Gå til innhold

Direkte løgn i boligannonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=211407054
 

Lekker leilighet?? Soverom 2 er til å grine av...

Anonymkode: 06ced...bcf

Jøss, 4 650 000 for en leilighet uten godkjente soverom. Det må jeg si var en stiv pris!

Anonymkode: 3d093...71b

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jo. Kan du stå naken ved vinduet i denne leiligheten? Nei. Nemlig fordi de fra naboblokka kan se deg. 

Anonymkode: 06ced...bcf

Det kunne jeg gjort ja, ingen hadde sett at du var naken

Anonymkode: d1c84...53e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Du skjønte vel poenget mitt. Det der er ikke «ingen innsyn». 

Anonymkode: 06ced...bcf

Men jeg svarte nei til at det var mye innsyn. Noe innsyn er det, men ikke mye.

Anonymkode: d1c84...53e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men jeg svarte nei til at det var mye innsyn. Noe innsyn er det, men ikke mye.

Anonymkode: d1c84...53e

Så "ingen" er direkte løgn 😉

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jøss, 4 650 000 for en leilighet uten godkjente soverom. Det må jeg si var en stiv pris!

Anonymkode: 3d093...71b

Blir sikkert solgt til over 5 mill 

Anonymkode: 06ced...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Når de nevner «fransk balkong»...Hvorfor kalles det «balkong» i det hele tatt? 

Anonymkode: 06ced...bcf

Enda verre når det er et takvindu som kan gjøres om til «balkong» 

Anonymkode: 414f9...931

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er prisene så høye i Oslo at jeg ikke hadde kjøpt noe, håper det skjer et lite dropp om noen år. Prisene er altfor høye, på tide å sette opp renta så folk sliter litt mer og forstår at dette går ikke.

Anonymkode: af9a7...361

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til annonser sminkes det så jævlig.

"Hyggelig balkong" Som er møkkete og stygg, kanskje 2-3kvm.

"Hyggelig gang"

"Sosial leilighet"

"God standard"....siste jeg så på var ikke som beskrevet. Malt utenpå gammel tapet.

 

Husk at megleren også skal tjene penger, derfor lyver man mest mulig.

Anonymkode: af9a7...361

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=211407054
 

Lekker leilighet?? Soverom 2 er til å grine av...

Anonymkode: 06ced...bcf

Det var jo ikke godkjente soverom i den leiligheten overhodet, da!? Tenk å selge noe sånt for over 4,6 millioner! UTEN godkjente soverom?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utleieannonser hvor de har inkludert bodarealet som ligger i en annen etasje for å få leiligheten til å fremstå som større enn den er og dermed krever noen tusenlapper mer i husleie enn hva som er gjengs pris for samme leilighet i området.

Eller påstander om Aircondition i leiligheten slik som på hotell, når det kun er frisklufttilførsel og avsug for å hindre tung inneluft og fuktighet. Det er intet justeringspanel i leilighetene for å få kjøligere inneluft når sola steker utenfor her nei.

Stille og rolig område basert på null støy fra kontorbygget rett over gaten? Glem de bråkete naboene og de tynne veggene.

Nei eeeeeeer det mulig å lyve værre..?

Anonymkode: 0b5bc...cd0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (22 minutter siden):

Det var jo ikke godkjente soverom i den leiligheten overhodet, da!? Tenk å selge noe sånt for over 4,6 millioner! UTEN godkjente soverom?

Nettopp, galskap.

Kjøper en kjeller egentlig.

Anonymkode: af9a7...361

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Veldig ofte er det slurv fra megleres side, men en del selgere lyger jo så det renner av dem, eller kjenner ikke objektet de skal selge. Av denne grunn ble en nabos bolig solgt med "gratis parkering i gaten" - noe som var direkte feil - her må man kjøpe plass i garasje eller så er det ikke parkering for beboere i nærheten.

Merkelig at eier ikke hadde plukket det opp og enda rarere at en megler som påstår seg å være ekspert på området kunne skrive dette i en av sine annonser når det ikke er nevnt i annonser fra samme megler for andre boliger i samme bygg. Da er det noen som ikke tar arbeidet sitt alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (38 minutter siden):

Det var jo ikke godkjente soverom i den leiligheten overhodet, da!? Tenk å selge noe sånt for over 4,6 millioner! UTEN godkjente soverom?

Så...det er egentlig en studioleilighet? Enn at sånt er lov! Hadde aldri turt å hatt soverom uten rømningsvei, hadde heller flyttet stua ned. Galskap. 

Anonymkode: 1b42b...680

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og den er bare 50 kvadrat??? Verste jeg har sett!

Anonymkode: 1b42b...680

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte blokkleilighet i 1.etg. ble hagen/ uteområdet beskrevet som "skjermet hage", dvs. overgrodd og ikke vedlikeholdt.
Ble fint etter en skikkelig opprenskning og ny beplantning da 🌳 
 

Anonymkode: dab6e...b83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når det kommer til annonser sminkes det så jævlig.

"Hyggelig balkong" Som er møkkete og stygg, kanskje 2-3kvm.

"Hyggelig gang"

"Sosial leilighet"

"God standard"....siste jeg så på var ikke som beskrevet. Malt utenpå gammel tapet.

 

Husk at megleren også skal tjene penger, derfor lyver man mest mulig.

Anonymkode: af9a7...361

Vitsen å lyve da? Folk ser jo sannheten når de kommer på visning. 

Anonymkode: 06ced...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og eksen så på en del hus og jeg nileste prospekter, jeg kunne ikke forstå at tekst og sannhet kunne være HELT FORSKJELLIG. Jeg gråt etter de første par visningene fordi jeg var så skuffet, utfra annonsen og bildene var jeg omtrent klar til å by før vi hadde sett det.

Ene huset vi så på var ala "rustikk veholdt bolig i naturskjønne skjermede omgivelser med privatliv" = gammal rønne noen hadde pusset opp SELV uten å ha peiling så vi hadde måtte fikse det opp igjen pluss de andre problemene, samt at det lå på mark som tidligere hadde vært skilt fra jorbrukseiendom og du kunne ikke satt opp et skur fordi marka huset stod på fortsatt var jordbruksareal å regne. Og naturskjønne omgivelser? Rasfarlig område med MODERAT/HØY sannsynlighet for jord og steinras.

Var utrolig mye positiv vinkling i de tekstene som egentlig rett ut var løgn og bedrag. 

Anonymkode: 3dcdd...925

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på boligjakt fant jeg et hus her i skolekretsen som jeg ønsket. Jeg har barn på skolen, jobber på samme skolen og kjenner skolen godt. 

I prospektet hadde megler skrevet: "Populære XXX skole er som en bygdeskole å regne i størrelse. Det gir trygge omgivelser og små forhold, som mange setter pris på". Problemet er at skolen er bygget ut de siste 10 årene, og er nå den nest største skolen i byen (en av de større byene i landet) med plass til 600 elever... Jeg sendte mail til megler og sa at det kunne hun ikke skrive, snakk om feil... Hun svarte aldri på mailen, og boligen ble solgt med denne infoen i annonsen. 

Håper ikke de som kjøpte boligen drømte om å ha barna sine på små bygdeskoler, der ble de i så fall kraftig skuffet. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke lenge siden det var en tråd her om at ts hadde kjøpt leilighet og fått beskjed fra megler om "stor uteplass med plass til utemøbler" osv, så viste det seg at det var helt feil og at halve den utplassen havnet under naboens soverom vindu, og plassen som fulgte med ts sin leilighet var bittebitteliten. Lurer på hvordan det gikk med det..

Anonymkode: 3dcdd...925

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri_H skrev (2 timer siden):

Når jeg var på boligjakt fant jeg et hus her i skolekretsen som jeg ønsket. Jeg har barn på skolen, jobber på samme skolen og kjenner skolen godt. 

I prospektet hadde megler skrevet: "Populære XXX skole er som en bygdeskole å regne i størrelse. Det gir trygge omgivelser og små forhold, som mange setter pris på". Problemet er at skolen er bygget ut de siste 10 årene, og er nå den nest største skolen i byen (en av de større byene i landet) med plass til 600 elever... Jeg sendte mail til megler og sa at det kunne hun ikke skrive, snakk om feil... Hun svarte aldri på mailen, og boligen ble solgt med denne infoen i annonsen. 

Håper ikke de som kjøpte boligen drømte om å ha barna sine på små bygdeskoler, der ble de i så fall kraftig skuffet. 

 

Er ikke det ulovlig? 

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...