Gå til innhold

Kvinner, hvorfor får dere så få barn?


Gjest ABM

Anbefalte innlegg

Veldig mange grunner. Jeg er selv noe "outcast" og det er få mennesker jeg syntes er interessante og som jeg genuint har meningsfulle forhold med. Tenker at avkom av meg ville hatt lignende "problemer". 

Det er veldig mye galt og sykelig med samfunn og mennesker... Når jeg ser for meg det ideelle samfunn for mitt barn å vokse opp, så er det veldig langt fra hvordan mennesker lever idag. Å få barn ville vært å rulle stein i motbakke, mesteparten av tiden, tipper jeg. 

Så har vi stadig mer miljøgifter, mikroplast og andre sykdommer og plager. Vi har noe sykdom i familien og jeg tenker det er stor fare for at stadig flere vil bli syke i tiden fremover. 

Fremtiden er så som så. Det er en reell fare for at vi vil få ekstreme mengder klimaflyktninger til vår kant av kontinentet. Det vil enten føre til at land som er mer beskyttet lar folk i millioner eller milliard dø, eller at velferden for alle mennesker blir dårligere for vi blir for mange, for kaotisk, større grupper fattige osv. 

Vi lever i en generell ignorant, korrupt og kjip verden. Ikke noe jeg ønsker for mine barn. Derfor skal jeg ikke ha noen

Anonymkode: 6b81c...576

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Men når ingen menn vil ha meg, hva foreslår du? Menn hater meg, jeg har aldri opplevd at en mann liker meg. Det eneste valget jeg har er å evt reise til Pattaya og kjøpe meg en thaimann, men jeg syns ikke noe om menneskehandel. Også tror jeg ikke det hadde blitt så hyggelig for noen.

Som et eksperiment så registrerte jeg meg på Tinder. Fikk noen matcher men alle slettet meg. De få som kontaktet meg var ufine og hintet til sex eller skrev masse stygge ting :( Og de jeg skrev til slettet matchen. 

Siden jeg er katolikk kan jeg ikke få barn alene, det er umoralsk i følge Bibelen. Så det går ikke. Tenk på at dine stygge kommentarer er ekstremt belastende for de av oss som er uønsket av menn.. du gjør det bare verre og at jeg føler meg enda mer mislykket enn jeg gjorde fra før. Føler du deg bra av å tråkke på damer eller hva er greia? Får du ereksjon av å få damer til å bli lei seg? Det er jo ikke normal oppførsel. 

Anonymkode: 3d745...3f3

Måten du skriver på forteller meg ingenting om hvor attraktiv du er men kun om din egen lave selvfølelse...som du aktivt vedlikeholder ved å være i en bekreftelsesbias der du tolker alt som skjer i lys av at du ikke er "attraktiv". Jeg tror ingen ting på at menn ikke liker deg, jeg tror DU ikke liker deg.....og jeg tror du er en hyggelig dame som trenger litt hjelp av en profesjonell. Klem fra meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ABM said:

Måten du skriver på forteller meg ingenting om hvor attraktiv du er men kun om din egen lave selvfølelse...som du aktivt vedlikeholder ved å være i en bekreftelsesbias der du tolker alt som skjer i lys av at du ikke er "attraktiv". Jeg tror ingen ting på at menn ikke liker deg, jeg tror DU ikke liker deg.....og jeg tror du er en hyggelig dame som trenger litt hjelp av en profesjonell. Klem fra meg :)

Jeg tror hun tiltrekker seg menn som ser hun er sårbar og ønsker utnytte henne. Tenker du kjenner typen

Anonymkode: 6b81c...576

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ønsker ikke barn pga kronisk sykdom.

*Fordi unger ikke kommer med returlapp.
*Viktigere for meg å kunne ha hund, og hadde garantert endt opp med en allergisk unge.

Anonymkode: 18550...98d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den typen som heller hadde gitt bort ungen min til et barnehjem enn å gi dyrene mine bort om ungene skulle vært allergisk. 
Siden jeg er nesten helt sikker på at jeg kommer til å sette katta høyere enn ungen, så tror jeg at det er best jeg avstår fra hele barnegreiene. Ser heller ingenting positivt med dem.

Anonymkode: 7d6da...55f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan går man frem for å bli helgepappa som kvinne?

Anonymkode: c79c6...ebe

Jeg vet ikke - men hvis noen finner ut av det er jeg veldig interessert i å høre om det ;) 

Anonymkode: a5982...286

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke spørsmålet, har fire barn og venter det femte. 
 

Jeg synes faktisk ikke det er spesielt dyrt å ha barn, men nå bruker ikke jeg penger på masse klær, sminke, dyre hobbyer og egenpleie heller... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi disse som karene ikke har klart det til nå, ønsker ikke noe skikkelig forhold. 

Anonymkode: 45612...198

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så bommet jeg først på mannen, og måtte finne en ny. Så ble jeg alvorlig kronisk syk.

Akkurat nå er det på vent, for å si det slik. Jeg er for syk til å ta meg av et barn, og jeg er ingen fødemaskin.

Anonymkode: 19ce2...741

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
ABM skrev (7 timer siden):

"Nr4, egentlig den aller viktigste grunnen: jeg tror på klimaendringene, og folks motvilje til å forhindre at fremtiden blir et helvete gjør meg fysisk kvalm. Jeg unner ikke mine barn å komme etter oss."

Denne er interressant.

Hva ser du for deg? Global matmangel?..sosial uro som forverres og forverres inntil selve sivilisasjonen faller? Full stopp av strømmen av mat og andre ressurser til de store byene...noe som gjør disse til gedigne dødscamps? Gjenger av unge menn som farter rundt på jakt etter mat og kvinner å voldta..i ett døende samfunn tomt for ressurser? Selve definisjonen av helvete for alt av pulbart hunkjønn?

Noen av oss gjør faktisk ALT vi kan for å forhindre en slik fremtid, er du sikker på at du vil la idiotene som absolutt skal kjøre diesel styre livet ditt og humøret ditt på denne måten?

Jeg ser for meg det vi allerede har mye av, selv her til lands. Ekstremvær, nye varmerekorder hver eneste sommer (og vinter), insekter som dør, flommer, ras, tørke... for ikke å snakke om PLAST, det er ikke engang vits i å utdype. Antibiotikaresistens, som kan sette oss 100 år tilbake i tid. Og vi har allerede sett hvordan vi takler en pandemi. Det er nok ikke lenge til neste runde, det er bare 10 år siden svineinfluensaen og 6 år siden kolerautbruddene i afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg men det er ikke så lett for alle å bli gravide! Fy deg. Jeg ønsker meg mange barn men strever med å i det hele tatt få 1. 

Anonymkode: 6e732...e5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tamsi said:

Jeg ser for meg det vi allerede har mye av, selv her til lands. Ekstremvær, nye varmerekorder hver eneste sommer (og vinter), insekter som dør, flommer, ras, tørke... for ikke å snakke om PLAST, det er ikke engang vits i å utdype. Antibiotikaresistens, som kan sette oss 100 år tilbake i tid. Og vi har allerede sett hvordan vi takler en pandemi. Det er nok ikke lenge til neste runde, det er bare 10 år siden svineinfluensaen og 6 år siden kolerautbruddene i afrika.

Jepp. Tenk hvordan verden hadde vært med en mer dødelig epidemi. De rike gjør hva faen de vil, de fleste må forsøke overleve, gjerne i fattigdom fordi jobben deres ikke lenger er relevant. 

Jeg blir ikke overrasket om andelen syke i Norge vil øke. Babyer får i seg plast via plastflaskene de får mat fra. Hva vil 15 år med plast i kroppen gjøre med immunforsvaret og helsen deres? 

Anonymkode: 6b81c...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamsi skrev (6 minutter siden):

Jeg ser for meg det vi allerede har mye av, selv her til lands. Ekstremvær, nye varmerekorder hver eneste sommer (og vinter), insekter som dør, flommer, ras, tørke... for ikke å snakke om PLAST, det er ikke engang vits i å utdype. Antibiotikaresistens, som kan sette oss 100 år tilbake i tid. Og vi har allerede sett hvordan vi takler en pandemi. Det er nok ikke lenge til neste runde, det er bare 10 år siden svineinfluensaen og 6 år siden kolerautbruddene i afrika.

Ok, så du er kunnskapsrik og opplagt intelligent over snittet. Nå er det slik at mennesker har utført utrolige bragder før...hva om vi klarer oss gjennom vår opplagt største utfordring på 100K år?

Vi er flere og flere som ser alvoret og jobber ræva av oss for å løse dette, og vi trenger smarte folk som deg og dine etterkommere for å lykkes, hvorfor svikter du oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, ABM said:

Ok, så du er kunnskapsrik og opplagt intelligent over snittet. Nå er det slik at mennesker har utført utrolige bragder før...hva om vi klarer oss gjennom vår opplagt største utfordring på 100K år?

Vi er flere og flere som ser alvoret og jobber ræva av oss for å løse dette, og vi trenger smarte folk som deg og dine etterkommere for å lykkes, hvorfor svikter du oss?

Jeesuz. Hva er det du driver med?

Anonymkode: 6b81c...576

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ABM said:

Ok, så du er kunnskapsrik og opplagt intelligent over snittet. Nå er det slik at mennesker har utført utrolige bragder før...hva om vi klarer oss gjennom vår opplagt største utfordring på 100K år?

Vi er flere og flere som ser alvoret og jobber ræva av oss for å løse dette, og vi trenger smarte folk som deg og dine etterkommere for å lykkes, hvorfor svikter du oss?

Så... hvis man tar et veloverveid valg om å ikke få barn på grunn av klimakrise og overbefolkning etc, så indikerer det at man er smart... og sånne smarte folk burde få barn nettopp for å videreføre disse egenskapene?

Damned if yu do, damned if you don't :) 

Anonymkode: a5982...286

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så... hvis man tar et veloverveid valg om å ikke få barn på grunn av klimakrise og overbefolkning etc, så indikerer det at man er smart... og sånne smarte folk burde få barn nettopp for å videreføre disse egenskapene?

Damned if yu do, damned if you don't :) 

Anonymkode: a5982...286

Det er ikke bare hva de sier men lik mye HVORDAN de sier det. Ja jeg vurdere henne som smart over snittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tamsi
ABM skrev (12 minutter siden):

Ok, så du er kunnskapsrik og opplagt intelligent over snittet. Nå er det slik at mennesker har utført utrolige bragder før...hva om vi klarer oss gjennom vår opplagt største utfordring på 100K år?

Vi er flere og flere som ser alvoret og jobber ræva av oss for å løse dette, og vi trenger smarte folk som deg og dine etterkommere for å lykkes, hvorfor svikter du oss?

Jeg unner ikke mine barn å vokse opp i en tid jeg selv er glad jeg slipper å oppleve :)

For hver person som "jobber ræva av seg" er det minst en som gir tilsvarende faen. Se i hvilken som helst hygienetråd her inne, de er fulle i folk som dusjer to ganger til dagen, kjører maskiner med to plagg, kaster våtservietter i dass, dusjer etter hver gang de har vært på toalettet, vasker håndklær etter en gangs bruk... Ingen vil ned i levestandard, bare å velge en vegetarburger istedet for kjøtt er for mye for mange. Befolkningen får åndenød av tilbringe sommeren innenlands under en pandemi. Hvordan i alle dager skal vi få folk til å fly mindre når en pandemi knapt holder?

Jeg gjør personlig så godt jeg kan, men jeg føler i de aller fleste sammenhenger at jeg er den eneste. Jeg kjenner for eksempel ingen andre som ikke har vært utenlands på nesten 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Fordi det å få barn er en ekstrem egoistisk handling og jeg ønsker ikke bringe et nytt menneske inn i det samfunnet vi har har i dag 

Anonymkode: 9c54a...ad3

Ville vel ikke gå så langt å si at det å få barn er en ekstrem handling 😂  Men at det er en egoistisk handling er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamsi skrev (28 minutter siden):

Jeg unner ikke mine barn å vokse opp i en tid jeg selv er glad jeg slipper å oppleve :)

For hver person som "jobber ræva av seg" er det minst en som gir tilsvarende faen. Se i hvilken som helst hygienetråd her inne, de er fulle i folk som dusjer to ganger til dagen, kjører maskiner med to plagg, kaster våtservietter i dass, dusjer etter hver gang de har vært på toalettet, vasker håndklær etter en gangs bruk... Ingen vil ned i levestandard, bare å velge en vegetarburger istedet for kjøtt er for mye for mange. Befolkningen får åndenød av tilbringe sommeren innenlands under en pandemi. Hvordan i alle dager skal vi få folk til å fly mindre når en pandemi knapt holder?

Jeg gjør personlig så godt jeg kan, men jeg føler i de aller fleste sammenhenger at jeg er den eneste. Jeg kjenner for eksempel ingen andre som ikke har vært utenlands på nesten 10 år.

Vi skal ikke få folk til å fly mindre eller å dusje mindre, vi skal tvinge fram fly som går på el eller grønn hydrogen.. Du er ett herlig menneske, fortsett med det du gjør og ikke mist motet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært klar til å få barn siden jeg var 25, og kunne i utgangspunktet tenkt meg 4 barn. Har ingen og er i slutten av 20-årene. Har studert til slutten av 20-årene, men kunne fått barn som student fordi jeg ikke er redd for økonomien (har rike foreldre). Men, det er viktig for meg å være gift før jeg får barn eller samboer. Hvis man ikke har en dedikert mann med ressurser som er villig til å stille opp og ofre noe for å få barn er det ikke verdt det, og har ikke vært mange kandidater nå i studietiden. De jeg har møtt som er interessert i barn har hatt ett barn fra før, og jeg er ikke interessert i en mann med barn fra før. Nå dater jeg en mann som ville blitt en perfekt far, men har ikke vært sammen så lenge og han har ikke fridd enda, men vi får se.... 

Jeg synes ikke det er for mye å forlange å være gift før man får barn... Hvis det ikke skjer... ja, så er det egentlig ikke krise... Det er viktigere for meg å gjøre ting riktig enn å være desperat etter barn.

Anonymkode: 49c21...512

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...