Gå til innhold

Fhuzzy skal endelig prøve!


Fhuzzy

Anbefalte innlegg

Hadde visst en liten skriveleif der midt oppi alt sobbingen... 🤭 Mente tirsdag om to uker, da er jeg 12 uker og skal på UL ❤️ Men ja @Amatariel, det føles allerede litt bedre bare fordi man har "noen" å betro seg til. Forøvrig godt med en bekreftelse på at humørsvingninger er helt normalt. Da føler man seg litt mindre alien 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

11+1

Så var det jaggu kommet så langt også 💖 Ikke så mye spennende å melde om den siste tiden, annet enn at humøret begynner å peke litt mer i positiv retning. Dagene er ikke like tunge og jeg er generelt lettere til sinns. Det har nok litt å gjøre med at jeg har trappet ned på overtidsjobbingen, lagt meg tidligere og tatt litt mer tid til bare å nyte ettermiddagene og kveldene i sola. Jeg har også vært supernøye med kosten med tanke på å få i meg nok jern. Dette har nok også hjulpet en del for jeg føler meg mindre sliten og trøtt, noe som igjen hjelper på humøret.

Nå gleder jeg meg så inderlig over at det er under en uke igjen til vi skal se det lille nurket neste gang! Kjenner jo fortsatt på frykten for både SA og MA, og det er jo ingen garanti for at det fortsatt er liv der inne, men jeg er mye roligere enn for bare ei uke siden. Nyheten har også nådd arbeidsplassen, men det er egentlig bare koselig. Vi skulle ha en avdelingssamling ute på restaurant og jeg ble avslørt av en veldig lite diskret servitør som proklamerte "Mojito alkoholfri!" da han serverte... Da kom jo selvsagt spørsmålene og jeg kjente at det var helt greit å dele. Ble mye glede rundt bordet og en av de mannlige kollegaene mine ble så rørt at det kom ei litta tåre 💖 Han har selv kjempet mot kreft det siste halvåret, så han er nok litt ekstra følsom om dagen!

Det er nok ikke så lenge til magen faktisk begynner å bli synlig kjenner jeg. Den er helt som vanlig når jeg står opp om morgenen, men etter det minste lille måltid dukker det opp en liten kul og buksa strammer mye mer enn jeg er vant med. Har lagt på meg 1 kg ila de siste to ukene, så det har nok hjulpet å ta det litt mer med ro 😄 Fortsatt -2 fra startvekt, men da er det i alle fall på vei i riktig retning nå.

En passe lang oppdatering herfra, men jeg kommer nok til å være på litt oftere igjen nå som overskuddet virker å komme tilbake 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så herlig å høre at du har overskudd, er mindre sliten og trøtt. Det er gull verdt 😊 Helt klart lettere å føle seg positiv da. Jeg er trøtt heeele tiden, så det er skikkelig tungt. Hvilken dag skal du på UL? Blir fint å se nurket igjen, tenk så mye større den er da enn sist! Det går forhåpentligvis helt fint ♥️ Men ja, gleder meg veldig til vi alle er over disse nervepirrende ultralydene.

Og wow, ikke særlig diskret servitør da 😳 Men så bra det ikke var så nøye at det kom ut, men at det faktisk ble en fin stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time neste tirsdag, akkurat dagen da jeg bikker 12 uker :yvonne:  Gitt at alt ser bra ut da, har vi gitt svigermor tillatelse til å fortelle til venninnegjengen sin osv. at hun skal bli farmor 💖 Hun teller ned dagene for å si det sånn....!

Ja kjære vene, jeg ble så lei meg da jeg skjønte at hun ene i termintråden mistet nettopp. Gleder meg til disse ukene er over for oss, og kanskje de som er dårlige føler seg litt bedre, så kan vi begynne å virkelig nyte graviditetene 😊

Haha, nei han la ikke noe imellom, men jeg var egentlig mentalt forberedt på at det kunne hende jeg ble ferska den kvelden, så jeg var godt forberedt. Snakket med sjefen min etterpå og forklarte at jeg egentlig ikke ville si noe før ferien så ikke han skulle bruke ferien på å tenke på vikar osv., men han tok det veldig pent og var veldig glad på mine vegne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jaaa kan tenke meg at den kommende farmoren er ivrig etter å rope det ut. Man blir jo så stolt. Har skjønt det slik at barnebarn er skikkelig status 😅 Jeg fikk nyss at det ene besteforeldreparet her tidligere har sammenlignet seg med andre vennepar - at det er det første de snakker om når de møtes. Type "hvor mange barnebarn har dere nå" osv. :fnise: Jeg ventet selv helt utrolig mye her på at det var offentlig at min søster venter barn, så jeg kunne skyndte meg å fortelle venninnene mine at jeg skal bli tante (første gang!). Sprekker jo av stolthet ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg har også hørt rykter om denne sammenligningen! 😅 Svigermor har en ganske stor venninnegjeng og der er hun og ei til de eneste som enda ikke har fått barnebarn, så hun har jobbet så hardt med seg selv for ikke å sprekke de siste ukene 😆

Skjønner så utrolig godt at at du gleder deg til å bli tante! Jeg har jo enda ikke hatt den gleden selv, og det blir nok en stund til, men jeg kommer jo også til å renne over av kjærlighet og stolthet når det skjer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11+6

Dagen før TUL! Kjenner at jeg er ganske så spent... Litt sånn skrekkblandet fryd! Bare håper så inderlig at alt fortsatt er bra der inne ❤️ 

I helgen var jeg i bursdagen til ei venninne og det var veldig hyggelig! Nesten som om Korona ikke eksisterte lenger... Vi startet tidlig med hagefest i sola og masse gode venninner. Hadde med meg alkoholfri cider og spruddel. Har skjønt at folk har så nok med seg selv at de ikke legger merke til at det står "alkoholfri" med liten skrift på det man drikker. Så det hele gikk veldig bra :Knegg: Litt verre da vi skulle på videre på en pub... Skjønner hvorfor jeg vanligvis drikker litt alkohol i slike settinger for det var så voldsomt med støy, folk som ropte meg i ørene, tonedøv karaoke og you name it.... Ble så utrolig sliten at jeg måtte ta ei litta dofinte ganske tidlig på kvelden. Tok med meg litt take away og dro hjem til fotballkamp på TV :danse: 

Puppene er fortsatt helt vanvittig ømme og jeg har rett og slett vokst ut av de vanlige BH'ene mine... Måtte krype til korset og kjøpe nye i forrige uke, så da kjøpte jeg like greit et par ammeBH'er, så kan jeg bruke de etter fødsel også. Forsåvidt litt morsomt det med puppene, men de trenger virkelig ikke å bli større nå! Jeg har i utgangspunktet en D-cup så jeg trenger egentlig ikke noe mer...:fnise:

Ellers har jeg en del hodepine for tiden og det er ganske slitsomt. Jeg gjør mitt aller beste for å kun ta Paracet når det virkelig er behov, men mine hodepiner går veldig raskt fra litt murring til fosterstilling i mørket og da blir det virkelig behov for litt lindring. Paracet tar heller ikke alt av smertene, men hjelper i alle fall litt. Har funnet en akupunktør i nærheten som er god på smertelindring og hodepine, så jeg håper hun har tid til å ta meg inn før ferien! 

Nå skal jeg bare jobbe i dag, tirsdag og onsdag før det er avspasering torsdag og fredag og deretter ferie i 4 uker! Det skal bli såååå deilig! :yvonne: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse masse lykke til i morgen kjære Fhuzzy! :klemmer: Det går nok helt fint,  det høres ut som alle symptomene dine er på plass og vel så det! Spesielt det med hodepine er veldig vanlig rundt denne tiden. Det blir fint å titte på den lille igjen ♥️ Du kommer nok til bli overrasket at den har vokst såå mye siden sist.

Jeg signerer det med brystene!! Jeg føler jeg har et par giga fra før av, så tanken på at de skal bli større :rolleyes: Tror ikke de har vokst så mye pr. nå, for min økning pleier å komme etter fødsel med all melka, men jeg vet det kommer. Mannen derimot er storfornøyd... skjønner meg ikke på menn altså. Finnes det ingen grense på størrelsen for dem? Han er sånn jo større jo bedre :fnise:

Og jeg ville gjort det samme når det gjaldt å ta kvelden på lørdag! Vorspiel og slike fester takler jeg helt fint som edru, men når det bikker midnatt/folk vil ut på byen, så er det sjeldent gøy. Samlingen av fine folk blir oppløst, bråket som du nevner og er bare ikke like gøy når man ikke er på "samme nivå" som de andre festmessig på det tidspunktet. Du skal nok være glad du dro hjem med maten 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Amatariel:klemmer: Det blir veldig spennende så jeg får sikkert ikke sove så mye i natt! 

Hehe, så godt å høre at vi er flere med vonde og voksende bryster! Mannen er veldig fascinert, men også litt skuffet over at de er så vonde :fnise: Han har bestandig vært veldig begeistret for fordelene mine og jeg tror ærlig talt at de aldri kan bli for store for han. Sykt spent på hvordan det blir når melkeproduksjonen begynner, tenk om de blir enorme! :Knegg:

Huff, den hodepinen altså! Det har vært ganske ille i dag så jeg holdt faktisk bare en halv dag på jobb. Har ganske mange timer å gå på så jeg slapp egenmelding, men det kan hende jeg må en tur til legen snart om dette fortsetter. Har forsøkt å få tak i en akupunktør i dag, men det var jammen ikke lett når hele Norge er på ferie 😰 ringte alle akupunktører i hele byen, men alle var enten på ferie eller sykemeldt… det siste stedet var det ei som skulle en tur hjemom for å pakke om fra onsdag til torsdag så hun kunne heldigvis ta meg inn på torsdag morgen 🙏 jeg ble så glad at jeg begynte å gråte 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0

Har ikke tid til den store oppdateringen, men UL var helt fantastisk! 🤩❤️😍 Den lille har blitt så stor! Og det er en skikkelig akrobat som turnet rundt og storkoste seg ❤️ Suttet på tommelen, tisset fostervann, hikket og sparket fra i alle retninger! JM klarte til og med å få til et skikkelig blinkskudd midt i et av svalestupene 😂😂

F089BB93-9704-4713-9085-C12F78A13488.jpeg

BC7EA2BE-1F47-4163-A1C2-8048F93C4DC9.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte ikke mer oppdatering enn dette!! danser.gif.eca32e53bfab0f43ca1644c144b15867.gif
Såå nydelig minibebis! Så gøy at den var så aktiv 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, jeg begynte å flire så jeg nesten spyttet frokostblanding utover bordet når jeg så siste bildet 🤩🙈😂😂💖

Så fantastisk at alt enda ser bra ut inni! 😍 Nå blir vel neste steg å ta blodprøver og få en skikkelig oppfølgingstime før OUL plutselig er der 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare så lykkelig og glad nå! Flirer selv her jeg sitter på jobb bare jeg tenker på det bildet i svalestup 🤣 Jeg ble målt til 12+1 i dag, så jeg kan med trygghet fortsatt holde meg til menstermin frem til OUL 🥰

Mannen var veldig søt og spent han også. Han har jo ei kusine med downs, men heldigvis var det en slank og fin nakkefold og et flott utviklet neseben i tillegg til alle andre markører på at alt er som det skal være. Han var så fascinert og etterpå fikk jeg han nesten ikke inn i bilen for han ville bare løpe rundt og være glad 🤣🥰

Morkaken sitter fint til inn mot ryggen og litt på min venstre side, så den blir ikke til hinder for verken fødsel eller følelse av spark når vi kommer så langt. Fikk også resept på Paralgin Forte som jeg kan ha i beredskap mot hodepinen. JM mente at det var helt trygt for både meg og den lille, så det er greit å vite at jeg har noe om det skulle bli for ille. Ellers håper jeg jo at akupunktur fremover kan ha en effekt. 

Jeg har faktisk allerede vært på kontroll hos legen og tatt alle blodprøver @Niny:danse: Skjer ikke noe mer før neste kontroll hos JM 09. august og deretter OUL 18. august, men det skal bli godt å bare nyte sommerferien nå :briller2: 

Nå kommer jeg nok også til å våge meg ut av prøverforumet og over på graviden! Det i seg selv er jo en liten milepæl 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sååå glad på dine vegne altså! Så deilig å fly rundt på en rosa sky :mynona:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da erklærer jeg herved min første prøveperiode som avsluttet! :yvonne: Alle som måtte ønske er hjertelig velkommen til å følge meg her fremover 💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...