Gå til innhold

Direkte løgn i boligannonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=213399699
 

«Bør sees!» Hva bør sees? Denne nydelige utsikten?? 🤣🤣🤣

Anonymkode: 06ced...bcf

Sameiet er så sinnsykt populært så den går nok over prisantydning, selv om beliggenheten internt er helt krise. I tillegg til "utsikten" er veranda, stue og soverom er alle rett over søpla med ulempene det innebærer. Bråkete søppelbil tidlig på morningen og vond lukt om sommeren. 

Anonymkode: 19a2f...363

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sameiet er så sinnsykt populært så den går nok over prisantydning, selv om beliggenheten internt er helt krise. I tillegg til "utsikten" er veranda, stue og soverom er alle rett over søpla med ulempene det innebærer. Bråkete søppelbil tidlig på morningen og vond lukt om sommeren. 

Anonymkode: 19a2f...363

«Rart» at det ikke står i annonsen 😂

Anonymkode: 06ced...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjenganger er smart planløsning.  I svært mange av de leilighetene jeg har sett på, og som skryter av å ha det, synes jeg planløsningen er helt håpløs.  Legger ved et eksempel: Hvem trenger vel en vettug plass til sofakrok og  TV`n når man kan se på klesvask.. 😄

Galleribilde

Anonymkode: 40a81...4c6

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En gjenganger er smart planløsning.  I svært mange av de leilighetene jeg har sett på, og som skryter av å ha det, synes jeg planløsningen er helt håpløs.  Legger ved et eksempel: Hvem trenger vel en vettug plass til sofakrok og  TV`n når man kan se på klesvask.. 😄

Galleribilde

Anonymkode: 40a81...4c6

Haha, jeg ville sett på klesvask, jeg! 😂

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 16.33):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=213399699
 

«Bør sees!» Hva bør sees? Denne nydelige utsikten?? 🤣🤣🤣

Anonymkode: 06ced...bcf

Soverommet har god plass til dobbelseng og nattbord uten at det føles trangt, men står du opp på høyre side av senga må du via stua for å finne rene klær 😅 ( jeg vet er vanlig i de nymotens leilighetene men jeg syns det er... rart?

Anonymkode: 338c7...6ee

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 16.33):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=213399699
 

«Bør sees!» Hva bør sees? Denne nydelige utsikten?? 🤣🤣🤣

Anonymkode: 06ced...bcf

Er sikker nokon som vil vite kor stor balkongen eigentleg er: Er han 6 kvadrat eller 4,6? 

Velkommen til Gøteborggata 20: en moderne 2-roms selveierleilighet fra 2014, med sydvendt balkong på ca. 6 kvm i Konfektfabrikken på Rodeløkka. Boligen holder en god standard og er praktisk fordelt på entré med stor bod, bad, soverom, stue med åpen kjøkkenløsning og solrik balkong på ca. 4,6 kvm

Anonymkode: 24086...29f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha, jeg ville sett på klesvask, jeg! 😂

Anonymkode: 06ced...bcf

Det er avslappande 👍

Anonymkode: 24086...29f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er sikker nokon som vil vite kor stor balkongen eigentleg er: Er han 6 kvadrat eller 4,6? 

Velkommen til Gøteborggata 20: en moderne 2-roms selveierleilighet fra 2014, med sydvendt balkong på ca. 6 kvm i Konfektfabrikken på Rodeløkka. Boligen holder en god standard og er praktisk fordelt på entré med stor bod, bad, soverom, stue med åpen kjøkkenløsning og solrik balkong på ca. 4,6 kvm

Anonymkode: 24086...29f

HAHAHA😂 

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er sikker nokon som vil vite kor stor balkongen eigentleg er: Er han 6 kvadrat eller 4,6? 

Velkommen til Gøteborggata 20: en moderne 2-roms selveierleilighet fra 2014, med sydvendt balkong på ca. 6 kvm i Konfektfabrikken på Rodeløkka. Boligen holder en god standard og er praktisk fordelt på entré med stor bod, bad, soverom, stue med åpen kjøkkenløsning og solrik balkong på ca. 4,6 kvm

Anonymkode: 24086...29f

Går helt i surr noen ganger tydeligvis. Så en leilighet som flere ganger i salgsoppgaven ble beskrevet som «i øverste etasje», men i virkeligheten var den i andre etasje i en treetasjers blokk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 19.04):

Her var det også en litt vanskelig plassert vaskemaskin.

Anonymkode: 7b184...1cd

Det er innfellbare dusjdører, så ingen problemer med vaskemaskinen her.

Anonymkode: 246e4...c43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 23.44):

«Et slikt begrep som bekymrer meg litt, er når en megler skriver «arkitekttegnet hus» i en annonse. Hvem tegner egentlig de andre husene? Vaktmesteren?»

Anonymkode: 9a38e...8c9

Jeg har selv tegnet huset vi bor i nå. Jeg er ikke arkitekt, så da er det jo ikke arkitekttegnet.

Anonymkode: eafad...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.4.2021 den 19.53):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=197458086
«Attraktiv»?? 😏


Btw, hvordan reagerer dere på språkfeil i boligannonser? «Terrasse leilighet». 

Anonymkode: 06ced...bcf

Jeg reagerer på det, hadde ikke blitt særlig imponert om det var jeg som skulle selge og betale for annonse med mange skrivefeil. 

Reagerer også på boligannonser hvor de ikke har giddet å ha noe tekst under bildene. Var det for mye ork liksom? 

 

Anonymkode: 73e8c...379

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 8.25):

En gjenganger er smart planløsning.  I svært mange av de leilighetene jeg har sett på, og som skryter av å ha det, synes jeg planløsningen er helt håpløs.  Legger ved et eksempel: Hvem trenger vel en vettug plass til sofakrok og  TV`n når man kan se på klesvask.. 😄

Galleribilde

Anonymkode: 40a81...4c6

Og ikke minst høre på.

Jeg skyr unna alle boliger som har vaskemaskin på kjøkkenet - og i alle fall hvis det er åpen stue/kjøkkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryd30 skrev (På 14.3.2021 den 21.17):

Svigerfaren min skulle nettopp på visning.. Ganske nyoppusset hus m/ 2 etasjer,  der bad og soverom var oppe.. De hadde "glemt" å skrive en vesentlig ting i annonsen da...

 

Huset manglet TRAPP inne! 

Eneste som var der var en vanlig stige som kunne flyttes.

Han kjøpte ikke huset 😂

En god grunn til hvorfor man drar på visning. 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På siden, men er lei av å se 3 vinkler av sofaen hvor det er forklart på hvert bilde  type «her kan du slappe av etter en lang dag» og på neste «stuen er ypperlig for å samle familien til filmkveld».

Jeg trenger vitterlig ikke en megler til å fortelle meg hva jeg kan finne på 🙄

 

(bortsett fra den Finn-blemmen som var i avisen med bilde-tekst «her kan du pul» )

 

Anonymkode: 1b42b...680

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bildene på annonse var mer glamorøs enn i virkeligheten. Sikkert salgstriks. Kanskje noen vet bedre enn meg. 

Anonymkode: dae42...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 23.44):

«Et slikt begrep som bekymrer meg litt, er når en megler skriver «arkitekttegnet hus» i en annonse. Hvem tegner egentlig de andre husene? Vaktmesteren?»
 

«På den norske eiendomsmeglerskolen, har man det første året tydeligvis fokus på poesi. Da lærer de å lage nye ord som ingen forstår for å få flere å kjøpe bolig. Meglere er altfor kreative til å bruke kjedelige ord som «hus» og «rekkehus». De kommer heller opp med noe de kaller «bolig med rekkehusfølelse». Jeg skal også begynne å selge eplemost med sjampanjefølelse. Det er en eplemost som er mye dyrere enn en vanlig eplemost, men billigere en ekte sjampanje. Meglere har også tenkt seg frem til begrepene «villa-leilighet» og «townhouse-leilighet». Jeg vet ikke helt hva forskjellen er mellom et vanlig hus og en villa. Men forskjellen mellom en vanlig leilighet og en villa-leilighet er enda mer tåkete.»

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/1BRolJ/det-underlige-norske-boligmarkedet

Anonymkode: 9a38e...8c9

Arkitekt er vel ikke en beskyttet tittel så ergo er det huset jeg holder på å tegne på arkitekttegnet 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...