Gå til innhold

Sjalusi...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men mitt spørsmål er jo, hvorfor han velger å ta en kaffekopp og ha messengermeldinger med henne, når han vet at kona hans ikke ville likt det, og blitt lei seg?! 

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

Fordi, hvorfor kan han ikke det??? Kan han ikke gjøre noenting han da, uten at du misliker det. Må han virkelig be om lov for å snakke med andre kvinner? Du er jo syk, det er DU som må ta noen grep her!

Endret av got2go
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

got2go skrev (42 minutter siden):

Fordi, hvorfor kan han ikke det??? Kan han ikke gjøre noenting han da, uten at du misliker det. Må han virkelig be om lov for å snakke med andre kvinner? Du er jo syk, det er DU som må ta noen grep her!

Fordi jeg mener han er forelsket eller betatt av denne kollegaen, og jeg synes jo ikke det er noe hyggelig... Han har ikke kontakt med noen andre kvinnelig kollegaer på denne måten...

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 10.07):

Jeg sliter med sjalusi... veldig... 

Har vært gift med min mann i 12 år...sammen i 20. I høst oppdaget jeg at han hadde hatt kontakt med en kvinnelig kollega via messenger en god stund. Ikke noe romantisk skriveri eller noe sånt. Hadde også tatt en kaffekopp med henne, uten å si noe til meg. Så jeg...knakk helt sammen. Kjente på en følelse av at han hadde vært utro. Men han lover at det aldri har vært noe fysisk mellom de. Å det tror jeg på. Vet han ikke har vært utro på den måten. Vi har  krangla myyye ang dette! Jeg har følt på et svik og tillitsbrudd..

Saken er nå at vi prøver å gå videre. Vi elsker hverandre og vil for all del fortsette å være gift. Men jeg kjenner at sjalusien river i meg. Jeg klarer ikke å tenke på en gang at han prater med kvinnelige kollegaer.. Noen som kjenner seg igjen? Har noen tips og råd for hva jeg kan gjøre for å bli kvitt denne sjalusien? 

Anonymkode: a7b04...9e0

Ta deg sammen! Jeg må bare innrømme at jeg synes litt synd på din mann. Jeg hadde ikke orket å være sammen med en som gikk av skaftet fordi jeg prater med kolleger av motsatt kjønn. 

Anonymkode: 62638...e87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 13.03):

Han husker jo det selvfølgelig. Han er jo ikke fjern. Fra den kaffekoppen ble tatt og til jeg oppdaget dette, gikk det 2-3 uker. Å jeg har mast mye om den kaffekoppen. For jeg ser på det som mistenkelig og tillitsbrudd.. 

Å han sier grunn til at han ikke sa noe, var fordi han visste at jeg ikke hadde taklet det så godt. Når jeg spør han hvorfor han da tok den kaffekoppen når han visste jeg ville bli lei meg, så svarer han at må få ha kollegaer og venner... 

Anonymkode: a7b04...9e0

Selvfølgelig må han få lov å ha venner og kolleger. Hadde det vært en venninne av meg som opplevde at mannen ville kontrollere hvem hun kunne møte hadde alle varsellampene lyst. Kaffe og en hyggelig prat med kollega er mistenkelig og tillitsbrudd, snakk om overreaksjon.

Anonymkode: 62638...e87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 10.45):

Jeg har på en måte lyst til å gå..men klarer ikke...

Vi har ikke vært i denne situasjonen før, men min mann kjenner meg nesten bedre ennjeg kjenner meg selv. Så han veit jeg ikke hadde likt det... 

Har vært hos terapeuten et par ganger alene. Blir nok flere turer alene. 

Leste ikke alle meldingene, bare noen. Da jeg konfonterte det med han slettet han henne fra chatten for å vise meg at hun ikke betydde noe for han... Har sagt til han at jeg vurderer å be henbe om å få lese alle meldingene, og det har han sagt jeg bare kan gjøre, for det er ikke noe der han redd for at jeg skal lese... 

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

Gå fra noen på grunn av en kaffekopp. Det er jo sinnsvakt. Da bør du sannsynligvis leve livet alene.

Anonymkode: 62638...e87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Fordi jeg mener han er forelsket eller betatt av denne kollegaen, og jeg synes jo ikke det er noe hyggelig... Han har ikke kontakt med noen andre kvinnelig kollegaer på denne måten...

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

Hadde det vært bedre om han drakk kaffe med mange kvinnelige kolleger?

Anonymkode: 62638...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Fordi jeg mener han er forelsket eller betatt av denne kollegaen, og jeg synes jo ikke det er noe hyggelig... Han har ikke kontakt med noen andre kvinnelig kollegaer på denne måten...

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

Men på hvilket grunnlag kan du mene at han er forelsket eller betatt? Og ikke si at det er fordi han skjulte det for deg, for det er ikke godt nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være tull. Ingen ved sine fulle fem vurderer å bryte opp et 20-årig forhold, hvor det også er barn involvert, på grunn av en kaffekopp og noen messengermeldinger. Vinterferien er vel i gang...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, jeg nektet han egentlig å ha kontakt. Men hun sendte han en morsom video, og han sendte et par kommentarer på det. Å jeg eksploderte når jeg fant det ut, fordi han ikke hadde sagt noe om det. Han hadde lagret chaten for å vise meg det når ting var blitt bedre mellom oss... 

Nå er vel kanskje avtalen at han skal si i fra med en gang hvis hun tar kontakt, og jeg har da lovet at jeg skal tenke at det er bra han sier fra og ikke reagere no mer enn det.. Forslag fra terapeuten vår.

Han får ikke lov å kontakte henne. 

Ja, kall meg kontrollerende, det syns mannen min at jeg er også. Men... han får velge, kontakt med henne eller fortsette å være gift med meg. Så langt har han valgt meg. 

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

Jeg har ikke fått med meg hvorfor han ikke får lov til å kontakte denne kollegaen i det heletatt? 

Er selv sjalu av meg, men mannen min sender meldinger til alle kolleger som han vil. Både jobbrelatert og fjas. 

Anonymkode: a4ffc...00b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke fått med meg hvorfor han ikke får lov til å kontakte denne kollegaen i det heletatt? 

Er selv sjalu av meg, men mannen min sender meldinger til alle kolleger som han vil. Både jobbrelatert og fjas. 

Anonymkode: a4ffc...00b

Men her ligger vel en del av forskjellen? TS skriver at hennes mann ikke har kontakt med andre kolleger på samme måten som med denne dama. Da kan TS sin reaksjon bli mer forståelig.

Om det var 60 år gamle Haldis på regnskap han skulle levere noe til, ville han ha valgt å møte henne utenfor jobb, og bedt henne også med på kaffe? Jeg tipper at han da ville ha gått til kontoret mens han var på jobb, og levert det han skulle, uten noe mer om og men. Han ville vel heller neppe utvekslet masse private meldinger med Haldis på regnskap...

Jeg er enig med hun som skrev at utroskap ofte starter i det små. Uskyldige meldinger, møter her og der, kontakt som utvikler seg fra kun jobb til også å innbefatte fritid. Så klabber det på seg.

At han har spart på meldinger for å kunne vise til TS når det roet seg, sliter jeg litt med å tro på. Han syntes vel mest det var fint å ha de meldingene for egen del.

Anonymkode: e0c32...0f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (16 timer siden):

Dette må være tull. Ingen ved sine fulle fem vurderer å bryte opp et 20-årig forhold, hvor det også er barn involvert, på grunn av en kaffekopp og noen messengermeldinger. Vinterferien er vel i gang...

Jeg tuller ikke... Hadde din mann hatt interesse av en annen dame hadde du vel reagert du også?! 

Anonymkode: a7b04...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Gå fra noen på grunn av en kaffekopp. Det er jo sinnsvakt. Da bør du sannsynligvis leve livet alene.

Anonymkode: 62638...e87

Ja, og det er nettopp det jeg vurderer. 

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men her ligger vel en del av forskjellen? TS skriver at hennes mann ikke har kontakt med andre kolleger på samme måten som med denne dama. Da kan TS sin reaksjon bli mer forståelig.

Om det var 60 år gamle Haldis på regnskap han skulle levere noe til, ville han ha valgt å møte henne utenfor jobb, og bedt henne også med på kaffe? Jeg tipper at han da ville ha gått til kontoret mens han var på jobb, og levert det han skulle, uten noe mer om og men. Han ville vel heller neppe utvekslet masse private meldinger med Haldis på regnskap...

Jeg er enig med hun som skrev at utroskap ofte starter i det små. Uskyldige meldinger, møter her og der, kontakt som utvikler seg fra kun jobb til også å innbefatte fritid. Så klabber det på seg.

At han har spart på meldinger for å kunne vise til TS når det roet seg, sliter jeg litt med å tro på. Han syntes vel mest det var fint å ha de meldingene for egen del.

Anonymkode: e0c32...0f9

Takk! Han har ikke mange kvinnelige kollegaer. Og det er kun hun ene som han har hatt kontakt med. Kun hun som har fått melding tidlig på morningen hvor det står: God morgen ××××. Kun henne han kunne tenke seg å ta en kaffekopp med. 

Jeg syns ikke det er rart jeg, at jeg ikke liker det... 

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

got2go skrev (16 timer siden):

Men på hvilket grunnlag kan du mene at han er forelsket eller betatt? Og ikke si at det er fordi han skjulte det for deg, for det er ikke godt nok.

For jeg synes det er spesielt at det er kun henne han har sendt melding til på morgenen hvor det stod: god morgen xxx... Kun henne han har bedt på kaffe. Når hun nå rett etter jul skulle på møte med han, brukte han for første gang hårprodukt i håret på jobb, for å se bra ut. Det har han aldri gjort, hvorfor akkurat den dagen hun skulle i møte med han? På facebook har han det siste året likt omtrent alt hun har lagt ut. Profilbilder, alt hun har postet. Hos meg kunne jeg telle 3 reaksjoner på alt jeg har postet. Og som sagt 1 år hatt ukentlig kontakt på messenger. De jobber i samme bedrift, men på forskjellige arbeidsteder. Når det er noe han har lurt på i den avd hun er, er det henne har spurt. Selv om det er mange andre han kunne kontatet... Så ja... jeg forstår jo at han har en spesiell interesse for henne.. 

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

For jeg synes det er spesielt at det er kun henne han har sendt melding til på morgenen hvor det stod: god morgen xxx... Kun henne han har bedt på kaffe. Når hun nå rett etter jul skulle på møte med han, brukte han for første gang hårprodukt i håret på jobb, for å se bra ut. Det har han aldri gjort, hvorfor akkurat den dagen hun skulle i møte med han? På facebook har han det siste året likt omtrent alt hun har lagt ut. Profilbilder, alt hun har postet. Hos meg kunne jeg telle 3 reaksjoner på alt jeg har postet. Og som sagt 1 år hatt ukentlig kontakt på messenger. De jobber i samme bedrift, men på forskjellige arbeidsteder. Når det er noe han har lurt på i den avd hun er, er det henne har spurt. Selv om det er mange andre han kunne kontatet... Så ja... jeg forstår jo at han har en spesiell interesse for henne.. 

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

Jo, men det kan jo være at de kun er venner og at det er derfor de har såmye kontakt. Du er jo svært overvåkende og paranoid, så det kan jo faktisk være uskyldig hele greia.

Men hva gjør du hvis han ikke kutter kontakten med denne dama da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (22 minutter siden):

Jo, men det kan jo være at de kun er venner og at det er derfor de har såmye kontakt. Du er jo svært overvåkende og paranoid, så det kan jo faktisk være uskyldig hele greia.

Men hva gjør du hvis han ikke kutter kontakten med denne dama da?

Flytter på flekken! 

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Flytter på flekken! 

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

Jaja.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld men for en dramaqueen du er. Flytte fra mannen bare for at han har kontakt med noen av motsatt kjønn. Han er mest sannsynlig ikke utro etter hva jeg leser og tolker. Herre min dag. Jeg sier også som got2go; ja ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 16.26):

...han får velge, kontakt med henne eller fortsette å være gift med meg. Så langt har han valgt meg. 

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

Det er det sjalu folk gjør. Truer med brudd om de ikke får vilja si i småting. Emosjonell utpressing. 

Anonymkode: 490ae...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er det sjalu folk gjør. Truer med brudd om de ikke får vilja si i småting. Emosjonell utpressing. 

Anonymkode: 490ae...2ce

Jeg ser på henne som en trussel. Ei som interessert i mannen min. Å da skal jeg godta at de har kontakt??! 

Anonymkode: a7b04...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...