Gå til innhold

Kjæresten har et erstatningskrav og vil ikke vise meg hva det gjelder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal dere være i ett forpliktende forhold synes jeg du fortjener å vite hva dette er. Synes uansett ikke du skal låne bort penger til dette

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du låner han ikke penger punktum. Da han har ikke nok respekt for deg til å være ærlig og vise deg hva dette dreier seg om. Når du er bekymret for i hvilken situasjon du utsetter barnet ditt for. 

Du har all rett til å vite om barnet ditt er rundt en fyllekjører, en som er tatt for vold eller verre.

Jeg ville aldri fortsatt å være i et forhold med en som er mer opptatt av å beskytte seg selv fra din reaksjon med å lyve, istedenfor å forstå at din jobb er å beskytte ditt barn og SKAL derfor vite sannheten om hvem du tillater å være i nærheten av det.

Alt annet er bare støy! 

Bortsett fra det, så låner du ikke så høy sum til en som ikke engang er ærlig med deg. Nei, fokuser på barnets behov og trygghett.

 

 

Anonymkode: 6399a...9c8

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

Han vil ikke vise deg hva og hvorfor kravet går ut på,men er frekk nok til å be om hjelp fra en alenemor, til den snaue sum av 50 000?? Bare DET er NOK til å få han vekk!!! Ble jævla provosert nå,kjente jeg 😆 Hjelper ikke hvor god han ellers er i senga og ellers 😳 Dette er avskum !!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (9 minutter siden):

Dette er et ganske NYTT forhold,som jeg forstår det,,,og TS har ALLEREDE blitt forespurt om 50 000 kr 🥶  Føler med DIN erfaring

Føler med? Hvorfor det? Jeg fortalte det bare for å vise at fyllekjøring kan være mer omfattende og gi høyere straff under visse omstendigheter. Samboeren min ble forøvrig også dømt til fengsel i to år.

Anonymkode: e8b97...bc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 150 000 kr i erstatning for voldtekt. så kan være han alt har blitt trukket i 20 mnd. dere har vært sammen et år og dette kan da ha skjedd for 2-3 år siden. Om det var min kjæreste og han nektet å si hva det gjaldt, ville jeg antatt at det var voldtekt eller drapsforsøk. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666

Man får ikke erstatningskrav for trafikkforseelser, man får forenklede forelegg eller bøter. Erstatninger kreves inn for materiell skade, voldsoffererstatning og lignende. Skjønner godt at TS blir skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føler med? Hvorfor det? Jeg fortalte det bare for å vise at fyllekjøring kan være mer omfattende og gi høyere straff under visse omstendigheter. Samboeren min ble forøvrig også dømt til fengsel i to år.

Anonymkode: e8b97...bc0

Ja, føler med,, fordi det sikkert hadde en innvirkning på livet forøvrig 🤷‍♀️❤ Straffen er målt av myndighetene. - og rettmessig sådann ifht konsekvenser som kan følge.  Men menneskelig sett, setter det avtrykk ,- så fra MIN side var det ment som en forståelse ifht hvordan det påvirket deg 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: har ikke hørt noe fra han siden han dro i dag. Gidder heller ikke å ringe eller kontakte han. Nå tjener jeg 3 ganger så mye som han, så jeg kan "forstå" hvorfor han spurte etter 50 000 kr. Det er ikke så mye penger for meg som det er for han. Men uansett om det er 100 kr eller 50 000 kr, er vel det normalt å vite hva jeg betaler for? Er ikke interessert i å støtte en erstatningssak for vold, voldtekt eller fyllekjøring.

Pleier voldtekt å være 150 000 kr? Jeg vet jo ikke om noe allerede har blitt betalt, men jeg tror han nylig har blitt trukket da jeg tidligere har sett hans lønnsslipper og der har det ikke vært trekk. Evt, barnebidrag skyldig? Kan jo også faktisk være barnebidrag 🤔🤔🤔🤔 nå ble jeg utrolig usikker. Jeg vet bare at han skylder over 44000 kr til noe. Han hadde dokumentet/regningen på tlf, det var rød kant øverst, men han har kun zoomet inn på beløpet han skylder og vist meg. 

Han ringte i dag til dem det gjaldt og spurte om han har fått inn de 5000 som har blitt trukket fra lønnen hans, men de ba han ringe arbeidsgiver for de hadde ikke mottatt dem. Jeg hørte han spurte om de hadde mottatt de 6500 og 5800 kr også som har blitt trukket de to andre månedene. Jeg lyttet ikke på samtalen, men han lå i sengen på soverommet med åpen dør og jeg var i stuen. Han visste derfor at jeg hørte hva han sa. 

Anonymkode: 0bae0...1d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det egentlig noen rolle ? Han lyver flere ganger om årsaken, dere har kun vært sammen i 1 år og han spørr om å låne penger nå liksom. 

Om du er så dum å låne han så må du anse de pengene som tapte, så lite som han respekterter deg så vil forholdet nok ta slutt før du har fått de tilbake uansett 

Anonymkode: 6399a...9c8

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her: har ikke hørt noe fra han siden han dro i dag. Gidder heller ikke å ringe eller kontakte han. Nå tjener jeg 3 ganger så mye som han, så jeg kan "forstå" hvorfor han spurte etter 50 000 kr. Det er ikke så mye penger for meg som det er for han. Men uansett om det er 100 kr eller 50 000 kr, er vel det normalt å vite hva jeg betaler for? Er ikke interessert i å støtte en erstatningssak for vold, voldtekt eller fyllekjøring.

Pleier voldtekt å være 150 000 kr? Jeg vet jo ikke om noe allerede har blitt betalt, men jeg tror han nylig har blitt trukket da jeg tidligere har sett hans lønnsslipper og der har det ikke vært trekk. Evt, barnebidrag skyldig? Kan jo også faktisk være barnebidrag 🤔🤔🤔🤔 nå ble jeg utrolig usikker. Jeg vet bare at han skylder over 44000 kr til noe. Han hadde dokumentet/regningen på tlf, det var rød kant øverst, men han har kun zoomet inn på beløpet han skylder og vist meg. 

Han ringte i dag til dem det gjaldt og spurte om han har fått inn de 5000 som har blitt trukket fra lønnen hans, men de ba han ringe arbeidsgiver for de hadde ikke mottatt dem. Jeg hørte han spurte om de hadde mottatt de 6500 og 5800 kr også som har blitt trukket de to andre månedene. Jeg lyttet ikke på samtalen, men han lå i sengen på soverommet med åpen dør og jeg var i stuen. Han visste derfor at jeg hørte hva han sa. 

Anonymkode: 0bae0...1d6

Det er absolutt noe som IKKE stemmer. Han sier han skylder 44 000 kr av en bot som opprinnelig var på 50 000 kr, men har tidligere måneder betalt henholdsvis 5800, 6500 og 5000 kr (inkludert sist innbetaling?)? Allerede her lyver han jo, for 44 000 + 5800 + 6500 + 5000 blir ikke 50 000 kr.(..) 

Selvfølgelig har du rett til å vite hva dette gjelder. En annen ting er at jeg ville vært svært skeptisk til en som ikke vil være ærlig i utgangspunktet.

Og hvis dette ikke har vært en sak du er kjent med så lenge dere har vært sammen, betyr jo det at saken må ha vært for lenger tid siden, og da har jo kravet fort vært mye større enn det som kommer fram her. Si det er snakk om 5000 kr per måned, blir det jo fort et krav på flere hundre tusen. Og man får ikke så store krav for "ingenting". At han sier at det opprinnelig har vært 50 000 kr betyr ikke at det er riktig, og 44 000 kr i restkrav virker jo som at beløpet i utgangspunktet har vært stort. 

Nei, dette lukter underlig, her er det noe muffens, rett og slett.

Endret av SPOCA
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke helt god når om man vil låne penger av folk som har små barn synes jeg. 

Anonymkode: 5fca3...f00

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke lånt han penger og hadde ikke fortsatt forholdet. Han skjuler noe kriminelt han har gjort, men nekter å fortelle. 
 

Da går det mer kriserammet gjennom hodet enn noe annet. En slik person hadde jeg ikke følt meg trygg på. 
 

Dere har så vidt starta ett forhold og allerede store problemer. 

Anonymkode: 1491d...84e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ts her: har ikke hørt noe fra han siden han dro i dag. Gidder heller ikke å ringe eller kontakte han. Nå tjener jeg 3 ganger så mye som han, så jeg kan "forstå" hvorfor han spurte etter 50 000 kr. Det er ikke så mye penger for meg som det er for han. Men uansett om det er 100 kr eller 50 000 kr, er vel det normalt å vite hva jeg betaler for? Er ikke interessert i å støtte en erstatningssak for vold, voldtekt eller fyllekjøring.

Pleier voldtekt å være 150 000 kr? Jeg vet jo ikke om noe allerede har blitt betalt, men jeg tror han nylig har blitt trukket da jeg tidligere har sett hans lønnsslipper og der har det ikke vært trekk. Evt, barnebidrag skyldig? Kan jo også faktisk være barnebidrag 🤔🤔🤔🤔 nå ble jeg utrolig usikker. Jeg vet bare at han skylder over 44000 kr til noe. Han hadde dokumentet/regningen på tlf, det var rød kant øverst, men han har kun zoomet inn på beløpet han skylder og vist meg. 

Han ringte i dag til dem det gjaldt og spurte om han har fått inn de 5000 som har blitt trukket fra lønnen hans, men de ba han ringe arbeidsgiver for de hadde ikke mottatt dem. Jeg hørte han spurte om de hadde mottatt de 6500 og 5800 kr også som har blitt trukket de to andre månedene. Jeg lyttet ikke på samtalen, men han lå i sengen på soverommet med åpen dør og jeg var i stuen. Han visste derfor at jeg hørte hva han sa. 

Anonymkode: 0bae0...1d6

Du skal for det første ikke ‘betale’ for noe som helst. Selv om det er et lån. Han kan da plutselig stikke av fra det kravet. 
 

6500 og 5800 og 5000. Altså har kravet vært opp i 61k? 
 

Nei, han må enten fortelle det eller forlate deg. Han er jo ikke ærlig med deg... 

Anonymkode: 1491d...84e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er han som har fått et erstatningsansvar, og dermed han som må betale. Jeg syns ikke det er greit at han bare kan låne penger for å komme seg ut av knipa.

Jeg hadde også blitt skeptisk hvis han ikke ville si hva det var. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her virker som en lurer. Han lyver hit og dit som det passer seg. Hadde ikke stolt på han, og ihvertfall ikke lånt han noe penger! Siden han har uatotrekk så skal han jo garantert ikke bruke de pengene på nedbetaling. Nei, æsj. Ikke gidd.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen: ja, altså, godt mulig det ikke er verken vold eller voldtekt, men jeg sa til han at jeg tenker det verst tenkelige når han ikke klarer å si hva det er. Vi har felles venner og hadde vel før eller siden funnet ut hva det er.

Det er jo faktisk mulig at det er et barn han har hvor han skylder bidrag...(?)  Han er veldig nøye med prevensjonen min og har nevnt at jeg ikke må ødelegge livet hans med å få et barn han ikke ønsker. Det hadde jeg aldri gjort uansett da jeg har nok med mine (som ikke har samvær med sin egen far). Likevel er han kjempeflink med mine og de er så glad i han! Men igjen, ja, det er turn off å spørre om penger fra en dame - selv om jeg tjener betydelig mer enn han. Klar deg selv, mann.

Anonymkode: 0bae0...1d6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...