Gå til innhold

Kvinner, hvorfor får dere så få barn?


Gjest ABM

Anbefalte innlegg

Fødselstallene er katastrofalt lave, 1,48 barn pr. kvinne på landsbasis. Har Norske kvinner blitt late skravlekjerringer som tilbringer fritiden på KG og facebook? Der de gjennom engasjerte innlegg legger ut om hvor håpløs mannen er...? Isteden for å lage barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn er uinteressante og dyre.

Anonymkode: 18f68...a4b

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det å få barn er en ekstrem egoistisk handling og jeg ønsker ikke bringe et nytt menneske inn i det samfunnet vi har har i dag 

Anonymkode: 9c54a...ad3

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrt og tidkrevende, og veldig usikkert å risikere pensjon og karriæremuligheter ved å jobbe redusert/ulønnet perm. Ved en evt. skillsmisse sitter en jo da virkelig med skjegget i postkassen.

Vil gjerne ha tre barn, men ikke om jeg ikke har tid til å følge de opp med 100 % jobb. Så da blir det nok neppe det.

Anonymkode: 984f1...636

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi mannen max vil ha 2. Hadde jeg fått bestemme helt selv hadde det blitt 4🤷‍♀️

Anonymkode: b396c...300

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min livmor er ikke staten sin, jeg er ikke noe rugemaskin! 

Har aldri noensinne ønsket meg barn, og på samme måte som det er noe annet i livet jeg ikke ønsker så skaffer jeg meg det ikke, common sense der altså.. :nigo:

Foruten om manglende lyst til små unger så er det dyrt, tidkrevende osv osv.. 

Anonymkode: 8821b...1da

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (14 minutter siden):

Fødselstallene er katastrofalt lave, 1,48 barn pr. kvinne på landsbasis. Har Norske kvinner blitt late skravlekjerringer som tilbringer fritiden på KG og facebook? Der de gjennom engasjerte innlegg legger ut om hvor håpløs mannen er...? Isteden for å lage barn?

Ler og ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Grunn nr 1: Av samme grunn som jeg ikke skaffer meg hund. Jeg har ikke lyst på, jeg liker livet mitt som det er, liker jobben min, vil ikke gi opp alt jeg liker i livet. 

Nr2: fordi jeg jobber i helsevesenet har jeg bare jobb noen måneder i slengen og må fornye vikariatene mine flere ganger i året. Det passer dårlig med å bli gravid, og det er trolig flere år til jeg har fast jobb.

Nr3: jeg er livredd for å bli gravid, takler kvalme ekstremt dårlig, takler smerter enda dårligere, og kan aldri tenke med at jeg kommer til å godta de endringene som skjer med kroppen.

Nr4, egentlig den aller viktigste grunnen: jeg tror på klimaendringene, og folks motvilje til å forhindre at fremtiden blir et helvete gjør meg fysisk kvalm. Jeg unner ikke mine barn å komme etter oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi graviditet er krevende. Det er dyrt med mange barn. Det kreves mye plass. Man må ha tid til å følge opp alle godt. Og jeg har et liv ved siden av som er like viktig. Bedre med få som vokser opp med plass og omsorg  

Anonymkode: 34f4c...326

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi helsenorge har alt for dårlige tilbud til gravide når det gjelder smertelindring, omsorg, trygging, TID til å se den gravide og tar beslutninger over hodet på den gravide. Jeg har aldri følt meg så utrygg og redd som da jeg var på føden. 

Anonymkode: d52f3...a92

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det frister ikke. Hverdagen er travel nok som den er. Jeg finner glede i å dyrke MEG. Barn betyr å gi avkall på egne interesser, og ikke minst jobb og karriere. Sist men ikke minst, dagens samfunn er ikke tilrettelagt for en hverdag med barn, blir helt svimmel av tanken, og ser hos flere kjente at de må jobbe redusert for at kabalen skal gå rundt. Virker bare stress. Har dog tantebarn jeg er veldig glad i å har ofte på overnatting!

Jeg har ikke bestemt meg for barnløshet helt enda. Kanskje jeg får en, men det blir ikke nå. Er 34 så det blir i såfall i slutten av 30åra, visst samboer er med. Men sannsynligvis finner dere oss gatelangs i Italia eller en annen plass heller! 

Anonymkode: c79c6...ebe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) vil ikke gå gravid igjen 

2) vil ikke føde igjen 

3) dyrt

4) elsker friheten med større barn medfører

Anonymkode: bd5aa...7c0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi helsenorge har alt for dårlige tilbud til gravide når det gjelder smertelindring, omsorg, trygging, TID til å se den gravide og tar beslutninger over hodet på den gravide. Jeg har aldri følt meg så utrygg og redd som da jeg var på føden. 

Anonymkode: d52f3...a92

Slike argumenter som dette må jeg si jeg stusser over. I u-land får de jo masse barn, det gjorde man før i tida i Norge og. Med ingen helsehjelp. Så det kan da umulig være dette som gjør at fødselstallene stuper?

Samme med argumenter om lite økonomisk støtte fra staten, det er vel ingen gravide eller barnefamilier i menneskehetens hstorie som får så mye som man får i Norge i dag.

Tidsklemma kan jeg forstå er et argument, da dette er unikt for det moderne liv her til lands.

Men kjernen tror jeg likevel er velferdsstaten. Damer trenger ikke en mann, staten tar seg av alle. Dette innebærer og at alle kan være så kresne de bare vil på menn, og en del velger å ikke få familie fremfor å senke krav.

Anonymkode: 1d14f...de1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Orker ikke flere. Det er krevende, stressende og jeg har knapt tid til meg selv. 

Anonymkode: 94710...6fd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (31 minutter siden):

Fødselstallene er katastrofalt lave, 1,48 barn pr. kvinne på landsbasis. Har Norske kvinner blitt late skravlekjerringer som tilbringer fritiden på KG og facebook? Der de gjennom engasjerte innlegg legger ut om hvor håpløs mannen er...? Isteden for å lage barn?

Fordi det ikke finnes mannfolk det er verdt å få mange barn med.

Ofte får man ett barn og skiller seg fordi det er lettere å være alene enn å være med en udugelig mann. 

Så orker man ikke å oppleve det igjen med en ny mann.

Anonymkode: 86fd0...d56

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to og det er passe. Har faktisk ikke råd til å betale over 9000  i mnd på barnehage og SFO pluss utstyr til et barn til uten at det går kraftig utover det overskuddet og den friheten vi føler vi har økonomisk når vi har to. Tenker på ferier og andre aktiviteter vi drar på, kunne ikke ha gjort det samme med tre. 

Anonymkode: acad7...c97

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg i begge svangerskapene var lagt inn på sykehuset mer enn jeg var hjemme. Kastet opp 30-75 ganger om dagen fra før jeg visste jeg var gravid til de var ute. Klarte ikke å gå pga bekkenløsning i det siste svangerskapet. Rullestol + trapper + en toåring var alt annet enn lett. Pluss på at den siste fødselen nesten tok livet av både meg og ungen, så er det ikke en sjans i helvete for at jeg får en til! 

Anonymkode: 54014...df8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...