Gå til innhold

Dundres vei


Dundre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk alle sammen.   
I helga som var tok jeg en del dårlige valg, og disse vedvarte utover gårdagen (mandag) også. Det hjelper ikke på at jeg fremdeles ‘hangler’ litt heller. Nå vil jeg bli skikkelig frisk så jeg kan få trent litt igjen. (Jeg har kjøpt meg noe nytt treningstøy som jeg ivrer etter å få brukt) Men jeg må nok bare ta tiden til hjelp denne gangen også.

I dag er jeg tilbake på hesten matmessig,  så satser på at jeg klarer å holde meg her også. Jeg har et lite (hemmelig) mål om å nå 75kg innen utgangen av november. Så da kan jeg ikke tøyse slik med maten! Og når jeg ikke får trent, så må jeg jo være ekstra påpasselig… 

Jaja. Jeg skal jo lære å leve dette livet også, og jeg er ikke helt i mål med det enda, ser jeg. For mange ‘sprekker’ på helg, og som har begynt å bli store. Og flere og flere. Det kan jeg ikke tillate meg. Jeg ønsker jo å endre disse uvanene! Ellers vil jeg jo gå opp igjen. Og det skal jeg ikke tillate! Men de sitter i enda, gitt…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (25 minutter siden):

Takk alle sammen.   
I helga som var tok jeg en del dårlige valg, og disse vedvarte utover gårdagen (mandag) også. Det hjelper ikke på at jeg fremdeles ‘hangler’ litt heller. Nå vil jeg bli skikkelig frisk så jeg kan få trent litt igjen. (Jeg har kjøpt meg noe nytt treningstøy som jeg ivrer etter å få brukt) Men jeg må nok bare ta tiden til hjelp denne gangen også.

I dag er jeg tilbake på hesten matmessig,  så satser på at jeg klarer å holde meg her også. Jeg har et lite (hemmelig) mål om å nå 75kg innen utgangen av november. Så da kan jeg ikke tøyse slik med maten! Og når jeg ikke får trent, så må jeg jo være ekstra påpasselig… 

Jaja. Jeg skal jo lære å leve dette livet også, og jeg er ikke helt i mål med det enda, ser jeg. For mange ‘sprekker’ på helg, og som har begynt å bli store. Og flere og flere. Det kan jeg ikke tillate meg. Jeg ønsker jo å endre disse uvanene! Ellers vil jeg jo gå opp igjen. Og det skal jeg ikke tillate! Men de sitter i enda, gitt…

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Det er fortsatt vanskelig selv om man har holdt på de gode vanene så lenge! Forskjellen fra nå og før er at vi snur før det går for langt og setter oss på hesten igjen 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Kirrikas over! Jeg har også kjent litt på at det er lettere å glippe nå som jeg har kommet så langt. Har derfor  satt opp noen konkrete mål for hva jeg ønsker å oppnå i november (75 kg er på listen) og vil bruke det til å gjøre opp status med meg selv hver søndag. Jeg vet f.eks. at jeg skal trene 3-4 ganger i løpet av uken, da må jeg planlegge hvilke dager det skal være for å få det til å gå opp. 

Mitt hovedmål er at jeg ønsker å kjøpe meg en ny kjole til julebordet på jobben og jeg skal se i speilet når jeg har pyntet meg og tenke " fy satan for en god jobb du har gjort du flotte dame". Fullt fokus på november nå, så vedlikeholder vi i desember ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner veldig godt til det du skriver om å bli litt mer "slapp" nå etter vektnedgangen. Du nærmer deg målet, og da tenker ihvertfall jeg fort at en helg gjør ikke noe. Tar det igjen neste uke......

Og sånn kan jeg ikke holde på for å holde meg der jeg til slutt havner. Jeg må ha lært noe av denne runden også.

Uansett, så tror jeg at du klarer det du har satt deg for mål, for du har gjort en fantastisk jobb så langt. 

Det viktigste vil vel være å ikke havne "ut på" igjen etter en helg med mange utskeielser. Tenke at gjort er gjort og spist er spist. Nå fortsetter vi. Så resten av november "nailer" du 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen jeg også! Har vært mye "tull" her de siste ukene, med sykdom og turer og halloween og helger med lørdagsgodt både fredag, lørdag og søndag. Nå har jeg meldt meg inn i treningssenter, så nå håper jeg at jeg klarer å snu snart! 

Heier på at vi greier det sammen! 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er fantastiske! 
Det er trøst i å høre at mine tanker ikke er unormale. Det betyr ikke at jeg godtar dem, men felles skjebne er felles trøst.

Når jeg først har kommet opp på hesten igjen, så går det helt fint å være der i løpet av uka. 
Jeg har veldig lav sultfølelse, så det er helt uproblematisk. Problemet ligger i at smaksløkene/hodet drømmer om det ene og det andre. Noe godt. Og da er det jo ikke epler og gullerøtter det er snakk om, selvfølgelig 🙈    
Og det går helt fint å holde seg unna, men nå sliter jeg med at jeg ikke klarer å begrense meg som jeg har gjort tidligere i prosessen. 
20g sjokolade, eller 27g potetgull er ikke lenger nok. Viljestyrken strekker ikke til. Og da er det bedre å styre helt unna, men det er jo også unaturlig på hotell/hytte med venner, el.l.  Åh! Jeg blir gal. Men må vel bare innse at dette også er en del av prosessen og utviklingen. 

Og @Bokdamen - julebordskjolen min er innkjøpt (julebord om 3 uker), og jeg må si at jeg gleder meg til å bruke den. Føler meg skikkelig fin, faktisk - og det er noen år siden sist…!

Denne førjulstida rocker vi! 💃🏼

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser popcorn i stedenfor potetegull og sjokolade. Da får jeg stilt saltsuget og det inneholder mye mindre kalorier i volum liksom. Du føler du spiser litt uten at det tar helt av på kaloribudsjettet. Og nå snakker jeg selvsagt om helgesnacks da ;) 

Deilig med ny julebordkjole du føler deg fin i 😍 Jeg har også kjøpt meg ny julekjole, og det er en kjole jeg ALDRI hadde kjøpt tidligere, men den sitter faktisk veldig fint 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å ha slike utskeielser. Jeg har også dager der impulskontrollen er lavere og unnskyldningene flere. Men synes jeg har blitt flink til å reise kjerringa og ikke havne langt nede i tanker om skyld og skam og at nå har jeg "ødelagt uka" og at jeg enten må sulte meg for å gjøre det bra igjen eller bare fortsette å spise dritt. :P 

Høres ut som om du takler det veldig bra mentalt i alle fall. Å se på det som en del av prosessen og fortsette å tenke fremover i stedet for å angre seg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7/2: 107,4   🤬 BMI 38,5
3/3: 103,5   (-3,9)
10/3: 101,7   (-1,8)
17/3: 101,4   (-0,3) 🤔
22/3: 99,0   (-2,4)   
26/3: 99,4 (+0,4) 🤬    
1/4: 98,6 (-0,8)   
9/4: 97,9 (-0,7)   
16/4: 96,6 (-1,3) 🎉
   Delmål 1✔️
23/4: 95,2 (-1,4)
   
30/4: 93,5 (-1,7)
 🎉 Delmål 2✔️
7/5: 92,3 (-1,2)
   
14/5: 90,5 (-1,8)
   
21/5: 90,3 (-0,2)
   
28/5: 89,1 (-1,2) 🎉 Delmål 3 ✔️
4/6: 88,6 (-0,5)
   
11/6: 86,4 (-2,2) 🎉 Delmål 4 ✔️
18/6: 85,0 (-1,4)
   
25/6: 85,3 (+0,3) 🤬
   
2/7: 83,3 (-2,0) 🎉 Delmål 5 ✔️
   BMI 29,9
9/7: 82,6 (-0,7)
   
16/7: 84,8 (+2,2) 🙈   
23/7: 82,0 (-2,8)   BMI 29,4   
30/7: 84,0 (+2,0)   
6/8: 81,9 (-2,1)   
13/8: 81,5 (-0,4)   
20/8: 80,7 (-0,8)    
27/8: 79,8 (-0,9) 🎉 Delmål 6 ✔️BMI 28,6   

3/9: 78,9 (-0,9)   
10/9: 78,5 (-0,4)   
17/9: -    
24/9: 81,0 (+2,5)    
1/10: 78,7 (-2,3)    
8/10: -    
14/10: 77,9 (-0,8)   
22/10: 78,8 (+0,9)🤬     
28/10: 77,1 (-1,7) 🎉 Delmål 7    
5/11: 77,4 (+0,3)

Totalt minus 30,0 kg 💪🏼    
 

Et skritt fram og et halvt ett tilbake. 
Fremdeles -30kg da, og det er bra nok etter den smellen jeg hadde forrige (lang) helg. Dette betegner jeg som stabil vekt, så jeg tar det ikke så tungt.

Nå er det helg på ny, og jeg akter IKKE å gå på samme blemme denne helga! 

Kloke valg, kloke valg, kloke valg…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har gått fram og tilbake de siste ukene, jeg også. Snart er du inne på rett spor igjen! :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (3 timer siden):

Kloke valg, kloke valg, kloke valg…

Dette klarer du @Dundre! Mitt fredagstriks er å ha nok kalorier igjen til en skål med noe frisk frukt, youghurt naturell eller vaniljekesam og noen hakkede cashewnøtter på toppen. Lages til når jeg blir litt sugen på et eller annet. Nærmer seg den tiden her i gården 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokdamen skrev (1 minutt siden):

Dette klarer du @Dundre! Mitt fredagstriks er å ha nok kalorier igjen til en skål med noe frisk frukt, youghurt naturell eller vaniljekesam og noen hakkede cashewnøtter på toppen. Lages til når jeg blir litt sugen på et eller annet. Nærmer seg den tiden her i gården 😅

Og jeg sørger for å ha igjen nok på kaloriregnskapet til både et glass rødvin(eller to som i dag), litt sjokolade og litt potetgull 😉 Men det er også dette livet jeg ønsker å leve i fremtiden. 
Så i kveld har jeg fått min tilmålte porsjon (kjøkkenvekta brukes til jobben), og jeg er blid og fornøyd 😉😉   
Resten av helga kan bli litt hektisk, så spent på hvordan regnskapet ender opp tilslutt. Men det skal nok gå bra 👍🏼👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (6 minutter siden):

Og jeg sørger for å ha igjen nok på kaloriregnskapet til både et glass rødvin(eller to som i dag), litt sjokolade og litt potetgull 😉

Det hørtes ut som en mye bedre strategi 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7/2: 107,4   🤬 BMI 38,5
3/3: 103,5   (-3,9)
10/3: 101,7   (-1,8)
17/3: 101,4   (-0,3) 🤔
22/3: 99,0   (-2,4)   
26/3: 99,4 (+0,4) 🤬    
1/4: 98,6 (-0,8)   
9/4: 97,9 (-0,7)   
16/4: 96,6 (-1,3) 🎉
   Delmål 1✔️
23/4: 95,2 (-1,4)
   
30/4: 93,5 (-1,7)
 🎉 Delmål 2✔️
7/5: 92,3 (-1,2)
   
14/5: 90,5 (-1,8)
   
21/5: 90,3 (-0,2)
   
28/5: 89,1 (-1,2) 🎉 Delmål 3 ✔️
4/6: 88,6 (-0,5)
   
11/6: 86,4 (-2,2) 🎉 Delmål 4 ✔️
18/6: 85,0 (-1,4)
   
25/6: 85,3 (+0,3) 🤬
   
2/7: 83,3 (-2,0) 🎉 Delmål 5 ✔️
   BMI 29,9
9/7: 82,6 (-0,7)
   
16/7: 84,8 (+2,2) 🙈   
23/7: 82,0 (-2,8)   BMI 29,4   
30/7: 84,0 (+2,0)   
6/8: 81,9 (-2,1)   
13/8: 81,5 (-0,4)   
20/8: 80,7 (-0,8)    
27/8: 79,8 (-0,9) 🎉 Delmål 6 ✔️BMI 28,6   

3/9: 78,9 (-0,9)   
10/9: 78,5 (-0,4)   
17/9: -    
24/9: 81,0 (+2,5)    
1/10: 78,7 (-2,3)    
8/10: -    
14/10: 77,9 (-0,8)   
22/10: 78,8 (+0,9)🤬     
28/10: 77,1 (-1,7) 🎉 Delmål 7    
5/11: 77,4 (+0,3)    
11/11: 76,3 (-1,1)

Totalt minus 31,1 kg 💪🏼 

En ny uke har (nesten) gått, og resultatet taler vel for seg selv. 
Nå venter årets første julebordshelg, så har ikke så store forventninger for neste veiing. Men det blir som det blir. Jeg prøver å holde meg unna de verste bombene, samtidig som jeg også skal kose meg. Det er ikke disse dagene som har gitt meg den vekta jeg hadde tidligere, men alle dagene imellom. Så dette går nok fint 😃

Livet skal leves, og jeg vil si jeg har kontroll, selv om det blir noen smeller og utskeielser innimellom. Jeg klarer å hente meg inn igjen 💪🏼

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...