Gå til innhold

Fhuzzy skal endelig prøve!


Fhuzzy

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke huske å noensinne ha drukket på 17 mai før, og idag blir ingen unntak på tross av at vi bor hos et vennepar og skal ha champagnefrokost (min første 🙈😅). Akkurat nå er jeg glad for at jeg er så langt på vei at graviditeten vises, så slipper jeg å bortforklare eller avsløre for tidlig. 

Masse lykke til idag med å holde det fra vennegjengen, eller for den del, masse lykke til med ny avsløring! 🎉😄

Gratulerer med dagen idag og nyt den 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen! Her er det jobb på gang i ettermiddag. Er også EL for meg i dag, så satser på at aksjene i helgen gjør susen   :danser:

 

Håper dere har det fint i dag !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0! :nordvesta:

Elsker at Preggers har en ny oppdatering for denne uken klar til meg når jeg våkner på tirsdager! Spennende og veldig fascinerende å følge med på alt som skjer inni magen, men som jeg merker så lite til enda 😊 

Gårsdagen var veldig vellykket på alle mulige måter 🥳 Vi hadde en veldig hyggelig champagnefrokost og det ble til at vi måtte avsløre hele greia :fnise: Jeg hadde min egen alkoholfrie spruddel i kjøleskapet og hun ene venninnen min tok meg på fersken i å fylle opp glasset fra en flaske som ikke stod ute. Hun spurte om hun kunne smake, så da måtte jeg bare flire og si at hun mest sannsynlig ikke kom til å få så mye glede av den fordi den var alkoholfri. Det ble til mange skåler for den lille spiren, og kjæresten til hun som tok meg på fersken, holdt en litt snøvlete tale for det kommende medlemmet av "gjengen" vår. Alle skulle en tur innom familiene sine litt utover kvelden, så vi tok en liten tur innom svigers. Jeg lastet ned Preggers på svigermor sin telefon og laget en fake bruker til henne, men med mine datoer for siste mens osv., så nå kan hun også følge med på hva som skjer i ukene fremover 🥰 Hun er veldig søt, ingen av gutta får lov til å kalle henne "mamma" mer, nå er det bare "farmor" som gjelder :fnise:🥰

I morgen skal vi fortelle det til mine foreldre og jeg gleder meg veldig! Hadde i utgangspunktet tenkt til å si det med "Verdens beste mormor/morfarkopper", men vi tenkte å spare koppene til vi har vært på UL og kan legge ved et bilde. Så siden mamma er så glad i strikke, har jeg tenkt på noe i den kategorien. Jeg pleier vanligvis å sende henne oppskrifter av klær osv. som jeg ønsker meg til jul og bursdag osv., så jeg tenkte å stikke innom garnbutikken senere og kjøpe et hefte med oppskrifter til babytøy, og en "laget av mormor" label hvis de har, og så si at nå ønsker jeg meg ting fra denne 😊

Endret av Fhuzzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 5 uker til deg også! 🤗

Så gøy det hørtes ut i går! Høres ut som dere har en herlig vennegjeng ❤️ Og så moro at den kommende farmoren vil følge så tett med i svangeskapet.

Gleder meg til å høre rapport fra det andre besteforeldreparet i morgen! Å kjøpe et strikkehefte er perfekt! Tenk så glaaad hun kommer til å bli!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraa! Så herlig lesning ☀️ Høres ut som en fantastisk flott 17. mai og gode planer for avsløringen i morgen! Å lese dette får meg til å glede meg (om mulig) enda mer til jeg selv endelig skal begynne å avsløre for de nærmeste i de kommende uke ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en garnbutikk og fikk akkurat det jeg ønsket meg til i morgen! 🤩 Håper mamma blir glad ❤️ 

Til min store glede fant jeg også en RFSU test i en skuff som hadde lurt seg unna. Er jo egentlig ferdig med testingen nå, men jeg klarte ikke dy meg. Synes teststreken er sterkere enn kontrollstreken faktisk! Da får jeg et ekstra håp for 3+ i morgen med den siste digitale 🤩

9744228B-1E80-419E-9FCD-F9D4C25FD6B7.jpeg

547F217F-203C-4D19-8806-B05CEB3EEBD9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen tvil på den testen om at du er gravid nei! :fnise:
Såå søtt strikkehefte og labels du fant da! ♥ Skulle ønske jeg kunne vært flue på veggen når foreldrene dine får vite dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1 - en gledens dag! :yvonne:

Der stod det 3+! Var litt spent, men wohooo! 🤩🥰 Nå skal jeg forsøke å konsentrere meg en hel dag på jobb, før mamma og pappa endelig skal få vite det! 

151C506E-5A44-4559-A0E0-A3CE7C8E3FBF.jpeg

Endret av Fhuzzy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! :nordvesta: Så fin test! (tror jeg også må prøve i dag, skulle egentlig vente til i morgen...)

Kos deg masse i ettermiddag med å fortelle de kommende besteforeldrene :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaaay, så bra!! :strix: Jeg må få tatt min siste digitale snart jeg også kjenner jeg! Såå spent på å høre hvordan det går i dag ❤️ Jeg skal selv avsløre til mine foreldre neste helg når jeg skal reise hjem - er så spent! 🙊🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med 3+ 😄 Og gleder meg til å høre om hvordan avsløringen for foreldrene dine gikk! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+2 :danse:

Det ble en skikkelig artig ettermiddag i går gitt! Mamma og jeg skulle gå vår vanlige onsdagstur, men i går ville hun gå litt seinere fordi vi skulle se om ikke vi kunne høre på nattergalen. Hadde avtalt med mannen at jeg skulle sende mld når vi var på vei tilbake fra tur, så skulle han komme med pakken under påskudd av å hente meg. 

Så da alle fire satt rundt bordet ga jeg mamma en litt forsinka bursdagspresang. «Det er ikke alt som blir levert med ekspresspakke og kommer til tiden», sa jeg. Så pakket hun opp heftet å begynte å lese på merkelappene. Først så lo hun litt, men så blei hun dønn seriøs, sperret opp øynene og så meg rett i sjela, og da ga jeg henne testen 🤩❤️ Så kom det latter, tårer og mange klemmer. Mannen hadde tatt med kake som stod klar ute i bilen, så vi spiste kake og det ble delt ut en liten cognac til de som ikke var gravide, for å skåle den lille velkommen i familien ❤️🤩 

Mamma fikk også se på Preggers og synes det var så gøy at hun også ville ha den, så nå er det kommende bestemødre på begge sider som følger svangerskapet uke for uke 🥳🤰🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1913463046_rrt.gif.c0221021db9ca8dacf0d8e398d80af94.gif1913463046_rrt.gif.c0221021db9ca8dacf0d8e398d80af94.gif1913463046_rrt.gif.c0221021db9ca8dacf0d8e398d80af94.gif Litt hormonell her ja! Tåler jo ikke slike her historier - så fiiiiint ❤️ Så utrolig koselig! Jeg tror ikke jeg treffer min mamma før i slutten av august, så jeg lever litt igjennom dine avsløringer her nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå ! 🥺❤️ Så utrolig koselig!! Herlige avsløringer du har hatt altså. Så gøy når man kan se akkurat når det går opp for de hva dette vil bety sikkert 😭😍 I neste uke skal vi endelig avsløre nyheten også 🥰 Vi har tenkt å dele det med nærmeste familie først og så med to gode vennepar (hvor hun ene er gravid, og ligger bare 9 uker foran meg❤️).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3

Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg sliter med å slå meg til ro med å være gravid. Jeg er så redd for at noe skal gå galt, eller være galt, med den lille spiren 🌱 Heldigvis er jeg fortsatt i god form, men det er nesten så det bekymrer meg... Har ikke antydning til ømme pupper en gang. Men jeg er humørsyk og hormonell, og magen gjør vondt. Jeg har menslignende smerter nederst i magen størsteparten av dagen, så hver eneste gang jeg er på do forventer jeg å finne blod. Prøver så godt jeg kan å berolige meg selv med at jeg har hatt fin økning i HCG, og selv om risiko for sa fortsatt er høy, så er det faktisk enda høyere sannsynlighet for at det skal gå bra ❤️

Ikke så lett med disse hormonene... jeg pleier å være lett til sinns, ta lett på ting og stort sett alltid smile, men nå kan jeg bli pottesur for den minste lille ting, og jeg er så utrolig irritabel... Skulle spille golf etter jobb i dag, men jeg gikk de første 13 hullene og var pottesur fordi mannen spurte om jeg hadde vasket ulltøy før vi dro... «Du kan jo gidde å vaske litt ulltøy sjæl!» var dialogen jeg hadde i hodet mitt gjennom 13 hull 😂 Til slutt tror jeg at jeg fikk frigjort noen godt gjemte endorfiner som gjorde at det lettet litt mot de siste hullene. På hull 16 turte jeg å innrømme at jeg hadde vært pottesur og at det var derfor jeg hadde vært stille og holdt meg for meg selv 😂 

Det blir sikkert lettere å deale med etterhvert, men inntil videre får mannen bare tåle at jeg freser litt innimellom 😂🤰🏻🤰🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner ute og kjøre er absolutt et symptom ja! :lol: Høres ut som de er godt på plass hos deg. Regner med mannen din er forståelsesfull, og forhåpentligvis er dette ikke noe du vil oppleve i like sterk grad hver dag ;) :klemmer:

Da jeg var gravid med mitt tredje barn så hadde jeg ingen symptomer før uke 16! Da var det babyspark jeg kjente... så det kan faktisk være helt fraværende med symptomer altså. Men jeg forstår godt at man vil kjenne noe for å faktisk forstå at man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk Amatariel! 🥰💙 Her var det mye å trøste seg på. Samboer er heldigvis veldig forståelsesfull og tålmodig, men nå har jeg hatt to dager med mer normalt humør igjen og det hjelper veldig! 

Godt å høre at andre har opplevd symptomfrie første trimestre. Er jo ikke sånn at jeg ønsker meg kvalme, men det hadde ikke sååå ille med en liten øm pupp 😬😂 På gode dager, som i dag, er jeg bare glad for å være frisk og rask så jeg kan fylle dagene med det jeg liker best 🏌🏻‍♀️🏋🏻‍♀️🥳

Ser det er flere som er like langt som meg som har hoppet over i graviditetsdagbøker, men jeg vet ikke helt om jeg er klar enda 🙈 Jeg kommer sikkert veeeldig snart etter da 🤰🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (1 minutt siden):

Ser det er flere som er like langt som meg som har hoppet over i graviditetsdagbøker, men jeg vet ikke helt om jeg er klar enda 🙈 Jeg kommer sikkert veeeldig snart etter da 🤰🏻

Det kan jeg faktisk forstå :klem: Hvordan man gjør det må man bare kjenne på selv! Jeg har jo opplevd å måtte stenge graviddagboken og tusle tilbake til prøvedagboken, og det er jo ikke akkurat så gøy 😕 Men akkurat denne gangen hadde jeg bare et sterkt behov for å legge alt som har med prøving bak meg. Starte på nytt liksom, på dette nye kapittelet. Jeg henger gjerne her sammen med deg i prøvedagboken din så lenge du måtte ønske det :hug: Og følge deg videre til gravid hvis du vil det. Mange får forresten bare nåværende dagbok flyttet til gravidunderforumet... du ikke starte ny dagbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt hva du mener her @Fhuzzy!

Selv om jeg flyttet min dagbok, har jeg det stort sett på akkurat samme måten selv. Veksler liksom mellom å være positiv, svevende på en rosa sky full av drømmer om alt som skal skje langt der fremme - til å krasjlande litt hvor jeg bryter meg selv ned ved å minne meg selv på alt som enda kan gå galt, at jeg ikke skal ta alle gleder på forskudd osv - til å igjen tenke at jeg må være håpefull og at det ikke nytter å være negativ på forskudd. Som det ikke er mentalt slitsomt med hormoner i sving i utgangspunktet, er dette også utmattende nok i seg selv 🙈

 Jeg "mangler" også symptomer enda, med unntak av at jeg generelt sett nå blir litt fortere sliten/trøtt enn før. Jeg håper ukene fra 6 til 12 uke kan gå litt raskere enn ukene siden positiv test har gjort for oss i det minste... 🤞🏼

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 

Så surrealistisk og samtidig så spennende 🥰 Snegler seg av gårde, men det går i alle fall i riktig retning. Utrolig godt å ha en slik dagbok å være litt fortrolig med, samtidig som andre fine damer deler av egne erfaringer og bekymringer. Personlig men anonymt, veldig befriende! Jeg lever etter utsagnet at "delt glede er dobbel glede og delt sorg er halv sorg", og det synes jeg gjelder i aller høyeste grad når det kommer til graviditetsbekymringer også! Jeg er så glad for at jeg oppdaget dette flotte samfunnet av damer som støtter, deler og oppmuntrer - tusen takk alle sammen for at dere har tatt så godt imot meg 💖

Det er nok veldig individuelt som du sier, Amatariel, og det viktigste er jo hva som føles riktig for en selv :klem: Skjønner veldig godt at det var godt for deg å avslutte prøverkapittelet - det har jo vært langt for din del! Men veldig koselig at du henger på her med meg. Jeg har det så fint her i prøverdagboka, så jeg tror den skal få ligge her til etter TUL i juli - hvis jeg holder ut så lenge :Knegg:

I dag kan jeg faktisk melde om litt symptomer! Våknet kl. 6 i dag tidlig med ganske så vondt nederst i magen og jeg var veldig tissetrengt. Etter jeg fikk tisset var det akkurat som om det ble bedre plass og mindre trykk, så vondten ble mye mildere. Måtte ta en paracet mot hodepine også, så jeg ba samboer om å vekke meg kl. 8 så jeg kunne forsøke å sove av meg litt. Vil ikke si at jeg har vært direkte kvalm siden jeg sto opp, men generelt følt meg uvel. Magen kniper til innimellom, så jeg blir litt uvel og matlysten er helt på bånn. Har slurpet i meg litt iskald smoothie, men der stopper det altså... :fnise:

Vi skal sikkert kjenne på alt mellom glede og angst en liten stund til også @Eira2020, men da er det godt å ha dagbøkene her inne til både å tømme tanker og dele erfaringer 💕 

Endret av Fhuzzy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...