Gå til innhold

Kjæresten har et erstatningskrav og vil ikke vise meg hva det gjelder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Alterego666
Skogsalv skrev (7 timer siden):

Ja, føler med,, fordi det sikkert hadde en innvirkning på livet forøvrig 🤷‍♀️Straffen er målt av myndighetene. - og rettmessig sådann ifht konsekvenser som kan følge.  Men menneskelig sett, setter det avtrykk ,- så fra MIN side var det ment som en forståelse ifht hvordan det påvirket deg 🌷

Nei. Det er domstolene som dømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ville du være komfortabel med å være kjæreste med en som har kjørt altfor fort, kanskje til og med kjørt for fort i et boligområde eller forbi en skole og dermed bevisst tatt et valg om å sette barn i livsfare? 

Anonymkode: 0d152...047

Hadde du ikke takla å være sammen med en som har kjørt altfor fort? Eller kjørt uten lappen?
Har du aldri gjort noen av disse tingene selv? Mest sannsynlig har du en som står deg utrolig nær, som har gjort nettopp dette - bare du ikke vet om det. Statistikken sier at folk flest gjør det, nemlig. 
Du virker veldig rar.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Han har sagt det er kjøring uten lappen, men man får ikke over 50 000 kr i bot for å kjøre uten lappen. Jeg har spurt om det var voldtekt eller vold, men han nekter og vil ikke vise meg hva det er. Han har sagt det er svindel, så kjøring uten lapp, deretter for fort-kjøring og andre ting. Jeg sa at dersom det er stjeling, svindel eller kjøring uten lappen klarer han å vise meg hva som står i erstatningskravet, men han nekter å vise meg det. Vi har kun kjent hverandre i 1 år og vært kjærester i 9 mnd så jeg aner ikke om han har vært i fengsel eller når kravet kom. Alt jeg vet er at han blir trekt 5000 kr hver mnd pga dette og at resterende sum er 44000 kr. Han har vist meg resten av summen han skylder, men ikke hovedkrav eller hva det gjelder. Grunnen til at jeg vet om dette er fordi han spurte meg om å låne det resterende beløpet. 

Jeg sa til han nå at jeg synes at jeg har rett til å vite hva det er, fordi jeg har barn som ikke skal nærme seg folk som utøver vold eller er dømt for voldtekt. Da reiste han seg, sa jeg var ekkel som tenkte slik og dro. Jeg forstår det er ubehagelig å fortelle hva det gjelder, men jeg er faktisk redd for at det er voldtekt. 

Anonymkode: 0bae0...1d6

Et erstatningskrav er ikke det samme som en bot, et erstatningskrav er noe man får når NOEN søker om erstatning pga en kriminell handling som har blitt utført. For eksempel voldtekt, vold,  ran etc. 

Jeg kan søke erstatning hvis jeg anmelder en voldtekt når jeg vet navnet til vedkommende for. Eksempel, eller jeg kan søke erstatningskrav til barnevernet for tapt barndom.

Så her har kjæresten din gjort en kriminell handling mot en annen person. Jeg hadde aldri lånt bort de pengene så lenge jeg ikke fikk vite hva kravet var, og hvis han nekter å fortelle det  - hadde jeg vurdert å dumpe han. Han klarer ikke være 100% åpen og ærlig, og har ikke tillit til deg som kjæreste. Det er også barn i bildet, så jeg hadde også tatt dem til betraktning for å beskytte dem mot en som kanskje kan være ustabil.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Samboeren min fyllekjørte. Han mistet lappen i 1,5 år og fikk over 50.000 i bot. 
 

jeg hadde ikke lånt bort så mye penger uten å vite hva det gikk til eller om jeg kom til å få de tilbake. 
Dere har vært sammen nesten et år, hvis forholdet skal være liv laga burde han klare å være såpass ærlig med deg.

Anonymkode: d590a...53d

over 50.000 kr i bot for fyllekjøring? nå lyver du, for man får ikke så mye i bot for fyllekjøring. Man mister lappen, noen ganger for livstid, og man får en fengselstraff (veldig kort straff vel og merke) og så og si ALDRI bot over 10.000 kr. 

Bot på 50.000 kr da har du gjort en utrolig grov ugjerning, og da helst mot velferdsstaten og ikke privatpersoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (12 timer siden):

Man får ikke erstatningskrav for trafikkforseelser, man får forenklede forelegg eller bøter. Erstatninger kreves inn for materiell skade, voldsoffererstatning og lignende. Skjønner godt at TS blir skeptisk.

Dette er det samme som jeg skrev også, erstatningskrav får man bare når NOEN krever en erstatning  etter en kriminell handling har blitt utført mot en. Og siden TS sin kjæreste neker å vise den, så vil jeg faktisk tørre å påstå at dette er oppreisning for overgrep eller voldsoffererstatning, drapsforsøk etc. Og siden det blir trukket fra kontoen hans månedlig, så er det en privatperson som mottar erstatningen  - og ikke staten i seg selv. Så han har gjort noe veldig vondt mot en annen person. 

TS; du burde dumpe han - du kjenner han så vidt, og han viser deg null tillit eller ærlighet med dette. Du har også barn du må tenke på, for alt det du vet så kan denne mannen være ganske ustabil, og allerede ha en kriminell fortid. Han sier også at han ikke liker barn, og slenger fra seg unødvendige fraser - så jeg tenker at du burde holde deg for god uten han :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk om han er pedo, du burde kreve og få se hva det gjelder!

Anonymkode: ad207...618

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogsalv
Alterego666 skrev (8 timer siden):

Nei. Det er domstolene som dømmer.

Ja,selvfølgelig, men straffelover er ikke de utmålt fra lovverket? Først utformet av myndighetene- dvs Stortinget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (13 timer siden):

Ok? ❤ Litt merkelig bismak av det hele ,,ifht vinklingen til deg selv og ettertiden,,  ? Men skal ikke si mer om det, da det er et sted jeg ikke kan gå 🌷

I alle dager? Jeg kjente han jo ikke en gang da det skjedde, så hvorfor skulle det ha noen innvirkning på mitt liv? 

Anonymkode: e8b97...bc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Skogsalv skrev (13 minutter siden):

Ja,selvfølgelig, men straffelover er ikke de utmålt fra lovverket? Først utformet av myndighetene- dvs Stortinget? 

Det stemmer. Maktfordelingsprinsippet foeskriver at vi har en lovgivende, en utførende og en dømmende makt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ville du være komfortabel med å være kjæreste med en som har kjørt altfor fort, kanskje til og med kjørt for fort i et boligområde eller forbi en skole og dermed bevisst tatt et valg om å sette barn i livsfare? 

Anonymkode: 0d152...047

Kanskje kjørt i 70 i 30 sonen midt i skoletiden kl 02:00 natt til søndag.

 

 

Anonymkode: 87d1e...537

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (4 timer siden):

over 50.000 kr i bot for fyllekjøring? nå lyver du, for man får ikke så mye i bot for fyllekjøring. Man mister lappen, noen ganger for livstid, og man får en fengselstraff (veldig kort straff vel og merke) og så og si ALDRI bot over 10.000 kr. 

Bot på 50.000 kr da har du gjort en utrolig grov ugjerning, og da helst mot velferdsstaten og ikke privatpersoner. 

https://promille.no/promillekjoring/

 

Min bot hadde vært langt over 50k hadde jeg blitt tatt for sånt dritt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (4 timer siden):

over 50.000 kr i bot for fyllekjøring? nå lyver du, for man får ikke så mye i bot for fyllekjøring. Man mister lappen, noen ganger for livstid, og man får en fengselstraff (veldig kort straff vel og merke) og så og si ALDRI bot over 10.000 kr. 

Bot på 50.000 kr da har du gjort en utrolig grov ugjerning, og da helst mot velferdsstaten og ikke privatpersoner. 

Bot for fyllekjøring er 1,5 x månedslønn, slik at det skal merkes for alle. I tillegg til fengselsstraff.

Anonymkode: 437b3...277

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bot for fyllekjøring er 1,5 x månedslønn, slik at det skal merkes for alle. I tillegg til fengselsstraff.

Anonymkode: 437b3...277

Nei har fått bot for det selv, 5000,- kr fratatt lappen i 5 år og 14 dager fengsel. 

Ha fakta på bordet før du prater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får du bare vente på at han sier det, TS. Ikke gi deg i hvert fall. 

Anonymkode: fb9e2...3c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa jo det ikke er vold eller voldtekt, da synes jeg faktisk du skal backe off og bare vurdere om du kan låne eller ikke låne ham pengene. Å kreve å vite noe han ikke er klar til å dele ENDA er jævlig egoistisk av deg, i allefall når du sier at du må vite det for å revurdere forholdet. Hvor ego kan man bli? Stoler du ikke på din egen kjæreste og er du ikke glad i ham så du heller kan støtte ham litt emosjonellt gjennom dette? Du virker jævlig kontrollerende. 

Anonymkode: bb5b0...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn uten å ha lest hele tråde og alle svarene er det en ting som slår meg, hvordan kan man tro at man er nær nok til å gi noen 40+ tusen men likevel ikke nær nok til at man får vite hva de skal gå til? Altså helt greit at han har gjort noe som han er redd for å fortelle deg fordi han av en eller annen grunn ikke ønsker du skal se annledes på han og det tror han du vil, fair på den ene siden, men samtidig hvordan kan man dele en fremtid med noen man så tydelig ikke stoler på? (gjelder vel egentlig både ts og partneren) 

Trist sak.. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skogsalv skrev (17 timer siden):

Dette er et ganske NYTT forhold,som jeg forstår det,,,og TS har ALLEREDE blitt forespurt om 50 000 kr 🥶  Føler med DIN erfaring ❤

Jeg er så forundret over dette med at enkelte skriver helt tilfeldige ord i hytt og pine med store bokstaver?  hva er egentlig grunnen?? 

Anonymkode: e38e6...fbe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han sa jo det ikke er vold eller voldtekt, da synes jeg faktisk du skal backe off og bare vurdere om du kan låne eller ikke låne ham pengene. Å kreve å vite noe han ikke er klar til å dele ENDA er jævlig egoistisk av deg, i allefall når du sier at du må vite det for å revurdere forholdet. Hvor ego kan man bli? Stoler du ikke på din egen kjæreste og er du ikke glad i ham så du heller kan støtte ham litt emosjonellt gjennom dette? Du virker jævlig kontrollerende. 

Anonymkode: bb5b0...b09

Eh hallo i luken, det er ikke egoistisk.  Hun har barn, hun trenger å vite. Har han utsatt noen for vold, voldtekt etc, hva tror du skjer med barna hennes om de blir registrerte samboere da? Hun burde ikke slippe en sånn mann i livene deres. Hun har rett på å få vite. Dessuten; Du skriver veldig umodent i tillegg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (9 minutter siden):

Nei har fått bot for det selv, 5000,- kr fratatt lappen i 5 år og 14 dager fengsel. 

Ha fakta på bordet før du prater.

Kun 5k for fyllekjøring?

5år=livstid, når det kommer til miste lappen

Du har sluppet jækla billig unna for har du mista lappen på livstid så er du repeterende fyllakjører

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...