Gå til innhold

Sjalusi...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man må ingenting. Men kontakt mellom kolleger er verdifullt. Jeg hadde forsåvidt ikke hatt noe imot å kun møte min kollega mens hans kone er der så hun selv kunne se at det ikke var noe romantisk mellom oss.

Anonymkode: 490ae...2ce

Skjønner ikke hvorfor man vil ha en sånn kontakt med kollegaer av motsatt kjønn overhodet. Man er jo sammen med kollegaer 8 timer hver dag fra før. 
 

 

Anonymkode: 7dd03...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hvorfor man vil ha en sånn kontakt med kollegaer av motsatt kjønn overhodet. Man er jo sammen med kollegaer 8 timer hver dag fra før. 
 

 

Anonymkode: 7dd03...89d

Min mann er i et yrke hvor de ikke jobber sammen hele dagen. Ikke hver dag man ser hverandre heller. Kanskje derfor de valgte å ha kontakt. Når de tok den kaffekoppen var det lenge siden de hadde sett hverandre, siden min mann byttet arbeidssted, men innenfor samme bedrift. 

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så enkelt å unngå sjalusi dersom man spiller med åpne kort. Men det krever jo at du må tåle at de møtes i utgangspunktet. Jeg synes det er ok å spørre han om han kan informere på forhånd slik at du slipper å føle at du blir ført bak lyset. Da tar han hensyn til dine følelser. Til gjengjeld må du bite i deg at du sikkert blir litt sjalu likevel. Det er naturlige følelser, bare la de komme og gå igjen uten å være så hard mot deg selv for å ha følt på det. Det viktigste er at du ikke lar det gå utover partneren din😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor man vil ha en sånn kontakt med kollegaer av motsatt kjønn overhodet. Man er jo sammen med kollegaer 8 timer hver dag fra før. 

Anonymkode: 7dd03...89d

Vi var ikke kolleger sånn. Vi var på ulike avdelinger i bedriften. 

Anonymkode: 490ae...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 10.07):

Jeg sliter med sjalusi... veldig... 

Har vært gift med min mann i 12 år...sammen i 20. I høst oppdaget jeg at han hadde hatt kontakt med en kvinnelig kollega via messenger en god stund. Ikke noe romantisk skriveri eller noe sånt. Hadde også tatt en kaffekopp med henne, uten å si noe til meg. Så jeg...knakk helt sammen. Kjente på en følelse av at han hadde vært utro. Men han lover at det aldri har vært noe fysisk mellom de. Å det tror jeg på. Vet han ikke har vært utro på den måten. Vi har  krangla myyye ang dette! Jeg har følt på et svik og tillitsbrudd..

Saken er nå at vi prøver å gå videre. Vi elsker hverandre og vil for all del fortsette å være gift. Men jeg kjenner at sjalusien river i meg. Jeg klarer ikke å tenke på en gang at han prater med kvinnelige kollegaer.. Noen som kjenner seg igjen? Har noen tips og råd for hva jeg kan gjøre for å bli kvitt denne sjalusien? 

Anonymkode: a7b04...9e0

Nei jeg kjenner meg IKKE igjen. Hva i alle dager er galt med deg? Det er helt normalt  å prate med kolleger, kvinnelige eller ikke. Du overreagerer noe utrolig mye, og jeg mistenker at du har gitt mannen din mye pes - for ingenting.

Det at du føler på svik og tillitsbrudd er bare tull, du trenger seriøst hjelp. Du må jo være veldig usikker på deg selv, siden du reagerer på denne måten? Du er jo heldig, at mannen din ikke har gått fra deg pga oppførselen din. 🙄

Endret av bestelvenn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

TS her

Jeg synes jo ikke det er greit. Å derfor reaksjonen min. 

Men jeg prøver nå å velge og tenke at det kun er en kollega som han sier. Han har ikke noe interesse for henne på en annen måte enn kollega. Jeg har spurt han flere ganger om det er et snev av forelskelse der. Han sier nei.. Å sier at hadde han ikke elsket meg så hadde han vært ærlig på det. Å alt han gjør for meg for å trygge meg hadde han vel ikke gjort om han snakker sant?! Bare det at han blir med til parterapi..det er langt utenfor hans komforsone. At han sitter der å sier til terapeuten at han elsker meg og det er meg han vil være med. Å at han gjør alt for meg. Min mann er ikke god på å snakke om følelser. Så her viser han meg at han faktisk gjør alt for meg. Men jeg er åpen og ærlig på at denne kaffekoppen og messengermeldingene gnager i meg fremdeles.. Å derfor er jeg blitt ekstremt sjalu.... 

Anonymkode: a7b04...9e0

Jeg syntes det er dårlig gjort av deg å dra med han på parterapi, når det helt åpenbart er du som trenger psykologisk hjelp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bestelvenn skrev (41 minutter siden):

Nei jeg kjenner meg IKKE igjen. Hva i alle dager er galt med deg? Det er helt normalt  å prate med kolleger, kvinnelige eller ikke. Du overreagerer noe utrolig mye, og jeg mistenker at du har gitt mannen din mye pes - for ingenting.

Det at du føler på svik og tillitsbrudd er bare tull, du trenger seriøst hjelp. Du må jo være veldig usikker på deg selv, siden du reagerer på denne måten? Du er jo heldig, at mannen din ikke har gått fra deg pga oppførselen din. 🙄

For et svar! Det er ikke normalt å chatte med og møte kvinnelige kollegaer på fritiden. 

Anonymkode: 7dd03...89d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (38 minutter siden):

Jeg syntes det er dårlig gjort av deg å dra med han på parterapi, når det helt åpenbart er du som trenger psykologisk hjelp.

Han har gått bak ryggen hennes! 

Anonymkode: 7dd03...89d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi var ikke kolleger sånn. Vi var på ulike avdelinger i bedriften. 

Anonymkode: 490ae...2ce

Det spiller ingen rolle!! Skjønner ikke behovet. 

Anonymkode: 7dd03...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min mann er i et yrke hvor de ikke jobber sammen hele dagen. Ikke hver dag man ser hverandre heller. Kanskje derfor de valgte å ha kontakt. Når de tok den kaffekoppen var det lenge siden de hadde sett hverandre, siden min mann byttet arbeidssted, men innenfor samme bedrift. 

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

Nå bare unnskylder du han. 

Anonymkode: 7dd03...89d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For et svar! Det er ikke normalt å chatte med og møte kvinnelige kollegaer på fritiden. 

Anonymkode: 7dd03...89d

Hvem bestemmer det?
Når jeg var sammen med eksen min, så kunne jeg fint møte mannlige kolleger foruten jobb? Vi var venner. Det er helt normalt, nå må dere hysteriske kvinnfolk ta dere sammen ærlig talt!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har gått bak ryggen hennes! 

Anonymkode: 7dd03...89d

Det er helt normalt å ta en kaffe med en venn, mann eller kvinne.
Man har full rett på ett sosialt liv som ikke handler om partneren, selv om han ikke sa ifra så betyr ikke det at det er verdens ende? Jeg har tatt en kaffe og øl med mannlige kolleger før jeg, selv om jeg hadde samboer - null problem! 

Hva som foregår i hodet på dere kvinner der ute, er et stort spørsmål. Dere er hysteriske, kontrollerende og kravstore.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (55 minutter siden):

Hvem bestemmer det?
Når jeg var sammen med eksen min, så kunne jeg fint møte mannlige kolleger foruten jobb? Vi var venner. Det er helt normalt, nå må dere hysteriske kvinnfolk ta dere sammen ærlig talt!!

Men hva er behovet for det?  
Jeg  og mannen er langt fra hysteriske. Vi har bare ikke behov for å møte andre av det motsatte kjønn. 
 

Man har det forskjellig i forhold, og alle har sine grenser. 

Tenker også at alderen spiller inn her. Vi er i tidlig femtiårene. Og prioriteringer. Den lille fritiden vi har bruker vi som regel sammen eller på felles venner. 

Anonymkode: 7dd03...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 10.27):

TS her..  Svarer flere i samme melding her.

Vi går i parterapi pga dette. Å vi har jo pratet litt om sjalusi der... mulig jeg trenger mer profesjonell hjelp.

Kaffekoppen var bak min rygg ja. Han sier hsn ikke turte å si noe om det, for han visste hvordan jeg ville reagere.. Det var i forbindelse med jobben de skulle møtes og da tok de en kaffekopp...

Nei, jeg har aldri opplevd vold, omsorgssvikt eller noe... 

Anonymkode: a7b04...9e0

Jeg tenker så lenge dette var over jobben, og ikke på privatlivet, så tror jeg det burde gå fint. Men gi han faen en advarsel. Hadde ikke funnet meg i det der selv. Ikke noe slikt 

Anonymkode: 0cdee...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hva er behovet for det?  
Jeg  og mannen er langt fra hysteriske. Vi har bare ikke behov for å møte andre av det motsatte kjønn. 
 

Man har det forskjellig i forhold, og alle har sine grenser. 

Tenker også at alderen spiller inn her. Vi er i tidlig femtiårene. Og prioriteringer. Den lille fritiden vi har bruker vi som regel sammen eller på felles venner. 

Anonymkode: 7dd03...89d

Jeg (k39) har en ganske god tone med flere 50+ menn på jobben. Var ikke klar over at konene følte seg truet av slikt. 

Anonymkode: aa8e7...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hva er behovet for det?  
Jeg  og mannen er langt fra hysteriske. Vi har bare ikke behov for å møte andre av det motsatte kjønn. 
 

Man har det forskjellig i forhold, og alle har sine grenser. 

Tenker også at alderen spiller inn her. Vi er i tidlig femtiårene. Og prioriteringer. Den lille fritiden vi har bruker vi som regel sammen eller på felles venner. 

Anonymkode: 7dd03...89d

Nå i dag har jeg null behov for det, den gang jobbet jeg i utelivsbransjen - og var veldig sosial med de fleste kollegene mine. Min daværende kjæreste hadde null problem med det, og jeg hadde heller ikke meldeplikt til han om hva jeg gjorde til en hver tid - det har ingen, noen gang. 

Jeg har ikke sagt at mannen din er hysterisk? Jeg sier kvinner er hysterisk. 
I dag har verken jeg eller mannen min behov for å møte noen for en kaffe på fritiden, men hadde han tatt en kaffe etter jobb en gang med en kvinnelig kollega uten å si ifra, og jeg fant det ut via å snoke på telefonen hans så hadde jeg nok lurt fælt på "hvorfor" og hva de snakket om. Men jeg har såpass mye tillit til mannen min, at jeg ikke hadde satt hele helvete i sving slik som TS gjør..  Hadde jeg vært en slik person som TS, så forstår jeg godt hvorfor mannen ikke sa ifra til meg på forhånd, hun oppfører seg som om han har gjort ei annen gravid (for å sette det på spissen).

Det handler mye om ens egen usikkerhet og selvtillit, TS må være svært usikker på seg selv siden hun reagerer med at dette var et stort svik og på kanten til utroskap. Eller så er hun bare veldig barnslig i tankegangen sin. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg (k39) har en ganske god tone med flere 50+ menn på jobben. Var ikke klar over at konene følte seg truet av slikt. 

Anonymkode: aa8e7...7de

Selvfølgelig føler kvinner seg truet av andre kvinner, det er vel ikke noe  nytt. 
Det er en grunn til at de fleste kvinner ikke kommer over ens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje TS burde tatt med seg AB 89d i terapi. De trenger det begge to...  virkelig. Men om man finner en partner som er like kontrollerende og sjalu som en selv så "be my guest". Jeg hadde rømt så fort beina kunne båret meg, men det er meg (og mange andre). Vi er alle ulike og har ulike preferanser. Jeg er totalt i mot at man skal holde hverandre i bånd slik at man ikke risikerer at den andre snakker med fremmede mennesker. 

Anonymkode: 451b1...b33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det spiller ingen rolle!! Skjønner ikke behovet. 

Anonymkode: 7dd03...89d

Det var et konkret svar til spørsmålet om behovet ut over "åtte timer per dag".  

Anonymkode: 490ae...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestelvenn skrev (4 timer siden):

Det er helt normalt å ta en kaffe med en venn, mann eller kvinne.
Man har full rett på ett sosialt liv som ikke handler om partneren, selv om han ikke sa ifra så betyr ikke det at det er verdens ende? Jeg har tatt en kaffe og øl med mannlige kolleger før jeg, selv om jeg hadde samboer - null problem! 

Hva som foregår i hodet på dere kvinner der ute, er et stort spørsmål. Dere er hysteriske, kontrollerende og kravstore.

Så du synes det er ok om din mann skjulte god kontakt med ei dame?

Når vi skulle kikke på noe sammen på mobilen hans  holdt han mobilen et øyeblikk slik at jeg ikke skulle se chatten hans. Jeg forstod jo med en gang at med viten og vilje skjulte noe for meg. Derfor jeg en stund etterpå snoket på tlf hans. Da så jeg : god morgen ××××. Jeg så 😍 som en respons på bilder av noe hun hadde laget. Bl.a

Kaffekoppen de tok var etter arbeidstid. Ikke på jobben. Men i en park hvor svært få kunne se de. All responsen på hva hun postet på FB.  Ting han ikke interesserer seg i, valgte han å reagere på. Mens det jeg la ut, til og med tagget han i, valgte han å overse... Ja, kall meg gjerne gal. Men for meg blinket det en varsellampe. Vi er alle forskjellige, men jeg likte ikke dette. 

Vi har kranglet MASSE etter dette, derfor ønsket begge å gå til parterapi. Fordi jeg ønsker jo innerst inne å være med mannen min, som har vært det i 20 år og som jeg har barn med. Og min mann sier han vil være med meg. Men vi kan ikke krangle sånn... Mulig jeg kunne trengt litt hjelp. Jeg har vært til terapeuten alene et par ganger.

TS

Anonymkode: a7b04...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...