Gå til innhold

Lakrisen sin prøvedagbok 👶🏼


Lakrisen

Anbefalte innlegg

Lakrisen skrev (1 time siden):

Ja, ikke sant🤯 man legger jo ned innsatsen, og håper jo selvfølgelig at det går. Prøver jo å få tankene over på noe annet, men det er ganske vanskelig🙈

Ja, kjempe vanskelig!! 😬 Når tenker du å teste? 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkefrø skrev (22 minutter siden):

Ja, kjempe vanskelig!! 😬 Når tenker du å teste? 🤩

Det blir nok en test i morgen kveld hvis jeg klarer å få urinen konsentrert nok🙈 med dattra mi testet jeg jo svakt positivt 8dpo, så har håp om at testen kan vise noe imorgen dersom jeg er gravid!  Hatt utrolig mye murringer i både korsrygg og mage🤞🏻 Hva med deg?🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakrisen skrev (30 minutter siden):

Det blir nok en test i morgen kveld hvis jeg klarer å få urinen konsentrert nok🙈 med dattra mi testet jeg jo svakt positivt 8dpo, så har håp om at testen kan vise noe imorgen dersom jeg er gravid!  Hatt utrolig mye murringer i både korsrygg og mage🤞🏻 Hva med deg?🤩

Så spennende!! Da er det virkelig ikke lenge igjen til du kan dyppe tester! Jeg tenker å teste 10dpo, på onsdag O:) Jeg blir litt nervøs av sånne kanskje-streker. Og fikk så fin strek sist på 10dpo, og da var det ingen tvil. Synes det var så godt. 🤭 Så satser på samme forløp nå. 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (7 timer siden):

Så spennende!! Da er det virkelig ikke lenge igjen til du kan dyppe tester! Jeg tenker å teste 10dpo, på onsdag O:) Jeg blir litt nervøs av sånne kanskje-streker. Og fikk så fin strek sist på 10dpo, og da var det ingen tvil. Synes det var så godt. 🤭 Så satser på samme forløp nå. 🤞🏻🤞🏻

Nei, det blir veldig spennende🥲 Åh, det er jo hekler ikke lenge til da! Sikkert like greit å vente lenger, men det var denne tolmodigheten da🙈 krysser fingrene for deg🤞🏻

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD26 - 9DPO

Tviler på det gikk denne mnd, har blenda tester idag😞 Vil tro jeg hadde sett antydning til en strek nå siden lutealfasen min er på 10 dager. Har testet både på morgen og ettermiddag, siden jeg fikk sterkest streker på ettermiddagen sist graviditet. 

Var egentlig innstilt på at det ikke kom til å gå, spesielt siden vi bare fikk lagt inn aksjer på 2 av 5 fertile dager. Jeg sa faktisk til samboeren min sist syklus at vi egentlig bare burde prøve da, siden det ikke kom til å gå på første forsøk uansett🙈 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med negativ test ❤️ Vi starta før vi var klare litt fordi jeg tenkte det kom til å ta tid, så kjenner meg igjen I den 🙈 Vi hadde uansett blitt klare om det skulle ha skjedd tidligere, tenker nå jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt tidlig :trøst: håpe fortsatt! Det har ikke noe å si hvor lang lutealfasen er sånn for testestrekens skyld. 9 dager etter EL er 9 dager uansett hvor lang eller kort den er. Det som er kjedelig er dog at man ikke alltid rekker å teste da, før mensen kommer. Jeg hadde 10 dagers lurealfase noen år, så I know...

Ellers må jeg bare legge til at 2 av 5 dager er knall! Jeg har jo samlet på mye statistikk ettersom jeg har blitt gravid 8 ganger, og for min del i alle fall så var det mest suksess med 2/3 dager av 5. Det var på det jeg ble gravid. Ingen av syklusene der vi fikk inn aksjer 4/5 dager av 5 ble sulsess. Faktisk. Greit å vite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (35 minutter siden):

Så kjedelig med negativ test ❤️ Vi starta før vi var klare litt fordi jeg tenkte det kom til å ta tid, så kjenner meg igjen I den 🙈 Vi hadde uansett blitt klare om det skulle ha skjedd tidligere, tenker nå jeg 😊

Hadde vært kjekt med positiv test, men går helt fint🥰 bra det ikke bare er jeg som tenker det🙈

 

Amatariel skrev (32 minutter siden):

Fortsatt tidlig :trøst: håpe fortsatt! Det har ikke noe å si hvor lang lutealfasen er sånn for testestrekens skyld. 9 dager etter EL er 9 dager uansett hvor lang eller kort den er. Det som er kjedelig er dog at man ikke alltid rekker å teste da, før mensen kommer. Jeg hadde 10 dagers lurealfase noen år, så I know...

Ellers må jeg bare legge til at 2 av 5 dager er knall! Jeg har jo samlet på mye statistikk ettersom jeg har blitt gravid 8 ganger, og for min del i alle fall så var det mest suksess med 2/3 dager av 5. Det var på det jeg ble gravid. Ingen av syklusene der vi fikk inn aksjer 4/5 dager av 5 ble sulsess. Faktisk. Greit å vite ;)

Joda, det er sant❤️ Synes det er litt rart med negativ test, siden jeg har mye rare symptomer. Halsbrann, myye murringer, merkelig utflod.. men, det kan jo bare være at jeg er mer obs på endringer nå som jeg prøver🙈 Er det egentlig noe man kan gjøre for å få lengre utealfase?

Åh, det er jo greit å vite! Håpet var å få til 3/5 dager, men livet skjer🤷🏼‍♀️ Det er jo tross alt bare én sædcelle som skal til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakrisen skrev (24 minutter siden):

Er det egentlig noe man kan gjøre for å få lengre utealfase?

Ja, det er flere ting. Hvis man tenker ikke-medisin så har folk hatt mest effekt med wildyam og/eller B6-vitamin. Jeg tok sistnevnte, i ren form, og økte lutealfasen fra 10 til 12 dager. Eller hvis man får med lege/gynekolog på forlengelse av lutealfasen så er det progesterontilskudd som skal til. Finnes flere typer på resept. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Ja, det er flere ting. Hvis man tenker ikke-medisin så har folk hatt mest effekt med wildyam og/eller B6-vitamin. Jeg tok sistnevnte, i ren form, og økte lutealfasen fra 10 til 12 dager. Eller hvis man får med lege/gynekolog på forlengelse av lutealfasen så er det progesterontilskudd som skal til. Finnes flere typer på resept. 

Spennende, får vurdere å teste dersom positiv graviditetstest drøyer lenge ☺️ jeg rakk jo egentlig bare å teste/tempe etter EL i noen få sykluser før jeg ble gravid, og dette er første syklus med testing etter fødsel. Men greit at det finnes løsninger, både medisinske og ikke-medisinske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd med blenda test i dag :trøst:
Jeg tror som flere skriver at det fremdeles er håp, selv om du fikk positiv test så tidlig forrige gang. 9dpo er jo veldig tidlig egentlig. Men jeg skjønner veldig godt at du hadde høye forventninger når kroppen gir signaler. Kjenner meg veldig igjen der, og er som deg usikker på om de er ekte eller om det er det at jeg kjenner etter. O:) Blir spennende å høre hva testen din sier i morgen, for plutselig er det en strek der! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD27 - 10DPO

Blenda test i dag tidlig også, i tillegg til litt brunlig blod/utflod. Synes det er så merkelig at jeg er så kvalm om morgenen, brakk meg idag🙈 har ikke blødd noe mer enda, som jo er bra mtp lutealfase. Men det har vært litt lyserødt/rosa slimete utflod, så det er nok starten på mens. Vil derfor tro at løpet er kjørt siden IKM er i morgen, men kjenner jeg meg selv rett tar jeg nok en test i kveld bare for å være heeelt sikker🤪

Endret av Lakrisen
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med blenda tester 🫤 når jeg ble gravid med nr 1 fikk jeg negative tester helt til 10 dpo og fikk positiv 11 dpo, så du trenger ikke miste håpet helt enda 😊 krysser fingrene for deg 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 - CD1 

Da kom mensen med et smell i dag tidlig! Litt kjipt, men går greit! Var som sagt innstilt på at det ikke kom til å gå på første forsøk🙈 Da er det bare å smøre seg med tolmodighet til jeg kan begynne å teste etter EL, begynner nok ikke før rundt CD14 siden jeg har sen EL. La tiden gå fort!🤞🏻

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så kjipt med mensen..😕 Det er en kjip følelse selv om det kanskje er forventet og man nettopp har startet prøvingen🌸Masse lykke til i denne prøveperioden🤞🏻🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så trist at mensen kom! :trøst: Det er like kjipt i PP1 som i noen annen PP, og like lov å være lei seg. Husker det var ei som skrev det til meg da min første PP med lillemann gikk i vasken. Og det synes jeg var en så fin trøst! 🥰 Man håper jo og lager seg noen tanker hver gang man prøver. Klem til deg! Krysser fingrene for at det blir en liten juni-baby på dere! ❤️

Endret av Lykkefrø
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

PP2 - CD14

Det var to lange uker🙈 Begynte EL-testingen et par dager tidligere bare fordi jeg hadde ganske mye slimete utflod. Som forventet er det ingen antydning til positiv test enda, men er fortsatt noen dager til forventet EL! Kjenner allerede litt antydning til smerter, synes smertene rundt EL har blitt værre etter fødsel.. Får veldig vondt i flere dager, med mye stikkinger og murringer. 
 

Har også startet på B6 vitamin etter tips fra Amatariel, så får vi se om det kan gjøre lutealfasen lengre. Spottingen startet litt på 9DPO sist, og jeg vil jo gjerne ha de beste forutsetningene for at et befruktet egg rekker å feste seg godt❤️

 

Fortsetter med EL-tester hver ettermiddag når jeg kommer hjem fra jobb🤞🏻

IMG_8481.thumb.jpeg.91c643a5939bd9f5058f94d7d8270874.jpeg
 

IMG_8482.thumb.jpeg.f7c6610266616f061ce58fa70abe5d92.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...