Gå til innhold

Kvinner, hvorfor får dere så få barn?


Gjest ABM

Anbefalte innlegg

Kvinner? Sist jeg sjekket måtte man være to for å få barn.

Anonymkode: 209e0...c12

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten ts, har du sjekket kategoriene her på kvinneguiden? Den rett over her kunne vært interessant for deg. Heter "prøvere og ufrivillig barnløse"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mannen ikke vil ha flere, vi har to barn og jeg kunne gjerne tenke meg minst ett til, men han sier nei. 

Anonymkode: 41308...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daraya skrev (4 minutter siden):

Forresten ts, har du sjekket kategoriene her på kvinneguiden? Den rett over her kunne vært interessant for deg. Heter "prøvere og ufrivillig barnløse"

Du mene jeg bør kjøre samme tråden der? Vil du se meg hudflettet? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2, og har lyst på en 3, MEN , - er i tvil av følgende grunner.

- Ett barn til gjør at jeg må gi opp jobben jeg har i dag, som jeg elsker! Blir for mye logistikk med ett lite barn.

- Går jeg ned i lønn har jeg heller ikke råd til større bolig. Kanskje aldri dra på utenlandsferie igjen.

- Tid for oppfølging av barn

-  Permisjonsordningene er dårligere nå enn de var sist jeg fikk barn. Har ikke lyst ut i jobb igjen når kid’en er 7 mnd. Mine to yngste har vært mye våken på natta det første året, og kun mamma som funker. Redd for at det skjer igjen, med meg i full jobb.

 

Anonymkode: 7c815...37d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høye boligpriser og får 1 mill mindre i lån per barn, lang utdannelse så høy alder som fører til at tida løper fra meg, og at jeg ikke har sjans på fast stilling, og lav lønn i området jeg bor sammenlignet med andre plasser. Og gamle foreldre så lite støtte derfra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slike argumenter som dette må jeg si jeg stusser over. I u-land får de jo masse barn, det gjorde man før i tida i Norge og. Med ingen helsehjelp. Så det kan da umulig være dette som gjør at fødselstallene stuper?

Samme med argumenter om lite økonomisk støtte fra staten, det er vel ingen gravide eller barnefamilier i menneskehetens hstorie som får så mye som man får i Norge i dag.

Tidsklemma kan jeg forstå er et argument, da dette er unikt for det moderne liv her til lands.

Men kjernen tror jeg likevel er velferdsstaten. Damer trenger ikke en mann, staten tar seg av alle. Dette innebærer og at alle kan være så kresne de bare vil på menn, og en del velger å ikke få familie fremfor å senke krav.

Anonymkode: 1d14f...de1

Både Sverige, Danmark, Finland og Polen har bedre ordninger enn i Norge nå. I Polen får nå småbarnsfamiler 10% av medianlønn i støtte per barn. Har man 3 barn, får familien 30% av medianlønn i støtte. I Norge er vel medianlønn på 500 000 kr (ca), det ville i NOK blitt ca 150 000 i året i støtte for en 3 barns familie.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttifrutt skrev (1 time siden):

Fordi samfunnet ikke er lagt tilrette for å få mange barn. 

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2018/11/10/i-1950-fikk-kvinner-i-snitt-47-barn-fjor-var-tallet-24/

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2021/03/11/fodselstallene-fortsetter-a-synke/

Fordi  samfunnet ikkje er lagt tilrette for å få flere barn. ?

Spørsmålet:     Hva er det i samfunnet som ikkje er lagt tilrette for å flere barn ?

Kan du her nevne noen konkrete eksempler på hva du her legg til grunn  for din påstand.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo ha kapasitet til å ta seg av de barna man får, i et samfunn der det forventes at man følger opp 100% i jobben, hjemmet, skole/barnehage og på fritiden.
Jeg har tre barn da, men sitter ofte med følelsen av at jeg ikke strekker til slik jeg helst ville, og skjønner godt at andre velger et eller to (uten at jeg ville vært noen av mine foruten, selvsagt). 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3. Prøvde på nr 4, men da var nok toget gått for min del. Føler jeg har gjort mitt for å bidra til befolkningsveksten😆😆😆

Anonymkode: 0307f...ef7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi jeg ikke finner en mann som har lyst på barn. 

Anonymkode: 341fd...8a7

Feil hudfarge kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke få flere barn dessverre, etter at jeg og datteren min holdt på å dø, fordi livmoren min revnet under siste fødsel! Det er snart 13 år siden, og datteren min er en frisk og sterk jente :;) Har og en sønn som snart blir 14:) 

Endret av Anciol
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

🤦‍♀️

Ikke alle har lyst på barn. Ta det med ro, verden er overbefolket som den er. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi livet mitt handler om meg og hva jeg vil, og ikke til å tjene andre. Jeg er ikke noe fødemaskin og kroppen min tilhører meg. Derfor.

Anonymkode: 7d6da...55f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og mannen ønsker oss begge bare ett barn, så vi kan ka litt romsligere økonomi, og følge opp barnet best mulig. 

Anonymkode: ee8a4...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi for det første er det dyrt å ha barn!  Mat og det å leve koster mer enn for 20 år siden, men lønningene har ikke gått så veldig opp. 
 

Barnehage er dyrt og sfo er dyrt, noe som vi må ha fordi vi må jobbe begge to. 
 

Jeg er ikke interessert i å få et barn, for så å gå tilbake til arbeid etter 7 mnd, amme permisjon er fint det, men jeg er ikke mentalt klar etter 7 mnd. 
 

To holder i masse vis for oss.

Anonymkode: 37070...ecf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skapt for å ikke få barn, ettersom jeg ikke er sammen med menn. Dette er en tabu ting å si i dag, men det er naturens vilje. 

Anonymkode: ef2db...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...