Gå til innhold

Dundres vei


Dundre

Anbefalte innlegg

Du er ikke alene i å ha skeiet ut på 17. mai, @Dundre 😅 Jeg endte med å småspise en del kvelden etter at feiringen var over, sikkert fordi blodsukkeret ble litt ustabilt av den planlagte utskeielsen, som var en brunsj. 

Men sånt har jo heldigvis ingenting å si for det store bildet. For min del var det faktisk en fin påminnelse om hvorfor jeg skal holde meg til den matplanen jeg ellers har, føltes ikke bra å være så glupsk på kveldstid, så glad det nå er unntaket og ikke regelen. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7/2: 107,4   🤬
3/3: 103,5   (-3,9)
10/3: 101,7   (-1,8)
17/3: 101,4   (-0,3) 🤔
22/3: 99,0   (-2,4)   
26/3: 99,4 (+0,4) 🤬    
1/4: 98,6 (-0,8)   
9/4: 97,9 (-0,7)   
16/4: 96,6 (-1,3) 🎉
   Delmål 1✔️
23/4: 95,2 (-1,4)
   
30/4: 93,5 (-1,7)
   Delmål 2✔️
7/5: 92,3 (-1,2)
   
14/5: 90,5 (-1,8)
   
21/5: 90,3 (-0,2)

Totalt minus 17,1 kg 💪🏼

Jaja, får vel si meg fornøyd denne uka også. Nedgang er nedgang, selv om jeg hadde håp om litt mer, siden jeg ikke føler at jeg har spist SÅ mye denne uka at det skal ‘stoppe’ såpass. 
Men men. 

I dag er det fredag, ny langhelg står for tur, og jeg smiler 😃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7/2: 107,4   🤬
3/3: 103,5   (-3,9)
10/3: 101,7   (-1,8)
17/3: 101,4   (-0,3) 🤔
22/3: 99,0   (-2,4)   
26/3: 99,4 (+0,4) 🤬    
1/4: 98,6 (-0,8)   
9/4: 97,9 (-0,7)   
16/4: 96,6 (-1,3) 🎉
   Delmål 1✔️
23/4: 95,2 (-1,4)
   
30/4: 93,5 (-1,7)
   Delmål 2✔️
7/5: 92,3 (-1,2)
   
14/5: 90,5 (-1,8)
   
21/5: 90,3 (-0,2)
   
28/5: 89,1 (-1,2) 🎉 Delmål 3 ✔️

Totalt minus 18,3 kg 💪🏼

🎉🎉🎉

Jeg veier under 90 kg🎉🎉    
Det er jammen lenge siden sist!
   
Hadde egentlig et håp om at det skulle slippe mer, med tanke på hvor lite som gikk i forrige uke, men men - jeg er absolutt storfornøyd! 
Ikke vanskelig å motivere seg for veien videre heller, når det går så bra 😃

God helg 😃🎉

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @KaBom 😃 

Det at jeg nådde tredje delmål i går nå, har egentlig satt igang en liten tankerekke hos meg. 
Målet i enden er ‘plutselig’ ikke så håpløst langt fremme. Jeg har gått ned mer til nå, enn hva som gjenstår før jeg når målet mitt. Og selv om veien fremdeles er lang, så tenker jeg; hva da? 
Hva gjør jeg når målet er nådd?

Jeg ‘kan’ å gå ned i vekt.
Og jeg ‘kan’ å gå opp i vekt.   
Men å holde meg vektstabil, det har jeg minimal erfaring med.   
Dersom man sier at jeg har gått ned 1kg i uka i snitt, så skal jo det ‘etter fasiten’ tilsvare 7000kcal i underskudd pr uke. Betyr det da at jeg kan/bør/må spise 1000kcal mer pr dag for å holde vekta? 
Jeg kjenner at jeg er ganske redd for den prosessen hvor jeg skal finne ‘nytt kosthold’. Livredd for at mer mat enn nå skal føre til at jeg legger på meg igjen. (Så heldigvis er det lenge igjen). Men samtidig tror jeg det er lurt å starte den mentale prosessen, slik at jeg er forberedt.

Ja, det var vel dagens tankespinn. 
Jeg er veldig stolt over den jobben jeg har gjort til nå, og det oppleves for tiden ganske greit.   
Kroppen forandrer seg veldig, og jeg ser det litt i speilet selv også (og andre sier det er veldig tydelig). 
Klærne sitter løst, og jeg må vel krype til korset og kjøpe meg noen nye klær - selv om jeg ikke ønsker å legge mye penger i dette mellomstadiet. For det er det det er. Jeg er på vei til noe annet...
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at tanken er litt skummel, ja, @Dundre

Jeg har vært jojo-slanker selv tidligere og har de siste årene hatt en frykt for å ta tak i livsstilen fordi jeg ikke hadde tro på at jeg skulle klare det uansett. Men har da hatt et veldig ensidig fokus (kun vekt og kalorikutt, uten trim) og blitt veldig sliten og utbrent av det.

Har med vilje planlagt at dersom det samme skjer denne gangen så skal jeg prøve å pause vektnedgangen og heller fokusere på vedlikehold dersom jeg begynner å kjenne meg veldig utbrent. Har også satt BMI-målet mitt høyere. Tidligere har jeg gått ned til en BMI på rundt 20, og det tror jeg ærlig talt er for lavt for min kropp (med mindre jeg går ned ekstremt sakte, for å ikke gå tom for energi). Tror det kan være lurt å sikte til en litt høyere BMI og ha fokus på å holde seg stabilt der før man eventuelt går ned mer. :) Nå er målet mitt rundt 22, men har det ikke travelt med å komme meg dit. Hvis jeg bare klarer å holde meg der jeg er nå (24.9) så er det faktisk mye bedre enn å være der jeg var for tre måneder siden da vekten bare gikk oppover. 

Men denne runden har jeg faktisk opplevd å ha mye mer energi av å holde på med livsstilsendring. Sikkert fordi jeg spiser mer og trener mer. :) Vekten går litt saktere ned, da, men det tåler jeg fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for kloke ord @KaBom

Jeg har faktisk et bmi-mål hvor jeg fremdeles defineres som overvektig utifra bmi. Mitt mål er nemlig en bmi på 25,8! Jeg veide det for noen år siden, og jeg kan ikke se for meg at kroppen min blir spes fin om jeg går lavere. (Sett på bilder fra den gangen) Så jeg tenker ikke at jeg har et urealistisk mål i allefall. Tall er bare tall. 
Men tanken din om å gå over til vedlikehold dersom motivasjonen skulle svikte er lur. 
Jeg er også der at jeg ikke nekter meg selv noe mat, men tar det ev med i kaloriregnskapet, etter å ha spurt meg selv om det er verdt det. 
Spes på lørdager legger jeg inn litt lørdagsgodteri og vin. For det er jo realistisk å fortsette slik også i fremtiden. Jeg tror at om jeg skal tenke ‘forbudt’ så blir jeg gal.  
Men dette har jeg jo kontroll på. Det er etter nedgangen jeg blir usikker.  
Heldigvis trenger jeg nok ikke praktisere det før langt utpå høsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om du har en veldig god og sunn tankegang rundt det! :) Ville ikke bekymret meg hvis jeg var det, men det er jo fint at du har tenkt over det på forhånd. Tror mesteparten av jobben ligger i det mentale rundt å være forberedt på at det kommer en omstilling, da klarer du nok også å justere deg når den tid kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jobba @Dundre 👏👏

Jeg tenker også mye på dette med å holde vekta senere. Tanken er at jeg skal passe godt på hele tiden, sånn at de ikke sniker seg på igjen. Planen er å fortsatt være flink i ukedagene, og så kan  jeg heller kose meg litt mer i helgene. Jeg har også planlagt å passe godt på vekta, så den ikke får muligheten til å rase oppover igjen. Ser jeg at kiloene kommer på er det bare å ta tak før disse blir for mange igjen.

Målet mitt er en BMI på rundt 26. Da vil jeg være fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobba. Vi er nesten "helt like". Ser at du har sluppet unna platå til nå. Jeg har nettopp komt meg ut av et på 3 uker med stillstand. Det er vanskelig psykisk og det gjelder å ha tunga bent i munnen 😅 Kan jeg spørre om ca kcalinntak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Mitt kcal-inntak varierer veldig, men jeg ligger mellom 7000-12000 pr uke. Litt mindre enn hva som er offisielle anbefalinger, og ikke helt ‘stuerent’ å si, men jeg spiser meg mett til alle måltider, spiser variert og er sjeldent sulten mellom måltidene. Humøret er stabilt, og hode og kropp fungerer bra. Så da tenker jeg at jeg gir kroppen min det den trenger. Og skulle jeg bli sulten, så spiser jeg. Uansett hvor mange kcal jeg har spist den dagen. Jeg nekter å sulte meg! 
Så jeg fortsetter med å ta gode valg i matveien, samtidig som jeg ikke er helt fanatisk. Jeg skal leve godt i denne livsstilen også 😃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har veldig god kontroll, @Dundre. At du kjenner at kroppen trives med inntaket du har nå, og at du justerer ved behov er nok alfa og omega. Og anbefalinger er runde tall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7/2: 107,4   🤬
3/3: 103,5   (-3,9)
10/3: 101,7   (-1,8)
17/3: 101,4   (-0,3) 🤔
22/3: 99,0   (-2,4)   
26/3: 99,4 (+0,4) 🤬    
1/4: 98,6 (-0,8)   
9/4: 97,9 (-0,7)   
16/4: 96,6 (-1,3) 🎉
   Delmål 1✔️
23/4: 95,2 (-1,4)
   
30/4: 93,5 (-1,7)
   Delmål 2✔️
7/5: 92,3 (-1,2)
   
14/5: 90,5 (-1,8)
   
21/5: 90,3 (-0,2)
   
28/5: 89,1 (-1,2) 🎉 Delmål 3 ✔️
4/6: 88,6 (-0,5)

Totalt minus 18,8 kg 💪🏼

Denne uka har ikke vært helt optimal, og der skylder jeg faktisk på det varme været. Har jammen ikke vært lett å få gjort noe den siste uka. Og jeg har også spist endel salt mat for å prøve å få vannet til å binde seg i kroppen. Pjuh. 
Men jeg har da en fin nedgang tross alt 👍🏼
Mangler 1,2 kg på å ha gått med 20kg. Nesten så jeg ikke kan tro det selv... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Superbra jobba @Dundre 👏 Alle uker er ikke like, så jeg syns du har gjort en super jobb. 18,8 kg ned siden starten av februar er superbra. 

Og neste uke har du plutselig gått ned 1,3 kg og har da totalt gått ned over 20 kg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er veldig fornøyd. 
Og jeg vet hvilke valg jeg har tatt den forrige uka, og hvilke utfordringer jeg har hatt også, så jeg er svært fornøyd med egen innsats. Regner med at litt ‘vann’ vil slippe når temperaturene går ned igjen også. Men akkurat nå vil jeg heller ha sol og varme, enn et stort vektnedgang. Den kommer alltids 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen fantastiske resultater du har, Dundre! Skikkelig godt jobbet 👏 Nærmer seg 20 ned nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk. 
Jeg er veldig fornøyd selv også ja. Det er jo egentlig en ‘bragd’, sett utenifra.

I går opplevde jeg forresten noe skikkelig rart. 
For nesten to uker siden kjøpte jeg en liten melkesjokoladeplate (60g), som jeg tenkte jeg skulle ta halvparten av forrige helg. Ikke spist sjokolade siden påska, men må fant jeg ut at jeg skulle legge det inn k kaloribudsjettet. 
Nå ble det i stedet pizza med familien forrige lørdag, så da ble sjokoladen utsatt til denne helga. 
Og i går var endelig dagen. 30g sjokolade ble fint dandert i ei lita skål, og jeg satte meg til ute i solveggen med et glass rødvin til. Dere kan se det for dere, ikke sant?  
Lykkelig og glad biter jeg i den første ruta. Men. Det smakte IKKE godt! Fortumla og overraska måtte jeg jo smake litt mer på den. Men hver lille bit jeg tok smakte bare ‘smør’…    
Snakk om å bli skuffa! 
Så etter en rute (6g) fant jeg ut at det ikke var verdt å bruke kalorier på det der, så mannen fikk resten.    
Hva skjedde der, liksom?   
En ting er sikkert - jeg trenger ikke tenke noe mer på sjokolade for en stund i allefall 😂😂

Legger ved vektgrafen min igjen. 
Morsomt å se at den stuper (og håper den fortsetter i samme retning en god stund til) 😉 (Forventet dato er til mitt mål på 72 kg. Fremdeles overvektig der, men jeg vet at jeg trives der også)7F0007F1-36F9-4903-8404-B821881653AF.thumb.jpeg.3593e55a1959e5ee036457d87582a83f.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så merkelig hvordan smaken kan endre seg sånn. Og digg å slippe å tenke på sjokolade en stund fremover 😄 Og jeg må si at du har en imponerende kurve ja, den regelrett stuper jo. Inspirerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😅😅😅 Det er jo greit å vite at sjokolade ikke er godt da 😅😅😅 Da slipper du å tenke mer på den.

Ellers så har du fortsatt vært kjempeflink og jeg er superimponert over deg 👌👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med sjokoladen var en skikkelig overraskelse ja. Men det kunne da vært verre 😉 

Litt demotivert i dag, og sliter med å spise og lage sunn mat til meg selv. Så jeg endte opp med å spise det samme som familien, selv om det nok ikke var helt optimalt (fiskegrateng). Men men. Frokost og lunch var bra, så totalen i dag er fremdeles bra 👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...