Gå til innhold

Lakrisen sin prøvedagbok 👶🏼


Lakrisen

Anbefalte innlegg

Spennende periode i livet, ingen tvil om det! :klemmer: Men virker som du er veldig reflektert og innstilt på at det kan ta litt tid. Er nesten bedre det, og så får det heller bli en veldig gledelig overraskelse om spiren plutselig skulle sitte raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (6 timer siden):

Spennende periode i livet, ingen tvil om det! :klemmer: Men virker som du er veldig reflektert og innstilt på at det kan ta litt tid. Er nesten bedre det, og så får det heller bli en veldig gledelig overraskelse om spiren plutselig skulle sitte raskt!

Prøver så godt jeg kan å være realistisk, liker bedre å bli positivt overrasket enn skuffa. Men nå gjenstår det å se da, når ny syklus begynner om noen dager 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny syklus! Håper det klaffer for dere snart. Jeg følger gjerne dagboken din  :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei... vet ikke heeelt hva som har skjedd her 🧐 har gått å ventet på at mensen skulle starte, slik vi kunne begynne PP1. Forventet egentlig spotting fra mandag/tirsdag. I dag var temperaturen min skyhøy, så tenkte å ta en graviditetstest for å være sikker. Når babyplan sin fikk svak strek, testet jeg med to ulike CB. Alle ble positive 😱 

Hvordan er dette mulig, når vi hadde ubeskyttet sex morgenen på CD12 og EL ikke ble før CD18? Trodde vi var safe siden det var en uke imellom 😅 testene sier det motsatte, synes de er ganske sterke!
 

Kjenner på veldig murringer i korsrygg, og er jo veldig tidlig, så klarer ikke heeelt tro på det enda 🙊

 

8D785F09-BC41-4CEB-B3EF-C5105F7B66DF.jpeg

A3D3896B-DAFA-495E-823D-3A3B0A4DFC8A.jpeg

Endret av Lakrisen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo ingen tvil engang - du er GRAVID!! 😱😍 Gratulerer sååå mye @Lakrisen!

Det er jo drømmescenarioet da, å bli gravid rett før du skal prøve. Tenk så mye prøverelatert stress du nå slipper unna 🙊 Jeg er i min pp1 nå, og jeg som skulle ta det heeelt med ro har jo blitt et fullstendig nevrotisk vrak hahah.

Jeg forstår godt overraskelsen din da, virkelig. Sæd kan leve i oppmot 5-7 dager, men da er det snakk om supersæd. Det normale er 1-3 dager, har jeg lest. Men igjen, 7 dager er ikke umulig, bare veldig, veldig uvanlig. Så enten er det snakk om eksepsjonelt bra sæd (nå er sikkert samboeren din veldig fornøyd haha) kombinert med gode forhold hos deg, eller så kan du ha hatt eggløsning noen dager tidligere enn antatt? Basert på grafen din kan EL ha vært på dag 14-15, ettersom det er lite data før disse dagene og det er etter CD 15 stigningen virkelig startet. Det spiller vel egentlig ikke så stor rolle - gravid er du uansett 😄 

Igjen, gratulerer så mye! ❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annabel skrev (1 time siden):

Her er det jo ingen tvil engang - du er GRAVID!! 😱😍 Gratulerer sååå mye @Lakrisen!

Det er jo drømmescenarioet da, å bli gravid rett før du skal prøve. Tenk så mye prøverelatert stress du nå slipper unna 🙊 Jeg er i min pp1 nå, og jeg som skulle ta det heeelt med ro har jo blitt et fullstendig nevrotisk vrak hahah.

Jeg forstår godt overraskelsen din da, virkelig. Sæd kan leve i oppmot 5-7 dager, men da er det snakk om supersæd. Det normale er 1-3 dager, har jeg lest. Men igjen, 7 dager er ikke umulig, bare veldig, veldig uvanlig. Så enten er det snakk om eksepsjonelt bra sæd (nå er sikkert samboeren din veldig fornøyd haha) kombinert med gode forhold hos deg, eller så kan du ha hatt eggløsning noen dager tidligere enn antatt? Basert på grafen din kan EL ha vært på dag 14-15, ettersom det er lite data før disse dagene og det er etter CD 15 stigningen virkelig startet. Det spiller vel egentlig ikke så stor rolle - gravid er du uansett 😄 

Igjen, gratulerer så mye! ❤️ 

 

Tusen takk 😍

ja, dette hadde jeg aldri trodd! Forventet jo å måtte prøve lenge før noe skjedde, men så skjer det altså før vi har begynt å prøve skikkelig 🤪 skjønner deg godt, har holdt på med EL-tester og temping i noen måneder selv nå!

Pleier ikke å få EL før på CD18-21, så da gadd jeg ikke tempe de så tidlig i syklusen, siden jeg likevel hadde ferie. Trodde faktisk at jeg skulle få EL på CD 14/15 selv, det såg slik ut på tempen en stund! 
 

Nå gjenstår det bare noen nervepirrende uker, er så redd for å miste. Ser her inne at det er mange som dessverre opplever det.. Kjenner også som sagt på murringer som ligner på mensensmerter, så klarer ikke heeelt tro på det enda 🙊 må nok komme over det første sjokket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (25 minutter siden):

Hurra, gratulerer!!🥳 Herlig at dette skjedde før du ble prøver for alvor 😊

Tusen takk 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Er ikke så mange som blir gravide i - PP1 :fnise: Men så deilig å slippe unna prøvetiden! Jeg er forøvrig enig med Annabel, det er godt mulig at du hadde EL på CD14. Tempen kan indikere på det, samt styrken på testene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (44 minutter siden):

Gratulerer! Er ikke så mange som blir gravide i - PP1 :fnise: Men så deilig å slippe unna prøvetiden! Jeg er forøvrig enig med Annabel, det er godt mulig at du hadde EL på CD14. Tempen kan indikere på det, samt styrken på testene.

Tusen takk! 
Ja, begynner å lure på om EL kan ha vært tidligere.. var da som pokker at jeg ikke tempet tidligere denne gangen da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en spennede spire! 😍 og så gøy at den satt før den offisielle prøvingen i det hele tatt begynte! Blir så gøy å følge deg videre på ferden - Masse lykke til 😍🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så fantastisk!! Gratulerer så mye 🤩 Så artig at det gikk likevel, som beviser at det er mulig for svømmerne å overleve lenge "oppi der" haha. Gøy med menneskekroppen altså 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fhuzzy skrev (3 timer siden):

Gratulerer så mye med en spennede spire! 😍 og så gøy at den satt før den offisielle prøvingen i det hele tatt begynte! Blir så gøy å følge deg videre på ferden - Masse lykke til 😍🥰

 

sommerfugl154 skrev (3 timer siden):

Wow så fantastisk!! Gratulerer så mye 🤩 Så artig at det gikk likevel, som beviser at det er mulig for svømmerne å overleve lenge "oppi der" haha. Gøy med menneskekroppen altså 

Tusen takk ❤️ fortsatt ganske sjokkert kjenner jeg 😂 Føles mest ut som en surrealistisk drøm. Hadde jo planlagt å begynne å prøve, men trodde ikke det skulle gå sååå fort 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fame skrev (På 22.4.2021 den 14.57):

Gratulerer så masse  :hoppendeglad:

 

ME97 skrev (På 23.4.2021 den 11.51):

Wii grattis😍👏🏻

Tusen takk 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke heeelt klart å la det synke inn at jeg faktisk er gravid enda. Tok en test til i går bare for å være sikker, den var selvfølgelig positiv. Har en CB digital til liggende, men tenkte å vente til neste helg, da viser den forhåpentligvis 2-3 uker. 

Er nå 4+4, og har tidvis murringer i korsryggen enda. Vet ikke helt om dette er normalt, eller om det bare er jeg som overtenker alt. Kjenner jo etter symptomer hele tiden, men eneste jeg kan si jeg kjenner for øyeblikket er såre nippler. Selv om vi bare har visst om graviditeten i 4 dager så har vi allerede snakket mye og planlagt en del. Dette barnet er så ønsket, og vi gleder oss til å kunne dele dette med familie og venner 💕

Kjenner derimot at jeg er ganske bekymret enda siden det er så tidlig, og jeg er livredd for å miste. Spesielt den murringen i korsryggen.. Er redd for å se blod hver gang jeg går på do. Vet at det kan skje og at det kan være helt ufarlig, men kjenner at det uroer meg en del.. Får bare prøve å leve som normalt og tenke på noe annet 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, dette var en gledelig nyhet 🤩❤️ Gratulerer så mye! Så spennende tid du har i vente nå fremover 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet prøvedagboken din før nå, men WOW! 😍 Positiv graviditetstest 17 dager etter at prøvedagboken ble opprettet, det må jo være rekord! 🤩 Så utrolig gøy det må være å oppdage at man har blitt gravid uventet rett før man begynte å prøve. Gratulerer så mye med lille spiren i magen! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...