Gå til innhold

Dundres vei


Dundre

Anbefalte innlegg

Dundre skrev (På 12.6.2021 den 21.59):

Tankeprosesser er igang hos meg, og altså, dersom 1kg = 7000kcal, så har jeg siden februar hatt et underskudd på 147 000 kcal!!! 
Det er jammen ikke lite!

Og dette tiltross for påske, 3 bursdager, 17.mai og langhelger, og nok av andre utfordringer også.
Og jeg spiser alt jeg vil, og drikker vin på helg om jeg vil det.
Flate, så stolt jeg er 💪🏼💪🏼

Steike du er flink! All grunn til å være fornøyd og danse på stuegulvet! ;) Og liker måten du skriver at du ser frem til å bli overvektig ;) hehe....! herlig! 

Bare lurte på....hvordan kan du spise alt du vil,da? Er det bare sånn at du spiser det du vil, men teller kalorier evt trener det bort igjen? Har ikke lest hele tråden så vet ikke eksakt...så bare lurte, jeg :) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk @Moonbeam

Det stemmer at jeg teller kalorier ja. Holder meg under 1500/dag, og prøver å planlegge litt, så om jeg vet det blir noen ekstra kalorier i en bursdag, potetgull på lørdag, el.l, så velger jeg mindre kalorier ellers den dagen. F.eks bytte ut poteten til middagen med en salat. Og jeg veier ALT! 
Jeg har også noen ‘go to’-middager dersom familien skal ha noe som er veldig kaloritett og som jeg ikke får tilpassa, som f.eks tortilla-pizza (eller en pizzabaguette fra Coop i nødsfall.) Det er nok til å holde meg mett. Forsøker å spise variert, og har sjekka litt ‘div’ i blodprøve, og det ser bra ut. 
Men - dersom jeg en dag ikke blir mett på de 1500, så spiser jeg litt ekstra altså. Jeg nekter å sulte meg.   
Jeg spiser også samme kalorimengde uavhengig av hvor mye jeg har trent og forbrent. Så det er jo litt ekstra ‘gevinst’ der 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at du er skikkelig flink! Jeg er mektig imponert over hva du får til. Jeg har selv forsøkt å bli overvektig😂 Men jeg kommer til et punkt der det ikke går lenger, også raser kiloene på igjen. Du har kommet deg langt ned på skalaen, og det står det respekt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Sullamitt.    
Jeg er overrasket selv over hvor greit dette har gått også. Vet ikke om jeg helt hadde helt troa på prosjektet da jeg startet jeg heller, for jeg har jo noen erfaringer som deg, hvor det har gått skeis ‘tidlig’. Ofte rundt 92-95 kg. Men nå er jeg forbi dette, så denne gangen… 👍🏼👍🏼🤞🏼🤞🏼💪🏼💪🏼

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (2 minutter siden):

Takk @Sullamitt.    
Jeg er overrasket selv over hvor greit dette har gått også. Vet ikke om jeg helt hadde helt troa på prosjektet da jeg startet jeg heller, for jeg har jo noen erfaringer som deg, hvor det har gått skeis ‘tidlig’. Ofte rundt 92-95 kg. Men nå er jeg forbi dette, så denne gangen… 👍🏼👍🏼🤞🏼🤞🏼💪🏼💪🏼

 

Det virker som du har en veldig sunn tankegang når jeg leser det du skriver. Det skal være lov å kose seg! Også kutter man heller ned de andre måltidene. Det som ofte skjer når jeg prøver å bli kvitt noen kilo er at jeg nekter meg selv alt, noe som går greit i en periode, men så går jeg på en skikkelig smell😅 Så jeg tror det er mye bedre i lengden å unne seg alt man vil ha, bare i begrensede mengder.

Jeg heier på deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🥰

Enig; Alt er lov i riktige mengder, og med det sagt, så tenker jeg nå å ta et glass rødvin 😉😃

Jeg smiler med livet akkurat nå 😃🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen er det veiedag igjen, og denne uka har jeg ingen forhåpninger. Er faktisk redd for oppgang også. 
Uka har vært utfordrende med flere avslutninger og tilstelninger i forbindelse med sommeren, og jeg har spist litt kake og is. 
Jeg har ikke gått langt over min tillatte kcal-grense, men jeg ser at kroppen har samla vann. Varme og salt mat i tillegg har vel ikke gjort ting bedre heller. 
Men men, sånn er livet. Når jeg vet at jeg spiser ‘innafor grensen’, så reagerer jo kroppen som den selv har tenkt. Men at det er så enkelt som kcal inn - kcal ut er jeg ikke helt sikker på. Jo da, i det lange løp er det jo sånn. Men næringssammensetningen har nok også noe å si på kort sikt. 
Spennende i morgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7/2: 107,4   🤬
3/3: 103,5   (-3,9)
10/3: 101,7   (-1,8)
17/3: 101,4   (-0,3) 🤔
22/3: 99,0   (-2,4)   
26/3: 99,4 (+0,4) 🤬    
1/4: 98,6 (-0,8)   
9/4: 97,9 (-0,7)   
16/4: 96,6 (-1,3) 🎉
   Delmål 1✔️
23/4: 95,2 (-1,4)
   
30/4: 93,5 (-1,7)
 🎉 Delmål 2✔️
7/5: 92,3 (-1,2)
   
14/5: 90,5 (-1,8)
   
21/5: 90,3 (-0,2)
   
28/5: 89,1 (-1,2) 🎉 Delmål 3 ✔️
4/6: 88,6 (-0,5)
   
11/6: 86,4 (-2,2) 🎉 Delmål 4 ✔️
18/6: 85,0 (-1,4)
   
25/6: 85,3 (+0,3) 🤬

Totalt minus 22,1 kg 💪🏼
 

Tja, dette var faktisk ikke så ille som forventa, og ikke så ille som kroppen kjennes ut. 
Ikke morsomt selvfølgelig, men jeg må vel forvente litt av denne typen også. Svingninger forekommer jo utifra syklus også, og med både saltmat og varme, ja da forstår jeg… 
  
Men kroppen krymper i følge målebåndet, selv om jeg er ‘stinn’. 
Så jeg vet at jeg spiser riktig kalorimessig, tiltross.
Nå gjenstår bare en uke før ferien, og det skal ikke være så mange anderledesdager nå den uka som kommer, så jeg satser mot fin nedgang neste  fredag 😉👍🏼

 

God helg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! 😄 0.3 kg tilsvarer omtrent det jeg "legger på" meg av å drikke et glass vann, så det er jo ikke ille når du merker at du har en del vann i kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo gått ned mye de andre ukene frem til nå @Dundre så det er ikke så rart at kroppen ønsker å stabilisere litt nå. 0,3 kilo er jo ingen ting. Det er som KaBom skriver omtrent et glass vann 😊

Min vekt går også veldig i rykk og napp, så det er nok helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da, jeg stresser ikke over 0,3kg. Jeg tenker på totalen, og er fornøyd med det. Vet jo at velta varierer mye fra dag til dag også, og denne veiedagen var tilfeldigvis på en høy dag. Sånn er det bare 😉.  
For fader, jeg har gått ned over 22 kg, og da lar jeg ikke 0,3kg vippe meg av pinnen 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7/2: 107,4   🤬
3/3: 103,5   (-3,9)
10/3: 101,7   (-1,8)
17/3: 101,4   (-0,3) 🤔
22/3: 99,0   (-2,4)   
26/3: 99,4 (+0,4) 🤬    
1/4: 98,6 (-0,8)   
9/4: 97,9 (-0,7)   
16/4: 96,6 (-1,3) 🎉
   Delmål 1✔️
23/4: 95,2 (-1,4)
   
30/4: 93,5 (-1,7)
 🎉 Delmål 2✔️
7/5: 92,3 (-1,2)
   
14/5: 90,5 (-1,8)
   
21/5: 90,3 (-0,2)
   
28/5: 89,1 (-1,2) 🎉 Delmål 3 ✔️
4/6: 88,6 (-0,5)
   
11/6: 86,4 (-2,2) 🎉 Delmål 4 ✔️
18/6: 85,0 (-1,4)
   
25/6: 85,3 (+0,3) 🤬
   
2/7: 83,3 (-2,0) 🎉 Delmål 5 ✔️

Totalt minus 24,1 kg 💪🏼

🎉🎉🎉🎉 JEG ER OVERVEKTIG!!! 🎉🎉🎉🎉

Dagens bmi er 29,9, og jeg defineres da som overvektig! 👏🏼👏🏼👍🏼👍🏼
Vannet fra forrige uke slapp, og jeg fikk ‘dobbel uttelling’ denne uka. 
Tenk å juble for det da. Men når starten var bmi 38,5, så gi jo dette god grunn til å feire…
   
I dag skal jeg også starte ferien, så dette blir nok en fin dag på mange måter 😃

God helg alle sammen 😃☀️

 

A907899D-BB75-4733-8EEF-A379B9FDFC66.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine tall @Dundre 👏👏

Deilig å komme under "fedme" kategorien også. Jeg nærmer meg stadig så skjønner følelsen. Startet selv på ca 42 i BMI 🤪 og har nå 33,9.

Ønsker deg en kjempefin sommerferie 😎🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk @Wit

Det skal bli godt med ferie nå, og jeg kjenner at jeg tenker litt likt som deg ang vekt osv: det vil jo føles som ‘tilbakesteg’ når man går litt opp, men samtidig må det både forventes, og tåles. Så det blir spennende…
Får bare gjøre så godt vi kan, så får en se i august hva som skjer. 
Jeg skal nok være mye hjemme, så da er det jo litt enklere med både mat og bevegelse. Det er den ekstra feriekosen da - og ta gode valg når det kommer til denne 😉

Mitt neste delmål er forresten under 80 kg. Det blir spennende å se når jeg når denne 😉

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (4 timer siden):

Tusen takk @Wit

Det skal bli godt med ferie nå, og jeg kjenner at jeg tenker litt likt som deg ang vekt osv: det vil jo føles som ‘tilbakesteg’ når man går litt opp, men samtidig må det både forventes, og tåles. Så det blir spennende…
Får bare gjøre så godt vi kan, så får en se i august hva som skjer. 
Jeg skal nok være mye hjemme, så da er det jo litt enklere med både mat og bevegelse. Det er den ekstra feriekosen da - og ta gode valg når det kommer til denne 😉

Mitt neste delmål er forresten under 80 kg. Det blir spennende å se når jeg når denne 😉

 

Det er ikke lenge til du er under 80 😊 Du er kjempeflink, og det er lettere med mat og bevegelse når du er hjemme som du sier. Så dette går kjempefint. Vi får bare begge to tenke at ferie ikke betyr full utskeielse ;) Men at litt kan være lov innenfor rimelighetens grenser.

God ferie og kos deg 😎🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7/2: 107,4   🤬
3/3: 103,5   (-3,9)
10/3: 101,7   (-1,8)
17/3: 101,4   (-0,3) 🤔
22/3: 99,0   (-2,4)   
26/3: 99,4 (+0,4) 🤬    
1/4: 98,6 (-0,8)   
9/4: 97,9 (-0,7)   
16/4: 96,6 (-1,3) 🎉
   Delmål 1✔️
23/4: 95,2 (-1,4)
   
30/4: 93,5 (-1,7)
 🎉 Delmål 2✔️
7/5: 92,3 (-1,2)
   
14/5: 90,5 (-1,8)
   
21/5: 90,3 (-0,2)
   
28/5: 89,1 (-1,2) 🎉 Delmål 3 ✔️
4/6: 88,6 (-0,5)
   
11/6: 86,4 (-2,2) 🎉 Delmål 4 ✔️
18/6: 85,0 (-1,4)
   
25/6: 85,3 (+0,3) 🤬
   
2/7: 83,3 (-2,0) 🎉 Delmål 5 ✔️
   
9/7: 82,6 (-0,7)

Totalt minus 24,8 kg 💪🏼

Første ferieuke er overstått, og jeg har klart å holde den gode trenden. Det hadde jeg egentlig ikke trodd, ikke at det skulle være så stor nedgang i allefall, for det er ikke til å stikke under en stol at det har blitt litt ekstra kos, ekstra gode middager, osv. Har dog nesten klart å holde meg til å forsyne meg en gang til middag (har tatt mer salat om jeg ikke var fornøyd etter en porsjon), og det er innafor. 
Nå venter en uke på hytta. Det skal bli spennende. Men jeg får bare gjøre så godt jeg kan, og så får jeg ta vekta etterpå som den kommer også. Det er ikke disse ferieukene som vil ødelegge for meg uansett, så lenge jeg kommer meg tilbake på hesten igjen i august, og det er jeg godt motivert for.
   
Motivasjonen øker jo jo mer vekta går nedover også. Jeg begynner å nærme meg en kropp jeg kan være fornøyd i. Den eneste utfordringen min er klær, og å finne hvilken størrelse jeg nå passer inn i 🤔 Bagateller 😉

God fredag, og god helg 😃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissMaryan skrev (9 timer siden):

Her var det en herlig energi!! Ønsker deg ei super helg 😊😊

Takk du. Og hyggelig at du tok deg tid til en liten kommentar. Fint å vite at jeg ikke bare skriver for meg selv også 😉 (men nå føler jeg ikke det geller altså, men jeg tror dere skjønner hva jeg mener)

I dag fikk jeg en runde på rundt 7km i passe tempo. Mest på flatmark da, så ikke så stort treningsutbytte som mine vanlige 5km-runder, men det var bevegelse, og jeg er fornøyd med det. Det blir mest flatmark når jeg kommer meg på hytta også, men flatmark er bedre enn å sitte rolig også 😉 

Og så hadde jeg en ‘liten’ planlagt utskeielse i ettermiddag da, som førte til at jeg oversteg kcal-målet med 350ckal i dag, men men - det er ikke disse hendelsene jeg blir feit av…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du klarte å gå ned selv om du har ferie 👏

Jeg starter ferien på onsdag, så er spent på hvordan det vil gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...