Gå til innhold

Direkte løgn i boligannonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 11.57):

Fordi folk fra naboblokka har mye innsyn til leiligheten din 

Anonymkode: 06ced...bcf

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jabx skrev (8 timer siden):

Hvordan vet du det?

Sett bildene? 

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

What? Lurer på om den som kjøpte kjente til fuktskadene? 

Anonymkode: 06ced...bcf

Om vedkommende stoler på megler, så får hen seg en overraskelse iallfall.

Om det er en håndverker som har kjøpt så slipper de iallfall noen overraskelser (og de kan fikse det selv).

 

Anonymkode: 1b42b...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri_H skrev (På 18.3.2021 den 15.24):

Når jeg var på boligjakt fant jeg et hus her i skolekretsen som jeg ønsket. Jeg har barn på skolen, jobber på samme skolen og kjenner skolen godt. 

I prospektet hadde megler skrevet: "Populære XXX skole er som en bygdeskole å regne i størrelse. Det gir trygge omgivelser og små forhold, som mange setter pris på". Problemet er at skolen er bygget ut de siste 10 årene, og er nå den nest største skolen i byen (en av de større byene i landet) med plass til 600 elever... Jeg sendte mail til megler og sa at det kunne hun ikke skrive, snakk om feil... Hun svarte aldri på mailen, og boligen ble solgt med denne infoen i annonsen. 

Håper ikke de som kjøpte boligen drømte om å ha barna sine på små bygdeskoler, der ble de i så fall kraftig skuffet. 

 

Ble solgt et hus i nabolaget mitt med flotte skrytebilder av den lokale barneskolen. Var bare det at skolen på bildene ligger i en annen skolekrets 😂

Anonymkode: 4ce9e...23e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal kalle det, men jeg solgte en bolig, og knappe ett år senere gikk paret som kjøpte fra meg fra hverandre og solgte igjen. 

Selvfølgelig klikket jeg ivrig inn på annonsen. Gledet meg til å se huset "mitt" igjen, og spent på hvordan det så ut når det var noen andres hus. 

De første bildene var fra utsiden i front, og ikke uventet likt som det hadde vært. Litt mer stusset jeg da jeg kikket videre, og det var mitt hus med mine møbler. Først da bildene viste soverom, der de hadde malt andre farger, var det nye bilder. Også terrasse viste mine møbler og min styling til da jeg skulle selge. 

Vet ikke om det var de som solgte eller megler som likte mine møbler/styling bedre enn deres, men det var litt snålt, og jeg burde vel egentlig sendt dem del-regning på fotografering jeg betalte for. Timepris på styling også kanskje. 😄

Møbler følger uansett ikke med, så kanskje litt på siden av tråden. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler boligannonser er litt som annonser for doodler i hunderverdenen, sier ting som ikke stemmer🤣

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (12 timer siden):

"Perfekt for studenter" føler jeg er synonymt for "er dette egentlig lov"? 😅

🤣🤣 

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Svært gode solforhold" når sola er bak fjellet frå oktober til februar. 

"Gode bussforbindelser med ringbuss" når ringbussen ikkje går i helgene. 

"30 minutt til badeplass". Ja, dersom du joggar så. 

Anonymkode: 24086...29f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 7.53):

Og «god plass til sittegruppe» på den balkongen 😂😂😂

Anonymkode: 1b42b...680

Haha den var god 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 18.26):

Fantastisk beliggenhet!

Også den utsikten, da ❤️

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=212096964

Galleribilde

Anonymkode: 62019...081

Bedre å ha en mur der enn 6 vinduer der alle kan se direkte på balkongen din! De har iallefall ikke prøvd å skjule "utsikten" 😇

Anonymkode: a6e84...b1e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 7.53):

Og «god plass til sittegruppe» på den balkongen 😂😂😂

Anonymkode: 1b42b...680

Du behøver ikke god plass til sittegruppe og stor balkong når du bor på Vålerenga. Du bor da ikke der om du kun skal gjemme deg i leiligheten din, da flytter du til enebolig på bygda. 

Anonymkode: 3b7b5...74f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du behøver ikke god plass til sittegruppe og stor balkong når du bor på Vålerenga. Du bor da ikke der om du kun skal gjemme deg i leiligheten din, da flytter du til enebolig på bygda. 

Anonymkode: 3b7b5...74f

Hvorfor lyve da? 

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden gir meg veldig lyst til å selge leiligheten selv i fremtiden. 😂 Det er så utrolig mange rare meglere der ute, med VM i floskler.

Jeg er generelt ganske kritisk av meg, og var veldig opptatt av markedskunnskap da jeg skulle kjøpe for første gang. Var ganske bevisst på de tingene man ikke kan endre ved en leilighet, som lysforhold, utsikt, etasje, planløsning (til en viss grad).

Man må rett og slett se hver leilighet med et granskende blikk, og ikke legge så mye i en boligannonse.

Anonymkode: d1198...63c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting bra å dele direkte fra en annonse, selv om jeg har sett mye rart. Men kan godt legge til at jeg hater ordet "beliggende". "Vi har her en flott 3-roms beliggende i toppetasjen". (Som er en 5-etasjer blokk fra 60-tallet uten heis, så du må gå opp hele veien til "toppleiligheten" din.) Det er bare et fælt ord. 

Var på en visning for ikke så lenge siden der det var anlagt en ny vei utenfor borettslaget, som dro med seg en del ekstra trafikk rett utenfor altanen. Til de som spurte om veien sa megleren at det bare var en midlertidig vei, som kom til å bli fjernet. Men jeg hadde faktisk Googlet borettslaget, og visste at dette var en permanent vei. Borettslaget hadde rett og slett solgt en liten stripe av det som egentlig var borettslagets hage.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...