Gå til innhold

Lakrisen sin prøvedagbok 👶🏼


Lakrisen

Anbefalte innlegg

5+0 - i følge EL

Klarte ikke stå i mot fristelsen for å teste, så nå har jeg forhåpentligvis tatt de siste graviditetstestene på en goood stund 👏🏼🤞🏼
Endte med å ta to, fordi jeg hadde de liggende. Den med strek på fikk teststrek med  en gang, litt spennende å se at den streken kom like raskt som kontrollstreken🙊Da er det bare å vente til over helga med å ta kontakt med jordmor, spennende💕5F5125B6-8EC0-42B5-9FC6-FC6D6EAEAE90.thumb.jpeg.ec39d3db39e56cef3d2af13d86621934.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (3 timer siden):

Hurra for å ha maxet ut testene! 👏 

 

Godis skrev (3 timer siden):

Flotte fine tester! Gratulerer 🎉

 
Tusen takk 👏🏼💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1 - i følge EL

Da har nok en uke gått! Merkelig hvordan det går så uendelig sakte, men likevel fort. De siste dagene har jeg blitt småkvalm, og brekker meg i tide og utide. Hjemme er jo det for så vidt greit, men det er hakket mer utfordrende på jobb og bussen. Kan skje om jeg bøyer meg ned, går opp en bratt bakke eller bare ut av det blå. Akkurat slik det startet sist jeg var gravid også, så håper jeg klarer å holde ut en stund til på jobb før jeg evt trenger sykmelding 🥵 Er heldigvis bare et par dager igjen denne uka, og neste uke skal jeg bare jobbe tre dager så tar jeg langhelg. 
 

Har fortsatt ikke kontaktet jordmor, rekker det ikke i løpet av arbeidsdagen. Denne uka har det vært ekstremt mye å gjøre, og jeg sitter i åpent kontorlandskap så der er ingen muligheter for å ta en så privat samtale heller. Tenker at jeg skal få gjort det senest innen neste helg, sist fikk jeg ikke time før jeg var i uke 9 uansett da det ikke var vits å komme før. Tror nok jeg har unngått å bestille time fordi jeg er så redd for at noe skal gå galt igjen. Prøver å være positiv, men frem til jeg ser et bankende hjerte på ultralyd i uke 12/13 klarer jeg nok ikke helt å tro det. Og det er jo sååå lenge til, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å vente til det 😢 

Får bare ta det en dag av gangen, er vel en del av graviditeten å være så bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt første jordmortime 🥰 Den er allerede neste torsdag, da er jeg 7+2. Får komme inn såpass tidlig slik at jeg får luftet litt tankene og bekymringene jeg har, og evt sendt henvisning til TUL. Hun mente at dette ville bli i uke 12/13, så får vi se hva det ender opp med.

Har også bestilt meg time til TUL 8.11, da er jeg 8+6. Dette blir da en utvendig ultralyd, har ikke funnet noen som tilbyr TUL innvendig her jeg bor. Men, sist svangerskap stoppet jo opp 9+5, og da var det jo ganske tydelig på ultralyd. Så får iallefall sett et forhåpentligvis dunkende hjerte. Krysser fingrene for det 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Lenge siden sist nå, dagene flyr avgårde. Første jordmortime gikk fint, fikk fylt ut alle papirer og sendt henvisning til OUL. Har ikke tatt blodprøver enda, jordmor ville at jeg skulle vente til jeg var bikket 10 uker. Formen er ikke på topp, var til legen denne uka og ble sykmeldt i 3 uker fremover. Håper det ikke varer i år og dag😢

 

Skulle jo egentlig ha en TUL på mandag, men det møtte vi opp til låst dør. Det var skjedd en feil i bookingsystemet, så jeg hadde fått bestilt time selv om legen var bortreist. Fikk snakket med de og bestilt ny time til idag. Det betydde fler dager å gru seg på, jeg har vært så nervøs.. redd for at det skal vise seg å være en MA eller lignende igjen. Det var heldigvis ingen grunn til bekymring, TUL i dag viste et hjerte som slo 183 slag i minuttet❤️ Jeg ble målt til 9+2, det stemmer godt da min dato for EL gir 9+3. Så deilig å få sett at alt er i orden hittil, det roet meg kjente jeg. Da gjenstår bare en TUL til, tenkte å bestille en om 3 ukers tid. Legger ved et ganske dårlig bilde, blir jo ikke så veldig bra med utvendig ultralyd. Tenkt at hjertet slår ❤️

 

39B5577D-8246-4EC5-8F00-329041E7D7BB.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Wow, morsomt å kunne gå tilbake i prøvedagboken og lese innleggene fra forrige graviditet🙈 Nå har barnet blitt 14 mnd og begynt i bhg, tiden går så sykt fort😭 Er så spennende å se den lille babyen din bli stor og utvikle seg, det har skjedd så utrolig mye bare siste månedene!

 

Med det sagt - så er vi klare til å starte prøvingen på et søsken🥳 vi synes at 2-3 års aldersforskjell høres bra ut, og om vi hadde blitt gravid på denne syklusen hadde det blitt 23 måneder mellom. Nå har jeg to graviditeter bak meg, en MA og en vellykket. Er jo veldig heldig som ble gravide raskt sist, men er innstilt på at det kan ta litt tid denne gangen. Det blir iallefall spennende å prøve igjen, med alt det innebærer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at dere skal starte prøving på nummer 2, og godt å høre at alt går bra med den lille😍Tiden går så sinnsykt fort, hjelp🙈  Jeg er selv 7 uker på vei med nummer 2 nå, og om alt går som det skal blir det ganske nøyaktig 2 år mellom dem (termin i mars på begge, med 6 dager mellom dem)😅
 Lykke til med prøvestart - håper det klaffer raskt🥰🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 5.8.2023 den 0.27):

Koselig å høre fra deg igjen :klem:

Lykke til med prøvingen på nr.2! 🥰

Tusen takk🥰

 

Annabel skrev (23 timer siden):

Så spennende at dere skal starte prøving på nummer 2, og godt å høre at alt går bra med den lille😍Tiden går så sinnsykt fort, hjelp🙈  Jeg er selv 7 uker på vei med nummer 2 nå, og om alt går som det skal blir det ganske nøyaktig 2 år mellom dem (termin i mars på begge, med 6 dager mellom dem)😅
 Lykke til med prøvestart - håper det klaffer raskt🥰🤞🏻

Tusen takk🥰 Synes det var kjekt å følge deg når du var gravid med første! Stas med søsken, gratulerer så mye😍 hva tenker du om aldersforskjellen på to år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lakrisen skrev (23 timer siden):

Tusen takk🥰

 

Tusen takk🥰 Synes det var kjekt å følge deg når du var gravid med første! Stas med søsken, gratulerer så mye😍 hva tenker du om aldersforskjellen på to år?

Så koselig å høre!❤️

Synes egentlig det er litt for tett, siden hun fremdeles vil være så liten når hun bare er to.. Så jeg ser for meg at det blir sinnsykt hektisk!😅 Samtidig vet jeg at det skal gå bra, også tror jeg det kommer til å bli fint også, spesielt etter hvert🥰 Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (På 7.8.2023 den 18.57):

Så koselig å høre!❤️

Synes egentlig det er litt for tett, siden hun fremdeles vil være så liten når hun bare er to.. Så jeg ser for meg at det blir sinnsykt hektisk!😅 Samtidig vet jeg at det skal gå bra, også tror jeg det kommer til å bli fint også, spesielt etter hvert🥰 Hva med deg?

Jeg tror det kommer til å bli noen hektiske år med så liten aldersforskjell, men når de blir mer selvstendige tror jeg at det bare blir fint❤️ Det er bare 21 mnd mellom meg og søsteren min, og vi har et veldig godt forhold! 
 

Det er jo heller ikke gitt at jeg blir gravid helt enda, og jeg vil tro at når jeg står der med en positiv test så blir det nok litt skrekkblandet fryd🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PP 1 - CD7

Nå er jeg ferdig med mensen, og det betyr at det offisielt er prøvetid🎉 Denne gangen kommer jeg ikke til å tempe slik jeg gjorde sist, da mini fortsatt er en del våken om natta så søvnen er der som der🤪 

Jeg kjenner jo kroppen ganske godt nå, og spesielt etter fødsel synes jeg at smertene har blitt verre både ved EL og mensen. Jeg har jo en ganske kort lutealfase på bare 10 dager, så EL pleier å komme på CD 17-21. Det blir nok EL-tester denne gangen i tillegg, bare fordi det er litt gøy å endelig kunne teste igjen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

PP 1 - CD 15

Da tror jeg at EL er rett rundt hjørnet! Fikk en ganske sterk EL-test, så vil tro EL blir imorgen eller lørdag🫶🏻

IMG_8238.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakrisen skrev (36 minutter siden):

PP 1 - CD 15

Da tror jeg at EL er rett rundt hjørnet! Fikk en ganske sterk EL-test, så vil tro EL blir imorgen eller lørdag🫶🏻

IMG_8238.jpeg

Så fin eltest! Straks dpo-land da 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (8 minutter siden):

Så fin eltest! Straks dpo-land da 😁

Ja, det blir spennende🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...