Gå til innhold

Kvinner, hvorfor får dere så få barn?


Gjest ABM

Anbefalte innlegg

Polyester skrev (2 timer siden):

Her går du rett til å redusere Tamsi sitt argument til noe totalt absurd, når hun egentlig ikke snakker om noe av dette du nevner, som er absurditeter tross alt.

Klimaforandringer er allerede årsak til mange hundre tusen dødsfall i verden, nå i dag. Det er som regel dødsfall på grunn av overoppheting, ekstremvær, mangel på rent vann og ren luft og vi kommer også til å miste tilgang til noe mat på grunn av kollaps av dyrearter, men det er altså verst med denne varmen.

"vi kommer også til å miste tilgang til noe mat på grunn av kollaps av dyrearter"

 Er ikke uenig med en eneste bokstav Tamsi skriver jeg og scenarioet jeg beskriver er ikke det minste absurd men dessverre det mest sannsynlige utfallet akkurat nå. Vi er på rett kurs mot 6,5C temperaturøking i 2100 og trolig rundt 3,5C i 2050 hvilket betyr at vi får katastrofale avlingsskader og at verden som vi kjenner den vil sulte ihjel mens selve sivilisasjonen kollapser...ikke om hundre år..mer trolig  innen 30. FN har lagt ut mye stoff om dette hvis du vil lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ABM skrev (På 8.4.2021 den 20.41):

Fødselstallene er katastrofalt lave, 1,48 barn pr. kvinne på landsbasis. Har Norske kvinner blitt late skravlekjerringer som tilbringer fritiden på KG og facebook? Der de gjennom engasjerte innlegg legger ut om hvor håpløs mannen er...? Isteden for å lage barn?

Damer vil ha barn, men barneloven er såpass skjevfordelt at en mann blir bare utnyttet som en sæddonor og etterpå som pengemaskin slik at mange menn velger å ikke få barn nettopp pga. dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så la oss oppsummere tråden så langt. Kvinner får få barn fordi de er late skravlekjerringer på kg. Menn får få barn fordi de late skravlekjerringene ikke vil stille opp for de barnløse inclene.

Anonymkode: 098ff...291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (På 8.4.2021 den 20.41):

Fødselstallene er katastrofalt lave, 1,48 barn pr. kvinne på landsbasis. Har Norske kvinner blitt late skravlekjerringer som tilbringer fritiden på KG og facebook? Der de gjennom engasjerte innlegg legger ut om hvor håpløs mannen er...? Isteden for å lage barn?

Jeg tror du har glemt å regne med at mange menn heller ikke vil ha barn. Ingen av mine tidligere kjærester ønsket barn. Da ble det ikke barn.

Anonymkode: 10d39...884

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Eller får aleine. 

Anonymkode: b13c5...e1f

Jeg ønsker ikke å få barn alene. Hvis jeg skal ha barn så skal det skje med en partner. 

Anonymkode: d544a...dda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne hatt mange barn, men det er jo så dyrt. Barnehage og Sfo koster jo så inni satans mye. Litt under 7000kr for to unger i barnehage, hva er det for noe liksom? 

Anonymkode: 618ff...4b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dreier seg om økonomi. 

Hadde jeg jobbet 50%, kunne jeg godt tenke meg 2 barn. Men det holdet med ett. Både jeg og mannen jobber 100%-120%, og eier helt vanlig hus. Vi har bare ikke krefter eller tid for å ha et barn til. 

Anonymkode: 560d4...1b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda1984

Selv har jeg ett, og det holder...da jeg jobbet fullt følte jeg hadde for lite overskudd til å være der 100%. Så ble jeg delvis ufør og føler nå at jeg får fulgt opp mye bedre, hell i uhell...så skjønner det at mange karriere kvinner ikke orker å få barn...man må ha tid og rom😊 før var kvinner hjemme m barna, trur det var bedre å vokse opp sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...