Gå til innhold

Direkte løgn i boligannonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om naboene i blokka står med kikkert? De ser ikke inn i leiligheten, de ser kun bittelitt på terrassen. 

Anonymkode: b8bdc...e9a

 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er enig. Synes at annonsen til TS har veldig lite tilsyn sammenlignet med andre leiligheter jeg har sett. 
 

Kværnerbyen feks. er vel skrekkeksempel på det.

Anonymkode: 01b76...af5

For meg "ingen innsyn" betyr at du kan stå naken ved vinduet uten problem 

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Brian skrev (6 timer siden):

Bygning med stort potensiale = falleferdig ruin som burde rives.

Område med stort potensiale = slum der knapt er mulig å gå ut uten å bli ranet.

Skulle likt å se beskrivelsene av Londons verste slum på 1800-tallet med dagens meglerbeskrivelser: East End med Jack the Ripper anno 1888 ville vel bli beskrevet som "spennende strøk med historiske røtter og eksotisk atmosfære". :tongue:

😂😂

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det jeg ser oftest er annonser med formuleringen "stor tomt" og så er det kanskje et par mål.. :P 

Anonymkode: 6dfec...dd5

Hvor er et par mål tomt det motsatte av «stort»? :klo: 

Her jeg bor er 700 kvadratmeter «stor tomt» (sånn på ordentlig, da større tomter omtrent ikke er å oppdrive da så godt som alle tomter over et mål allerede har blitt delt i flere tomter) 

Anonymkode: f1c16...7a0

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nabohuset til mamma har setningsskader. Ha ha. Huset er på vei utfor skråningen, og for ikke lenge siden rast deler av en mur ned :( De som bygde det prøvde å få noen til å ta ansvar for det utrolig dårlige grunnarbeidet, men firmaet sa nei, og så solgte han firmaet. Har vært en gang i huset, og det var mange skavanker den gang. Siden har jeg ikke turt å gå inn i det. 

Anonymkode: 0d80c...f07

Hva har dette med tråden å gjøre?

Anonymkode: 4a257...319

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic

"Hus med sjel" = har ikke blitt pusset opp på en menneskealder. 

Usjenert beliggende = avsidesliggende øde 

Sjøgløtt= om du står på en stol og bruker kikkert så kan du skimte fjorden på en klar dag. 

Noe renoveringsbehov = ubeboelig og vil koste så mye å sette istand at man kunne bygd tre nye hus for samme pris. 

Huset har potensiale= potensialet er svært vanskelig å finne. Lykke til med letingen. 

Eiendommen har potensiale= om du river huset og setter opp ett nytt... 

Koselig = lite. 

Intimt = VELDIG lite. 

Frodig= gjengrodd  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nabolaget held dei på å selge leiligheter i ei blokk dei held på å lage. 

Er reklamert til å vere "i eit roleg nabolag, fantastiske solforhold", og bilda som er teke ser veldig flotte ut. Men dei er ikkje teke der blokka skal vere. Nokre er av parken eit par km. vekke bla.
Og at den står rett bak ei høgblokk som vil skugge for all sol, og med ein ganske stor barneskule 10 meter vekke er ikkje opplyst om, såg nokon hadde kommentert det på facebook, dei kommentarane vart sletta raskt- haha. 

Anonymkode: 22b5e...f0a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvor er innsynet mener du?

Anonymkode: 4a257...319

Naboblokka? 

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten min ble annonsert som blant annet solrik. Sannheten var at man ble grilla på sommeren, og drivhuseffekten slo til da ene veggen var dekket av vinduer. Det var pytont å bo der pga varmen 😂

Anonymkode: ba8df...785

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre var på visning hvor megleren hadde "glemt" å informere om at huset lå 5 meter fra et relativt umoderne grisefjøs... 

Det er en grunn til at bønder aldri bygger grisefjøs inntil huset sitt...

 

Alle som var på visningen snudde. 

 

De var også på en hyttevisning hvor megleren hadde unnlatt å ta bilder av hovedveien som gikk 5 meter fra terrassen. (Dette var før google maps og liknende hvor man lett kan sjekke slike ting selv). 

 

Jeg fatter ikke hva megleren tror? Vil jo tro skuffelsen til folk som oppdager stinkende grisefjøs, eller hovedvei er så stor at de ikke ender med salg. Må jo være bedre å informere skikkelig, og heller få færre på visning. 

Anonymkode: fe981...8c4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra et av nabohusene her kunne man se litt av vannet fra balkongen. Dette ble selvsagt presentert som nydelig sjøutsikt.

 

Problemet er bare at vi er langt fra sjøen, og det er et ferskvann man kan se. 
 

Anonymkode: 9e5fd...698

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En leilighet jeg kjøpte hadde megler skrevet svart på hvitt flere steder i salgsoppgaven at alle vinduer skulle byttes i løpet av den første måneden etter at vi overtok. Visste seg at borettslaget byttet vinduer i borettslaget men våre skulle ikke byttes siden de kun var 20, og ikke 30 år gamle 😒 Prøvde å sende inn en klage da vi hadde boligskifteforsikring, men denne gjaldt tydeligvis ikke siden det tydeligvis ikke ble regnet som en vesentlig mangel 😡

Anonymkode: 1c6ab...51a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Sol hele dagen» - om sommeren er det ikke helt feil. November til februar er det nok mer «ingen sol i det hele tatt»

Anonymkode: c4293...ad5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvor er et par mål tomt det motsatte av «stort»? :klo: 

Her jeg bor er 700 kvadratmeter «stor tomt» (sånn på ordentlig, da større tomter omtrent ikke er å oppdrive da så godt som alle tomter over et mål allerede har blitt delt i flere tomter) 

Anonymkode: f1c16...7a0

Leste «stor og luftig tomt» om en tomt på under 500m2....

Anonymkode: 7e444...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mine foreldre var på visning hvor megleren hadde "glemt" å informere om at huset lå 5 meter fra et relativt umoderne grisefjøs... 

Det er en grunn til at bønder aldri bygger grisefjøs inntil huset sitt...

 

Alle som var på visningen snudde. 

 

De var også på en hyttevisning hvor megleren hadde unnlatt å ta bilder av hovedveien som gikk 5 meter fra terrassen. (Dette var før google maps og liknende hvor man lett kan sjekke slike ting selv). 

 

Jeg fatter ikke hva megleren tror? Vil jo tro skuffelsen til folk som oppdager stinkende grisefjøs, eller hovedvei er så stor at de ikke ender med salg. Må jo være bedre å informere skikkelig, og heller få færre på visning. 

Anonymkode: fe981...8c4

Det siste tenker jeg og. Må jo være bedre med få virkelig interesserte enn mange som er "lurt" til interesse 🙈

Anonymkode: 05373...89d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/15/2021 at 11:07 AM, AnonymBruker said:

Ikke til å være i Oslo. Bittelitt innsyn - men ikke mye.

Anonymkode: 2586b...e58

Enig, jeg ser ikke på det som innsyn in det hele tatt 

Anonymkode: d1c84...53e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (45 minutter siden):

Hvorfor er det løgn?

Fordi folk fra naboblokka har mye innsyn til leiligheten din 

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Leiligheten min ble annonsert som blant annet solrik. Sannheten var at man ble grilla på sommeren, og drivhuseffekten slo til da ene veggen var dekket av vinduer. Det var pytont å bo der pga varmen 😂

Anonymkode: ba8df...785

Er ikke det ditt ansvar å være ærlig og ikke akseptere denne type "annonsering"? 

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...