Gå til innhold

Lakrisen sin prøvedagbok 👶🏼


Lakrisen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eira2020 skrev (På 26.4.2021 den 20.53):

Wow, dette var en gledelig nyhet 🤩❤️ Gratulerer så mye! Så spennende tid du har i vente nå fremover 😍

 

bittelillebolla skrev (På 28.4.2021 den 13.49):

Jeg har ikke funnet prøvedagboken din før nå, men WOW! 😍 Positiv graviditetstest 17 dager etter at prøvedagboken ble opprettet, det må jo være rekord! 🤩 Så utrolig gøy det må være å oppdage at man har blitt gravid uventet rett før man begynte å prøve. Gratulerer så mye med lille spiren i magen! ❤️ 

Tusen takk ❤️ 
Har kommet meg inn i uke 5 nå, og sjokket har begynt å lande. Venter bare på det rette tidspunktet å fortelle familien om det nå, venter nok et par uker til 🥰 vurderer egentlig å ha en TUL før jeg forteller det, men vi får se hva som skjer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Sai skrev (4 timer siden):

Hvordan går det med deg? ❤️

Så hyggelig at du spør ❤️
 

Er 6+4 i dag, og kvalmen har kommet for fullt 😖 har vært smådårlig hele uka, men i dag har vært helt forferdelig! Konstant kvalm, så det er jo ikke akkurat så kjekt 😅 men, det er verdt det ❤️
 

Fortalte det til søsteren min og samboeren hennes på fredag, siden han reiser på jobb og blir borte i en måned. De ble veldig glade ❤️ Ble også litt mer virkelig når vi delte nyheten med noen. Moren min har bursdag om en ukes tid, så tenkte å fortelle det til foreldrene mine da. Om jeg blir såpass dårlig at jeg trenger sykmelding kan det være at vi sier det før, men vi får nesten bare ta det som det kommer ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit med kvalmen :( Men også veldig hyggelig å høre om annonseringene! Super stas. 
Masse god bedring ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Da hopper jeg snart inn i prøver-verden igjen. Denne graviditeten endte dessverre med en MA og medisinsk abort, som ble fullført for 3 uker siden imorgen. 
Jeg var på ultralyd 11+6, men dessverre viste den at fosteret hadde sluttet å utvikle seg 9+5. Dagen etter dro jeg på sykehuset for endelig bekreftelse, og fikk første pillen for å få i gang aborten. To dager etter det ble jeg innlagt på sykehuset for å sette de siste tablettene og fullføre aborten. Det ble 9 smertefulle timer på sykehuset, både fysisk og psykisk 💔
 

Jeg har kommet meg over den verste kneika nå, og kjenner på at jeg er klar for å prøve igjen. Har fått snakket mye med samboer om dette, og vi har fått bearbeidet det godt. Det stikker fortsatt i magen av og til når jeg kommer på hva som har skjedd, men det føles så fjernt selv om det bare er tre uker siden. Vi prøver å tenke at det var en mening med det, og at det er en god grunn til at det endte slik❤️
 

Jeg har begynt å tempe igjen, vi er fortsatt litt i tenke-fasen på om vi skal prøve nå før mensen kommer, eller om vi skal vente til en ny syklus starter. Er forhåpentligvis ikke stor mer enn en drøy uke til jeg får mensen, da jeg har hatt lutealfase på 10 dager. Venter bare på et hopp i temperaturen, får bare se hvor lang tid det tar..


En del av meg skriker etter å bli gravid fortest mulig, men jeg er litt usikker.. Vi hadde gledet oss så voldsomt i sååå mange uker, og når det da endte slik føles det håpløst. Vi ble jo gravid på første forsøk, så jeg har jo (dessverre) store forventninger til at det skal gå relativt raskt denne gangen også. Prøver å innstille meg på at det kan ta tid, og at jeg ikke må stresse for mye med det 🙊

Endret av Lakrisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei så trist å høre @Lakrisen 😢🌷 dette er min store frykt nå, jeg kan bare tenke meg hvor vondt det er å oppleve ❤️ Håper det klaffer for dere igjen på første forsøk nå også, dere har jo egentlig alle forutsetninger for at det skal det 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre fra deg igjen Lakrisen :klem: Godt å høre at det vonde og verste er overstått. Klart en slik hendelse vil følge med i minnene, men forhåpentligvis vil du oppleve fine og positive ting snart som gjør at dette kommer mer og mer i bakgrunnen.

Jeg var også veldig opptatt av å bli gravid igjen etter mine aborter. Var i gang på første eggløsning etterpå igjen, så jeg forstår godt at du sånn sett er klar. Forhåpentligvis er kroppen din det også :hug: Ønsker deg masse masse lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det 4 uker siden aborten etter MA ble utført på sykehuset. Jeg tok en graviditetstest idag som var negativ, så det går rette vegen ☺️ Venter fortsatt på mensen, tror nok det tar litt lengre tid før den kommer, siden jeg ifølge tempingen ikke har hatt EL enda. Jeg har fortsatt brunlig utflod de fleste dager, men ikke nok til at det kommer i truseinnlegget. Begynner å bli ganske lei nå, da jeg har brukt bind og truseinnlegg en held mnd 🤯 I tillegg starter jeg på tre ukers ferie idag, og det er jo da typisk at jeg får mensen i ferien. Har lest at første mens kan være lengre og kraftigere enn vanlig, og det passer ikke så godt med planene mine om telttur i godt over en uke😅 får bare se hva som skjer og hvordan det går. 
 

Jeg har merket litt økt slim de siste dagene, så veldig mulig EL er rett rundt hjørnet. Jeg har tidligere hatt lutealfase på 10 dager, så klarer jo da å beregne sånn ca når mensen kommer. 
 

Troor vi har blitt enige om å prøve igjen nå på denne EL. De har startet med vaksinering av min aldersgruppe i kommuna her jeg bor, og jeg håpte virkelig jeg skulle rekke å bli gravid før det. Er så redd for at den skal klusse til syklusen min mer enn det den allerede er 😓 Vet at i det store bildet bare er snakk om ‘noen få’ sykluser man går glipp av, men siden jeg allerede var gravid og var kommet en del uker på vei så vil jeg virkelig ikke vente et sekund lengre enn jeg må med å bli gravid igjen.. Vi får bare se hva som skjer!

D582A3E2-6477-4824-BE33-80E53A63E4B7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var forferdelig trist lesing, kjære deg 😢🌹 Så vondt at du måtte oppleve dette, kan ikke forestille meg hvordan det må føles å få en slike beskjed på UL:klem:

Håper mensen kommer snart og ikke varer lenger enn normalt! Og ikke mist at det klaffer igjen for dere så fort som mulig❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig trist at du måtte igjennom dette her! :troest: Kan ikke engang se for meg hvordan det må være å oppleve dette. Livet er skikkelig urettferdig noen ganger. Sender deg mange trøsteklemmer, og håp om at det vil klaffe igjen raskt. :hjerte:  

Angående vaksine er jeg i akkurat samme situasjon nå. Har fått time til første dose i juli, og andre dose i slutten av oktober. Krasjer jo selvsagt veldig med prøvestart i september her. Jeg har planer om å snakke med legen min om det. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre selv. Surt at intervallene på dosene er hele 12 uker nå, for da blir det liksom så ekstra lenge å vente. Jeg har også vært bekymret med tanke på om det kommer til å klusse med syklusen, men ut i fra det jeg har lest så er det som regel snakk om et par dager forsinket EL. Jeg kommer til å ta sjansen på første dose hvert fall, så får vi se hva som skjer med den andre. 🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 time siden):

Dette var forferdelig trist lesing, kjære deg 😢🌹 Så vondt at du måtte oppleve dette, kan ikke forestille meg hvordan det må føles å få en slike beskjed på UL:klem:

Håper mensen kommer snart og ikke varer lenger enn normalt! Og ikke mist at det klaffer igjen for dere så fort som mulig❤️

 

bittelillebolla skrev (1 time siden):

Så ufattelig trist at du måtte igjennom dette her! :troest: Kan ikke engang se for meg hvordan det må være å oppleve dette. Livet er skikkelig urettferdig noen ganger. Sender deg mange trøsteklemmer, og håp om at det vil klaffe igjen raskt. :hjerte:  

Angående vaksine er jeg i akkurat samme situasjon nå. Har fått time til første dose i juli, og andre dose i slutten av oktober. Krasjer jo selvsagt veldig med prøvestart i september her. Jeg har planer om å snakke med legen min om det. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre selv. Surt at intervallene på dosene er hele 12 uker nå, for da blir det liksom så ekstra lenge å vente. Jeg har også vært bekymret med tanke på om det kommer til å klusse med syklusen, men ut i fra det jeg har lest så er det som regel snakk om et par dager forsinket EL. Jeg kommer til å ta sjansen på første dose hvert fall, så får vi se hva som skjer med den andre. 🙉

Tusen takk for omtanken ❤️ Veldig uvirkelig beskjed å få på ultralyd ja.. det har vært tøffe dager, både fysisk og psykisk. Nå derimot skjønner jeg ikke at det ‘bare’ er en mnd siden, så jeg tenker at det er et godt tegn. Føler meg klar for å prøve på nytt, må bare krysse fingrene for at syklusen snart blir normal 🤞🏼
 

Jeg kommer nok til å ta første dosen når jeg får time, hvis jeg ikke får positiv test før den tid. Blir bare så bekymret når jeg leser om de som opplever at mensen er flere uker forsinka. Nå føler jeg at jeg allerede er ‘robbet’ for en graviditet, og vil da gjerne at forholdene skal ligge til rette for at jeg blir gravid igjen så raskt som mulig 😓

 

Blir spennende å tempe de neste dagene, burde snart se et hopp i temperaturen, siden mensen skal komme tilbake innen 4-6 uker. Satser på det snart kommer 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

PP1 etter MA

Da er jeg tilbake til start, og er kommer langt ut i syklus en etter MA. Det kjennes nesten ut som det er en evighet siden, men det har bare gått to måneder. Det har vært ekstremt tøft, men jeg har prøvd å nyte sommeren til sitt fulle, i håp om at det snart er lenge til jeg kan drikke alkohol igjen 🙈 

 

Jeg kjenner på et enormt ønske om å bli gravid igjen, samtidig som jeg gruer meg. Jeg gikk i tre måneder og trodde alt var i orden, så det å få beskjed om at utviklingen hadde stoppet opp et par uker tidligere var brutalt. Vi hadde jo planer om å vise frem et UL-bilde til vennene våre samme dag💔 Ønsket mitt er at jeg blir gravid igjen før vi når termindatoen, som hadde vært 01.01.2022. Vi har jo en del sykluser før den tid, og jeg prøver å være litt realistisk i forhold til at det kan ta lengre tid enn det gjorde sist. Ble jo gravid uten at vi hadde prøvd aktivt, vi trodde det var ‘trygt’ mtp at EL pleier å komme relativt sent i syklusen. 

 

Jeg tar tempet, og trodde virkelig jeg skulle få et nytt hopp i temperaturen idag, slik at EL hadde blitt på CD18. I dag tidlig hadde tempen sunket litt, skjønner ikke helt hva som skjer..  Når jeg tenker meg om så hadde jeg MYE slim når jeg tørket meg i morges, så håper tempen stiger igjen i morgen. Føler vi hadde fått lagt inn godt med aksjer også, så håper EL blir enten idag eller imorgen 🤞🏼
 

Det blir i hvertfall veldig nervepirrende frem til IKM, som blir ila neste helg om MA’en ikke har tullet til noe.
 

F3DAD701-5DF8-44EE-A0E2-37D559D74FB4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper og tror du kommer fint inn i syklus igjen nå, og at du blir gravid innen kort tid :klem: Jeg har opplevd å både bli gravid innen en gammel termindato dukket opp, og å ikke være det - så jeg har full forståelse for at du vil klare det før januar! Masse lykke til! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så utrolig fælt å lese om hva som skjedde😔 Kan ikke forestille meg det 💔

Håper og tror det klaffer raskt for dere igjen, og at denne gangen vil det gå bra med spiren:klem: Masse lykke til i pp1🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper syklusen kommer raskt i gjenge igjen. Forferdelig å lese om MA’en du måtte gjennom. Sender deg babystøv og gode tanker ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 17.8.2021 den 9.26):

Håper og tror du kommer fint inn i syklus igjen nå, og at du blir gravid innen kort tid :klem: Jeg har opplevd å både bli gravid innen en gammel termindato dukket opp, og å ikke være det - så jeg har full forståelse for at du vil klare det før januar! Masse lykke til! :hug:

 

Annabel skrev (På 17.8.2021 den 9.54):

Ånei, så utrolig fælt å lese om hva som skjedde😔 Kan ikke forestille meg det 💔

Håper og tror det klaffer raskt for dere igjen, og at denne gangen vil det gå bra med spiren:klem: Masse lykke til i pp1🥰

 

Sai skrev (På 19.8.2021 den 19.17):

Håper syklusen kommer raskt i gjenge igjen. Forferdelig å lese om MA’en du måtte gjennom. Sender deg babystøv og gode tanker ❤️

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi uti DPO-land.. Trodde EL skulle bli på CD18 når jeg fikk så fin stigning, men ble noen dager senere. Liker ikke helt grafen etter EL, gravid-charten min var mye mer stabil. Jeg kan veldig lite om temping enda, så kan godt være at kroppen trenger litt tid på å bli stabil igjen etter MA’en også. Det eneste jeg gjør er å vente på EL, og når det kommer er det å vente på IKM. Håper bare jeg slipper så mange runder før det klaffer igjen😫 

Jeg har «heldigvis» en nær venninne som sliter med å bli gravid, så det er en stor trøst for oss begge å ha hverandre i denne tiden. Vi kan selvfølgelig dele følelsene våre med andre venner, men når de ikke står i samme situasjon blir det vanskelig for de å se for seg hvordan det er for oss. Det er godt å ha noen å lene seg på ❤️

907D514D-1FBB-4AF0-B76B-94289C187F07.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil gjerne følge deg videre på reisen!

masse lykke til videre, krysser fingrene for at det klaffer så fort som mulig🤍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...