Gå til innhold

Fhuzzy skal endelig prøve!


Fhuzzy

Anbefalte innlegg

Herreguuuud, gratulerer så mye 🥰❤️ For en fantastisk helg! Nyt den lille spiren deres - måtte den vokse seg stor og sterk. Glad på dine vegne 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære vene... Jeg blir rørt av alt jeg nå! Blir rørt av å lese min egen avsløringshistorie på nytt, blir rørt av dere som blir rørt av den :lillesky:1913463046_rrt.gif.c0221021db9ca8dacf0d8e398d80af94.gif

Litt artig å finne kreative måter å si det på. Jeg hentet mye inspirasjon fra ulike tråder rundt omkring, og det var jo helt klart strålende suksess :strix: Følte også at jeg får leve litt gjennom mannen med den ølen! Jeg er vanligvis veldig glad i en kald halvliter etter en full golfrunde. Jeg får teste noen alkoholfrie varianter for å se om det kan være noe! Ellers har jeg allerede blitt fullstendig hekta på Fun Light Limonade med isbiter, fersk sitron og sprudlevann fra Soda Stream! 

Hmm... Litt spennende det der med tvillinger da, for på min mors side er det begge deler. Mormor var toegget tvilling, hennes tvillingsøster som fikk trillinger, fikk to som var enegget i tillegg til en liten joker på siden. :fnise: Her er det altså muligheter @Niny!

Ja nå sitter jeg her med pc'en og prøver å forberede meg litt på uka som kommer! Det har jammen vært en innholdsrik helg :yvonne:  Forøvrig  veldig hyggelig at vi fikk positiv test samme helg @Amatariel :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (6 timer siden):

Herreguuuud, gratulerer så mye 🥰❤️ For en fantastisk helg! Nyt den lille spiren deres - måtte den vokse seg stor og sterk. Glad på dine vegne 🥰

Tusen takk @Sai🥰:hug: Håper så inderlig det går veien for deg også! Kanskje vi kan ta en virtuell skål i limonade om ei uke eller to! :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer virkelig ikke dy meg, åpenbart! Men endelig fikk jeg et tydelig utslag også på tidligtesten fra RFSU 🤩 Har fortsatt 7 strips igjen fra BP, så jeg tror jeg skal kose meg med en strips om dagen og bare se streken bli sterkere 🥳

A063CFD9-B00E-415B-96F5-0718D82798E8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har maange tester, og for meg er dette absolutt siste gang jeg g-tester, så jeg "koser" meg også med å bruke dem opp :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer såå masse med fine tester! :nordvesta: FOR en helg dette må ha vært for dere! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg sikkert en erketypisk førstegangsgravid her som bare bobler over med både glede og planer for tiden fremover, men jeg tillater meg det nå :smilorange::lillesky: Ringte helsestasjon for å høre når jeg burde komme til første kontroll i dag. Hun på tlf var så søt og svarte på alt jeg lurte på, men jeg har fått første time hos jordmor 31.mai, da skal jeg være nesten 6 uker på vei. Det mente hun var helt i orden siden jeg er en førstegangs. 

Har bestemt meg for at jeg ønsker en tidlig ultralydundersøkelse også. Min samboer har ei kusine med Downs Syndrom, nydelig jente, men vi er enige om at vi vil vite tidlig om det skulle være tegn til noe unormalt. Det er da min samboers tante (søster av hans mor) som har fått et barn med Downs. Er umulig å si hva vi gjør om de skulle finne noe, men vi er i alle fall enige om at vi vil vite tidlig. Har funnet en privat UL klinikk ikke så langt hjemmefra, så jeg skal ringe de i morgen. Tenker å sikte på en time rundt 21.-25 juni, da skulle jeg være 10 uker på vei. 

Måtte fortelle det til ei av kollegaene mine da jeg kom på jobb i dag. Vi har blitt satt som ansvarlige for å planlegge en avskjedsfest for to i avdelingen som skal slutte, og det kommer til å bli en skikkelig fest. Vi planlegger bankettmiddag, med prøvesmaking av vinmenyer, drinksmaking, aktiviteter og masse gøy. Så jeg kommer til å trenge en alliert som kan hjelpe meg med å skjule at jeg ikke drikker :rodme: Vi kjenner hverandre veldig godt utenfor jobb også, så det var egentlig helt greit å fortelle det til henne, og hun ble selvfølgelig kjempeglad ♥️

Endret av Fhuzzy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du fortalte venninnen/kollegen din. Enig i at det er fint å ha en medsammensvoren ;)

Bare såå koselig å lese ditt glade sprudlende innlegg! Selv om jeg er gravid selv nå så koser jeg meg litt ekstra gjennom deg. Førstegangs jo! Det er virkelig spesielt ❤️ Jeg er bare så kjedelig nå. Orker ikke ringe legen og avtale svangerskapskontroll før rundt uke 12 liksom. Og jordmor drar jeg ikke til i det hele tatt :Knegg: Så da er det fint å "leve gravid igjennom deg".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (21 timer siden):

Tusen takk @Sai🥰:hug: Håper så inderlig det går veien for deg også! Kanskje vi kan ta en virtuell skål i limonade om ei uke eller to! :yvonne:

Åå, satser på det 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig å høre at noen faktisk har glede av å lese det jeg rabler ned i disse dager! :lillesky: Jeg føler jeg bobler helt over inni meg, og jeg kan forstå om ikke alle synes det er like gøy. Tok en ny "kosetest" i dag og her var det stor økning! 

Jeg tenkte det kan være fint å gå til jordmor på helsestasjonen. Føler liksom at fastlegen kan ta blodprøver, regulere astma eller fikse halsbetennelser, han har ikke noe opp i mitt underliv å gjøre. Jeg er nok litt ekstra privat av meg på den fronten også.

Til helgen skal vi på middag hos svigers igjen og vi har blitt enige om å dele hemmeligheten med dem. Mest fordi mine svigerforeldre har passert 70 og har lengtet leeeeenge etter barnebarn. Det blir en sånn avsløring med forbehold om at det er veldig tidlig og at det fortsatt er hemmelig, men det føles egentlig riktig å dele med de selv om det er tidlig ♥️ Utover det skal mine foreldre også informeres, men vi har ikke helt landet på om det blir denne uka eller neste uke. Utover dette er det ingen fler som skal få vite noe før de magiske 12 har passert.

Fikk varsel fra preggers i dag om at jeg er 4 uker på vei i dag 🥰 Så koselig med sånne varsler!

Skjermbilde1452352.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig test! Den er sterkere enn min i dag den der!

Er det første barnebarnet på dine foreldres side? Skjønner det er veeldig stas i så fall da. Mine svigers er over 80 år, men jeg tør ikke si noe ennå uansett. Men de har 7 barnebarn fra før av, så de får kose seg med dem frem til vi er klare for å fortelle om nr. 8 :Knegg: Min mamma fikk ellers vite om min søsters graviditet i går og er helt i ekstase etter det. Skal la henne være det i flere måneder til før jeg også kommer med samme nyhet :fnise:

Åh, det er så koselig å fortelle! Noe av de beste øyeblikkene i livet. Du må rapportere hvordan de tok nyheten heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir faktisk første barnebarn på begge sider :yvonne: Jeg har en storebror, men han kommer nok ikke til å få egne barn, han er godt fornøyd med hus på landet, hund, katter og en veldig flott samboer. Lillebrødrene mine er såpass mye yngre at det ikke er helt tiden for dem enda. Samboeren min har også en storebror, men han er av den evig single typen som har valgt karriere og er veldig tilfreds med det. 

Så koselig å høre at mammaen din ble så glad for sin søster, da blir det jo bare en ekstra superbonus når du også skal fortelle senere 🧡 

Ja, jeg skal dele hele historien når vi har delt. Har lagt en litt morsom plan, så jeg tror dette blir kjempegøy! :yvonne: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå staas med første barnebarn på begge sider da!  Det vil jo bli enormt glede. Er det noen strikke-bestemødre der kanskje? ;) Pinnene vil vel i så fall gå varme utover høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er superstas! Føler dette blir ekstra spesielt for alle parter 🥰 Ivrige strikkedamer på begge sider faktisk! Svigermor driver i tillegg med design og sying. Henger allerede bortimot 20 babyantrekk inne på arbeidsrommet hennes. I tillegg er kjæresten til lillebror en særdeles ivrig strikker, så her kommer det nok til å gå skikkelig unna :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (14 timer siden):

Veldig koselig å høre at noen faktisk har glede av å lese det jeg rabler ned i disse dager! :lillesky: Jeg føler jeg bobler helt over inni meg, og jeg kan forstå om ikke alle synes det er like gøy. Tok en ny "kosetest" i dag og her var det stor økning! 

Jeg tenkte det kan være fint å gå til jordmor på helsestasjonen. Føler liksom at fastlegen kan ta blodprøver, regulere astma eller fikse halsbetennelser, han har ikke noe opp i mitt underliv å gjøre. Jeg er nok litt ekstra privat av meg på den fronten også.

Til helgen skal vi på middag hos svigers igjen og vi har blitt enige om å dele hemmeligheten med dem. Mest fordi mine svigerforeldre har passert 70 og har lengtet leeeeenge etter barnebarn. Det blir en sånn avsløring med forbehold om at det er veldig tidlig og at det fortsatt er hemmelig, men det føles egentlig riktig å dele med de selv om det er tidlig ♥️ Utover det skal mine foreldre også informeres, men vi har ikke helt landet på om det blir denne uka eller neste uke. Utover dette er det ingen fler som skal få vite noe før de magiske 12 har passert.

Fikk varsel fra preggers i dag om at jeg er 4 uker på vei i dag 🥰 Så koselig med sånne varsler!

Skjermbilde1452352.PNG

Hihi, jeg synes det er veldig gledelig å lese her siden jeg kjenner meg sånn igjen i deg! Kjempefin test da 🥰 Ingen tvil der! 

Virker som vi står i litt i samme avveiingene med tanke på å dele nyheten med de nærmeste også. Jeg føler på en måte et veldig behov for å fortelle det så snart som mulig, men så lurer jeg må hvor vi skal sette "grensa" ift. hvem vi skal dele det med og ikke nå så tidlig. Det naturlige er jo foreldrene våre, men vi har også bare et søsken hver - så vi lurer på om vi da burde dele med hele den nærmeste familien i så fall. Synes det er litt vanskelig å vite. Og dagene går jo så sakte nå! :pasha: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (8 timer siden):

Hihi, jeg synes det er veldig gledelig å lese her siden jeg kjenner meg sånn igjen i deg! Kjempefin test da 🥰 Ingen tvil der! 

Virker som vi står i litt i samme avveiingene med tanke på å dele nyheten med de nærmeste også. Jeg føler på en måte et veldig behov for å fortelle det så snart som mulig, men så lurer jeg må hvor vi skal sette "grensa" ift. hvem vi skal dele det med og ikke nå så tidlig. Det naturlige er jo foreldrene våre, men vi har også bare et søsken hver - så vi lurer på om vi da burde dele med hele den nærmeste familien i så fall. Synes det er litt vanskelig å vite. Og dagene går jo så sakte nå! :pasha: 

Hehe, nei det er ikke noen tvil lenger nå! Koser meg med en ny test hver morgen nå til stripsene er brukt opp 🥰 Det har egentlig ikke sunket ordentlig inn enda, jeg skjønner jo at jeg er gravid, men jeg tror det liksom ikke helt enda selv! Tror kanskje det er litt fordi jeg ikke merker noen symptomer enda.

Åååå! Jeg skjønner så godt hva du mener! :lillesky: Jeg har lyst til å fortelle det til alle jeg møter - nesten så jeg skulle hatt en t-skjorte med "Jeg er gravid" på 🤭 Vi har foreløpig satt grensa til foreldrene våre + et par av de aller nærmeste vennene våre. Broren til samboer skal også få vite nå til helgen, men han er invitert i samme middag + at de to også er hverandres nærmeste venner. Jeg har tre brødre og de skal få vite det første helgen i juni. Da skal vi ha et litt forsinket selskap for å feire min bursdag som var i mars. :yvonne: Det viktigste er jo at man gjør det som føles riktig for en selv. Noen er veldig åpne av seg og andre er mer private. Jeg er jo veldig åpen så det er vanskelig for meg å holde på noe så stort! Men jeg skjønner samboer som gjerne vil vente litt. Gleder meg veldig til helgen! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4+1 :lillesky:

Jeg koser meg fortsatt med testing om morgenen jeg, en deilig liten rutine for meg selv på badet mens jeg ser på streken som blir sterkere. Samboer synes jeg er kjemperar, men det er nok ikke så lett for han å sette seg inn i hvordan det er å ha en spire i magen 🤭 Men da har vi i alle fall noe å flire litt av sammen. Dagens test er også en fryd å se på! Skal legge ut hele testrekka når jeg går tom.

Ellers spilte jeg første kvalifiseringsrunde til lagNM i golf i går. Gikk helt greit og kom på andreplass av de 10 damene som er påmeldt. Vi skal spille 7 kvalifiseringsrunder, hvor de tre beste rundene blir tellende og avgjør hvilke tre heldige damer som får være med fra klubben. Selve turneringen skal spilles 16. - 18. juli... Har gått så mange runder med meg selv og vurdert om jeg bare skal melde meg av, eller om jeg skal se det an... Foreløpig har jeg jo ikke et eneste symptom, så det er jo lov å håpe at jeg skal klare det fint, hvis jeg kvalifiserer da vel og merke :smilorange: Har nok landet på at jeg fortsetter som normalt inntil det evt. ikke går lenger. Mamma hadde visst veldig uproblematiske svangerskap alle fire gangene hun gikk gravid, så kanskje jeg ligner på henne!

Jeg har også så vanvittig lyst til å bare fortelle hele verden at jeg er gravid. Må jobbe hardt med meg selv for å ikke ta på magen med andre til stede. Det er også helt sykt vanskelig å konsentrere seg i lengre perioder på jobb, tenker nesten bare på den som vokser i magen ♥️ Da er det så utrolig godt med dagbok her hvor jeg kan kan rope høyt at jeg er grvaid! ♥️

Skjermbilde4235625.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du koser deg med testene - det må være lov! 😊 Og gøy med golf da! Tror det er kjempefint og sunt å ha slike hobbyer å holde på med, spesielt som gravid. Kanskje dagene går litt raskere for deg også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tror det er veldig sunt, og jeg får jo mye frisk luft og fin mosjon 😊 Dagene, og særlig helgene, går veldig mye fortere når jeg har golf, i tillegg til at golfen tvinger meg litt til å fokusere på noe helt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig melding i min dagbok! 🥰 

Det er så koselig å lese de sprudlende innleggene dine i denne spennende tiden! 😊 Og har full forståelse for at man bare vil rope det ut til alle med en gang at man er gravid, hehe 😅 Kan tenke meg det blir veldig fint å fortelle det til svigers når de har ventet så lenge 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...