Gå til innhold

Kvinner, hvorfor får dere så få barn?


Gjest ABM

Anbefalte innlegg

Fordi jeg ikke vil ha barn. Hvor mange barn får forresten menn i snitt?

Anonymkode: 098ff...291

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tre barn, kunne gjerne ha tenkt meg et fjerde barn, men mannen sier at tre stykker er nok! 

Anonymkode: e8038...eb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Slike argumenter som dette må jeg si jeg stusser over. I u-land får de jo masse barn, det gjorde man før i tida i Norge og. Med ingen helsehjelp. Så det kan da umulig være dette som gjør at fødselstallene stuper?

Samme med argumenter om lite økonomisk støtte fra staten, det er vel ingen gravide eller barnefamilier i menneskehetens hstorie som får så mye som man får i Norge i dag.

Tidsklemma kan jeg forstå er et argument, da dette er unikt for det moderne liv her til lands.

Men kjernen tror jeg likevel er velferdsstaten. Damer trenger ikke en mann, staten tar seg av alle. Dette innebærer og at alle kan være så kresne de bare vil på menn, og en del velger å ikke få familie fremfor å senke krav.

Anonymkode: 1d14f...de1

De fikk mange barn fordi de manglet prevensjon, og fordi de trengte noen til å ta seg av dem når de ble gamle. Slik er det i u-land i dag. Mange kvinner dør i barsel også. I Norge må kvinner jobbe fullt, og det er lite forenelig med mange barn. Ganske logisk at fødselstallene går nedover, synes jeg.  

Anonymkode: 989d8...542

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Fordi jeg ikke finner en mann som har lyst på barn. 

Anonymkode: 341fd...8a7

Vi er over 2 millioner kjønnsmodne menn bare her i landet..har du lett godt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ingen av damene her inne i tråden får barn. 

Vi er for mange på kloden uansett.

Anonymkode: 77fc4...277

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke får tid nok til å være den mammaen jeg gjerne skulle vært for det ene barnet jeg har. 

Anonymkode: 212fd...1ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ABM skrev (44 minutter siden):

Fødselstallene er katastrofalt lave, 1,48 barn pr. kvinne på landsbasis. Har Norske kvinner blitt late skravlekjerringer som tilbringer fritiden på KG og facebook? Der de gjennom engasjerte innlegg legger ut om hvor håpløs mannen er...? Isteden for å lage barn?

Hvor mange barn er det per mann på landsbasis? Har du noen tall på det?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (44 minutter siden):

Fødselstallene er katastrofalt lave, 1,48 barn pr. kvinne på landsbasis. Har Norske kvinner blitt late skravlekjerringer som tilbringer fritiden på KG og facebook? Der de gjennom engasjerte innlegg legger ut om hvor håpløs mannen er...? Isteden for å lage barn?

1,48 barn pr. kvinne på landsbasis. 

Wow. Synes det høres mye ut ettersom jeg trodde det var verre. 

Vel, Tinder med mengde- og selekteringssamfunnet har fjernet all romantikk og sendt både menn og kvinner rett inn i ufrivillig ensomhet. Shit happens. Steng driten slik at folk får mye lavere valgmuligheter og sammenligningsgrunnlager, og send ungdommen ut på sjekker'n igjen. Da blir det både kjærlighet og liv i leiren! 

Anonymkode: 30fdd...482

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver så godt jeg kan! Er ikke min skyld at jeg ikke klarer å bli gravid! 

Anonymkode: a35a9...909

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi både graviditeten, fødselen og permisjonen var forferdelige opplevelser. Sistnevnte fordi babyen hadde kolikkbaby m.m og sov svært lite både sammenhengende og til sammen. Hadde forøvrig ikke fødselsdepresjon, elsket babyen og koste meg også, men var alltid helt på felgen. Usikker på om det i det hele tatt blir et barn nr.2, men det blir i hvert fall ikke mer enn det! 

Anonymkode: 167d4...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett barn, som nå er ungdom. 
 

1.Jeg ønsker ikke å gå gravid, og sette kroppen min i fare for mange skader. 

2. Alt for slitsomt å ha små unger. Orker ikke

3. Sette flere barn til landet, som snart ikke har råd til å gi min generasjon, pensjon engang. Hvordan skal det da gå med generasjonen etter min?!
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke blir gravid, og vi får ikke hjelp nå pga corona. 

Har ett barn der svangerskapet var et helvette pga kvalme, bekkenløsning, vektoppgang/svangerskapsforgiftning. Men, går gjerne gjennom dette igjen, hvis vi får det til snart. 

 

Anonymkode: abcb8...3f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

De fikk mange barn fordi de manglet prevensjon, og fordi de trengte noen til å ta seg av dem når de ble gamle. Slik er det i u-land i dag. Mange kvinner dør i barsel også. I Norge må kvinner jobbe fullt, og det er lite forenelig med mange barn. Ganske logisk at fødselstallene går nedover, synes jeg.  

Anonymkode: 989d8...542

Prevensjon forklarer nok mye når man sammenligner med u-land og "før i tida" ja. Men fødselstsallene var jo mye høyere for 20 år siden feks, så det er jo mer komplekst. At fødselstallene har stupt i nyere tid har vel ikke med prevensjon å gjøre.

At kvinner jobber fulltid gjør nok at mange ikke orker barn ja, eller at de foretrekker karriere.

3 minutter siden, The Words said:

Hvor mange barn er det per mann på landsbasis? Har du noen tall på det?

For menn er bildet annerledes, langt flere menn får ingen. Mens noen får flere kull. Og her ligger kanskje mye av forklaringen, når flere menn velges bort blir det færre barn. Det er vel en grense for hvor mange barn og barnekull de mest attraktive mennene vil ha og 

Anonymkode: 1d14f...de1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker jo drit kjedlig og slitsomt. Mer livskvalitet uten. Kunne dog tenkt å være fosterhjem for en ungdom.

Anonymkode: b8d10...b5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn VIL ikke ha barn!!!!!

Kvinner kaster bort ca all tid fra de er 16-40 på å prøve finne noen som vil ha dem. Der de som lykkes stort sett er de kvinnene som er så frekk at de bare blir gravid UTEN å spørre først. Det er ikke alle kvinner som har samvittighet til å holde på sånn. 

Anonymkode: 355ee...351

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt flere barn, men da må jeg slutte å jobbe for å rekke alt. Drømmen var en gård, stor familie og kunne vært hjemme. Livet blir ikke alltid slik som en håper på.

Anonymkode: f6902...dde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menn VIL ikke ha barn!!!!!

Kvinner kaster bort ca all tid fra de er 16-40 på å prøve finne noen som vil ha dem. Der de som lykkes stort sett er de kvinnene som er så frekk at de bare blir gravid UTEN å spørre først. Det er ikke alle kvinner som har samvittighet til å holde på sånn. 

Anonymkode: 355ee...351

Barn er et nødvendig onde når man har et stabilt forhold.

Hilsen mann.

Anonymkode: ef311...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har eit barn og skal sikkert ikkje ha fleire fordi:

1. Liker ikkje fordelingsreglane for permisjon. Synest regelverket er veldig romantisk og ser bra ut på papiret, det fremmer definitivt likestilling fordi at det blir også "ulempe" for far når mor blir gravid mtp arbeidsliv. Det er og fint at fedre blir tvunget til å ta del i barna sine liv. Det er likevel den største drepen for å få fleire barn fordi det passar ikkje VÅR familie i den situasjonen vi er i. Det er forskjell på politkk og det virkelige liv, dritt!

2. Det er ekstremt stressande å væra foreldre i 2021. Det er stress, press, forventningar. Det er bortimot blitt omsorgsvikt å kjøpa brukte sko, det er slitsomt nok å følja med på alt det barnet vårt "skal" i 2021. Sånn bivirning av covid har vore at eg er mindre stressa fordi det er mindre på timeplanen, det er meir ro over oss alle.

3. Vi har eigentlig ikkje råd til å ha eit barn i barnehage og SFO samstundes. Det blir over 6000 kr i månaden. Sjølv med høg løn har vi også høge utgifter. Vi hadde klart å omgå detta argumentet da, det finnest alltid pengar til barn om man må. Vi hadde måtta justera ned på alt, vi eiger ikkje båt eller hytta, har heller ikkje luksusfelle livsstil.

4. Veldig glad for at eg fekk nødvendig helsehjelp som var gratis. Likevel var det drit å væra på barsel etter fødselen. Frister ikkje. Det var ekstremt hektisk der, følte eg var til plage når eg dro i snora. Virka som folk som arbeida der hadde ræva arbeidsforhold (stressa, løp rundt, steinannsikt) Eg er sikker på at barsel har skremt mange som kunne tenkt seg fleire barn. Tenkjer ikkje at barsel skal væra eit hotell, men det hadde ikkje skada å gjera det litt koselegare. Det har med systemet å gjera, ikkje folka som arbeider der. Det er ikkje berre å belaga seg på å dra etter 2-3 døgn, du veit aldri om du må væra der mykje lenger.

5. Fordi mesteparten av alt som skjer faller på meg. Dvs det tredje skiftet, mannen kjøper ikkje gåver til bursdagar, husker datoar, planlegger, veit kva som skjer eller når det skjer. Orker ikkje oppdra to barn og eit stort barn på toppen.

Det er ikkje heilt uaktuelt, per nå er det nei.

Anonymkode: a6871...4d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet en mann som jeg kan tenke meg en livslang forpliktelse til som det en unge er.

Anonymkode: 8e6dc...bbc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Slike argumenter som dette må jeg si jeg stusser over. I u-land får de jo masse barn, det gjorde man før i tida i Norge og. Med ingen helsehjelp. Så det kan da umulig være dette som gjør at fødselstallene stuper?

Samme med argumenter om lite økonomisk støtte fra staten, det er vel ingen gravide eller barnefamilier i menneskehetens hstorie som får så mye som man får i Norge i dag.

Tidsklemma kan jeg forstå er et argument, da dette er unikt for det moderne liv her til lands.

Men kjernen tror jeg likevel er velferdsstaten. Damer trenger ikke en mann, staten tar seg av alle. Dette innebærer og at alle kan være så kresne de bare vil på menn, og en del velger å ikke få familie fremfor å senke krav.

Anonymkode: 1d14f...de1

Nå er det ganske mye dyrere å bo i Norge enn det er å bo i u-land. Velferdsstaten er gull verdt, men de 1300 kronene man får i måneden per barn er veldig langt fra å dekke det det faktisk koster å ha barn.

Anonymkode: 85f72...d59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...