Gå til innhold

Lakrisen sin prøvedagbok 👶🏼


Lakrisen

Anbefalte innlegg

alilja skrev (På 29.8.2021 den 19.03):

jeg vil gjerne følge deg videre på reisen!

masse lykke til videre, krysser fingrene for at det klaffer så fort som mulig🤍 

Tusen takk, så hyggelig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke så mye nå, er så langt ut i DPO-land som jeg aldri har vært.. Er 13 DPO i dag, jeg pleier jo bare å ha en 10 dagers lutealfase.  Temperaturen har sunket de siste dagene, men har fortsatt ikke fått mensen. I dag var det litt slim med blod i, så det er fullt mulig at jeg får mensen senere idag.. Har følt på alle de typiske «nå kommer mensen»-symptomene i noen dager ☺️ 
 

Synes bare det er så kjedelig at syklusen skal bli lengre enn vanlig når jeg går å venter på å starte på ny runde🥺 

09663394-B63F-43CC-81F1-5D1C383F69B9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (19 minutter siden):

Har du fått negativ g-test også?

Tok en baby plan tidligtest på lørdag, den var negativ. Tok også en vanlig baby plan på fredag, den var helt blenda 🤔 så sånn sett tenker jeg at alt håp er ute, er det ikke slik når tempen synker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakrisen skrev (1 time siden):

Tok en baby plan tidligtest på lørdag, den var negativ. Tok også en vanlig baby plan på fredag, den var helt blenda 🤔 så sånn sett tenker jeg at alt håp er ute, er det ikke slik når tempen synker?

Nja, ikke nødvendigvis. Jeg har f.eks vært gravid før med temp under coverline. Alt går an. Men det er mer komboen negativ test + synkende temp som indikerer hvilken vei det går. Ville tatt en g-test nå ettersom du er 13 dpo ja, for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Nja, ikke nødvendigvis. Jeg har f.eks vært gravid før med temp under coverline. Alt går an. Men det er mer komboen negativ test + synkende temp som indikerer hvilken vei det går. Ville tatt en g-test nå ettersom du er 13 dpo ja, for å være sikker.

Okei, da får jeg se om jeg får konsentrert nok urin til å ta en test når jeg kommer hjem fra jobb. Er ganske så sikker på at den er negativ, men synes det er så merkelig med så lang lutealfase, det har jeg aldri hatt før 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Lenge siden sist oppdatering nå. Fikk mensen før jeg rakk å ta test, så fikk meg en skikkelig nedtur der.. 

MEN

nå kan det se ut til at det endelig går! Jeg testet ‘bare fordi’ på onsdag kveld, 8 DPO, og da kom en svaaak strek til syne. Jeg har jo en MA bak meg, og da testet jeg 12 DPO og fikk en synlig strek, så har jo aldri fått noe annet enn blenda tester. Testet morgen 9 DPO, da var streken svakere, før den ble litt synligere på kvelden igjen. I dag tidlig var den litt sterkere enn morgenen før, så etter jobb tok jeg både strimmel og digital. Tenkte at den digitale kom til å vise ‘ikke gravid’, men der tok jeg feil gitt 😍

 

Angsten for at ting skal gjenta seg har meldt seg for fullt, så jeg klarer ikke hoppe i taket av glede. Har veldig murringer i korsryggen, og forventer nesten å begynne å blø i hvert øyeblikk.. Men, slik var det sist også! Temperaturen min er også ganske lav i forhold til sist, men igjen så er ingen graviditeter like… Så får bare ta tiden til hjelp, og håpe på at dette går veien for oss 😭💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så gode nyheter! Gratulerer med et hinder overkommet! Skjønner dette er skummelt, men du er ett skritt nærmere 🤞 :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (15 timer siden):

Åå så gode nyheter! Gratulerer med et hinder overkommet! Skjønner dette er skummelt, men du er ett skritt nærmere 🤞 :hug:

Tusen takk ❤️ Klarer ikke helt innse det enda, må nok gå noen uker før det synker inn!

 

Når det kommer til svangerskapslengde har jeg to forskjellige nå. Har lagt inn i terminkalkulator, og I følge mens-termin er jeg 4 uker, men i følge unnfangelse, som jeg har konstantert med temp og EL-test, så er jeg 3+4. Fikk nemlig ikke EL før CD22 denne gangen, og med 10 dagers lutealfase er IKM idag. Vet ikke helt hvilken jeg skal forholde meg til, og hvilken jeg skal oppgi til legen 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er EL-termin som er mest riktig. Men leger vil bare forholde seg til mens-termin. De spør alltid om første dag av siste mens, uansett om man vet man hadde EL annet tidspunkt enn CD14. Dette har irritert meg så kraftig at når jeg skulle ha første legekontroll med nr.2 og 3 så sa jeg bare datoen som var 14 dager før jeg hadde hatt EL, selv om det egentlig ikke var min mens da. Men jeg hadde EL rundt CD30, så ville ikke ha så mye feil i papirene mine. Man får jo offisiell termin på OUL, men på denne måten fikk jeg OUL i riktig uke, og ikke noe flytting på terminen å snakke om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer såå mye med positiv test kjære deg!🥰 Jeg ville også gjort som Amatariel skriver, når du vet når tid EL faktisk var! Da kan du forholde deg til en mest mulig riktig termindato☺️
 

Jeg «løy» om første dag i siste mens til min lege, selv om det kun var snakk om en dags forskjell🙊 Ikke vits at det blir feil når man selv vet (ca) hva som er rett😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (23 timer siden):

Gratulerer såå mye med positiv test kjære deg!🥰 Jeg ville også gjort som Amatariel skriver, når du vet når tid EL faktisk var! Da kan du forholde deg til en mest mulig riktig termindato☺️
 

Jeg «løy» om første dag i siste mens til min lege, selv om det kun var snakk om en dags forskjell🙊 Ikke vits at det blir feil når man selv vet (ca) hva som er rett😅

Tusen takk 🥰

Tenker at det retteste er å regne fra EL, siden det utgjør en hel uke i forskjell.. Om jeg gir dato for siste mens vil jeg alltid være kortere på vei enn de tror, selv om det ‘bare’ er frem til OUL. Får se hvordan det går nå da, venter noen uker til før jeg tar kontakt med jordmor i hvertfall. Vil gjerne få 3+ på en CBD før jeg bestiller time, skal få 2-3 denne uka. I dag er jeg 15DPO, så tenkte å teste etter jobb. Tok en i går som fortsatt viste 1-2, men det var jeg forberedt på, klarte bare ikke la være å teste🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stAre skrev (2 timer siden):

gratulerer masse med positiv test! 

håper virkelig det går denne gangen 🤞

Tusen takk 🥰 Det håper virkelig jeg også, selv om jeg kjenner på mer bekymring enn glede enn så lenge.. Men det er vel helt vanlig etter det som har skjedd☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+1 - i følge EL 

Da viser den digitale 2-3 🥰 Kjenner enda på tidvis murring i korsryggen, men slik var det sist gang også. Forrige gang hadde jeg veldig såre bryst, det kjenner jeg nesten ikke på denne gangen. Prøver å ikke sammenligne for mye, siden det kan være så store variasjoner. Det er jo ganske vanskelig å unngå å tenke på dette, hvertfall nå i starten når ting går sååå sakte🙊Eneste som er likt hittil er at jeg er veldig følsom, skal ikke mye til før det kommer en tåre! Kvalmen slo inn for fullt i uke 6 forrige gang, krysser fingrene for at det blir bedre denne gangen 🤞🏼

Enn så lenge er jeg gravid og formen er det ikke noe å si på, håper det holder seg slik lenge 🥰

F4614030-D870-4F33-B7D7-865DEB94B44D.thumb.jpeg.6e38589882822c580f8682ae739eec9d.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4+6 - i følge EL

Synes det fortsatt er litt vanskelig å fastslå nøyaktig hvor langt jeg er på vei, men siden jeg kjenner EL er nok det best å ta utgangspunkt i det. Om jeg legger inn 31 august som første dag i siste mens, og tar sykluslengde på 32 dager får jeg opp at jeg er 5+2. Tenker at jeg tar utgangspunkt i EL, selv om jeg gjerne skulle vært noen dager lengre på vei 🙊

 

Synes tiden går så sakte. Er jo 5 uker i morgen, føles så uendelig lenge til vi kan få bekreftet på UL at alt er i orden, og ikke minst si det til venner og familie. Har ikke tatt kontakt med jordmor enda, ser at i vår hadde jeg første time hos henne i uke 9. Tenker å avvente litt til før time bestilles, vil gjerne få overstått denne uka, siden det er ila denne uka hjertet skal begynne å slå. Sykehuset nevnte etter aborten at jeg kunne få komme på tidlig ultralyd ved neste svangerskap, så er spent på om det faktisk stemmer. Har uansett tenkt meg på minst en TUL, har bare ikke bestemt meg for når enda.. Sist stoppet utviklingen 9+5, så noe før det vil nok ikke betrygge meg så mye. Må liksom forbi den datoen føler jeg 🙊 Kunne likevel tenkt meg en TUL rundt uke 8, for å bekrefte at alt er i orden. Vil gjerne ha i uke 13 også, for å få sjekket at alt er OK før vi forteller det til noen. Får snakke litt med jordmor på første timen, og høre litt hva hun tror også.

 

Kvalmen har faktisk kommet sigende allerede, brekker meg en del om morgenen, samme som sist. Håper virkelig at det ‘bare’ blir slik, sånn at jeg får jobbet noen uker til før jeg evt må ha sykmelding. Sist var jeg jo sykmeldt i 7 uker, håper det ikke blir slik denne gangen. Men igjen, tar gjerne kvalmen om det gir meg et barn ❤️ Såre nipler har også meldt seg, så symptomene er på plass heldigvis! Tenkte å ta den siste digitale testen på onsdag.

Endret av Lakrisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir absolutt mest riktig å forholde seg til EL-dato når man skal terminberegne :Nikke:

Ettersom jordmoren sa sist at du får en TUL ved neste graviditet, så stemmer nok det. Det er veldig vanlig når man har opplevd en abort før. Så jeg ville ringt etter denne uke 5 er overstått ja for å snakke med henne og få en dato. Er såå mye bedre å bare ha den datoen å se frem til, selv om den kan føles lenge til.

Det er mye som skjer med hjertet rundt uke 8-9 ja. Og jeg har mye erfaring med TUL, og i de siste svangerskapene har jeg funnet ut at det helt klart er best med to TUL. En rundt uke 9 og den andre rundt uke 13.

Masse lykke til med siste testen på onsdag! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Blir absolutt mest riktig å forholde seg til EL-dato når man skal terminberegne :Nikke:

Ettersom jordmoren sa sist at du får en TUL ved neste graviditet, så stemmer nok det. Det er veldig vanlig når man har opplevd en abort før. Så jeg ville ringt etter denne uke 5 er overstått ja for å snakke med henne og få en dato. Er såå mye bedre å bare ha den datoen å se frem til, selv om den kan føles lenge til.

Det er mye som skjer med hjertet rundt uke 8-9 ja. Og jeg har mye erfaring med TUL, og i de siste svangerskapene har jeg funnet ut at det helt klart er best med to TUL. En rundt uke 9 og den andre rundt uke 13.

Masse lykke til med siste testen på onsdag! 🤞

Det var iallefall det jeg fikk beskjed om, så er jo greit om det stemmer. Om jeg får en gratis kommer jeg til å betale for en ekstra. Vil ha to stk, selv om jeg må betalr begge selv. Tenker at det er verdt det, om det hjelper å berolige meg ❤️ Tenker uke 8-9 og i uke 13 er bra, får bare se hva jordmor sier.

Tusen takk 🥰 er fristet til å teste i morgen siden jeg er 5+0 da, men forrige uke fikk jeg ikke øking i test før onsdag, så tenker det er lurt å vente 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...