Gå til innhold

Kjæresten har et erstatningskrav og vil ikke vise meg hva det gjelder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han har sagt det er kjøring uten lappen, men man får ikke over 50 000 kr i bot for å kjøre uten lappen. Jeg har spurt om det var voldtekt eller vold, men han nekter og vil ikke vise meg hva det er. Han har sagt det er svindel, så kjøring uten lapp, deretter for fort-kjøring og andre ting. Jeg sa at dersom det er stjeling, svindel eller kjøring uten lappen klarer han å vise meg hva som står i erstatningskravet, men han nekter å vise meg det. Vi har kun kjent hverandre i 1 år og vært kjærester i 9 mnd så jeg aner ikke om han har vært i fengsel eller når kravet kom. Alt jeg vet er at han blir trekt 5000 kr hver mnd pga dette og at resterende sum er 44000 kr. Han har vist meg resten av summen han skylder, men ikke hovedkrav eller hva det gjelder. Grunnen til at jeg vet om dette er fordi han spurte meg om å låne det resterende beløpet. 

Jeg sa til han nå at jeg synes at jeg har rett til å vite hva det er, fordi jeg har barn som ikke skal nærme seg folk som utøver vold eller er dømt for voldtekt. Da reiste han seg, sa jeg var ekkel som tenkte slik og dro. Jeg forstår det er ubehagelig å fortelle hva det gjelder, men jeg er faktisk redd for at det er voldtekt. 

Anonymkode: 0bae0...1d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke lånt bort såpass mye penger uten å få vite hva det gjaldt.

Anonymkode: 0b743...747

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du være komfortabel med å være kjæreste med en som har kjørt altfor fort, kanskje til og med kjørt for fort i et boligområde eller forbi en skole og dermed bevisst tatt et valg om å sette barn i livsfare? 

Anonymkode: 0d152...047

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selvsagt få vite årsaken til kravet. 

Om det så er så "uskyldig" som svindel så vil du absolutt ikke bli innblandet i dette

Anonymkode: 588f8...cf8

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har lappen og har ikke meg bekjent mistet den.. I så fall må det være lenge siden. Jeg har ingen rett til å vite, nei, men jeg tenker jo de verst tenkelige ting når han ikke klarer å si hva det gjelder. Da tenker jeg vi er ferdig siden han ikke forteller meg dette. Jeg sa at jeg ikke kan låne bort 50 000 kr til noe jeg ikke vet hva er.

Anonymkode: 0bae0...1d6

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ihvertfall være sikker på at denne dommen hverken gjelder kjøring uten førerkort, svindel, eller hva han nå sier. Da kunne han jo ganske enkelt vist deg dommen.

Du kan få ut domsavgjørelsen hvis du har et saksnummer, eller hvis du vet omtrent når saken gikk.

Anonymkode: 832a6...e73

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllekjøring? De bøtene kan gjerne krabbe seg fort opp i pris. 

Uansett så syns ikke jeg det spiller så mye rolle. Jeg hadde ikke kunne stolt på noen som åpenbart ikke stoler på meg, og som åpenbart lyver til meg. 

Anonymkode: 4920a...ccc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke saksnr eller vet når saken gikk dessverre. Han har vært på møter hos politiet i fjor, men det sa han gjaldt å være vitne i en voldssak. La meg ikke oppi det, men begynner jo nå å lure på hva dette egentlig gjaldt. 

Jeg vet at han hadde vist meg det hadde det vært fyllekjøring eller lignende fordi han har vært ærlig med meg om langt mer personlige ting enn det. 

Anonymkode: 0bae0...1d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett ultimatum avhengig om du har barn eller vurderer å låne han pengene. De er begge forsterkende årsaker til å få vite det svart på hvitt.

man låner ikke penger til en svindler, bilen til en råkjører/fyllekjører. Og man tillater ikke at voldtektsforbrytere, overgrepsutøvere eller lignende introduseres for barna sine.

Å prøve å bygge ett forhold uten tillit og åpenhet er også å bygge luftslott. 

Gi han valget å vise deg eller gå. Fortelle holder ikke.

lykke til💗

Anonymkode: 6b44d...809

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor? Dvs at kravet kan ha vært i 100.000+

Den eneste jeg vet om som hadde oppfølging av politiet hadde sittet inne for drapsforsøk.. 

Anonymkode: 588f8...cf8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fyllekjøring? De bøtene kan gjerne krabbe seg fort opp i pris. 

Uansett så syns ikke jeg det spiller så mye rolle. Jeg hadde ikke kunne stolt på noen som åpenbart ikke stoler på meg, og som åpenbart lyver til meg. 

Anonymkode: 4920a...ccc

Når min mor fyllekjørte fikk hun bot på 6000kr. 

Anonymkode: 2da0c...371

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min fyllekjørte. Han mistet lappen i 1,5 år og fikk over 50.000 i bot. 
 

jeg hadde ikke lånt bort så mye penger uten å vite hva det gikk til eller om jeg kom til å få de tilbake. 
Dere har vært sammen nesten et år, hvis forholdet skal være liv laga burde han klare å være såpass ærlig med deg.

Anonymkode: d590a...53d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

Om han har tillit og elsker deg,bør han vise deg dokumentasjonen.  Hvis det" kun" er straff ifht sertifikatet, så er jo ikke DET såpass alvorlig !! Din rett til dine barns og din fremtid ifht hvem og hva  dere innlater dere på,trumfer jo dette glatt !!  Summen og reaksjonen får meg til å svinge med 🚩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville fulgt magefølelsen. Du skrev at du var redd det var voldtekt. Hvorfor? 

Anonymkode: 0125c...ec2

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

DU SKAL IKKE LÅNE HAM PENGER!!!!! Nei,nei ,nei!! Du har barn også! Beklager ,var litt for rask ifht å lese ALT ! WTF !!!! Tenker : Løp fort som faen!!! Han er en skurk ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min mistet lappen i 5 år og fikk et erstatningskrav på 100 000 etter å ha fyllekjørt og blitt skyldig i uaktsomt drap.

Anonymkode: e8b97...bc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samboeren min mistet lappen i 5 år og fikk et erstatningskrav på 100 000 etter å ha fyllekjørt og blitt skyldig i uaktsomt drap.

Anonymkode: e8b97...bc0

Dette er et ganske NYTT forhold,som jeg forstår det,,,og TS har ALLEREDE blitt forespurt om 50 000 kr 🥶  Føler med DIN erfaring ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...