Gå til innhold

Wit sin vei til bedre helse

Wit

Anbefalte innlegg

Uff så kjedelig at du har vært syk, høres veldig ubehagelig ut. Og det er jo helt umulig å spise akkurat som man bør når man føler seg dårlig. Så enig i at det er bra med nedgang tross dette! Jeg har lært at all nedgang er bra nedgang 😊

God helg! :klemmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Uff så kjedelig at du har vært syk, høres veldig ubehagelig ut. Og det er jo helt umulig å spise akkurat som man bør når man føler seg dårlig. Så enig i at det er bra med nedgang tross dette! Jeg har lært at all nedgang er bra nedgang 😊

God helg! :klemmer:

Takk @Amatariel 😊

Joda, all nedgang er bra selvsagt. Men jeg har stått helt stille veldig lenge nå, så jeg trenger litt nedgang for å få motivasjonen til å øke litt igjen...

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du trenger nedgang for å få fart på motivasjonen. Her sitter jeg høygravid og bare går opp og har mistet mye av motivasjonen for å beholde styrke i kroppen og unngå unødvendige kilo 🤪 Får reddet litt på gode vaner og innimellom disiplin, men savner å kunne se fremgang som noe annet enn "bare" redusert forfall. 

Ønsker deg en god uke med mye motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (19 timer siden):

Skjønner godt at du trenger nedgang for å få fart på motivasjonen. Her sitter jeg høygravid og bare går opp og har mistet mye av motivasjonen for å beholde styrke i kroppen og unngå unødvendige kilo 🤪 Får reddet litt på gode vaner og innimellom disiplin, men savner å kunne se fremgang som noe annet enn "bare" redusert forfall. 

Ønsker deg en god uke med mye motivasjon!

Gratulerer med graviditeten 😊 Skjønner du kan bli frustrert, men tenk sånn at her kommer du sterkere tilbake etterpå 😉 Jeg er helt sikker på at du klarer å få tilbake styrken når barnet er her og du har kommet litt i gang igjen :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har vært ganske OK med besøk fra fredag til søndag. Var ute og lekte litt i snøen på søndag sammen med barna som var her på besøk 👍

Det jeg merker er at når jeg i helgene spiser litt annen mat i ukene, så spiser jeg færre måltider i helgene siden disse ofte inneholder litt mer kalorier enn i ukene. Det gjør at det egentlig ikke blir så ille totalt sett. Skulle gjerne kommet meg ut på tur siden været har vært så bra, men jeg sliter fortsatt skikkelig med hoste og tung pust etter runden med bronkitt. Så jeg venter litt før jeg starter opp igjen.

Neste helg skal jeg på hytta, så da håper jeg på noen fine turer 👍 Denne uka får jeg fortsette som tidligere og håpe at jeg nå etterhvert også ser en større nedgang på vekta igjen. Trenger et lite hopp nå for å føle at jeg er på riktig spor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med en fin helg :) Veldig sant at det ikke trenger å bli så ille inntak matmessig når man tross alt spiser færre måltider. Viktigste er å være bevisst på det!

Ha en fin uke :klem:

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite spørsmål Wit... du har flere steder i dagboken her skrevet om innkjøp av ny turbukse som du har vært fornøyd med. Kan jeg spørre hvilken type det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 timer siden):

Et lite spørsmål Wit... du har flere steder i dagboken her skrevet om innkjøp av ny turbukse som du har vært fornøyd med. Kan jeg spørre hvilken type det er?

Selvsagt kan du det 🙂 Jeg liker veldig godt buksene fra Twentyfour. De har en fin passform syns jeg.

Har også kjøpt bukser hos turbukse.no. Husker ikke helt merket, men disse er også veldig gode å gå med og har fin passform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kan blande meg inn, så synes jeg Flåm softshellbuksene fra Twentyfour er veldig gode! Store i størrelsen og regulering i livet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips fra dere begge! Jeg tror jeg burde kjøpe meg en. Pr. nå går jeg mine kveldsturer ut i mine helt vanlige bomullsbukser jeg bruker til hverdags. Men bukser er jo generelt et mareritt da, spesielt når man har noen kilo for mye. Jeg må ha bukser som går over magen (ikke lave under). Så jeg skal sjekke ut litt 👍

PS: pleier dere å kjøpe turbukse i den samme størrelsen dere har klær ellers i? Eller er de så store i størrelsen at man bør gå ned litt?

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (26 minutter siden):

Takker for tips fra dere begge! Jeg tror jeg burde kjøpe meg en. Pr. nå går jeg mine kveldsturer ut i mine helt vanlige bomullsbukser jeg bruker til hverdags. Men bukser er jo generelt et mareritt da, spesielt når man har noen kilo for mye. Jeg må ha bukser som går over magen (ikke lave under). Så jeg skal sjekke ut litt 👍

PS: pleier dere å kjøpe turbukse i den samme størrelsen dere har klær ellers i? Eller er de så store i størrelsen at man bør gå ned litt?

Jeg synes Twentyfour er såpass store i størrelsen at det er lurt å gå ned heller enn opp. Det er også god stretch i den Flåm-buksa jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Jeg støtter @Luka_S. Twentyfour trenger du ikke gå opp i størrelse. De er også ganske mye stretch i, så de kan du bruke selv om de føles bittelitt trang først. De vier seg også litt ut. Og det er justering i livet på alle Twentyfour buksene jeg har kjøpt (har blitt flere etterhvert, også i shorts).

OG, disse buksene går over magen ;) Jeg kan heller ikke ha lave bukser, så dette er et "must" for meg. I tillegg syns jeg at disse buksene er passe i bena. Ofte ble alt for mange bukser for lange når jeg gikk opp i størrelse. Det syns jeg ikke er tilfelle med disse.

Endret av Wit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for info! Jeg vingler fra før av så mye mellom 44 og 46, så tror jeg bare må prøve å kjøpe. Men dere ville gått for 44 da? Er egentlig en evighet siden jeg kjøpte bukser. Har brukt de samme i flere år :roll: uavhengig hvor mange kilo jeg har vært, som har variert mye. Den buksa jeg har på nå brukte jeg f.eks også da jeg var gravid sist. Er det stretch så har jeg pleid å få det på uansett. Så litt skummelt å kjøpe ny bukse som ikke er den typen jeg pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (3 timer siden):

Tusen takk for info! Jeg vingler fra før av så mye mellom 44 og 46, så tror jeg bare må prøve å kjøpe. Men dere ville gått for 44 da? Er egentlig en evighet siden jeg kjøpte bukser. Har brukt de samme i flere år :roll: uavhengig hvor mange kilo jeg har vært, som har variert mye. Den buksa jeg har på nå brukte jeg f.eks også da jeg var gravid sist. Er det stretch så har jeg pleid å få det på uansett. Så litt skummelt å kjøpe ny bukse som ikke er den typen jeg pleier.

Skjønner utfordringen din. Men det er kjedelig med en bukse som blir alt for stor også 😉 Twentyfour finnes også i flere sportsbutikker, så da kan du prøve der, og evt. kjøpe den billigere på nettet 😉 Da får du en formening om hvordan de er i størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal kunne fortsette ned i vekt. Det eneste jeg ikke gjør så mye av nå er å være i aktivitet i ukene. Dette siden jeg fortsatt sliter med hoste og tung pust etter sykdommen. Maten er jeg kjempenøye på og spiser ikke mer enn jeg skal. Men kroppen min VIL ikke videre ned.

Vel, her er ukas tall:

Startvekt 112,9 kg (februar 2021)

Siste veiing i september 2022: 

01.09.2022 - 87,7 kg

2023:

06.01.2023 - 89,8 kg (Startvekt 2023) 
13.01.2023 - 89,8 kg
03.02.2023 - 89,5 kg
10.02.2023 - 89,6 kg

Totalt ned så langt i 2023 - 0,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig frustrerende med disse platåene altså :sur:
Personlig har jeg ikke mange tips å komme med. Dette er et sånt typisk sted hvor jeg tidligere har falt av - så for å gå helt motsatt vei må jeg jo bare si ikke gi opp og fortsett på! Kanskje løsner det plutselig. Alternativet er i alle fall kjipt.

Mener også jeg husker fra mine veiledere innenfor tidligere kurs at de har rådet til å gjøre noen endringer innenfor kosten. Å bytte ut enten noe pålegg, type knekkebrød, mer grønnsaker e.l. Selv om man spiser bra nå, så må det kanskje en liten endring til for å få kroppen til å forstå at den skal mer ned.
Men med tanke på at du har vært syk og ikke er helt bra i pusten så kan det jo også 'bare' være det. At du må komme deg ordentlig etter den, så du får forbrenningen i gang med aktivitet.

Stor fredagsklem til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amatariel skrev (1 time siden):

Utrolig frustrerende med disse platåene altså :sur:
Personlig har jeg ikke mange tips å komme med. Dette er et sånt typisk sted hvor jeg tidligere har falt av - så for å gå helt motsatt vei må jeg jo bare si ikke gi opp og fortsett på! Kanskje løsner det plutselig. Alternativet er i alle fall kjipt.

Mener også jeg husker fra mine veiledere innenfor tidligere kurs at de har rådet til å gjøre noen endringer innenfor kosten. Å bytte ut enten noe pålegg, type knekkebrød, mer grønnsaker e.l. Selv om man spiser bra nå, så må det kanskje en liten endring til for å få kroppen til å forstå at den skal mer ned.
Men med tanke på at du har vært syk og ikke er helt bra i pusten så kan det jo også 'bare' være det. At du må komme deg ordentlig etter den, så du får forbrenningen i gang med aktivitet.

Stor fredagsklem til deg :klem:

Takk :klem3:

Nå er jeg godt vant til disse platåene, men dette har vart ganske lenge. Gir ikke opp uansett 😉

Jeg har faktisk justert litt på maten allerede uten at det hjelper nevneverdig. Jeg er på kaloriunderskudd i ukedagene ihvertfall, og omtrent på 0 i helgene. Det er nok bare kroppen som stritter litt imot etter nesten 25 kilo. Jeg har jo vært lavere tidligere, men så skjedde jo mye i sommer så jeg gikk litt opp igjen. Derfor vet jeg at dette er fullt mulig.

Så her er det bare å fortsette, så må det slippe til slutt 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt og slitsomt med platå! Håper du blir i bedre form snart så du får inn den aktiviteten du vil ha. Synes det er imponerende at du holder ut selv om det står fast for tiden. Satser på at det plutselig løsner igjen! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (På 10.2.2023 den 12.17):

Så dumt og slitsomt med platå! Håper du blir i bedre form snart så du får inn den aktiviteten du vil ha. Synes det er imponerende at du holder ut selv om det står fast for tiden. Satser på at det plutselig løsner igjen! 

Ja, jeg håper at det snart løsner, men har bestemt meg for at opp igjen i vekt skal jeg IKKE. Så da er det bare å fortsette.

I dag fikk jeg faktisk tatt meg en tur i skogen i det nydelige vårværet 🌞 Har bursdag i dag, så jeg tenkte at da var det bare å ta litt fri fra hjemmekontor midt på dagen og komme seg en tur ut. 8-9 grader og strålende sol gjorde det til en kjempefin tur 👍

I helga var vi på hytta, og da ble det litt ekstra god - men sunn - mat, og litt godt i glasset. I dag skal jeg på restaurant siden jeg har bursdag, så jeg får prøve å finne de "sunne" alternativene så ikke uka blir så ille. Det gjør litt med selvfølelsen at jeg fikk gått en tur ihvertfall.

Ønsker dere alle en fin uke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen din Wit! :nordvesta:
Herlig at du har deilig vårvær da, og kunne ta en tur ut. Kos deg videre i dag!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...