Gå til innhold

Dundres vei


Dundre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke heeelt fornøyd med -0,4 selv, og jeg vet det er helt tullete! Jeg har hatt en veldig fin nedgang totalt, og kan ikke henge meg opp i dette. Det er da ikke en maraton! 
Nå er jeg og mannen på tur for å feire en gullbryllupsdag, og jeg har bestemt meg for å spise/drikke det som blir servert av ‘middag’, men holde igjen på kakene. Har da hele neste uke på å ‘ta igjen’ kaloriene i regnskapet 😉

Ha en fin lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det som at det var din gullbryllupsdag og fikk ikke regnestykket helt til å gå opp 😅 Jeg kan skjønne deg mtp de 0.4, spesielt etter en jojo sommer. Men samtidig: du skal ut i en bedre middag 25 kg lettere enn du var for et halvår siden. Du er fantastisk og jeg er helt sikker på at du ser smashing ut 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord @Bokdamen     
Jeg vet jeg så ganske ‘bra’ ut i går, for som du sier, det er stor forandring på et halvt år.   
Og så er det også rart at jeg følte at jeg så ‘bra’ ut, tiltross for at jeg har en vekt hvor jeg fremdeles er i øvre halvdel av overvektig-skalaen. Mange med min vekt føler seg feite, jeg får kommentarer på at jeg er tynn. Vel, jeg vet jeg ikke er tynn, men tynnere uten tvil. 
Det blir spennende å se hvor reisen videre går. 
Nå tror jeg det er mest normale dager fremover, og lite feiringer av diverse før om 4-5 uker, så nå må jeg vel jobbe litt ekstra for å nå neste delmål: 7-tallet. (Jeg så det i sommer etter en fjelltur med for lite mat og drikke, men…) 🤪

Samtidig, jeg hadde en fantastisk kveld i går, med god mat og god drikke. Styrte unna kakene, som planlagt, og unnet meg en drink i stedet. Og jeg følte at jeg hadde kontroll. Dette var valg jeg tok, og det var verdt det 👍🏼

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobba, Dundre. 😄 Og bra at du både fikk kost deg og samtidig tatt bevisste valg :) 

Jeg kjenner meg forøvrig litt igjen i det å bli skuffa over tall. All nedgang er jo egentlig god nedgang i min bok, men samtidig så kan det være vanskelig å omstille seg hvis man forventer et større tall, eller selv føler at man har jobbet mer enn nedgangen indikerer. Du har jo også gått ned mye i år, så bare det at du fortsetter ned er en stor indikasjon på at du gjør det bra. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er, @Dundre! 25 kg er jo helt vilt, det kan du virkelig være stolt av. :)
(Må si jeg blir litt misunnelig når jeg ser nedgangen din fra uke til uke, du bare raser ned, jo! ;))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har gjort en kjempejobb til nå @Dundre 👏👏 Prøv å løfte noe som veier 25 kg så skjønner du hvor mye det faktisk er. Og du vet jo egentlig selv også at det vil variere litt fra uke til uke hvor mye du går ned. Det er ikke så rart at kroppen begynner å stritte litt i mot nå. Du har jo fjerna så mye vekt at det er naturlig den prøver å jevne det litt ut.

Men, plutselig får du et supert tall igjen, for jeg har virkelig troa på at du klarer å nå målet ditt 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er virkelig en super gjeng! På dager/tider det er litt tungt, så hjelper dere meg til å snu litt om på tankegangen. 
For dere må ikke misforstå - jeg er kjempefornøyd med jobben jeg har lagt ned til nå! Men innimellom så blir jeg jo litt utålmodig også 😉 Men det er jo ikke rart at vektnedgangen bremser litt på når jeg er 25kg lettere. Forbrenninga mi er jo annerledes, og så lenge jeg spiser nogenlunde likt, så vil jo medgangen bremse på. Jeg vet jo det. Men så er det ikke alltid fornuftens stemme roper høyest da 🙈

De siste dagene har jeg brukt på å rydde litt i klesskap og kjøpe litt nye klær. Og det er fantastisk å kunne kjøpe klær jeg liker, og ikke bare fordi de passer… Har fremdeles litt problemer med klesskapet, og klarer ikke å kvitte meg med helt like mye som jeg burde. For klærne ‘passer’ jo. Og oversized-gensre er jo også en mote-greie 🙈 Så jeg må jobbe litt mer med meg selv der.  
Og jeg bruker samme hipstere og bh’er som jeg brukte for 25kg siden også 🙈🙈 prioriterer liksom ikke nykjøp, for de fungerer jo… Nei, spes bh’ene sitter ikke fint, men de ‘fungerer’…   
Jeg føler meg litt håpløs noen ganger 

Veiedag igjen i morgen, og jeg tror og håper på litt nedgang (minst like mye som forrige uke), tiltross bedre middag i helga, samt årets første softis sammen med barna etter første skoledag på mandag 😉 Konklusjonen er vel at jeg lever livet også

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7/2: 107,4   🤬 BMI 38,5
3/3: 103,5   (-3,9)
10/3: 101,7   (-1,8)
17/3: 101,4   (-0,3) 🤔
22/3: 99,0   (-2,4)   
26/3: 99,4 (+0,4) 🤬    
1/4: 98,6 (-0,8)   
9/4: 97,9 (-0,7)   
16/4: 96,6 (-1,3) 🎉
   Delmål 1✔️
23/4: 95,2 (-1,4)
   
30/4: 93,5 (-1,7)
 🎉 Delmål 2✔️
7/5: 92,3 (-1,2)
   
14/5: 90,5 (-1,8)
   
21/5: 90,3 (-0,2)
   
28/5: 89,1 (-1,2) 🎉 Delmål 3 ✔️
4/6: 88,6 (-0,5)
   
11/6: 86,4 (-2,2) 🎉 Delmål 4 ✔️
18/6: 85,0 (-1,4)
   
25/6: 85,3 (+0,3) 🤬
   
2/7: 83,3 (-2,0) 🎉 Delmål 5 ✔️
   BMI 29,9
9/7: 82,6 (-0,7)
   
16/7: 84,8 (+2,2) 🙈   
23/7: 82,0 (-2,8)   BMI 29,4   
30/7: 84,0 (+2,0)   
6/8: 81,9 (-2,1)   
13/8: 81,5 (-0,4)   
20/8: 80,7 (-0,8) 

Totalt minus 26,7 kg 💪🏼
 

Tallenes tale er klare, og jeg klapper meg selv på skuldra denne uka også. 
Kjempefornøyd med -0,8 med de ‘utskeielsene’, også kallt livet, jeg har hatt den siste uka.

God helg 😃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde vi samme nedgang denne uka @Dundre 👍 Og som du sier etter så lang tid så er dette faktisk kjempebra. Det er bare det at hodet fortsatt henger litt i den første tiden der vi gikk mye mer ned i vekt pr uke. Det er helt normalt at vekta ikke raser like fort ned nå. Vi har tross alt gått ned over 20 kilo, og forbrenningen vår har også blitt litt redusert på grunn av dette. Dessuten skal vi jo bli på et sunnere sted vektmessig, så da er det greit at også kroppene våre venner seg til det 😊

Jeg kjenner meg igjen med det å ikke kaste nok i klesskapet. Som deg har jeg også kjøpt litt nye klær og syns det er deilig å kjøpe det jeg liker, og ikke bare det jeg passer. Det eneste jeg har gjort er å skifte ut litt på undertøysfronten også. BH-ene ble for slaskete og støttet ikke som de skulle. Trusene falt nesten av meg, så jeg kunne ikke bruke de under kjoler 😂

Jeg kjøper ikke FOR mye klær enda, for jeg er jo ikke ferdig med nedgangen enda. Kjøper såpass mye at jeg har noe å gå med på jobb som jeg ser OK ut i, men selve utskeielsen i klesbutikken kommer nok senere.

Vi kan klappe oss på skulderen med god jobb 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jobba, @Dundre! 😄👍

Jeg har også ryddet i klesskapet nylig, ikke akkurat fordi klærne var for store, men fordi det var så mye jeg aldri brukte der. Nå skal jeg ikke kjøpe noe nytt før jeg trenger det, gleder meg til grunnen blir at trusene faller av. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba med enda en uke med vektnedgang, @Dundre

Skjønner godt at det er lett å bli litt utålmodig og det er lov å ønske seg større tall, men som jeg skrev i dagboka til Wit så kan det være lurt å tenke på ukentlig nedgang i prosent av total kroppsvekt. Hvis du ser det i dette perspektivet har ikke nedgangen stagnert i det hele tatt, 0.8 kg vil da være et ganske bra tall også sammenlignet med tidligere. :) 

Du er jo 26 kg lettere nå enn da du begynte (tenk - det er en gjennomsnittlig norsk niåring), så kroppen din har gjennomgått en stor forandring. Men skjønner godt at det kan ta litt tid å få hodet til å omstille seg, slik du skriver om klær også. Men det er jo en del av prosessen det også. 

God helg og alt godt! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så misfornøyd og mismodig som det kanskje blir fremstilt som altså. Dere må ikke tro det. 
Jeg er kjempefornøyd, både med -0,8 denne uka, og ikke minst totalnedgang 💪🏼💪🏼💪🏼 
Jeg er også opptatt av at jeg skal ‘leve’ underveis i prosessen også, og at prosessen ikke er ødelagt av et selskap og høyere kalorier i ny og ne. Slik er det jo for normalvektige også, og da er det ‘lov’ for meg også. Men jeg prøver å ha forskjell på hverdag/helg/feiring, hvor jeg tillater meg litt mer på helg enn i hverdagen, og enda mer dersom det er noen feiring/fest. For det er utvilsomt mest hverdager for meg også. Og denne tankegangen ser jo ut til å fungere bra 😉

Nå har jeg hatt en uke (nesten to kanskje) med mindre aktivitet igjen. Kroppen krangler, og jobb og hjem trenger det jeg har å disponere. Men jeg har da slike perioder i ny og ne. Jeg vet at det blir bedre igjen…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du nærmer deg faktisk 30 kg i minus med stormskritt! Og denne jobben har du gjort HELT SJØL! 🙌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig stolt av den jobben jeg har gjort @Lorieen💪🏼💪🏼
Men jeg lurer litt på - når er det jeg kan se meg selv i speilet og selv se at jeg har gått ned de kiloene? 
Dette er helt håpløst! Jo da, jeg ser jo at håndtakene er mindre og at huden er slapp både her og der. Men at det er nesten 30 kilo mindre? Nei det klarer jeg ikke å se/forstå. 
Men, nå er jeg jo fremdeles svært overvektig, like under grensa for fedme, så det kan jo være derfor? Jeg er jo fremdeles ikke tynn, bare litt tynnere…    
Men dette hodet har vanskelig for å se det. 
Dessverre har jeg ikke fullkroppsbilder av meg selv fra før jeg startet heller. Kanskje jeg ikke helt trodde på meg selv, og på at jeg skulle klare det denne gangen heller? Jeg vet ikke. Men jeg angrer nå…

Senere denne uka skal jeg få andre covid-vaksine. Spent på om jeg slipper unna bivirkninger denne gangen også (bare litt øm arm et døgn sist). Krysser fingrene, for jeg trenger egentlig at kroppen fungerer greit nå til helga. Mange planer og mye som skal fikses. Og så håper jeg på en tur eller to også. Men da trenger jeg overskudd 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måten, nå selv om jeg har gått ned nesten 20 kg. Mange sier de ser godt på meg at jeg har gått ned, og jeg kjenner det jo selv på klærne, men jeg føler meg fortsatt veldig tjukk (jeg ER fortsatt veldig tjukk!). Jeg tror det tar lang tid før hodet kommer etter når det gjelder å se seg selv som tynnere, man ser jo seg selv i speilet hver eneste dag, og da er det vanskelig å se forskjell på hvordan man så ut for mange måneder siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dundre skrev (2 minutter siden):

Jeg er veldig stolt av den jobben jeg har gjort @Lorieen💪🏼💪🏼
Men jeg lurer litt på - når er det jeg kan se meg selv i speilet og selv se at jeg har gått ned de kiloene? 
Dette er helt håpløst! Jo da, jeg ser jo at håndtakene er mindre og at huden er slapp både her og der. Men at det er nesten 30 kilo mindre? Nei det klarer jeg ikke å se/forstå. 
Men, nå er jeg jo fremdeles svært overvektig, like under grensa for fedme, så det kan jo være derfor? Jeg er jo fremdeles ikke tynn, bare litt tynnere…    
Men dette hodet har vanskelig for å se det. 
Dessverre har jeg ikke fullkroppsbilder av meg selv fra før jeg startet heller. Kanskje jeg ikke helt trodde på meg selv, og på at jeg skulle klare det denne gangen heller? Jeg vet ikke. Men jeg angrer nå…

Senere denne uka skal jeg få andre covid-vaksine. Spent på om jeg slipper unna bivirkninger denne gangen også (bare litt øm arm et døgn sist). Krysser fingrene, for jeg trenger egentlig at kroppen fungerer greit nå til helga. Mange planer og mye som skal fikses. Og så håper jeg på en tur eller to også. Men da trenger jeg overskudd 🤞🏼🤞🏼

Mitt beste tips er å ta bilder. Jeg gikk ned 55 kg på 10 mnd men så ikke forskjell i speilet. Men på bilder vistes det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (2 minutter siden):

Mitt beste tips er å ta bilder. Jeg gikk ned 55 kg på 10 mnd men så ikke forskjell i speilet. Men på bilder vistes det godt.

Det er jo det jeg skulle gjort. Og nå føler jeg litt på at det på en måte er for sent. Men jeg vet jo at kroppen vil forandre seg mye de neste 10 kg også, så jeg får vel bare gjøre det. På fredag, når det er veiedag. Det må være en fin dag 😉👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (20 minutter siden):

Jeg har det på samme måten, nå selv om jeg har gått ned nesten 20 kg. Mange sier de ser godt på meg at jeg har gått ned, og jeg kjenner det jo selv på klærne, men jeg føler meg fortsatt veldig tjukk (jeg ER fortsatt veldig tjukk!). Jeg tror det tar lang tid før hodet kommer etter når det gjelder å se seg selv som tynnere, man ser jo seg selv i speilet hver eneste dag, og da er det vanskelig å se forskjell på hvordan man så ut for mange måneder siden. 

Ja, det er håpløst. For det er jo ikke mulig at 20kg ikke vises. Men hodet og øynene er en fiende innimellom.

Heldigvis er jeg ganske sta av meg, og fornuften overstyrer følelsene. Jeg vet hva som har skjedd, selv om jeg ikke føler det direkte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (9 timer siden):

Ja, det er håpløst. For det er jo ikke mulig at 20kg ikke vises. Men hodet og øynene er en fiende innimellom.

Heldigvis er jeg ganske sta av meg, og fornuften overstyrer følelsene. Jeg vet hva som har skjedd, selv om jeg ikke føler det direkte

Jeg leste om noe som het paper towel effect, og tok et skjermbilde så jeg skulle huske det når det føles som ingneting skjer. Selv kjenner jeg det på klærne, ser det på vekten og på målebåndet. Men ser det ikke i speilet. Men så har jeg heller ikke følt med tjukk i speilet og blitt helt sjokkert når jeg har sett bilder…

4C373221-259F-485B-89D5-1CD16E1A1077.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...