Gå til innhold

Fhuzzy skal endelig prøve!


Fhuzzy

Anbefalte innlegg

Resultat fra blodprøven

Fikk telefon fra legekontoret med svar på blodprøven. Har visst for lavt kalsium og må følges opp videre for å utelukke noe alvorlig. Nivå av D-vitamin var fint, også som forventet siden jeg tar fast tilskudd av dette, så lavt kalsium skyldes lite trolig mangel på dette. Skal ta kalsiumtilskudd i 4 uker og komme tilbake for ny kontroll. Jeg er overbevist om at dette bare skyldes maten jeg spiser, eller rettere sagt, maten jeg ikke spiser. Spiser veeeeeldig sjeldent meieriprodukter, er ikke spesielt glad i det, men aller mest fordi jeg har tendenser til å bli dårlig i magen selv om jeg ikke har påvist allergi. Jaja.... :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen :frustrert:

Det hadde kanskje vært for godt til å være sant at det skulle gå min vei så fort. Basert på den lille dataen jeg har lagt inn i premom, mener den at neste EL skal være rundt 20. april... Virker litt kort etter endt menstruasjon, men jeg får bare teste og legge inn aksjer med en gang tanta forsvinner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest gjennom innleggene dine nå. Først og fremst var det vondt å lese hva du har vært i gjennom. Kan skjønne at vonde tanker sniker seg ekstra innom i den perioden du er i nå som du sier. Så jeg vil først og fremst sende deg en god klem 🤗

Forstår veldig godt at du ikke føler deg helt komfortabel med å snakke med legen, men når det gjelder herpesen så vil jeg oppfordre til det, siden du allerede kjenner på gryende bekymringer rundt dette med smitte og spedbarn. Det er hvert fall slik jeg tolket innlegget ditt - og jeg beklager i forkant om jeg tolket det feil❤️ Om ikke fastlege, så anbefaler jeg i det minste å nevne det for jordmor tidlig når spira sitter. Det er dessverre (utifra hva jeg har lest) ingen «opplest og vedtatt» rutine rundt kartlegginger av herpes i svangerskap - de belager seg på at de kommende mødrene forteller. Da vil de kunne legge en plan i tilfelle utbrudd tett oppimot fødsel. Husk også at barnet mest sannsynlig får antistoffer fra deg i graviditeten - men du har sikkert lest deg opp på dette allerede. Jeg er litt nørd når jeg først kommer over ting, og jeg har lest endel om akkurat herpes og graviditet etter et par artikler jeg har kommet over. 
Det kan jo også tenkes at du vil synes det er fint at de som skal følge deg vet om traumet ditt - kanskje du får tettere oppfølging også? Begir meg utpå ukjent farvann nå, så skal avrunde. Beklager avhandlingen, jeg ble bare så truffet av det du skrev. Godt å høre at du har fått god hjelp! Sender gode tanker og håper EL kommer raskt igjen ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (9 timer siden):

Lest gjennom innleggene dine nå. Først og fremst var det vondt å lese hva du har vært i gjennom. Kan skjønne at vonde tanker sniker seg ekstra innom i den perioden du er i nå som du sier. Så jeg vil først og fremst sende deg en god klem 🤗

Forstår veldig godt at du ikke føler deg helt komfortabel med å snakke med legen, men når det gjelder herpesen så vil jeg oppfordre til det, siden du allerede kjenner på gryende bekymringer rundt dette med smitte og spedbarn. Det er hvert fall slik jeg tolket innlegget ditt - og jeg beklager i forkant om jeg tolket det feil❤️ Om ikke fastlege, så anbefaler jeg i det minste å nevne det for jordmor tidlig når spira sitter. Det er dessverre (utifra hva jeg har lest) ingen «opplest og vedtatt» rutine rundt kartlegginger av herpes i svangerskap - de belager seg på at de kommende mødrene forteller. Da vil de kunne legge en plan i tilfelle utbrudd tett oppimot fødsel. Husk også at barnet mest sannsynlig får antistoffer fra deg i graviditeten - men du har sikkert lest deg opp på dette allerede. Jeg er litt nørd når jeg først kommer over ting, og jeg har lest endel om akkurat herpes og graviditet etter et par artikler jeg har kommet over. 
Det kan jo også tenkes at du vil synes det er fint at de som skal følge deg vet om traumet ditt - kanskje du får tettere oppfølging også? Begir meg utpå ukjent farvann nå, så skal avrunde. Beklager avhandlingen, jeg ble bare så truffet av det du skrev. Godt å høre at du har fått god hjelp! Sender gode tanker og håper EL kommer raskt igjen ❤️❤️

Så hyggelig at du tittet innom, og tusen takk for god klem og gode ord ❤️

Jeg var kanskje litt utydelig på hva jeg ikke var så komfortabel med å snakke med legen om, men jeg ser nå at det jeg skrev fint kan tolkes slik du gjorde. Så ikke tenk på det 😄 Legen min vet at jeg har herpes og vi snakket litt om det på mandag. Tror vi har en god plan der, og jeg skal selvfølgelig fortelle dette til alt av helsepersonell som jeg møter på min vei. Jeg er mer ukomfortabel med å snakke om selve episoden med fastlegen min. 

Jeg har også lett for å bli litt nørd på ting, så jeg har lest uendelig mye, både fra helsepersonell og folk med egne erfaringer 🤓 Jeg har blitt litt beroliget på at barnet mest sannsynlig vil få antistoffer underveis, men jeg kjenner på bekymring likevel. Vanskelig å vite sikkert hvordan det blir når jeg først blir gravid.

Kommer litt an på jordmor og andre jeg møter underveis, men jeg kommer nok til å fortelle om hva som har skjedd. Kan nok være fint at de vet i tilfelle traumet gjør at jeg gruer meg spesielt mye til fødsel eller noe sånt :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen kan jeg faktisk kjenne igjen min egen mens fra sånn det var før jeg begynte på pilla - på godt og vondt. Velger å se det som en positiv ting, og et tegn på at kroppen begynner å normalisere seg, at mensen nå ligner seg selv. Men jeg kunne mer enn gjerne vært uten disse smertene! 😓 I går kastet jeg opp to ganger, så jeg er veldig glad for hjemmekontor nå! Varmeflaske, hyppige gåturer og ellers lett/moderat aktivitet ser ut til å være det beste, så da får jeg i det minste en god dose frisk luft... 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD5

Mensen har passert og jeg kjenner meg klar for en ny innsats 💪🏻 Får ofte en sånn ny giv ellers også når mensen er over! EL-test i dag viser svært svak strek som Premom også rater svakt, men den mener fortsatt at jeg skal ha EL på tirsdag... Litt forvirrende dette, men jeg fortsetter testingen og forhåpentligvis kommer en økning snart 🤞🏻🥚 Aksjer skal uansett legges inn med god hyppighet! 😏

36CE17CC-A89B-4816-9AFC-865BABCF3EA7.jpeg

D8ACF702-9C30-4443-B418-3F59AAD9234A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, misunner kort syklus! Håper EL kommer raskt for deg! CD14 her og jeg blir superhappy om den kommer før dag 20 - normalt glad om den kommer før dag 30 😂🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (1 time siden):

Åh, misunner kort syklus! Håper EL kommer raskt for deg! CD14 her og jeg blir superhappy om den kommer før dag 20 - normalt glad om den kommer før dag 30 😂🥰

Er fortsatt litt usikker på om EL predictions er helt riktige her, men ja som prøver er det gøy å ha kort syklus ! Da blir det noen veldig spennende dager for deg fremover da 🤞🏻 Krysser fingrene for oss begge 😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feire svogers bursdag

Til helgen skal vi feire min svogers bursdag og jeg kjenner at jeg er litt nervøs. Jeg har ikke rørt alkohol siden påske, mest av alt fordi jeg ikke har hatt lyst på, men denne uka skal jeg etter all sannsynlighet ha EL og jeg ønsker virkelig ikke å drikke alkohol. Vi pleier å feire han med en golfturnering spesiale, etterfulgt av middag og god drikke sammen med svigers. Golfturneringen innebærer en del alkohol, både øl og shots (ja, vi drikker mens vi går ute på banen, vanligvis hysterisk morsomt 🤭). Obligatoriske birdiedrammer, i tillegg til closest to pin ut av bunker, longest drive som er typiske småkonkurranser vi kjører underveis og utløser ofte en shot. Blir sjelden spesielt god golf, men ikke sjelden ler vi oss i knestående.

Jeg har allerede en liten slagplan, men tar gjerne imot råd hvis noen ha gode tips til å skjule at man ikke drikker. Vi har alltid en liten flaske hver med noe sprit i bagen, ofte whiskey eller aquavit. Jeg har en liten whiskeyflaske som jeg har helt ut siste rest av og tenker å fylle den med drikke som har samme farge. Ølen kan jeg fint løse med å late som om jeg drikker av boksen og heller helle ut litt når ingen ser på. Ellers skal jeg en liten tur på polet og kjøpe inn litt alkoholfri vin og enten fjerne eller bytte etikett. Samboer er også med dekkoperasjonen min og skal hjelpe til så godt han kan med å bytte eller drikke av mine glass om jeg får noe servert under middagen. 

Noen synes kanskje det er litt overdrevent å legge så mye innsats i dette, men dette er litt viktig for meg. Vi var på besøk hos svigers i helgen og det ble en snakkis rundt at jeg ikke drakk. Ikke fordi det drikkes så mye eller at det egentlig er noe drikkepress, det var bare en endring i mine vaner. Jeg pleier alltid å takke ja til både vin, øl, aquavit og ellers det som blir servert, og da ble det veldig tydelig da jeg plutselig takket nei. Jeg skyldte på at jeg hadde hatt magetrøbbel og at alkohol bare ville gjøre det verre. Latet som om jeg drakk en øl, men byttet bare boks med samboer + at jeg helte ut litt i hekken når ingen så på. Svigers vil så gjerne ha barnebarn og har mast om det lenge, men jeg vil ikke at de skal vite at vi prøver, de kan få vite når det er noe å rapportere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt et positivt tegn at kroppen holder på å normalisere seg! Da gjør den seg klar for å bli gravid vettu :) Blir spennende fremover! Du er bare èn dag foran meg i syklusen, så jeg kommer rett bak!

Jeg lever helt som normalt frem til en positiv test, derfor har jeg drukket både ved EL og i dpo-land. Men kan forstå at du vil droppe det, man er forskjellige. Men jeg har mye erfaring med å være edru i skjul, da jeg har vært gravid mange ganger. Jeg syns du har gode tanker allerede, både å ha med eget og at mannen din er med.
Enkleste unnskyldningen er jo at man kjører bil, men noen ganger går bare ikke den. I dette tilfellet ville det sikkert vært rart om du plutselig skulle kjøre bil til en tradisjonsrik happening der du aldri gjør det ellers. Mine beste triks er å ha med eget ja, for så lenge folk tror du drikker så ser de ikke SÅ nøye på hva du har med. Jeg drikker ofte vodka og brus på fest, men i gravid tilstand har jeg bare brusen og later som jeg klunker oppi vodka. På tilstelninger der jeg er gjest og blir servert alkohol er det vanskeligste. Men der kommer jeg unna med følgende unnskyldning: klag litt i forkant på at du er dårlig (ikke koronadårlig i disse dager da). Enten magevondt eller hodepine. Gjerne dagen før dersom det er naturlig og du snakker med bursdagsbarnet/vertsskapet. Vær usikker på om du i det hele tatt klarer å komme neste dag/senere på kvelden. Men det gjør du selvsagt :) Ved ankomst sier du at du føler deg mye bedre, men ikke helt 100%. Ha synlig vannflaske tilgjengelig. Om du blir tilbudt alkohol eller spurt om du ikke skal drikke, så si at du bare tar vann/brus nå i starten og skal se an formen etter hvert. Så koser du deg og har det gøy utover (mens de andre blir mer og mer beruset). MEN - og nå kommer det særs viktige: du er nødt til å late som du tar noe alkohol. For i løpet av din edruelige tid er det nesten garantert at noen har fått gravid-lampene opp på deg. Jeg syns det er utrolig irriterende at samfunnet er sånn, men det er bare sånn, og vanskelig å gjøre noe med det. Men for å få dem til å fordufte, så må du ta en øl e.l i hånden og få de andre til å se det. Gjerne ta en synlig skål. Noen ganger har jeg vært nødt til å ta øl/vinglasset opp til munnen og late som jeg drikker (typisk ved bordsetting), men hvis man er ute (festival o.l) eller på bygdefest der man går mye rundt, så er det utrolig enkelt å bare helle litt ut fra glasset/flasken etterhvert uten at noen ser det. Når det er litt utpå kvelden så er det utrolig hvor egosentrisk folk blir, og de bryr seg IKKE om hva du har i ditt glass eller hvor sakte det blir tomt. Så det er rett og slett hemmeligheten. Vær åpen edru så lenge som mulig (folk er mer nysgjerrige og på tidlig på kvelden, så vanskelig å late som HELE tiden), men så ta deg noe alkoholholdig drikke uten å drikke den. De som fikk gravidmistankene sine tidligere på kvelden vil tenke "åh, men da er hun jo ikke gravid" og legge det helt bort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt godt å kjenne på at ting føles mer og mer som før igjen 😊 Så spennende, krysser fingrene for en god LH økning på begge to fremover 🤞🤞

Jeg hadde egentlig tenkt til å leve som normalt helt til en eventuell positiv test jeg også, men så plutselig hadde jeg ikke lyst på 🤷‍♀️ Men ja, det viktigste er jo å kjenne på hva som er riktig for en selv. Tusen takk for masse gode råd @Amatariel🥰 Jeg hadde særlig sansen for den med å se an formen for så å late som om jeg drikker etterpå.

Jeg også syns det er litt synd at man må skjule at man ikke drikker for at ikke gravid-lampene skal blinke i alles øyne. Det burde være helt legitimt å ikke ha lyst på en kveld, men som du sier, vanskelig å gjøre noe med det. I tilfellet med svigers, så bor de så nærme at vi pleier å kjøre el-sparkesykkel til og fra, også når vi har tatt et glass, og da blir det en dårlig unnskyldning at jeg kjører. Vi kunne også like gjerne gått hjem. Men nå føler jeg at jeg har en god plan, så da er det bare å øve på sveiseblikket frem til lørdag 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD6

Premom mener fortsatt at jeg skal ha EL i morgen, men den blir nok litt senere enn det. I alle fall ut fra testene å dømme. Ser ut til å være en liten nedgang fra i går, men jeg testet også på litt mer utvannet urin enn i går. I tilfelle jeg skulle ha helt sykt kort LH topp, slik at jeg har testet mellom og ikke fått med meg toppen, så legges det uansett inn aksjer hver dag nå 😂🙈🤩

FF2250C3-4AAC-45F7-99C5-4303A6DAC6B9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal teste nå snart 😄 Etter å ha lest utallige tips fra flinke KG-damer, så tar jeg testen på ettermiddagen. Jeg er bare redd for en litt utvannet test, som jeg tror det ble i går, så jeg må bare sitte og holde meg en liten stund til 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD7

Skjønner ikke så mye nå... 😅 enten hadde jeg eggløsning midt i mensen, eller så er det en stund til den kommer enda. Så godt som blendahvit da gitt! Og denne gangen hadde jeg holdt meg lenge og hadde godt konsentrert urin 😅 Jaja, teste teste teste til det skjer noe! 

36854EF8-80BA-4065-A7FB-CDAD3D4DC772.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt sånn det så ut for meg da jeg trodde Jeg hadde EL forrige uke. Fortsatte bare å teste til jeg fikk positiv i går  :ler: Ikke godt å skjønne kroppen alltid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, nei det har du jammen rett i! 🤭 Jeg har pleid å ha en litt uforutsigbar syklus, så det overasker meg egentlig ikke. Bare håper at lutealfasen blir lang nok siden jeg har litt kort syklus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (1 time siden):

Skjønner ikke så mye nå... 😅 enten hadde jeg eggløsning midt i mensen, eller så er det en stund til den kommer enda. Så godt som blendahvit da gitt! Og denne gangen hadde jeg holdt meg lenge og hadde godt konsentrert urin 😅 Jaja, teste teste teste til det skjer noe! 

Jepp, dette kan være helt normalt for EL-tester å være... svinger opp og ned. Bare å fortsette så blir den forhåpentligvis positiv snart :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig godt å høre at dette er normalt når man er relativt fersk i dette gamet 🤷‍♀️:bond: Kan jaggu være forvirrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...