Gå til innhold

Direkte løgn i boligannonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var nylig på en visning. Bildene i annonsen var mange år gamle. De leieboerene som hadde bodd der de siste 7 årenen hadde ikke tatt vare på verken innvendig eller utvendig. Parketten manglet noen staver innimellom. Alle listene på vinduene var revet av og laken stiftet fast (de var fortsatt på). Skapdørene på badet var doblet i tykkelse av fukt. Ene vasken hadde sprekk. Mange andre ting som var ødelagt. 

Leietakerne hadde verken ryddet eller vasket. Vi tråkket over leker og rot og skitt. Og leietakerne var hjemme og levde som normalt. 

Megleren hadde fått i oppdrag å holde visning, men en annen hadde gjort alt forarbeidet og kontakt med kjøper. 
Han vi møtte var helt på gråten, og utrolig flau over tilstanden. Han sa at derom han hadde rukket til huset tidligere hadde han avlyst visning, men siden han måtte dekke opp på kort varsel hadde han ikke rukket det. 

Anonymkode: 35713...f81

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Boligannonse som viste stor stue,  soverom,  balkong med blomster,  men "glemte " å ta med asfalten og den massive betongveggen rett utenfor, som man stirrer rett på fra leiligheten 

Anonymkode: f8827...752

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har på visning i en bolig som så helt grei ut på bildene, og som ble beskrevet som «flott» i annonsen. Da vi kom dit ble det raskt klart at det var en rønne av dimensjoner, og hele boligen burde vært revet.  

Anonymkode: f1c16...7a0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er jo ikke løgn, men fokuset til denne annonsen slutter aldri å fascinere meg 

20210315_120105.jpg

Anonymkode: fe981...8c4

Skilsmisseleilighet?

Anonymkode: eb078...2aa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ofte at det står nyere enebolig i annonser og så er huset fra 80/90-tallet. Hvor nytt skal et hus være for at det er nyere? Jeg syns ikke 30-40 år gamle hus går under nyere.. 

Anonymkode: 02904...2cd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Herskapelig enebolig

- Hvis huset er fra før 1930 

 

Panoramautsikt

- Hvis det er sjøgløtt

 

Stort potensiale

- Alt må pusses opp 

Anonymkode: eb078...2aa

Dette er jo ofte en fordel, da. Hus fra 1920 er ofte av langt bedre kvalitet (hvis det er normalt vedlikeholdt) enn hus fra 1970, som ofte er masseproduserte av dårlige materialer.

  • Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort potensiale er jo en klassiker som betyr at alt er gammelt og slitt. :ler:

Jeg liker også "kjedet enebolig". Dvs. rekkehus, men det høres kanskje ikke fint nok ut...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiendomsmeglere lyver uten å blunke, det er ihvertfall min erfaring.

Samtidig lurer de på hvorfor de er så upopulære.. 🤔

Anonymkode: eed2f...8f7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

For eksempel 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=211171377  
«Ingen innsyn»?? 
 

Har dere flere eksempler på annonser hvor noe de skriver ikke stemmer? 

Anonymkode: 06ced...bcf

Man ser jo stadig annonser der teksten ikke stemmer med virkeligheten. Men jeg vil ikke si at denne annonsen lyver. På bildene ser vi at naboblokka er lavere enn leiligheten som selges. Dermed blir det jo ikke innsyn inn i leiligheten. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slowpoke skrev (48 minutter siden):

«En steinkast unna» = 1km+ unna.

Haha, ja, de er fryktelig gode til å kaste stein de meglerne. 

Jeg synes også de kan dra den langt iblant i delen med "bilder fra nærområdet". Det kan noen ganger virke som samtlige leiligheter i Oslo er i umiddelbar nærhet til Olaf Ryes Plass og/eller Barcode.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus som er nærmeste nabo til en stor barnehage er bevisst tatt bilder av fra vinkler som ikke synliggjør barnehagen, og det eneste nevnt i annonsen er ''nærhet til lekeplass''... Jeg tenker at barnehagen blir de ikke kvitt, og potensielle kjøpere som ikke kjenner området må da få noe sjokk når de kommer på visning. Området er nemlig veldig rolig utenom akkurat denne barnehagen. Må da være bedre å nevne det i annonsen slik at de når ut til målgruppen, nemlig de med barn og dagjobb. Ikke et passelig sted for noen som jobber natt.

Anonymkode: 82113...3b5

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bygning med stort potensiale = falleferdig ruin som burde rives.

Område med stort potensiale = slum der knapt er mulig å gå ut uten å bli ranet.

Skulle likt å se beskrivelsene av Londons verste slum på 1800-tallet med dagens meglerbeskrivelser: East End med Jack the Ripper anno 1888 ville vel bli beskrevet som "spennende strøk med historiske røtter og eksotisk atmosfære". :tongue:

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er jo ikke løgn, men fokuset til denne annonsen slutter aldri å fascinere meg 

20210315_120105.jpg

Anonymkode: fe981...8c4

Familievennlig og familievennlig.... Jeg bor i sidegata til Berings gate og hadde jeg vært megler tror jeg også at jeg ville glemt å nevne høyblokka i Hjalmar Johansen vei,  alle sykkeltyveriene og omstreiferene som kartlegger området. Det er trangt,  tett og rett ved Svend Foyns gate hvor bilene dundrer i vei og kjører i 20 over grensen. Jeg hadde ikke bodd der med små barn 

Anonymkode: f8827...752

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

«Stort potensiale» = trenger oppussing 

Anonymkode: 06ced...bcf

Nope.
Stort potensiale: totalrenovering. 
sjarmerende: trenger oppussing 😂

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er godt gjort at de ofte ikke engang klarer å få antall kvadratmeter riktig jeg. 

Anonymkode: 51328...65a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Finner ikke tilbake til annonsen nå, men så "lys" leilighet en kjeller her forleden dag.

Med typiske bittesmå sokkelvinduer helt øverst på veggene.

Anonymkode: 62019...081

Har man lov til å selge en slik leilighet med så små vinduer? 

Anonymkode: 59138...841

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ser oftest er annonser med formuleringen "stor tomt" og så er det kanskje et par mål.. :P 

Anonymkode: 6dfec...dd5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten jeg bor i, ble annonsert som "lys og lekker". Den er nok ikke pusset opp siden 1990-tallet en gang....  

Anonymkode: 6a762...e3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...