Gå til innhold

Dundres vei


Dundre

Anbefalte innlegg

Dundre skrev (15 timer siden):

Jeg er veldig stolt av den jobben jeg har gjort @Lorieen💪🏼💪🏼
Men jeg lurer litt på - når er det jeg kan se meg selv i speilet og selv se at jeg har gått ned de kiloene? 
Dette er helt håpløst! Jo da, jeg ser jo at håndtakene er mindre og at huden er slapp både her og der. Men at det er nesten 30 kilo mindre? Nei det klarer jeg ikke å se/forstå. 
Men, nå er jeg jo fremdeles svært overvektig, like under grensa for fedme, så det kan jo være derfor? Jeg er jo fremdeles ikke tynn, bare litt tynnere…    
Men dette hodet har vanskelig for å se det. 
Dessverre har jeg ikke fullkroppsbilder av meg selv fra før jeg startet heller. Kanskje jeg ikke helt trodde på meg selv, og på at jeg skulle klare det denne gangen heller? Jeg vet ikke. Men jeg angrer nå…

Senere denne uka skal jeg få andre covid-vaksine. Spent på om jeg slipper unna bivirkninger denne gangen også (bare litt øm arm et døgn sist). Krysser fingrene, for jeg trenger egentlig at kroppen fungerer greit nå til helga. Mange planer og mye som skal fikses. Og så håper jeg på en tur eller to også. Men da trenger jeg overskudd 🤞🏼🤞🏼

Hodet mitt sliter også med å se at jeg har gått ned mellom 20 og 25 kg i vekt. Heldigvis har jeg "før" bilder, så da ser jeg det. I tillegg kjenner jeg det jo på klærne selvsagt og jeg ser det når jeg bruker målbåndet.

Hodet tror jeg ikke klarer å følge helt med på den samme prosessen. Særlig ikke siden vi jo ser oss selv hver dag i speilet.

Lykke til med siste vaksine. Jeg hadde heldigvis veldig lite bivirkninger etter andre dose. Kun hodepine og veldig trøtt det første døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en fin beskrivelse
@Bokdamen   
Jeg angrer virkelig på at jeg ikke tok tidlige bilder ja. Men det skal bli nå på fredag 👍🏼

Jeg håper jeg blir like heldig som deg @Wit. Men skulle jeg få bivirkninger, så er det nok verdt det uansett.

 

Endret av Dundre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (På 24.8.2021 den 22.04):

Men jeg lurer litt på - når er det jeg kan se meg selv i speilet og selv se at jeg har gått ned de kiloene? 
Dette er helt håpløst! Jo da, jeg ser jo at håndtakene er mindre og at huden er slapp både her og der. Men at det er nesten 30 kilo mindre? Nei det klarer jeg ikke å se/forstå. 
Men, nå er jeg jo fremdeles svært overvektig, like under grensa for fedme, så det kan jo være derfor? Jeg er jo fremdeles ikke tynn, bare litt tynnere…    
Men dette hodet har vanskelig for å se det. 

Uten at jeg har sett deg selv så tror jeg nok at 30 kg er godt synlig, altså. :) Men kanskje ikke så lett å se det fra dag til dag i speilet? Du har jo holdt på i snart et år, og speilbildet kan jo lure oss når man ser seg selv fra dag til dag. 

Nå kan jo ikke jeg sammenligne meg med deg, da jeg ikke har gått ned i nærheten av like mye, men jeg ser heller ikke min egen forandring i speilet hjemme. Ser det mest på klær og mål av kroppen og merker at det er litt mindre "å ta tak i" rundt midten, men jeg ser det faktisk tydeligst hvis jeg tilfeldigvis får øye på meg selv når jeg er ute, for eksempel speilbilde i et butikkvindu. Tror det er lettere å se det når jeg ikke har stilt meg opp for å speile meg og når lys og vinkel er annerledes enn der jeg ser meg selv hver dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7/2: 107,4   🤬 BMI 38,5
3/3: 103,5   (-3,9)
10/3: 101,7   (-1,8)
17/3: 101,4   (-0,3) 🤔
22/3: 99,0   (-2,4)   
26/3: 99,4 (+0,4) 🤬    
1/4: 98,6 (-0,8)   
9/4: 97,9 (-0,7)   
16/4: 96,6 (-1,3) 🎉
   Delmål 1✔️
23/4: 95,2 (-1,4)
   
30/4: 93,5 (-1,7)
 🎉 Delmål 2✔️
7/5: 92,3 (-1,2)
   
14/5: 90,5 (-1,8)
   
21/5: 90,3 (-0,2)
   
28/5: 89,1 (-1,2) 🎉 Delmål 3 ✔️
4/6: 88,6 (-0,5)
   
11/6: 86,4 (-2,2) 🎉 Delmål 4 ✔️
18/6: 85,0 (-1,4)
   
25/6: 85,3 (+0,3) 🤬
   
2/7: 83,3 (-2,0) 🎉 Delmål 5 ✔️
   BMI 29,9
9/7: 82,6 (-0,7)
   
16/7: 84,8 (+2,2) 🙈   
23/7: 82,0 (-2,8)   BMI 29,4   
30/7: 84,0 (+2,0)   
6/8: 81,9 (-2,1)   
13/8: 81,5 (-0,4)   
20/8: 80,7 (-0,8)    
27/8: 79,8 (-0,9) 🎉 Delmål 6 ✔️BMI 28,6

Totalt minus 27,6 kg 💪🏼
 

JEG VEIER UNDER 80 KG!! 🎉🎉

Måtte bare rope det ut, for det er en ganske viktig milepæl hos meg. Det å se 7-tallet først på vekta er mye bedre enn å ha 8-tallet først, og ikke for å snakke om 9-tallet og det som værre er. 
Men. Av erfaring vet jeg at motivasjonen fjerne daler litt når det 7-tallet kommer. Men det skal den ikke få lov til å gjøre denne gangen!! For det er da flere kg som skal av.

Når lønna kommer nå skal jeg kjøpe meg et nytt headsett eller propper for bruk på trening/trim. Det hadde jeg satt opp som belønning ved dette delmålet. Jeg er ikke fornøyd med de jeg har, men har slitt med dem alikevell 😉 Men NÅ blir det nytt.

GOD HELG 🍾

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra jobba @Dundre 👏👏

Skjønner det er fantastisk med 7-tallet først. Vet jeg gleder meg til 8-tallet ihvertfall.

Det med å ikke se forskjellen selv i speilet tror jeg gjelder mange av oss som skal ned mange kilo og har en lang prosess. Skrev litt om det i dagboka mi, og det er derfor jeg bruker bilder for å kunne sammenligne. Hodet vårt lurer oss nok litt fordi endringen skjer over tid. Jeg er helt sikker på at det er veldig store forskjeller på deg også. 30 kilo er MYE!! Og du har vært kjempeflink. Tenk å gå fra godt over 100 kilo til å være på 70-tallet. Det er fantastisk 👍

Og du gjør ting veldig riktig, så denne gangen klarer du nok de siste kiloene du ønsker å kvitte deg med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så innmari flink du er! Fra over 100 til under 80 på bare et halvt år. Jeg er fortsatt mektig imponert over hva du får til.

Gratulerer med nytt delmål, og kos deg med nye hodetelefoner🥳🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for så mange hyggelige meldinger da dere. Det gjør noe med en når en får slike tilbakemeldinger, som jeg har fått av dere. Takk❤️

I dag fikk jeg tatt bilde av meg selv i allefall, så jeg har noe å sammenligne med for de siste kg.    
Men det var også litt sjokkerende. Det er ikke det samme jeg ser i speilet som jeg ser på bildene, både på godt og vondt. Føtter og armer ser ikke så halvgale ut, mens midtpartiet er et sørgelig kapittel. Jeg vet jo fra speilet at det ikke er et syn for guder, men at det var SÅ ille ble jeg litt overraska over. Heldigvis kan, og vil, mye skje de neste kg også 🤞🏼🤞🏼
Jeg har også gått igjennom masse gamle bilder i dag, men det er umulig å finne bilder som viser kroppen min fra tidligere. Men men…

Nå skal jeg nyte helga. Mulig det blir litt bobler i kveld også for å feire gode vekttall og 2.vaksinedose 🍾😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare bare der med å ta bilder av seg selv, men nå har du noe så sammenligne med et sted på veien. Jeg merker også at det er få bilder av meg, min mann er veldig dårlig på å huske å ta bilder av meg og ungene. Og selfier har jeg lært meg å ta i riktig vinkel, så da ser jeg ikke så ille ut 😅 Hurra for dose 2, håper det ble bobler 🥂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (3 minutter siden):

Det er ikke bare bare der med å ta bilder av seg selv, men nå har du noe så sammenligne med et sted på veien. Jeg merker også at det er få bilder av meg, min mann er veldig dårlig på å huske å ta bilder av meg og ungene. Og selfier har jeg lært meg å ta i riktig vinkel, så da ser jeg ikke så ille ut 😅 Hurra for dose 2, håper det ble bobler 🥂

Mannen er uten tvil dårlig på å ta bilder, både av meg og barna. Egentlig har jeg vært ganske fornøyd ifht meg da, men akkurat nå skulle jeg ønske… 😂😂

Og nei, det ble ikke bobler, men rødvin. Ikke helt feil det heller 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info, så er dagen i dag dritt, og jeg tørr ikke helt tenke på hva jeg har stappa i munnen i dag. 🙈
Resten av dagen blir også fyllt med fristelser, men det får bli som det blir. 
I morgen er det mandag igjen, og jeg får ta det igjen da - med blanke ark og fargestifter til…

#livet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånne dritt-dager har vi alle. Men denne uka blir bra skal du se 😊

Jeg tror du er ganske kritisk til eget selvbilde, for alle de kiloene du har gått ned HAR gjort mye med kroppen din. Vi henger oss ofte opp i det vi ikke er så fornøyd med, for kiloene blir ikke borte akkurat der vi ønsker det selv.

Og dette med bilder fra før - ja, det kjenner jo jeg også godt igjen 😉 Var ikke så glad i å bli tatt bilder av tidligere heller, så jeg har nok slettet de som evt. ble tatt 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for litt peptalk @Luka_Sog @Wit

Hesten har blitt salet opp igjen, og selv om jeg nesten glei av i dag også, så har jeg holdt meg på. 
 

Og du har nok rett Wit, i at jeg er ganske så kritisk til meg selv, men jeg må få presisere at jeg er fornøyd med hvordan armer og bein utvikler seg da. Det er midtpartiet = magen jeg ikke er fornøyd med. Men hva skal man forvente da? Magen har jo litt å jobbe med for å komme etter, for jeg skjønner jo at det tar tid å komme seg etter mange år med mye hud, fett, oppfylt osv.  Men jeg er spent på hvordan spes magen blir tilslutt ja. Vil den trekke seg sammen? Vil det bli heng? Osv osv 🙈 

Men jeg har hals, hake, ‘normale’ bein og armer, og rompa er det også håp for. Så jeg er ikke bare misfornøyd altså 😉

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser at jeg nok vil få en god del hud på magen, for den har vært (og er) mitt problemområde. Har allerede fått løshud der, så jeg er litt spent på hvor ille det vil bli til slutt. I verste fall blir det buk-plastikk privat har jeg bestemt meg for. Men det vil tiden vise ;) 

Uansett så er jo alt blitt mindre, men jeg skjønner godt hva du mener altså 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7/2: 107,4   🤬 BMI 38,5
3/3: 103,5   (-3,9)
10/3: 101,7   (-1,8)
17/3: 101,4   (-0,3) 🤔
22/3: 99,0   (-2,4)   
26/3: 99,4 (+0,4) 🤬    
1/4: 98,6 (-0,8)   
9/4: 97,9 (-0,7)   
16/4: 96,6 (-1,3) 🎉
   Delmål 1✔️
23/4: 95,2 (-1,4)
   
30/4: 93,5 (-1,7)
 🎉 Delmål 2✔️
7/5: 92,3 (-1,2)
   
14/5: 90,5 (-1,8)
   
21/5: 90,3 (-0,2)
   
28/5: 89,1 (-1,2) 🎉 Delmål 3 ✔️
4/6: 88,6 (-0,5)
   
11/6: 86,4 (-2,2) 🎉 Delmål 4 ✔️
18/6: 85,0 (-1,4)
   
25/6: 85,3 (+0,3) 🤬
   
2/7: 83,3 (-2,0) 🎉 Delmål 5 ✔️
   BMI 29,9
9/7: 82,6 (-0,7)
   
16/7: 84,8 (+2,2) 🙈   
23/7: 82,0 (-2,8)   BMI 29,4   
30/7: 84,0 (+2,0)   
6/8: 81,9 (-2,1)   
13/8: 81,5 (-0,4)   
20/8: 80,7 (-0,8)    
27/8: 79,8 (-0,9) 🎉 Delmål 6 ✔️BMI 28,6   

3/9: 78,9 (-0,9)

Totalt minus 28,5 kg 💪🏼    
 

Dette er fantastisk.
Jeg vet ikke om jeg helt trodde på en såpass stor nedgang denne uka, men det viser igjen at bare jeg gjør det jeg vet fungerer, så går det riktig vei.

Men det har vært en drittuke! Hadde jo en dag hvor jeg spiste ‘alt’ feil, og har nesten hele uka hatt søtsug og ulvehunger. Så det har gått med store mengder cola zero. Men jeg har inngått et kompromiss med meg selv, at zero er lov, hver dag om nødvendig, dersom dette gjør at jeg klarer å holde matplan/kaloriinntak nede.

Og, de siste dagene nå har jeg sett på meg selv i speilet med litt nye øyne. Jeg har sett stor forandring på meg selv i ansikt/hals også. Og det var morsomt å ‘oppdage’. 
Det går riktig vei 👍🏼 
‘Snart’ 30kg i minus da dere!!! Woho!!!
    
(beklager om jeg blir litt for høy på meg selv her nå) 😂😂

God helg til dere alle!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var deilig etter den posten din tidligere i uken. Og så kjekt at du endelig ser deg selv 🤩 Kan tenke meg at forskjellen kommer til å bli mye tydeligere fremover for hver kg du går ned. Godt jobbet og nyt fredagen 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...