Gå til innhold

Kjæresten har et erstatningskrav og vil ikke vise meg hva det gjelder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lunaris skrev (1 minutt siden):

Eh hallo i luken, det er ikke egoistisk.  Hun har barn, hun trenger å vite. Har han utsatt noen for vold, voldtekt etc, hva tror du skjer med barna hennes om de blir registrerte samboere da? Hun burde ikke slippe en sånn mann i livene deres. Hun har rett på å få vite. Dessuten; Du skriver veldig umodent i tillegg. 

 

Han sa jo at det har han ikke. De stoler ikke på hverandre, jeg tror ikke det er noen ekte nærhet i dette forholdet. 

Anonymkode: bb5b0...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han sa jo det ikke er vold eller voldtekt, da synes jeg faktisk du skal backe off og bare vurdere om du kan låne eller ikke låne ham pengene. Å kreve å vite noe han ikke er klar til å dele ENDA er jævlig egoistisk av deg, i allefall når du sier at du må vite det for å revurdere forholdet. Hvor ego kan man bli? Stoler du ikke på din egen kjæreste og er du ikke glad i ham så du heller kan støtte ham litt emosjonellt gjennom dette? Du virker jævlig kontrollerende. 

Anonymkode: bb5b0...b09

Dette skjedde visstnok i 2015, så tviler på at han trenger emosjonell støtte. Han trenger økonomisk støtte, noe hun ikke bør gi før hun vet hva det er snakk om. Hun har barn, og jeg vet ikke om du har det, men vi som har det må være veldig forsiktig med hvem vi slipper inn i livet vårt. 

Anonymkode: fb9e2...3c2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han sa jo at det har han ikke. De stoler ikke på hverandre, jeg tror ikke det er noen ekte nærhet i dette forholdet. 

Anonymkode: bb5b0...b09

Nei tydeligvis ikke, når han ber om å låne 50 000 kroner uten å si hva han trenger det til. Hadde du gjort det blindt i et relativt nytt forhold? 

Anonymkode: fb9e2...3c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette skjedde visstnok i 2015, så tviler på at han trenger emosjonell støtte. Han trenger økonomisk støtte, noe hun ikke bør gi før hun vet hva det er snakk om. Hun har barn, og jeg vet ikke om du har det, men vi som har det må være veldig forsiktig med hvem vi slipper inn i livet vårt. 

Anonymkode: fb9e2...3c2

Han sa til henne at han holdt på å fortelle det, men at han klarte ikke, da regner jeg med at det fortsatt er jævlig å snakke om. Kan hende det er han som bærer på en stor skam, kan hende inge personer ble skadd eller fornærmet på den måten, kan hende mye. Poenget mitt er at hun må jo stole åå at han ikke er den verste typen, og bare la ham komme til henne når han er klar.  Å sette ultimatum så hun får der som hun vil, er kontrollerende.

Anonymkode: bb5b0...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei tydeligvis ikke, når han ber om å låne 50 000 kroner uten å si hva han trenger det til. Hadde du gjort det blindt i et relativt nytt forhold? 

Anonymkode: fb9e2...3c2

Jeg mener ikke ar hun skal bare låne de pengene, jeg mener at hun ikke kan true forholdet for å få vite hva det er. Å låne vekk pengene er en sak, men det andre, kjenner ikke hun mannen hun er så tett med at hun har solgt bilen sin og bruker bare hans?  De kjente hverandre knappe 3 mnd før de ble sammen, men nå stoler hun ikke nok på ham til å la tvilen om det verste komme til gode? Som han uansett avkreftet og.

Anonymkode: bb5b0...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Han har sagt det er kjøring uten lappen, men man får ikke over 50 000 kr i bot for å kjøre uten lappen. Jeg har spurt om det var voldtekt eller vold, men han nekter og vil ikke vise meg hva det er. Han har sagt det er svindel, så kjøring uten lapp, deretter for fort-kjøring og andre ting. Jeg sa at dersom det er stjeling, svindel eller kjøring uten lappen klarer han å vise meg hva som står i erstatningskravet, men han nekter å vise meg det. Vi har kun kjent hverandre i 1 år og vært kjærester i 9 mnd så jeg aner ikke om han har vært i fengsel eller når kravet kom. Alt jeg vet er at han blir trekt 5000 kr hver mnd pga dette og at resterende sum er 44000 kr. Han har vist meg resten av summen han skylder, men ikke hovedkrav eller hva det gjelder. Grunnen til at jeg vet om dette er fordi han spurte meg om å låne det resterende beløpet. 

Jeg sa til han nå at jeg synes at jeg har rett til å vite hva det er, fordi jeg har barn som ikke skal nærme seg folk som utøver vold eller er dømt for voldtekt. Da reiste han seg, sa jeg var ekkel som tenkte slik og dro. Jeg forstår det er ubehagelig å fortelle hva det gjelder, men jeg er faktisk redd for at det er voldtekt. 

Anonymkode: 0bae0...1d6

Kan  det være erstatning for skade han har påført andre når han kjørte uten førerkort. For du har helt rett i at boten ikke er så stor. Men kjører du uten førerkort så gjelder heller ikke forsikringen og du blir selv ansvarlig for å betale alt av skader du forårsaker. Finnes nok av eksempler på folk som har blitt totalt ruinert etter en kjøretur uten førerkort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han sa til henne at han holdt på å fortelle det, men at han klarte ikke, da regner jeg med at det fortsatt er jævlig å snakke om. Kan hende det er han som bærer på en stor skam, kan hende inge personer ble skadd eller fornærmet på den måten, kan hende mye. Poenget mitt er at hun må jo stole åå at han ikke er den verste typen, og bare la ham komme til henne når han er klar.  Å sette ultimatum så hun får der som hun vil, er kontrollerende.

Anonymkode: bb5b0...b09

Den sjansen kan hun ikke ta, fordi hun har ikke bare seg selv å tenke på, hun har barn og burde derfor ikke ha en eventuell voldtektsmann, voldsmann eller enda verre i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunaris skrev (1 minutt siden):

Den sjansen kan hun ikke ta, fordi hun har ikke bare seg selv å tenke på, hun har barn og burde derfor ikke ha en eventuell voldtektsmann, voldsmann eller enda verre i hus.

Det er kanskje noe å tenke på til neste gang et forhold går så fort. 

Anonymkode: bb5b0...b09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er kanskje noe å tenke på til neste gang et forhold går så fort. 

Anonymkode: bb5b0...b09

Ja, det er det absolutt. Endrer ikke på at hun bør vite hva som ligger bak kravet.

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg mener ikke ar hun skal bare låne de pengene, jeg mener at hun ikke kan true forholdet for å få vite hva det er. Å låne vekk pengene er en sak, men det andre, kjenner ikke hun mannen hun er så tett med at hun har solgt bilen sin og bruker bare hans?  De kjente hverandre knappe 3 mnd før de ble sammen, men nå stoler hun ikke nok på ham til å la tvilen om det verste komme til gode? Som han uansett avkreftet og.

Anonymkode: bb5b0...b09

Hun kan fint true forholdet for å vite hva det er, det bestemmer hun faktisk selv. Det er det som er det fine med å være i et frivillig forhold, man kan sette de kravene man vil selv.

Anonymkode: fb9e2...3c2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er det absolutt. Endrer ikke på at hun bør vite hva som ligger bak kravet.

 

Hun kan fint true forholdet for å vite hva det er, det bestemmer hun faktisk selv. Det er det som er det fine med å være i et frivillig forhold, man kan sette de kravene man vil selv.

Anonymkode: fb9e2...3c2

Nei det er ikke riktig overfor den andre part. Hvor er tilliten og tiltroen? Jeg hadde blitt lei meg om jeg var typen hennes,  ja det er litt drøyt å spørre om penger tidlig, men hun nyter da godt av å kjøre hans bil mens han betaler alt for det, han trodde vel de var der at de kunne hjelpe hverandre og han ber ikke om en gave, men lån. Hun kan be om at han sier det, men ikke kreve det, hun må jo ha tiltroa til at han ikke har drept eller skadet noen, ellers er ikke forholdet liv laga uansett. 

Anonymkode: bb5b0...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det er ikke riktig overfor den andre part. Hvor er tilliten og tiltroen? Jeg hadde blitt lei meg om jeg var typen hennes,  ja det er litt drøyt å spørre om penger tidlig, men hun nyter da godt av å kjøre hans bil mens han betaler alt for det, han trodde vel de var der at de kunne hjelpe hverandre og han ber ikke om en gave, men lån. Hun kan be om at han sier det, men ikke kreve det, hun må jo ha tiltroa til at han ikke har drept eller skadet noen, ellers er ikke forholdet liv laga uansett. 

Anonymkode: bb5b0...b09

Jeg synes på den andre siden ikke det er riktig å be henne om å stole på ham i en sånn type sak. Ikke med barn i bildet. Om hun hadde vært alene og bare hatt seg selv å tenke på, så hadde jeg overhodet ikke vært så kritisk. Hun velger jo selv hva hun potensielt vil utsette seg for. Barn har ikke det privilegiet, foreldrene må ta slike valg for dem. 

Anonymkode: fb9e2...3c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lånet er jo helt på siden her, det viktige er at hun får vite hva han har gjort så hun kan ta en velbegrunnet avgjørelse om barnet skal fortsette å være i nærheten av ham. 

Anonymkode: fb9e2...3c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har kun lest første post og jeg vil bare råde TS til å slå opp med denne mannen. Han vil kjøre deg i senk både økonomisk, psykisk og sosialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og lånet er jo helt på siden her, det viktige er at hun får vite hva han har gjort så hun kan ta en velbegrunnet avgjørelse om barnet skal fortsette å være i nærheten av ham. 

Anonymkode: fb9e2...3c2

De har vært sammen 9 mnd og kjent hverandre 1 år, de bor ikke sammen, men oppfører seg som det, jeg synes hun kan vise ham samme type tillit hun har gjort til nå ved å introdusere ham for seg og sitt så fort, og se an saken. 

Anonymkode: bb5b0...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ts selv har sagt: det er jo egentlig bare tull å låne han penger når han uansett skal betale det samme hver måned. 
 

Ts gjør lurt i å ikke låne han pengene, og det virker som det ikke er aktuelt heller. Men det store spørsmålet er jo hva det kravet kommer av. Og at han tidligere har vist stor åpenhet når det kommer til økonomien sin, men dette nekter han å fortelle om. Det får meg til å tro at han har utført vold mot noen, enten banka opp noen eller voldtekt. Fyllekjøring tror jeg han hadde fortalt om. 

Anonymkode: 1491d...84e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har vært sammen 9 mnd og kjent hverandre 1 år, de bor ikke sammen, men oppfører seg som det, jeg synes hun kan vise ham samme type tillit hun har gjort til nå ved å introdusere ham for seg og sitt så fort, og se an saken. 

Anonymkode: bb5b0...b09

Ja, men da bør hun holde barnet unna. Helt til han er klar for å fortelle det. Det hadde i hvert fall vært uaktuelt for meg å aldri få vite, men kan godt være hun kan gi ham tid. Så lenge det bare er seg selv hun utsetter for potensielt farlige handlinger.

Anonymkode: fb9e2...3c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne saken blir jo uansett den store elefanten i rommet frem til han velger å dele hva det var.

Anonymkode: 5ba88...7f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (37 minutter siden):

Kun 5k for fyllekjøring?

5år=livstid, når det kommer til miste lappen

Du har sluppet jækla billig unna for har du mista lappen på livstid så er du repeterende fyllakjører

 

Jeg har ikke mistet lappen for livstid?

Men kjenner en som har det. 

Hva er problemet ditt egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Samboeren min mistet lappen i 5 år og fikk et erstatningskrav på 100 000 etter å ha fyllekjørt og blitt skyldig i uaktsomt drap.

Anonymkode: e8b97...bc0

Ikke fengsel?

Hvordan er det mulig???

Anonymkode: 57c5e...305

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...