo ikke normal oppførsel. 

Anonymkode: 3d745...3f3

Jeg er også barnløs og finner ingen mann. Jeg har faktisk fått kommentarer om "hvorfor har du ikke dratt til Danmark" som om det forventes at jeg skal gjøre det. Moralen her til lands er til å kaste opp av.. 

Anonymkode: e3ffd...d99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...