Gå til innhold

Kjæresten har et erstatningskrav og vil ikke vise meg hva det gjelder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bestelvenn skrev (20 timer siden):

over 50.000 kr i bot for fyllekjøring? nå lyver du, for man får ikke så mye i bot for fyllekjøring. Man mister lappen, noen ganger for livstid, og man får en fengselstraff (veldig kort straff vel og merke) og så og si ALDRI bot over 10.000 kr. 

Bot på 50.000 kr da har du gjort en utrolig grov ugjerning, og da helst mot velferdsstaten og ikke privatpersoner. 

Det er feil. Bot for fyllekjøring er etter hovedregelen halvannen brutto månedslønn. Retten kan ved særlige gunner gå under, men det skal mye til

Anonymkode: 3a638...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Selv om 50 000 kan virke relativt lite å be om hvis du har god lønn og penger på bok, må du huske at det sannsynligvis ikke blir første gang han spør. Tror jeg kjenner typen.

Anonymkode: 03391...9b8

Samme gjør jeg. 

TS blir ikke å se igjen pengene eller mannen hvis hun gir ham pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke ts at han ble tatt for noe i 2015? Og at hun overhørte en samtale om 5000-6000 trekk i mnd? 

Anonymkode: c6f64...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Sa ikke ts at han ble tatt for noe i 2015? Og at hun overhørte en samtale om 5000-6000 trekk i mnd? 

Anonymkode: c6f64...097

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (11 minutter siden):

Jepp.

Da er jo ikke den faktiske summen 50 000. Jeg regner med at fyllekjøring og all diskusjon rundt det blir lagt dødt. Dette lukter svindel lang vei. 

Anonymkode: c6f64...097

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Da er jo ikke den faktiske summen 50 000. Jeg regner med at fyllekjøring og all diskusjon rundt det blir lagt dødt. Dette lukter svindel lang vei. 

Anonymkode: c6f64...097

Kan være du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være alt mulig, og beløpet trenger ikke være bot etc. Det kan også være regress på evt forsikring dersom han har kjørt uten førerkort, for fort etc, for så å krasje bilen og ødelegge den eller noe annet. Eller ennå verre, kan han ha kjørt en bil uten forsikring i det heletatt? Så summen er nok ikke så usannsynlig om det er noe sånt. Men nå vet jeg ikke om det er noen ulykke involvert her, det er bare en tanke.

Og dersom han har fått regresskrav, som han ikke har betalt, så vil det gå til namsmannen, for så å få det som trekk i lønn på lik linje med alt annet man ikke gjør opp for seg.

MEN, dersom han ikke vil vise deg det, så hadde jeg nok vært tvilende og tenkt at det neppe er det han sier. For da hadde han ikke hatt problemer med å vise deg det heller.... 

Endret av DrueSmoothie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DrueSmoothie skrev (11 minutter siden):

Det kan være alt mulig, og beløpet trenger ikke være bot etc. Det kan også være regress på evt forsikring dersom han har kjørt uten førerkort, for fort etc, for så å krasje bilen og ødelegge den eller noe annet. Eller ennå verre, kan han ha kjørt en bil uten forsikring i det heletatt? Så summen er nok ikke så usannsynlig om det er noe sånt. Men nå vet jeg ikke om det er noen ulykke involvert her, det er bare en tanke.

Og dersom han har fått regresskrav, som han ikke har betalt, så vil det gå til namsmannen, for så å få det som trekk i lønn på lik linje med alt annet man ikke gjør opp for seg.

MEN, dersom han ikke vil vise deg det, så hadde jeg nok vært tvilende og tenkt at det neppe er det han sier. For da hadde han ikke hatt problemer med å vise deg det heller.... 

Tenk at det er trukket 5000 i mnd gjennom 5 år. Og at rest er 50 000. 

Anonymkode: c6f64...097

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tenk at det er trukket 5000 i mnd gjennom 5 år. Og at rest er 50 000. 

Anonymkode: c6f64...097

Jo, men om kravet kom i 2015, så trenger ikke lønnstrekket å ha startet før senere. Dog vil jeg tro at det har startet hvertfall ila 2016, dog kan det også ha tatt lengre tid dersom det har vært andre lønnstrekk der fra før, eller at det har av andre grunner tatt tid før det har kommet opp hos Namsmannen. Beløpet kan også ha blitt endret underveis også. Men, om man f eks har krasjet en bil inn i en annen, uten forsikring, da blir beløpet fort VELDIG høyt! Eller ennå verre, om det er personskade inni bildet. Men at det har endt på rundt 600 000, med eller uten personskade, som kan være summen her ut i fra tid og beløp, det er ikke usannsynlig i en sånn sak.

MEN, om det hadde vært som han sier, så ville han i mine øyne heller ikke hatt noen grunn til å ikke legge kortene på bordet og vise frem alt. Ergo tror jeg det er noe annet her. Det kan enten være en verre sak, f eks at han har skadet en kompis etc, og forteller bare om den biten at det gikk for fort. Eller, det kan være noe HELT annet! Jeg reagerer mer på at han ikke vil fortelle / vise det, enn beløpet i seg selv.

Jeg tenker det kan være alt fra gammel gjeld til kriminalitet. Så det er håpløst å spekulere i det uten at man vet noe mer. Blir som å gjette lengden på ett tau uten å se mer enn ene enden av det.

Endret av DrueSmoothie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summen er nå en ting, hvor stort utgangsbeløpet var og hva som er grunnen. 
Det jeg faktisk reagerer mest på er at denne kjæresten, som TS har kjent i kun 1 år og som vært i forhold i 9 mnd har bedt om å få låne 50.000,-. Ikke bare én gang har han spurt, men flere! Det er ganske så drøyt!

Anonymkode: 6c81e...00e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DrueSmoothie skrev (46 minutter siden):

Jo, men om kravet kom i 2015, så trenger ikke lønnstrekket å ha startet før senere. Dog vil jeg tro at det har startet hvertfall ila 2016, dog kan det også ha tatt lengre tid dersom det har vært andre lønnstrekk der fra før, eller at det har av andre grunner tatt tid før det har kommet opp hos Namsmannen. Beløpet kan også ha blitt endret underveis også. Men, om man f eks har krasjet en bil inn i en annen, uten forsikring, da blir beløpet fort VELDIG høyt! Eller ennå verre, om det er personskade inni bildet. Men at det har endt på rundt 600 000, med eller uten personskade, som kan være summen her ut i fra tid og beløp, det er ikke usannsynlig i en sånn sak.

MEN, om det hadde vært som han sier, så ville han i mine øyne heller ikke hatt noen grunn til å ikke legge kortene på bordet og vise frem alt. Ergo tror jeg det er noe annet her. Det kan enten være en verre sak, f eks at han har skadet en kompis etc, og forteller bare om den biten at det gikk for fort. Eller, det kan være noe HELT annet! Jeg reagerer mer på at han ikke vil fortelle / vise det, enn beløpet i seg selv.

Jeg tenker det kan være alt fra gammel gjeld til kriminalitet. Så det er håpløst å spekulere i det uten at man vet noe mer. Blir som å gjette lengden på ett tau uten å se mer enn ene enden av det.

Godt mulig du har rett, men det som virker relativt greit her kan være helt umulig for ham, kan hende han skammer seg sånn og føler seg dum over det osv. 

Anonymkode: bb5b0...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

Dette har blitt en lang tråd 😅 TS : om ikke røde flagg og velmenende råd her får deg til å trekke i bremsen og kreve ærlighet for deg selv, så tenk på barna dine ❤ De fortjener ærlighet mellom deg og kjæresten.  Alt dere gjør og hvor ting ender,påvirker deres livssituasjon 🌷 Det må også HAN forstå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva det høye kravet gjelder, er han ikke til å stole på.

Er det som han sier, svindel, kan du regne med at han gjør det også igjen mot deg. Har ts på følelsen at det gjelder voldtekt, må det være noe hun har merket ved han som gir deg den følelsen. Er han for hardhent kanskje? Går han lenger enn ts ønsker? Stoppe han ikke når ts sier fra? Etc.

Anonymkode: 30686...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han har betalt så lenge så må det opprinnelige beløpet være mange hundre tusen. Da kan det være erstatning fra feks voldssak. 

Anonymkode: 390e5...ba1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Summen er nå en ting, hvor stort utgangsbeløpet var og hva som er grunnen. 
Det jeg faktisk reagerer mest på er at denne kjæresten, som TS har kjent i kun 1 år og som vært i forhold i 9 mnd har bedt om å få låne 50.000,-. Ikke bare én gang har han spurt, men flere! Det er ganske så drøyt!

Anonymkode: 6c81e...00e

Han respekterer ikke TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri i livet om jeg hadde lånt bort pengene uten å vite hva det er. Ikke om jeg visste hva det var heller, spesielt ikke i et så ferskt forhold. Han vil jo bare ha muligheten til "betalingsfrie måneder",og de ville det garantert blitt mange av. Tviler på at du ville fått pengene tilbake i det hele tatt, og uansett ville det bare vært starten på et evig mas etter mer, tro meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ts får vite det. Og at vi også får vite det, er sykt nysgjerrig😂

Anonymkode: 78278...f5b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper ts får vite det. Og at vi også får vite det, er sykt nysgjerrig😂

Anonymkode: 78278...f5b

Samme her😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...