Gå til innhold

Kjæresten har et erstatningskrav og vil ikke vise meg hva det gjelder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Han har sagt det er kjøring uten lappen, men man får ikke over 50 000 kr i bot for å kjøre uten lappen. Jeg har spurt om det var voldtekt eller vold, men han nekter og vil ikke vise meg hva det er. Han har sagt det er svindel, så kjøring uten lapp, deretter for fort-kjøring og andre ting. Jeg sa at dersom det er stjeling, svindel eller kjøring uten lappen klarer han å vise meg hva som står i erstatningskravet, men han nekter å vise meg det. Vi har kun kjent hverandre i 1 år og vært kjærester i 9 mnd så jeg aner ikke om han har vært i fengsel eller når kravet kom. Alt jeg vet er at han blir trekt 5000 kr hver mnd pga dette og at resterende sum er 44000 kr. Han har vist meg resten av summen han skylder, men ikke hovedkrav eller hva det gjelder. Grunnen til at jeg vet om dette er fordi han spurte meg om å låne det resterende beløpet. 

Jeg sa til han nå at jeg synes at jeg har rett til å vite hva det er, fordi jeg har barn som ikke skal nærme seg folk som utøver vold eller er dømt for voldtekt. Da reiste han seg, sa jeg var ekkel som tenkte slik og dro. Jeg forstår det er ubehagelig å fortelle hva det gjelder, men jeg er faktisk redd for at det er voldtekt. 

Anonymkode: 0bae0...1d6

Unnskyld meg, men orker du å være sammen med en sånn fyr? Manglende respekt for lov og orden er innmari usexy og utrygt, uansett årsak. Er det spesielle grunner til at du tror erststingskravet kan gjelde vold eller voldtekt, forresten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ts er i sin fulle rett til å få vite HVA pengene skal gå til før hun gir de bort. (Jeg skriver gi bort, for hun kommer aldri til å få se de pengene igjen)  At han skal bruke de til å betale på erstatningskravet er bare bullshit, da han allerede betaler 5000 mnd på det. Ts, fortsett å stå på ditt! 50 000 er faktisk førerkort  til ene barnet ditt, så tenk deg godt om før du gir de bort til en som ikke er ærlig mot deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til den summen i flere incest voldtekter blant annet... vanskelig å få erstatning større enn det uten fersk gjerning.. 

Anonymkode: 5f670...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg kjenner til den summen i flere incest voldtekter blant annet... vanskelig å få erstatning større enn det uten fersk gjerning.. 

Anonymkode: 5f670...04b

Hvilken sum er det du kjenner igjen?

Anonymkode: b730a...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg kjenner til den summen i flere incest voldtekter blant annet... vanskelig å få erstatning større enn det uten fersk gjerning.. 

Anonymkode: 5f670...04b

Typisk KG å dømme noen uten å faktisk vite hva det er snakk om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er redd for at du skal dra fra han og derfor holder det skjult. Han skjønner nok at det er kroken på døra om du får vite hva det er. I dette tilfellet ville jeg faktisk gått. 

Tipper også erstatningskrav for vold/voldtekt og noe i den dur. 

Anonymkode: 5f4e3...fa6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, bestelvenn said:

Et erstatningskrav er ikke det samme som en bot, et erstatningskrav er noe man får når NOEN søker om erstatning pga en kriminell handling som har blitt utført. For eksempel voldtekt, vold,  ran etc. 

Jeg kan søke erstatning hvis jeg anmelder en voldtekt når jeg vet navnet til vedkommende for. Eksempel, eller jeg kan søke erstatningskrav til barnevernet for tapt barndom.

Så her har kjæresten din gjort en kriminell handling mot en annen person. Jeg hadde aldri lånt bort de pengene så lenge jeg ikke fikk vite hva kravet var, og hvis han nekter å fortelle det  - hadde jeg vurdert å dumpe han. Han klarer ikke være 100% åpen og ærlig, og har ikke tillit til deg som kjæreste. Det er også barn i bildet, så jeg hadde også tatt dem til betraktning for å beskytte dem mot en som kanskje kan være ustabil.

 

TS har brukt ordet erstatning men vi vet jo egentlig ikke om dette faktisk er et erstatningskrav eller bare bot. Det kan hende TS eller fyren har brukt feil terminologi, han virker jo ikke veldig oppegående/selvstendig på det øknomiske slik TS forklarer så er jo ikke så overraskende om han bruker feil ord. Det kan jo også være noe han må betale for materiell skade etter et lovbrudd feks, at han ser på det som erstatningskrav

Anonymkode: f1c78...eb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver din kjæreste å haler ut tiden for å fortelle om Erstatningskravet. Dvs han dikter opp en historie han tror er grei, som du kan tro på, men som ikke er så ille som fakta. 

Anonymkode: feb96...4cb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (1 time siden):

Typisk KG å dømme noen uten å faktisk vite hva det er snakk om. 

Det eneste jeg trenger å vite er at en mann som kan ta på seg ekstra jobb for å betale ned på erstatningen han er pliktig til å betale, istedenfor går til en kvinne for penger.  Slike menn er late avskum og TS må beskytte sitt barn fra denne mannen. 

Ellers da er det typisk menn på KG og forsvare andre menn uansett hva det gjelder.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (4 minutter siden):

Det eneste jeg trenger å vite er at en mann som kan ta på seg ekstra jobb for å betale ned på erstatningen han er pliktig til å betale, istedenfor går til en kvinne for penger.  Slike menn er late avskum og TS må beskytte sitt barn fra denne mannen. 

Ellers da er det typisk menn på KG og forsvare andre menn uansett hva det gjelder.

Husk at han kan være uskyldig dømt.

Anonymkode: b7da8...690

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husk at han kan være uskyldig dømt.

Anonymkode: b7da8...690

Da er det vel ikke noe problem å si hva det gjelder.

Anonymkode: fb9e2...3c2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ikke fortelle hva det gjelder om det er for vanskelig for han, men da må han faktisk trekke seg fra forholdet også. Det er hans valg som avslutter det om det er for vanskelig for han å være åpen om noe som er så viktig og enten er så stort eller blir så stort av å ties om.

Anonymkode: 6b44d...809

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (10 timer siden):

over 50.000 kr i bot for fyllekjøring? nå lyver du, for man får ikke så mye i bot for fyllekjøring. Man mister lappen, noen ganger for livstid, og man får en fengselstraff (veldig kort straff vel og merke) og så og si ALDRI bot over 10.000 kr. 

Bot på 50.000 kr da har du gjort en utrolig grov ugjerning, og da helst mot velferdsstaten og ikke privatpersoner. 

 Nei jeg lyver ikke, han kjørte dagen derpå og fikk over 50 000. 

Anonymkode: d590a...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bestelvenn skrev (6 timer siden):

Nei har fått bot for det selv, 5000,- kr fratatt lappen i 5 år og 14 dager fengsel. 

Ha fakta på bordet før du prater.

Er du representativ da? Søk i google, så finner du svært enkelt at det jeg sa stemmer, det er 1.5x brutto månedslønn.

Her er en næringslivsfyr hvor politiet gikk for 900 000 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nkqXx/kan-faa-900000-i-bot-for-fyllekjoering

Kurt Nilsen fikk 175 000. 

Google is your friend.

Anonymkode: 437b3...277

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Husk at han kan være uskyldig dømt.

Anonymkode: b7da8...690

Huske på at han uansett spør en kvinne om penger istedenfor å ta på seg ekstrajobb for å bli ferdig hurtigere med denne forpliktelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (12 timer siden):

over 50.000 kr i bot for fyllekjøring? nå lyver du, for man får ikke så mye i bot for fyllekjøring. Man mister lappen, noen ganger for livstid, og man får en fengselstraff (veldig kort straff vel og merke) og så og si ALDRI bot over 10.000 kr. 

Bot på 50.000 kr da har du gjort en utrolig grov ugjerning, og da helst mot velferdsstaten og ikke privatpersoner. 

Generell straff ved promillekjøring
Promille Bot Fengsel
0,2-0,5‰ 1 ½ månedslønn *1 Vanligvis ikke
0,5-1,2‰ 1 ½ månedslønn *1 Ubetinget/betinget fengsel (normalt betinget)
Over 1,2‰ 1 ½ månedslønn *1 Ubetinget fengsel (minst 21 dager) *2

Anonymkode: cb7a5...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bestelvenn skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke mistet lappen for livstid?

Men kjenner en som har det. 

Hva er problemet ditt egentlig?

Var vel innlegg #94 (om jeg erindrer korrekt) 

Hva mener du med å spørre om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei det er ikke riktig overfor den andre part. Hvor er tilliten og tiltroen? Jeg hadde blitt lei meg om jeg var typen hennes,  ja det er litt drøyt å spørre om penger tidlig, men hun nyter da godt av å kjøre hans bil mens han betaler alt for det, han trodde vel de var der at de kunne hjelpe hverandre og han ber ikke om en gave, men lån. Hun kan be om at han sier det, men ikke kreve det, hun må jo ha tiltroa til at han ikke har drept eller skadet noen, ellers er ikke forholdet liv laga uansett. 

Anonymkode: bb5b0...b09

Hvorfor må hun det? Tror du de fleste som slår og voldtar folk er ærlige om det? Ville ikke stolt på han for fem flate øre. Heller at han blir lei seg enn at mine barn stod i fare for å oppleve vold og/eller seksuelle overgrep.

 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om 50 000 kan virke relativt lite å be om hvis du har god lønn og penger på bok, må du huske at det sannsynligvis ikke blir første gang han spør. Tror jeg kjenner typen.

Anonymkode: 03391...9b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...