Gå til innhold

Direkte løgn i boligannonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maayaaa
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=216561701
 

Pen....Arealeffektiv....
Dette er bare trist. 

Anonymkode: 06ced...bcf

Jeg elsker bittesmå boliger, og hadde gjerne bodd der (selv under karantene). Stue/oppholdsrom/kjøkkenarealet er helt idiotisk møblert. Det hadde vært fullt mulig å utnytte plassen uendelig mye bedre, men det er fremdeles en bolig kun for spesielt interesserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hulderen skrev (3 timer siden):

Greit sted hvis man bare skal sove der. Men tenk å havne i karantene eller i isolasjon på et så trangt sted! Da bør man ikke lide av klaustrofobi.

Akkurat. Bare et sted å sove...

Anonymkode: 06ced...bcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes åpne himlinger er fint, så dette bildet fanget min interesse. Helt til jeg så trappen og skjønte at det var en etasje over. Den har vel neppe skrått gulv...

Horribel bruk av vidvinkel, der altså. Toalettet i første etasje har tilsynelatende også skråtak. Jeg tipper at dette huset er ganske mye trangere enn bildene gir inntrykk av. Mulig jeg tar feil, men såpass stor juksing på bildene får meg til å se på et annet hus i stedet.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=217540416

 

Skjermbilde 2021-05-07 kl. 11.31.03.png

Anonymkode: 2386a...540

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da et hus på et bittelite tettsted i min hjemkommune (som er en kystkommune) skulle selges reklamerte de med sjøutsikt. Dette lille tettstedet ligger et kvarters kjøretur fra sjøen, og det eneste man kan skimte fra eiendommen er et lokalt tjern av relativt beskjeden størrelse. Så jævlig latterlig. 

Anonymkode: aea67...053

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen kom jeg over en kjedet enebolig (carport mellom 2 hus) som har vært til salgs 2 ganger før. Utsikten fra stue, uteplass og soverom er rett ut mot ett sykehjem. Man ser ALT som skjer der på kvelden når det er mørkt ute og lyst inne. Det er heller ikke sol på hagesiden av huset. I annonsen var ingen bilder vendt mot sykehjemmet, og det var beskrevet som solrikt.. 

Anonymkode: 95dd2...051

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 21.13):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=216561701
 

Pen....Arealeffektiv....
Dette er bare trist. 

Anonymkode: 06ced...bcf

 

Hulderen skrev (På 6.5.2021 den 8.47):

Greit sted hvis man bare skal sove der. Men tenk å havne i karantene eller i isolasjon på et så trangt sted! Da bør man ikke lide av klaustrofobi.

 

Maayaaa skrev (På 6.5.2021 den 9.10):

Jeg elsker bittesmå boliger, og hadde gjerne bodd der (selv under karantene). Stue/oppholdsrom/kjøkkenarealet er helt idiotisk møblert. Det hadde vært fullt mulig å utnytte plassen uendelig mye bedre, men det er fremdeles en bolig kun for spesielt interesserte.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/we1b44/brennhett-marked-for-smaa-leiligheter-ettroms-solgt-for-190000-kroner-per-kvadratmeter?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Den gikk for 200 000 over prisantydning 

Anonymkode: 19a2f...363

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, så det i går. Tenkte at i fjor ville den gått for minst 500 over takst 

Anonymkode: 06ced...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte løgn, men svært pompøs tekst.

https://proaktiv.no/bolig-til-salgs/vestland/bergen/leilighet/74210017

Uttdrag:

Det er fredag formiddag og jeg har blitt invitert av Camilla til å se hennes leilighet i Kristofer Jansons Vei 47 for første gang. Like ved inngangen til nummer 47 står en smilende Camilla for å ta meg godt imot og ønske meg velkommen. Vi går opp de veldig få trappetrinnene og går inn i leiligheten.

På den andre siden av inngangsdøren er det første du legger merke til det originale tregulvet. Camilla sier at dette var et av argumentene for å kjøpe akkurat denne leiligheten. Noen steder hører man at det knirker, men vet du hva? Det er noe som gir leiligheten sjel og karakter.

Stuen er rektangulært utformet, som gjør det svært enkelt å innrede med både stor sofa og spisestue. I hjørnet står bestevennen din på kalde vinterdager eller romantiske kvelder, vedovnen. Jeg lukker opp balkongdøren og kommer ut på den vestvendte balkong. Det betyr at solstrålene ankommer utemøblene dine litt før du kommer fra jobb på ettermiddagen og forsvinner ikke før den lille og den store visere begynner å peke på leggetid.

Vi setter oss ned ved spisebordet og jeg spør hvorfor de ønsker å finne en ny eier til leiligheten. Camilla forteller at nå skal masteren leveres og nye eventyr oppleves på den andre siden av det store fjellet. Hun håper at en ny eier vil sette like stor pris på både beliggenheten og leiligheten som det hun har gjort.

 

 

Anonymkode: 7b184...1cd

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så klein tekst 😨

Anonymkode: f2838...0ab

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjukt kleint! Verste er at jeg forventa meg et herskapshus til 12 mill, og når jeg åpnet så var det en helt medioker tre-roms i blokk 🙈

Anonymkode: 1b42b...680

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Sjukt kleint! Verste er at jeg forventa meg et herskapshus til 12 mill, og når jeg åpnet så var det en helt medioker tre-roms i blokk 🙈

Anonymkode: 1b42b...680

Er det Camilla som er med på bildene?

Anonymkode: 7b184...1cd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhå! Jeg bor vegg-i-vegg med en boligannonse-løgn. Bor i tomannsbolig, og naboen selger nå. Megler selger enheten deres som to godkjente leiligheter, men det er først helt nederst i takstrapporten det kommer frem at det 1) faktisk ikke er to godkjente enheter selv om de har tetta igjen trappa og lagd to leiligheter, 2) hele enheten må bygges om for å få det godkjent fra kommunens side, og 3) det vil ikke kunne godkjennes en ekstra enhet i sameiet.

Anonymkode: fce7b...ca5

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Håhå! Jeg bor vegg-i-vegg med en boligannonse-løgn. Bor i tomannsbolig, og naboen selger nå. Megler selger enheten deres som to godkjente leiligheter, men det er først helt nederst i takstrapporten det kommer frem at det 1) faktisk ikke er to godkjente enheter selv om de har tetta igjen trappa og lagd to leiligheter, 2) hele enheten må bygges om for å få det godkjent fra kommunens side, og 3) det vil ikke kunne godkjennes en ekstra enhet i sameiet.

Anonymkode: fce7b...ca5

😲😲😲

Håper for all del folk leser ALT i rapporten. Kan ikke fatte hvordan det skal være lov for megleren å lyve sånn. 

Anonymkode: 05373...89d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

😲😲😲

Håper for all del folk leser ALT i rapporten. Kan ikke fatte hvordan det skal være lov for megleren å lyve sånn. 

Anonymkode: 05373...89d

Det er ikke lov. 

Anonymkode: 58f3e...79c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 12.03):

Her om dagen kom jeg over en kjedet enebolig (carport mellom 2 hus) som har vært til salgs 2 ganger før. Utsikten fra stue, uteplass og soverom er rett ut mot ett sykehjem. Man ser ALT som skjer der på kvelden når det er mørkt ute og lyst inne. Det er heller ikke sol på hagesiden av huset. I annonsen var ingen bilder vendt mot sykehjemmet, og det var beskrevet som solrikt.. 

Anonymkode: 95dd2...051

Kjedehus, mener du. Enebolig er en frittstående bolig. Sitter huset sammen med et annet, selv om det bare er bod/carport er det et kjedehus. 

Anonymkode: 97d10...58f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Soverom av god størrelse» på under 10 kvadratmeter.

Anonymkode: da9d0...ab6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...