Gå til innhold

Direkte løgn i boligannonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke en direkte løgn, men om flere boliger i et nyetablert boligfelt her i området skrives det at de har panoramautsikt over bygda og fjorden. Sannheten er at fra oppholdsrommene og uteplassen som ligger på bakkeplan kun har utsikt til naboeiendommene og den omtalte utsikten er kun fra et eller to av soverommene i andre etasje.

Anonymkode: 595c1...3bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Fjordutsikt vinterstid"

Ikke er direkte løgn kanskje, men, ehm hva?!

Anonymkode: 0ff2d...47a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte be megleren jekke seg ned ett par hakk da hun påstod at det var rolig og familievennlig der vi skulle selge. Veien var ankomstvei til jorder/gårdsbruk, og det var tut og kjør med alt fra traktorer med enorme hengere, busser og lastebiler fra mars til oktober. I tillegg til den trafikkerte veien 50 meter nedi veien. Ikke søren om jeg ville bli tatt i løgn pga en megler som overdrev "en smule"😅

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabohuset til mamma har setningsskader. Ha ha. Huset er på vei utfor skråningen, og for ikke lenge siden rast deler av en mur ned :( De som bygde det prøvde å få noen til å ta ansvar for det utrolig dårlige grunnarbeidet, men firmaet sa nei, og så solgte han firmaet. Har vært en gang i huset, og det var mange skavanker den gang. Siden har jeg ikke turt å gå inn i det. 

Anonymkode: 0d80c...f07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

For eksempel 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=211171377  
«Ingen innsyn»?? 
 

Har dere flere eksempler på annonser hvor noe de skriver ikke stemmer? 

Anonymkode: 06ced...bcf

Så mye innsyn er det da ikke. Lurer mer på hvorfor det står "med moderniseringsbehov", for leiligheten ser da ganske bra ut?

Anonymkode: 7b184...1cd

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det mest irriterende må være når det selges boliger med så og så mye p-rom og så er halvparten (loft/kjeller) ikke godkjent til beboelsesrom. En takstmann kan ikke kalle det for P-rom men meglere går ut fra hvordan rommene brukes og kan da skrive p-rom likevel.

Villedende spør du meg (selv om jeg er flink på å sjekke tegninger hos kommunen og det egentlig ikke er noe vanskelig).

Anonymkode: 972fe...4ba

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så mye innsyn er det da ikke. Lurer mer på hvorfor det står "med moderniseringsbehov", for leiligheten ser da ganske bra ut?

Anonymkode: 7b184...1cd

Kjøkkenet trenger å byttes ut (ser ut som det så vidt er pyntet litt med fliser og benkeplate), og garderobedører (og mangel på samme) må fikses. Ikke så mange som vil ha åpen peis, og gulvet er originalt, men lasert lysere. Ellers var det fint malt og stylet da - og badet og vinduene er nye.

I disse leilighetene er det ganske langt til naboblokken på andre siden av veien og det er åpent bak der det er soverom, så enig i at det er lite innsyn 😊

Anonymkode: 972fe...4ba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så mye innsyn er det da ikke. Lurer mer på hvorfor det står "med moderniseringsbehov", for leiligheten ser da ganske bra ut?

Anonymkode: 7b184...1cd

Det er jo mye innsyn fra naboblokka! 

Anonymkode: 06ced...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

«Et slikt begrep som bekymrer meg litt, er når en megler skriver «arkitekttegnet hus» i en annonse. Hvem tegner egentlig de andre husene? Vaktmesteren?»
 

«På den norske eiendomsmeglerskolen, har man det første året tydeligvis fokus på poesi. Da lærer de å lage nye ord som ingen forstår for å få flere å kjøpe bolig. Meglere er altfor kreative til å bruke kjedelige ord som «hus» og «rekkehus». De kommer heller opp med noe de kaller «bolig med rekkehusfølelse». Jeg skal også begynne å selge eplemost med sjampanjefølelse. Det er en eplemost som er mye dyrere enn en vanlig eplemost, men billigere en ekte sjampanje. Meglere har også tenkt seg frem til begrepene «villa-leilighet» og «townhouse-leilighet». Jeg vet ikke helt hva forskjellen er mellom et vanlig hus og en villa. Men forskjellen mellom en vanlig leilighet og en villa-leilighet er enda mer tåkete.»

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/1BRolJ/det-underlige-norske-boligmarkedet

Anonymkode: 9a38e...8c9

🤣🤣

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessverre. Til og med boligen vi kjøpte hadde 2 feil i annonsen som jeg reagerte på overfor megler og krevde å få rettet opp. Sånne kjeltringer er det mange av dessverre. 

Anonymkode: e428c...e3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryd30 skrev (13 timer siden):

Svigerfaren min skulle nettopp på visning.. Ganske nyoppusset hus m/ 2 etasjer,  der bad og soverom var oppe.. De hadde "glemt" å skrive en vesentlig ting i annonsen da...

 

Huset manglet TRAPP inne! 

Eneste som var der var en vanlig stige som kunne flyttes.

Han kjøpte ikke huset 😂

Dette er frekt! 

Jeg husker jeg var på visning i et hus som ble markedsført som øst-vest vendt med lang kveldssol, men så var det rent nord-sør med mye kveldssol kun 2 måneder i året 🤣 Jeg ba megler skaffe seg kompass, han svarte at det var selger som oppga retningene. Har ikke megler plikt å sjekke om det stemmer?

Man må alltid anta at megler lyver i annonsen og ellers fordi de går ustraffet. 

Anonymkode: e428c...e3f

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo mye innsyn fra naboblokka! 

Anonymkode: 06ced...bcf

Om naboene i blokka står med kikkert? De ser ikke inn i leiligheten, de ser kun bittelitt på terrassen. 

Anonymkode: b8bdc...e9a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg så en annonse for et rekkehus der det sto at det var 5 soverom. På bildene i annonsen sto det i bildeteksten "Tre av soverommene er ikke godkjent for varig opphold". Så dvs. at det egentlig var bare to soverom i rekkehuset. Veldig irriterende!

Anonymkode: 01b76...af5

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om naboene i blokka står med kikkert? De ser ikke inn i leiligheten, de ser kun bittelitt på terrassen. 

Anonymkode: b8bdc...e9a

Jeg er enig. Synes at annonsen til TS har veldig lite tilsyn sammenlignet med andre leiligheter jeg har sett. 
 

Kværnerbyen feks. er vel skrekkeksempel på det.

Anonymkode: 01b76...af5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en annonse for en stund siden som var lagt ut med "havutsikt". 

F.eks "Stor 2 roms leilighet med havutsikt" 

I bildeserien så fant jeg ingen havutsikt.... Helt til jeg måtte lese teksten på bildene, og fant ut at denne såkalte havutsikten var imellom nabohusene, type mellomrom på et par meter fra litt avstand. Så hvis det var flo i havet, og at du myset mellom nabohusene, så kunne du såvidt ense litt av sjøen nedenfor.

Det er ikke det jeg kaller for havutsikt i alle fall! 

Anonymkode: b9903...ca5

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fniste litt da jeg så en annonse for en leilighet i nabobyen. Leiligheten som er i en blokk med mange kommunale leiligheter, rusmisbrukere og tung psykatri. For ikke lenge siden stod det om blokka i avisa og handlet om at politiet stadig måtte rykke ut. En mann som hadde fått kommunal leilighet der sa han var helt fortvila og han hadde alltid bagen sin klar ved utgangsdøren hvis brannalarmen gikk, for det skjedde stadig. 
 

I annonsen til denne leiligheten stod det at leiligheten «har et rolig nabolag». :ler:

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo mye innsyn fra naboblokka! 

Anonymkode: 06ced...bcf

Ikke til å være i Oslo. Bittelitt innsyn - men ikke mye.

Anonymkode: 2586b...e58

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset vi kjøpte stod det at hadde tre soverom og lagt rør opp til 2 etg slik at man kunne gjøre den ene boden om til bad. 
 

Den ene «soverommet» var ikke godkjent, selv om megler påsto at det var det. Det er kun lagt opp vann, slik at vi kan sette inn en vask på «badet» men ikke toalett. 

Anonymkode: 0df37...354

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Lettstelt leilighet» er jo direkte løgn. Lettstelt betyr egentlig liten. Og en liten leilighet er IKKE lettere å holde i orden enn en med større flater som gjør faktisk gjør den lettere å rydde og vaske. 

Anonymkode: 1b068...bc3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...